indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dushi
User
spacer line

Hallo, wie kan ons een gezellige wijk in Jakarta aanbevelen. We zijn maar één dag in
Jakarta. Wat we zoeken zijn terrasje(s), malls, marktje, etc. Het zou ook nog mooi zijn als het in de buurt van het vliegveld gelegen is.

Alvast bedankt,
Dushi

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Dushi,
Je bent maar 1 dag in Jakarta. Wanneer kom je aan en wanneer vertrek je weer?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

2 dagen (dus 1 nacht?) in Jkt ?
De dichtbij zijnde terrasje , mall , en gelijk hotels is de Taman Anggrek *, met daarnaast gelegen Central Park Mall * .
Gelegen in West Jakarta , van Airport ongeveer +/- 30 minuten( rijden).
Hotel kan je vinden bij hotel FM en of Ciputra, die in een kleine Ciputra Mall zit.

http://www.taman-anggrek-mall.com/index1.php
http://www.centralparkjakarta.com/v2/
http://www.ciputramall.com/
http://www.agoda.nl/asia/indon(...)a/hotel_ciputra.html

* Must see !!!

Hotel FM zie streetdirectory : Ben daar nog niet geweest .
http://www.streetdirectory.com(...)520/travel_no_Kav+8/

bisa dicek of makemyday .

jstar
User
spacer line

Fatahillah.

Het is in 'oud Batavia', Kota.

Het plein is altijd druk, er is altijd wat te doen. Er zijn een paar musea, vnl. de oude gouverneurswoning is interessant (maar 2000 IDR entrée). Wayang en Mandiri museum zijn ook niet slecht. Er zijn redelijk veel oude en vervallen gebouwen in de omgeving, het ademt gewoon oude tijden en vergane glorie uit. En de oude brug natuurlijk. Daar kan je een oranje bajaj nemen naar station Kota (ook een ervaring) en dan weer terug wandelen.

Aan het plein ook Café Batavia, jaren dertig jazz in koloniaal kader. Eten niet geweldig maar de drankjes zijn goed. En het is er koel.

jstar
User
spacer line

Central Park Mall is eerlijk gezegd niet zo impressionant als Grand Indonesia / Plaza Indonesia en vnl. Pacific Place. Iets verder maar wel te doen in een uurtje buiten de spits (jaja, niet veel tijd) of in het weekend. En het is een beetje mini Singapore; shop till you drop . Kota is trouwens even ver van het vliegveld als Central Park Mall.

renem
User
spacer line

Kota in het gebied wat "jstar" voorstelde is echt 1 van de beste plekken om te bezoeken als je 1 dag komt.
Ik zou zelfs zeggen vermijdt alle Malls echt een waste of time. om alle over priced gucci shops etc te zien.

spacer line  

Dushi vroeg :
We zijn maar één dag in Jakarta.
Wat we zoeken zijn terrasje(s), malls, marktje, etc. (in de buurt van vliegveld)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus het is terecht dat B.J ook iets vroeg over aankomst en vertrektijd.
Ik ga van uit dat D 2 dagen en 1 nacht verblijf .
Het is waarschijnlijk zeer vermoeiend als men alleen maar een stop over van een paar uren hebt.

Fatahilah kan men "snel" bereiken via de buitenweg , anders kost het mss 2 uren of meer .
En wat is daar te zien ?
Kan me niet voorstellen dat iemand na X vlieguren, uitchecken, naar hotel gaan ( anders sjouwt je de koffers mee ?) naar Fatahillah gaat .
Die Cafe Batavia zit in een oude gebouw( dat wel) , voor de rest stelt het niks voor.
Ga je niet uren rijden om een paar flesjes bintang of de kroket/bitterballen te proeven( kwaliteit zo zo).
Het gebied is rawan macet ( altijd druk-file) ,stoffig en droog .
Ze zijn daar al jaren bezig aan het renoveren.
Interieur is ook zo zo , voor een toerist die de ambiance van een koloniale establishment niet zo goed kennen.

