indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Eve een oud, doch belangrijk, topic aanhalen.

Maar, op 1 april 2003 werd er een nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap van kracht. Daarin staat dat de Nederlandse nationaliteit verloren gaat als u een tweede nationaliteit hebt en tijdens uw meerderjarigheid tenminste tien jaar onafgebroken in het bezit van beide nationaliteiten buiten Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten, én buiten de Europese Unie woont. Deze verliesgrond gaat in per 1 april 2003.

Dit betekent vervolgens dat u op 1 april 2013 het Nederlanderschap zult verliezen.
Ik betwijfel ten zeerste of dat reden is voor een feestje.

http://forum.indahnesia.com/to(...)_u_hebt_nog_even.php

http://www.rijksoverheid.nl/on(...)landse-nationaliteit

On 27-01-2013 10:16 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Albert
, je weet zelf ( van horen zeggen) hoe het in de praktijk gaat .
Zo lang het legaal is (aan de vestigingseisen voldoen) kan men tig jaren wonen.
Ik kende ook een landgenoot(indonesier) die bijna 40 jr in USA woonde en getrouwd met een autochtoon.
Niks aan de hand .

Ik woon als Indonesier(nationaliteit) al >40 jr in Gholland , ben bezig aan het dromen om part time migran(max 6 mnd/perjaar) te worden in mijn eigen kampung in Jkt .

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 27-01-2013 11:03 Albert wrote:
Eve een oud, doch belangrijk, topic aanhalen.

Maar, op 1 april 2003 werd er een nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap van kracht. Daarin staat dat de Nederlandse nationaliteit verloren gaat als u een tweede nationaliteit hebt en tijdens uw meerderjarigheid tenminste tien jaar onafgebroken in het bezit van beide nationaliteiten buiten Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten, én buiten de Europese Unie woont. Deze verliesgrond gaat in per 1 april 2003.

Dit betekent vervolgens dat u op 1 april 2013 het Nederlanderschap zult verliezen.

Ik betwijfel ten zeerste of dat reden is voor een feestje.

ALS je 2 nationaliteiten heb !!.

bisa dicek of makemyday .

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ja, als.

Maar wat als je dat niet weet? Emoticon: Confused

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 27-01-2013 11:11 Albert wrote:
Ja, als.

Maar wat als je dat niet weet? Emoticon: Confused

Iedere burger wordt geacht om de wet te kennen.
Over Indonesia, is het bekend dat ze geen 2 nationaliteiten dulden.
Was ook al ten tijde van Nederlands Oost Indie. Emoticon: Wink
Mijn zoon had formeel 2 nationaliteiten, Indonesisch en Nederlands ( vlg Wet Nederlanderschap 1948).

KBRI houd scherp in de gaten dat hij geen Nederlandse papieren(paspoort ) heeft.
Toen hij nog klein was mag zijn naam niet eens bijgeschreven worden bij zijn moeder.
Hij is Nederlander volgens de Nederlandse wet(ook Vreemdelingendienst) en Indonesisch volgens de Indonesiers(dus ik ook).
Hij reisde toen met Indonesische papieren.
Met zijn 18de liet hij zijn Indonesche nationaliteit los ( bekend bij de KBRI).
En loop nu rond met Nederlandse paspoort.
Nadeel is dat hij VOA moet halen als hij naar zijn familie of kampung van zijn vader wil bezoeken.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,817 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,313,305 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com