indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Gouverneur Bali: 'Doodstraf Lindsay is eerlijk'
Gepubliceerd op 24 januari 2013 02:18
De gouverneur van het Indonesische eiland Bali, Made Mangku Pastika, heeft gezegd dat de doodstraf voor de Britse Lindsay June Sandiford eerlijk was. "We moeten de uitspraak van de rechtbank respecteren. Ze hebben ongetwijfeld nagedacht over de risico's van drugssmokkel," aldus Pastika.
Lees verder , klik op de titel

Yrret
User
spacer line

Eerlijk? Doodstraf!
Ik schrik hier een beetje van.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-01-2013 00:56 Yrret wrote:
Eerlijk? Doodstraf!
Ik schrik hier een beetje van.
Welkom in Indonesie, waar politici ongevraagd domme uitspraken doen. Net als in Nederland. Emoticon: Puh!

spacer line  

ik weet dat de Dood straf voor drugs smokkel naar indonesia al heel oud is'en als iemand graag het risico wild nemen om drug mee nemen 'dan zal je ook op de Blaren moeten zitten'want je wordt gelijk gecremeerd'ik heb met zulke mensen compasie'dus mensen denk goed naa'Think twice 'Before you make a big mistake''SAY NO TO DRUGS''
Dengan Hormat''

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

gecremeerd? Nee hoor, de doodstraf wordt in Indonesie voltrokken door een vuurpeloton, op een niet van te voren bekend gemaakte plek en tijdstip.

spacer line  

Hoeveel kost de Intre''en waar kan je eventueel de kaartjes kopen''kan dat via het forum ,of zijn jullie nog niet zo ver!!! Emoticon: Confused

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-01-2013 13:14 gerry deuren wrote:
Hoeveel kost de Intre''en waar kan je eventueel de kaartjes kopen''kan dat via het forum ,of zijn jullie nog niet zo ver!!! Emoticon: Confused
zoals ik al schreef:
op een niet van te voren bekend gemaakte plek en tijdstip.
dus kaartjes kan ik niet verkopen aan je helaas.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Kaartjes? Wil Gerry stalles zitten?

Hij zit vol met vriendjes, dus kan vast wel een kaartje regelen.

Of executies de oplossing voor het drugs en smokkel problemen zijn betwijfel ik.
Dus ook weer een zinloze dood.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We zullen zien of IndonesiŽ het lef heeft een Engelse vrouw van 56 jaar voor het vuurpeloton te slepen, ik denk het niet.
De pleuris is inmiddels al in Engeland uitgebroken.

We zeggen allemaal wel eens in onze emotie, "de doodstraf" maar als de scherpe puntjes eraf zijn en we weer redelijk na kunnen denken dan kan de conclusie niet anders zijn dat de doodstraf middeleeuws is.

De eis van 15 jaar door de aanklager en het eindoordeel van de rechter geeft al aan hoe het recht in IndonesiŽ werkt.

De doodstraf past niet, ik ben er op tegen, laat staan dat ik zo iets mee zou willen maken Emoticon: Angry

spacer line  

Wat Malam zegt.
En al diegenen die iets roepen in de trant van: 'je had het kunnen weten.' 'if you can't do the time, don't do the crime'.
Doodstraf voor iets als drugs smokkelen: waanzin. Stop die vrouw 15 of voor mijn part 25 jaar weg. IndonesiŽ zet zich lekker op de kaart zo. En laten we 't maar helemaal niet hebben over die Pastika met z'n (wederom) domme uitspraken. Die man is incapabel sowieso.

matur suksama

spacer line  

On 26-01-2013 15:28 Malam wrote:
We zullen zien of IndonesiŽ het lef heeft een Engelse vrouw van 56 jaar voor het vuurpeloton te slepen, ik denk het niet.
De pleuris is inmiddels al in Engeland uitgebroken.

We zeggen allemaal wel eens in onze emotie, "de doodstraf" maar als de scherpe puntjes eraf zijn en we weer redelijk na kunnen denken dan kan de conclusie niet anders zijn dat de doodstraf middeleeuws is.

De eis van 15 jaar door de aanklager en het eindoordeel van de rechter geeft al aan hoe het recht in IndonesiŽ werkt .

De doodstraf past niet, ik ben er op tegen, laat staan dat ik zo iets mee zou willen maken Emoticon: Angry

En hoe moet het dan volgens Bpk Malam ?

De rechter baseerde zijn vonnis op deze Undang Undang .