Taman Anggrek/ Central Park zijn de dichtbij zijnde plek waar alles te zien is wat men binnen 24 uur wil bekijken.Locatie aan de rand van West Jakarta , gelijk aan de grote weg naar airport.

De 2 grote en luxe Malls Grand Indonesia Plaza annex Hotel Indonesia Kempinski en de oude kleine Plaza Indonesia Mall ( aan de overkant) met de Grand Hyatt is ook aan te bevelen, maar zit in de centrum van Jakarta, ongeveer minimaal 30 min taxi rijden uit de combinatie Taman Anggrek/Central Park. In de buurt heb je ook veel kleinere /eenvoudige hotels - .
Het is wat je wil .
Rekening houden aan de vraag van Dushi en afstand naar airport is TA/CP en logeren bij Ciputra of FM hotel de logische keuze .

Marktje is daar "niet" te vinden, tenminste het soort Albert Cuyp markt , Singel of Waterlooplein ( alle 3 Amsterdam).

Denk ook aan de afstanden, macet hotel(stilstaande verkeer) vaak tijdens kantoor uren .
Zit je uuuren in de taxi , die je normaal binnen 30 minuten haalt .

spacer line  

On 11-01-2013 05:23 renem wrote:
Kota in het gebied wat "jstar" voorstelde is echt 1 van de beste plekken om te bezoeken als je 1 dag komt.
Ik zou zelfs zeggen vermijdt alle Malls echt een waste of time. om alle over priced gucci shops etc te zien.

Buitenlandse toeristen gaan ook shoppen/ desnoods kijken kijken niet kopen bij de Bijenkorf.
Niet alle toeristen bij een korte bezoek aan Amsterdam gaan naar culturele plaatsen.
De Dam , Bijenkorf, Red Light District en Vollendam voor de foto, of de Amsterdamse Pasar Kembang zijn verplichte plekken.

leomanado
User
spacer line

Ik zou in Atlet Century Park gaan zitten. Is in Senayan, heel centraal en kort bij de tolweg. Buiten de spits ben je in een half uurtje op het vliegveld. Naar Kota zal zeker meer tijd kosten. Op loop afstand van het hotel diverse (prachtige) malls en met de busway ben je zo overal.

Kemang is ook een aanrader, maar bijna onbereikbaar met het verkeer.

charles
User
spacer line

Hallo Dushi.
Uit nieuwsgierigheid,hoe kom je aan de naam 'Dushi"?
charles

leomanado
User
spacer line

Charles.....Je denkt vast aan Curacao of omgeving

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Charles,

Wat dacht je van de typetjes van Wendy vn Dijk - Ushi en Dushi.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dushi
User
spacer line

Op 11-01-2013 10:33 schreef charles:
Hallo Dushi.
Uit nieuwsgierigheid,hoe kom je aan de naam Dushi"?
charles

Mijn man is vroeger naar Curacao geweest en sindsdien noemt hij mij Dushi (alweer
zo'n 40 jaar)!

dushi
User
spacer line

Op 10-01-2013 17:21 schreef BintangJan:
Dushi,
Je bent maar 1 dag in Jakarta. Wanneer kom je aan en wanneer vertrek je weer?

aankomst airport 21 juli
vertrek 23 juli

dus een hele dag jakarta

spacer line  

Dan kan je de combinatie mall T.A-C.P en Grand Indonesia Plaza -Plaza Indonesia zien.
Logeren bij Ciputra Hotel ( Ciputra Mall).
Dan kan je de laatse ochtend nog T-A en C,P bekijken voordat je verder reist.

Hangt af waarheen je vertrekt.
De Cafe Batavia ( kitserig/nep ambiaance) in combinatie met de museum ( 50 meter verder) is niet interessant .
Ik zou zeggen, neem een verzorgd Oud Batavia halve dag tour via Panorama Tour (bijvoorbeeld) , en laat in de middag laten droppen bij de Mall Grand Indonesia en Plaza Indonesia .
S'avond of de volgende ochtend de Taman Anggrek-Central Park.

dushi
User
spacer line

Op 10-01-2013 22:22 schreef Surya Atmadja:
2 dagen (dus 1 nacht?) in Jkt ?
De dichtbij zijnde terrasje , mall , en gelijk hotels is de Taman Anggrek *, met daarnaast gelegen Central Park Mall * .
Gelegen in West Jakarta , van Airport ongeveer +/- 30 minuten( rijden).
Hotel kan je vinden bij hotel FM en of Ciputra, die in een kleine Ciputra Mall zit.

http://www.taman-anggrek-mall.com/index1.php
http://www.centralparkjakarta.com/v2/
http://www.ciputramall.com/
http://www.agoda.nl/asia/indon(...)a/hotel_ciputra.html

* Must see !!!

