indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

'Doe iets tegen giftige drank op Bali'
Gepubliceerd op 08 januari 2013 13:16
De Indonesische autoriteiten moeten toeristen beter beschermen. Dat heeft de minister van Buitenlandse Zaken, Bob Carr, gezegd, meldden Australische media maandag. Aanleiding is de dood van Liam Davies (19). De tiener stierf zondag in een ziekenhuis in Perth aan de gevolgen van het drinken van een giftig alcoholisch drankje op een nieuwjaarsfeestje op Lombok, nabij Bali.
Lees verder , klik op de titel

sjefke
User
spacer line

zelf ook mee gemaakt vriendin had wodka jus besteld
na twee keer drinken doodziek naar huis !!
er word heel veel met eigen gemaakte arak gemengd
ze verkopen het als echt spul maar het is levens gevaarlijk !!
en de regering blijft de accijnzen maar verhogen voor alchol
met de gedachte de toerist betaald toch wel
nee bali is niet mee leuk de prijzen rijzen de pan uit
ben net terug van cambodja daar is het nog!!! leuk vakantie vieren
groot glas bier overdag varierend van 75 dollar cent tot een dollar
s''avonds met happy hour 50 dollar cent dat is 35 euro cent
dat zijn nog een prijzen !! en hele mooie stranden ook heel zuiver !! wat ik in bali
niet kan zegge in december
dus bali heeft voor mij wel een beetje afgedaan
gr sjefke

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jammer dat je vriendin ogenschijnlijk ook slachtoffer geworden is van deze wanpraktijken. Echter is alcohol al enkele jaren extreem duur en daarvoor ook niet goedkoop, wellicht inherent aan de toenemende druk van de politieke islam in dit land sinds de val van Soeharto in 1998.

Als je voor de drank komt moet je inderdaad niet in Indonesie zijn, als iemand mij dat zou vragen zou ik zelfs eerder naar Maleisie of het dure Singapore gaan. Cambodja ken ik niet, maar met dergelijke prijzen is het voor een bier/drank-liefhebben inderdaad geen slecht idee daar vakantie te gaan vieren.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Het gewoon bij bier houden, dan heb je geen last van zelfgemaakte troep Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

Er zijn daar heel veel russen doe deze zelfgestookte meuk verkopen.
Vaak verkopen Russiche dames dit. Ik heb het zelf mee gemaakt en gezien.

Vieze meuk pas op!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

On 12-01-2013 02:42 Yerun wrote:

Als je voor de drank komt moet je inderdaad niet in Indonesie zijn, als iemand mij dat zou vragen zou ik zelfs eerder naar Maleisie of het dure Singapore gaan. .

Pas op !.Voor Bule of WNA Muslim.
Als de poltie kan ontdekken dat je Moslim bent en alcoholische dranken neemt kan het pijnlijke zaak worden.
Heb ooit gelezen dat een Moslima toen opgepakt werd .
Het is wel een dure slok alcohol als je naar Singapura moet .

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ach Om Sid, de meeste moslims die alcohol drinken, er dat zijn er nogal wat, zorgen er wel voor dat ze niet betrapt worden. En zo wel....eigen schuld, dikke bult. Zowel in Maleisie en Indonesie heb ik vaak genoeg moslims aan de drank gezien. Juist omdat het verboden schijnt te zijn is het een uitdaging om het toch te doen....en gelijk hebben ze. Wat is het leven zonder een flinke neut op z'n tijd???

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Er gaan meer Australiers (t.w. gemiddeld 1 per week !!) dood op Bali door verkeersongelukken of vechtpartijen.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-01-2013 11:13 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Pas op !.Voor Bule of WNA Muslim.
Als de poltie kan ontdekken dat je Moslim bent en alcoholische dranken neemt kan het pijnlijke zaak worden.
Heb ooit gelezen dat een Moslima toen opgepakt werd .
Het is wel een dure slok alcohol als je naar Singapura moet .
Surya, ja, het mag van de Maleisische religieuze wet niet, maar in mijn Nederlandse paspoort staat niet vermeld welk geloof ik aanhang (maar goed ook, dergelijke dingen is een persoonlijke aangelegenheid naar mijn mening) ook ben ik hier in Indonesie niet gebrandmerkt na mijn huwelijk met een Moslima. Er is dus kortweg niemand die mij iets kan maken.

En bovendien ging dit onderwerp over Bali, en laat dit nu net Hindoeistisch zijn. En er komen moslimmetjes van heinde en verre van Sabang tot Merauke (ja, daar heb je ze ook) om juist op Bali lekker anoniem helemaal lazarus te worden. Tja, marktwerking heet dat, denk ik dan maar. Emoticon: Puh!

Zoals Senior al zei; groot gelijk hebben ze, ze zijn oud genoeg zelf te bepalen wat ze willen en wat niet.

Dat er vervolgens met alcohol en methanol gerommel wordt is een steeds groter wordend probleem omdat alcohol onbetaalbaar is eigenlijk. Ik neem alleen wat flesjes mee als ik weer eens in Singapore ben, en wat ik te kort kom haal ik bij een betrouwbare 'stoker'. Is het op? Tja, da's dan jammer, maar tot op heden is de voorraad nog redelijk. En divers.

spacer line  

Uiteraard staat er geen Moslim cap in de paspoort (ook niet op de voorhoofd) van een persoon .
Bij mij ook niet ,hoewel of het zo is moet ik mijn paspoort even bekijken.

Ik neem wel eens een kleine flesje campari (voor me zelf) , of als het in de aanbieding is op Schiphol en de fles is te groot, laat ik vaak meer dan halfvolle fles achter.
Voor vrienden die soms moslim zijn .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,512 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com