Dalam hal perbuatan memproduksi, mengimpor, mengekspor, atau menyalurkan Narkotika
Golongan I sebagaimana dimaksud pada ayat (1) dalam bentuk tanaman beratnya melebihi 1
(satu) kilogram atau melebihi 5 (lima) batang pohon atau dalam bentuk bukan tanaman beratnya
melebihi 5 (lima) gram, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau
pidana penjara paling singkat 5 (lima) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana
denda maksimum sebagaimana dimaksud pada ayat (1) ditambah 1/3 (sepertiga).

De avocaat kan altijd in hoger beroep gaan.
Als er verzachtende omstandigheden zijn kan op basis van humanitaire reden kan het veranderd worden. Naar levenslang , 20m jaar plus extra .
In de praktijk kan de veroordeelde dader zelfs een vermindering van de gevangenis straf krijgen.
zie :
http://blog.indonesiepagina.nl(...)aar_strafkorting.php

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

We krijgen hier toch niet weer een oeverloze discussie over voor en tegen de doodstraf, hoop ik....Persoonlijk ben en blijf ik van mening dat een ieder die die rotzooi naar een land smokkelt van te voren dient te weten, en volgens mij ook wel weet, wat voor straf er opgelegd KAN worden en dit dan ook moet accepteren.
Indien de wet van het land zo is, heb ik er geen enkele moeite mee dat dergelijke straffen worden opgelegd en uitgevoerd...... .Bij eventuele "verzachtende " omstandigheden is er ook bij mij soms nog wel wat begrip voor de redenen waarom ze het gedaan hebben ( kom bij mij niet aan met het verhaal> ze (wie?) hebben het in mijn bagage gestopt...) maar dan vind ik een zeer lange gevangenisstraf op zijn plaats, zonder mogelijkheid tot vervroegde invrijheidstelling en uit te zitten in het land waar ze betrapt zijn....
Het kan zijn dat ik persoonlijk te gefocust ben, maar ik werk dagelijks met onder andere drugsverslaafden en zie dan ook doorlopend wat die troep teweeg kan brengen....

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

We krijgen hier toch niet weer een oeverloze discussie over voor en tegen de doodstraf, hoop ik....Persoonlijk ben en blijf ik van mening dat een ieder die die rotzooi naar een land smokkelt van te voren dient te weten, en volgens mij ook wel weet, wat voor straf er opgelegd KAN worden en dit dan ook moet accepteren
precies dat dus, en dan hoef je niet het niet eens ergens eens of oneens te zijn, je hebt je maar te conformeren aan de wetten van het land waar je in bent. Als je dit niet weet, dan heb je je heel slecht geinformeerd en die witte borden met rode letters (of andere samenstelling) van een halve meter hoog staan ook op iedere luchthaven.

De 'verzachtende omstandigheden'? Net als de gemiddelde Indonesier die zijn vrouw, schoonfamilie, kinderen, zichzelf vermoord 'faktor ekonomi'.. allemaal centen die ze nodig hebben joh. En dat lijkt mij niet verzachtend genoeg, en de rechter vind dat ook niet kennelijk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ik denk het ook niet, en wellicht mede daardoor is die 15 jaar omgezet in de doodstraf. Ze kan nu gewoon wegrotten op Nusa Kambangan of Kerobokan terwijl Indonesie wel laat weten dat ze dit niet tolereren. Gulden middenweg dus?

renem
User
spacer line

Het rechtsyteem is niet altijd gelijk voor iedereen hier ik denk dat mee telt dat ze buitenlandse is . als ze een vooraanstaande indonesier was had 15 jaar volstaan ( waarbij na een aantal jaar amnesty was gegeven als er voldoende geld was betaald )

RPeetoom
User
spacer line

On 26-01-2013 22:20 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

En hoe moet het dan volgens Bpk Malam ?

De rechter baseerde zijn vonnis op deze Undang Undang .

Dalam hal perbuatan memproduksi, mengimpor, mengekspor, atau menyalurkan Narkotika
Golongan I sebagaimana dimaksud pada ayat (1) dalam bentuk tanaman beratnya melebihi 1
(satu) kilogram atau melebihi 5 (lima) batang pohon atau dalam bentuk bukan tanaman beratnya
melebihi 5 (lima) gram, pelaku dipidana dengan pidana mati, pidana penjara seumur hidup, atau
pidana penjara paling singkat 5 (lima) tahun dan paling lama 20 (dua puluh) tahun dan pidana
denda maksimum sebagaimana dimaksud pada ayat (1) ditambah 1/3 (sepertiga).