Hotel FM zie streetdirectory : Ben daar nog niet geweest .
http://www.streetdirectory.com(...)520/travel_no_Kav+8/

Bedankt voor al je tips Emoticon: Bye bye

renem
User
spacer line

Zal wel komen omdat ik in Jakarta woon maar ik vindt alle Malls persoonlijk helemaal niets aan.echt overpriced...wil je goedkooper af zijn ga dan naar department store in Sarinah Thamrin en na het shoppen lekker even koffie drinken in Olala.
Kota is goed te bereiken bij Slipi er af...

spacer line  

On 14-01-2013 04:56 renem wrote:
Zal wel komen omdat ik in Jakarta woon maar ik vindt alle Malls persoonlijk helemaal niets aan.echt overpriced...wil je goedkooper af zijn ga dan naar department store in Sarinah Thamrin en na het shoppen lekker even koffie drinken in Olala.
Kota is goed te bereiken bij Slipi er af...

Sarinah is out of date .
Heb je dan nooit bij de sale (obral besar) mee gedaan?.
Als bewoner van Jakarta moet je ook weten dat er bepaalde locaties zijn die qua prijzen de predikaat "murah-meriah" hebben.

Ik heb "pas maar "ontdekt dat bij een bepaalde "mall" relatief goedkoop kleding kan kopen , die ook in luxe malls zoals Senayan City verkocht werden.

Buiten de M2M ( Mangga Dua Mall) in Noord Jakarta , vroeger bekend als Pasar Pagi .
De prijzen zijn relatief goedkoop.

Persoonlijk !! ben ik liefhebber van Malls in Jakarta , niet alleen om inkopen te doen behalve als het goedkoop is, ben tenslotte een armoedzaaier uit Amsterdam) maar vaak om te slenteren , eten(food court) en cuci mata met dichte(lege dompet) of te wel window shopping.Gewoon kijke kijke niet kopen.
Het is toch iets anders dan Magna Plaza , Kalverstraat passage of de Bijenkorf in Amsterdam .

renem
User
spacer line

Ging mij niet om sale . dan kun je beter naar Mall Ambasador gaan alleen voor mij veel te druk daar. ( hier verkopen ze ook afgekeurde merk kleding ) of MAngga dua ( fake merk kleding )

Als je mall liefhebber bent en genoeg geld hebt kun je het beste naar Grand Indonesia & Plaza Indonesia gaan of Senayan City & Senayan Plaza gaan .

Taman Angrek is echt out of date , dan beter Central Park. bezoeken

spacer line  

On 14-01-2013 11:24 renem wrote:

Als je mall liefhebber bent en genoeg geld hebt kun je het beste naar Grand Indonesia & Plaza Indonesia gaan of Senayan City & Senayan Plaza gaan .

Taman Angrek is echt out of date , dan beter Central Park. bezoeken

Dat zijn mijn vaste plekken .
Ga ik een paar keren per week om te gaan slenteren /eten als ik met vakantie ben in Jakarta .
Central Park (relatief nieuw) is iets meer luxer dan T.A ( al relatief oud) maar niet zo gezellig als T.Anggrek.

Trouwens het gaat niet om inkopen te doen behalve als je iets ziet die je niet kan weerstaan en stukken goedkoper is dan Amsterdamse prijs.
Ben alleen Jan Minim van Amsterdam.
Plaza Senayan( PS) is ook leuk , maar minder leuk dan T.A .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,040 posts - 13,697 topics - 25,808 members - last post @ 20-11-2019 23:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,918,598 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com