indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik was het wat vergeten maar nu is er toch een bericht verschenen.
Een nieuwe luchthaven in Noord Bali:
http://www.beritabali.com/inde(...)Digarap/201107021929

Met de vernieuwing van de luchthaven in Denpasar had ik nooit gedacht dat er nog zulke plannen zouden zijn, maar blijkbaar bestaat er toch nog interesse.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En toch zie ik het economische nut van een 2e vliegveld op Bali niet, dit omdat

het servicegebied erg klein is; mensen gaan niet van andere gebieden/eilanden naar Bali om dan te kunnen vliegen, Lombok heeft zijn eigen vliegveld, en op Oost Java liggen er ook al voldoende.

er is geen goede verbinding met de rest van Bali, het servicegebied wordt dus nog veel kleiner dan 'heel Bali', nog minder animo. Je gaat mij niet vertellen dat dit vliegveld aangelegd en gebruikt gaat worden voor mensen die toevallig naar Lovina en omgeving moeten.. dat zal economisch nooit haalbaar zijn.

Wat ze beter kunnen doen is het geld wat er voor is (??) uitgeven aan de aanleg van een goede snelweg noord-zuid en desnoods een brug naar Java als prestige-project.. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Natuurlijk, zou een goede snelweg, zoals in Lombok, heel goed zijn.
Maar het Noorden is ook een hele mooie streek, die wel toeristen kan aantrekken, maar dan moet er nog heel veel gebeuren...(zie ook Lombok). Niet alleen een vlieghaven...
Ik ben benieuwd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ik denk dat het juist niet goed is er een luchthaven aan te leggen, er zijn niet veel mogelijkheden om bij bergen goed te kunnen landen, dus dat moet overland, via de kust bij voorkeur.. En ik denk niet dat toeristen daar graag blijven als 18 tot 20 uur per dag er iedere 10 minuten een vliegtuig laag overvliegt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,506 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,584,096 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com