De avocaat kan altijd in hoger beroep gaan.
Als er verzachtende omstandigheden zijn kan op basis van humanitaire reden kan het veranderd worden. Naar levenslang , 20m jaar plus extra .
In de praktijk kan de veroordeelde dader zelfs een vermindering van de gevangenis straf krijgen.
zie :
http://blog.indonesiepagina.nl(...)aar_strafkorting.php

Ach ja, er is natuurlijk nog van alles mogelijk en een aantal juristen en rechters zullen hun bankrekening weer drastisch zien stijgen. Wat zullen die stiekem toch wel blij zijn met af en toe zo'n bleekgezicht die het weer probeerd. Denkt u niet, meneer Undang Undang?

spacer line  

On 27-01-2013 09:49 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Ach ja, er is natuurlijk nog van alles mogelijk en een aantal juristen en rechters zullen hun bankrekening weer drastisch zien stijgen. Wat zullen die stiekem toch wel blij zijn met af en toe zo'n bleekgezicht die het weer probeerd. Denkt u niet, meneer Undang Undang?

Tya , ik gaf alleen uitleg waarop die rechter zijn vonnis baseerde.

De messenger moet u dan niet proberen dood te schieten , anders wordt het een mess.
In uw land (Nederland) gelden ook andere regels .
Heb je geen geld voor dure maar goede advocaat is men vrij om pro deo te nemen .

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Maar als zij nu aanvoerd dat haar ouders haar altijd hebben geleerd dat drugs goed zijn? Wie weet wordt zij dan vrijgesproken?

In Engeland is het in ieder geval wel zo.
http://www.telegraaf.nl/buiten(...)ege_opvoeding__.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

We gaan toch NIET weer allerlei kutverhalen over Moslim naar voren brengen in een topic waar geloof niet ter sprake is .

Hi hi hi hi , pardon.
Wat een LoL verhaal dat een domme Engelse rechter de argument van die Lul(verdachte) als zoete kue slikte.
" Adil Rashid zei in de rechtbank dat hij op een islamitische school heeft geleerd dat vrouwen waardeloos zijn ."

Yrret
User
spacer line

Mijn schrik kwam voort uit onwetendheid.
Meerdere recente artikelen leren mij dat er velen wachten op de doodstraf.
Het was de domme Hollandse romanticus in mij die reageerde.
En dat ik dit jaar voor het eerst ooit naar Bali en/of IndonesiŽ ga.
Ik dacht dat Bali zo groot was als Java.
Allemaal lieve mensen die innerlijk op Boeddha lijken.
Zo,nu weten jullie genoeg van mij.

Ik denk dat ik het best zonder bagage, op blote voeten en een lege maag reis!
Of overdrijf ik nu?

spacer line  

On 27-01-2013 10:38 Yrret wrote:

Ik dacht dat Bali zo groot was als Java.
Allemaal lieve mensen die innerlijk op Boeddha lijken.
Zo,nu weten jullie genoeg van mij.

Ik hoop het voor jou. Emoticon: Shiny

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 27-01-2013 11:04 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik hoop het voor jou. Emoticon: Shiny
Emoticon: Yes!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Allemaal lieve mensen die innerlijk op Boeddha lijken.

*PROEST*

Buiten dat, het zijn Hindu's.

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

On 27-01-2013 11:18 Anorak wrote:
Emoticon: Laugh out loud Allemaal lieve mensen die innerlijk op Boeddha lijken.

*PROEST*

Buiten dat, het zijn Hindu's.

Hindu Bali ,
Sidharta Gautama was van oorsprong ook Hindu.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-01-2013 09:49 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Meneer Undang Undang, hoe kom je er op.
Ik denk dat deze wetsgeleerde ook niet helemaal uit kan leggen waar het verschil zit tussen de eis van de aanklager 15 jaar en de uitspraak van de rechter doodstraf.
Daar zit ook nog levenslang tussen dacht ik.

Even een wetsartikel eruit rammelen wil nog niet zeggen dat iedereen gaat accepteren dat het doodnormaal is dat deze dame de doodstraf krijgt.
De doodstraf is middeleeuws en een ieder zelf respecterend modern land zou daar afstand van moeten nemen.

Ik begrijp ook dat bijvoorbeeld Senior uit zijn emotie spreekt, hij heeft met de gevolgen van drugs te maken.
Ook mijn mening is, handelen of smokkelen van drugs kan niet zwaar genoeg worden gestraft.
Je billen verbranden en op de blaren zitten, ook dat.
Maar doodstraf NEEN, mensen hebben niet het recht om te oordelen over leven of dood, wel over straffen voor iemand die de fout in gaat.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,143 posts - 13,486 topics - 16,235 members - last post @ 21-09-2017 17:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,998,674 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com