indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Indonesische vrouw bevalt tijdens vlucht
Gepubliceerd op 08 januari 2013 13:19
Een Indonesische vrouw is met behulp van de crew tijdens een vlucht van de Indonesische maatschappij Merpati Nusantara tussen Timika (in de provincie Papua) en Makassar bevallen van een dochtertje. Dat melden lokale media.
Lees verder , klik op de titel

firoec
User
spacer line

Als je naar Indonesie of andere aziatische landen met vakantie gaat en een discotheek bezoekt raad ik aan als je een drankje heb besteld en even naar het toillet moet laat nooit je glas alleen achter,ben je alleen drink dan eerst op voordat je van je plaats gaat.
Wanneer iets in de drank wordt gegoten zonder dat je het weet en drinkt kan je behoorlijk ziek worden.Dus wees allert voor deze dingen.

spacer line  

Meestal als ik in zo'n gelegenheid kom drink ik meestal mijn glas op en ik neem hem mee naar huis'waarom''? omdat ik meestal waar ik ook kom mijn eigen glas mee neem !!!! Emoticon: Confused

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hebben jullie wel gelezen waar dit topic over gaat Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Oyibo wat ze klaar maken weet ik niet, maar dat ze een fondsbril zouden moeten aanschaffen is waar als een klok..

Maar waar ik na toe wil is, hoe het kan dat mensen die 7 maanden zwanger zijn, deze vliegreizen aandurven.
Is het niet zo, dat je rekening moet houden, met en dat je ter alle tijden moet aangeven, bij een vliegmaatschappij??
We hebben ooit hier ook ooit, een discussie gehad over meenemen van baby's, in het vliegtuig.
Er zijn nou eenmaal tijden, dat je eigen even opzij moet zetten, om iets te willen voor je kind.
Zoals ik denk, dat er misschien een tijd komt, dat je zo oud ben, dat je niet meer kan vliegen, tenminste mee vliegen in een plain.

Even terzijde en zeer actueel.
Als je, je gezondheid niet in acht neem, dat je niet meer vergoed word, door het ziekenfonds.
Zoals drank en roken en seks een levensstijl, weet ik allemaal niet meer, wat een jonger generatie allemaal bedenken.
Om de kosten niet uit de pan te laten reizen.
Wat een zin zeg ................ Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hieronder hoe het met het kindje is afgelopen. Niet zo goed dus. Het is op 8 januari (op dezelfde datum van dit bericht) overleden in Makassar.

Ook meteen antwoord op de veronderstelling van Om Ziel; in het bericht staat dat de vrouw een brief van de arts heeft overlegd om te kunnen vliegen. De bevalling is nogal plotseling en zonder enige aanleiding en vooral snel gebeurd.
Ik vond dit bericht bij toeval toen ik de Kompas aan het lezen was.

Voor diegenen die het in een andere taal willen lezen maar even Google-vertalen.

MAKASSAR, KOMPAS.com Annisa Laila Juwita Sari Merpati, bayi yang dilahirkan di penerbangan Merpati Nusantara dari Timika ke Ujung Pandang, meninggal dunia pada Senin (8/1/2013) pukul 22.00 WITA.

Putri keempat pasangan Harmani (33) dan Rudi Hamjah (35) itu mengembuskan napas terakhir di Rumah Sakit Ibu dan Anak Catherine Booth, Makassar. Kini jenazahnya sudah dimakamkan di kampung halaman orangtuanya di Bantimurung, Maros, Sulawesi Selatan.

Annisa dilahirkan dengan bobot 1,7 kilogram pada Minggu (7/1/2013) pukul 18.40 WIT, atau 15 menit setelah pesawat Boeing 737-400 bernomor penerbangan MZ-845 itu lepas landas dari Bandara Mozes Kilangin, Timika, Papua.

Persalinan Annisa dibantu empat kru Merpati, masing-masing Annisa Abdullah, Musyarofatul Laila, Sherly Juwita, dan Rahmasari; serta flight operation officer Teguh Mardianto dan seorang mahasiswi D-3 Keperawatan.

Harmani mengaku tidak menyangka bakal melahirkan putri ketiganya di ketinggian 32.000 kaki.

Saat hendak bertolak dari Timika ke Makassar, Sulawesi Selatan, Minggu petang, dia tidak merasakan tanda-tanda akan melahirkan. Usia kandungannya pun baru tujuh bulan. Dia juga telah mendapat surat dokter untuk naik pesawat.

"Perut saya tiba-tiba mual sekali. Saya segera minta bantuan kru pesawat karena tak kuat lagi menahan sakit," katanya kepada Kompas.

Dia bersyukur kru Merpati sangat sigap dan tanpa panik membantu persalinan yang dipimpin kru paling senior, Sherly Juwita.

Dengan peristiwa yang dialami istrinya, Rudi akhirnya menerima usulan nama dari jajaran kru Merpati. "Mereka memberikan nama Annisa Laila Juwita Sari Merpati. Nama itu gabungan dari empat nama pramugari yang membantu persalinan istri saya," kata Rudi.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Annisa dilahirkan dengan bobot 1,7 kilogram
---------------------------------------------------------------------------------------------

Lijkt wel heel erg licht.

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 14-01-2013 13:11 Anne Mieke wrote:

Voor diegenen die het in een andere taal willen lezen maar even Google-vertalen.

=

Google vertaling? Geeft soms wel hele rare vertaling. Zoek nog steeds een programma dat wat juister is met vertalen van diverse Aziatische talen.....

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-01-2013 13:28 Surya Atmadja wrote:
Annisa dilahirkan dengan bobot 1,7 kilogram
---------------------------------------------------------------------------------------------

Lijkt wel heel erg licht.
Kan wel met 7 maanden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-01-2013 13:33 senior wrote:

[quote removed]

Google vertaling? Geeft soms wel hele rare vertaling. Zoek nog steeds een programma dat wat juister is met vertalen van diverse Aziatische talen.....
Ja weet ik maar je kan in elk geval de essentie van het verhaal eruit halen, hoewel soms wat krom.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beter van Indonesisch naar Engels vertalen, dat is stukken beter

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,552 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com