indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Mooi verhaal Ziel hahaha, zo groen als gras en verliefd op een Japaneesje.
Nog achter willen varen ook hihihi, wie was je zeevader aan boord?
Op de Mariscal Lopez van Nievelt Goudriaan was het de kok ik was 16, ik heb in de maanden dat ik met die schobbejak gevaren heb meer slaag gehad van hem, dan van mijn eigen vader in mijn hele leven Emoticon: Angry
Wie appelen vaart wie appelen eet zegt het spreekwoord, moest ik wat uit de koellocker halen, stak ik een appel in mijn zak.
Zat hem lekker op een bolder op te peuzelen zag die rotzak het, kreeg ik er weer een paar hahaha.

Ik moet er ook bij zeggen dat we bij Nievelt vuurbang waren om iets te flikken, minder zware maatregel was gagestraf, maar een zware maatregel was dat je op de Cirrus of de Cumulus werd geplaatst, twee weerschepen van de overheid die bemand werden door Nievelt personeel.
Mijn eerste waarschuwing om voor die twee dooie schepen in aanmerking te komen had ik in Melbourne aan mijn broek Emoticon: Wink
Leuke meid ontmoet, breng je dus effe met de taxi thuis, waar woon je, net buiten Melbourne, tja wist ik veel.
Zat ik vet anderhalf uur in de taxi Emoticon: Angry had geen trek meer om terug te gaan, dus ben blijven slapen Emoticon: Nice
Kwam de volgende dag om 10 aan boord, werd me dus niet in dank afgenomen, wat verbeeld je je wel reethaar werd er gezegd Emoticon: Cry
Gagestraf en een aantekening voor n van de twee weerschepen, ik heb voor de rest van de reis in de pas gelopen Emoticon: Laugh out loud





zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ha ha Malam ik denk dat we over die tijd heel veel kunnen nolbrollen.
Mijn zeevader was PA Varkenvisser administrateur en was de verpleger aanboord.
Je moet niet vergeten een koppel van rond de 60 man was er aan boord.
Moest allemaal voor gekookt worden.
Verschillende koks mee gemaakt en kapiteins de een was voor vrij drinken en de ander twee per dag op het rantsoen

Bijna dagelijks krijg ik via de E-mal scheepvaart1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com een bericht van de scheepvaartnieuws.nl.

Mijn broer heeft bij Nieveld Gouderiaan gevaren als kok/bakker wel enkel jaren.
Daarna is hij bij de shell terecht gekomen, had hem al heel wat jaartjes niet gezien, kwam hem tegen op die pondjesbrug, Willemstad in Curacao.
Daar lag hij met schip te bunkeren en wij lagen er even om de goederen (Proviand) aan boord te halen.................. Emoticon: Wink Emoticon: Shiny





Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line
 

Zieleffe Emoticon: Smile

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt, En graag wil ik U een paar mogelijke herkenbare vragen stellen.
Ik move dan even naar omong 2 welke de juiste corner zal zijn voor dit m.i
Baozhong
Luo Ni


Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Luo Ni ja beter daar want hier op die deze topic zijn we in offtopic geraakt, Go haed
Ga u gang, als het maar niet te veel in priv sfeer geraak. wil ik wel antwoorden.




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 05-01-2013 21:32 leomanado wrote:
hoi Malam
Dubai het slechtste vliegveld noemen, gaat me toch wel erg ver. Het is er zeker erg druk, maar de voorzieningen zijn prima. Veel te eten en drinken en over shoppen hoeven we het niet te hebben denk ik.
Ik kom net weer van CDG in Parijs, vind je dat goed dan?


Leomanado, met Emirates is niets mis, het vliegveld van Dubai het grootste vliegveld in het Midden Oosten is voor mij een ramp, n lange pier, aan de ene kant vertrek aan de andere kant aankomst.
Daar tussen in de winkels/restaurants, waar tienduizenden passagiers zich s'nachts verdringen, want ik zie namelijk geen vluchten vertrekken in de vijf nachturen dat ik daar rond loop te bavianen.
Geen trolley of zitplaats te bemachtigen, je loop je de krampen of je moet ergens als een zwerver op de grond gaan zitten/liggen, want als je een uurtje wat gedronken/gegeten hebt blijven er toch nog 4 over Emoticon: Blush

In 2008 is terminal 3 geopend, exclusief voor Emirates Airlines. Concourse 3 is hier onderdeel van en dat moet in 2012 klaar zijn. Gebaseerd op vloeroppervlak is terminal 3 het grootste gebouw ter wereld

Maar het is n lange pijpenla dat bedoelde ik met Dubai Emoticon: Wink
Overigens heb ik n keer een ervaring gehad op CDG Parijs, die nog in mijn kuiten zit.
Korte overstap op Parijs, een grondstewardess die ons opving en ons naar de aansluitende vlucht bracht, de dame vergat alleen dat zij alleen een walkie talkie in haar tengels had.
Ze zette zonder achterom te kijken de vaart er in, het leek verdorrie Fanny Blankers-Koen wel.
Alle passagiers met handtassen en trolleybags er achteraan stiefelen, leek wel een marathon Emoticon: Angry



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Ik las ook het stukje van Luo Ni, over China Soutern Airways, ik zou zeker geen moeite hebben daarmee te vliegen, zoals ik al eerder opmerkte, ik zie werkelijk nagenoeg geen verschillen in service en vliegtuigvoer vind ik bij alle maatschappijen niet te hachelen.

Singapore Air, Malaysia Air en ook KLM blijven voor mij favoriet, maar dat is gebaseerd op het overstapje van slechts een uur in Singapore of Kuala Lumpur, helaas die 3 jongens zitten qua prijzen hoog in de boom en ik kijk alleen maar naar mijn knip, straks helemaal als ik uit de staatsruif (AOW) mee ga souperen.

Van onze dure Nationale trots KLM kan ik me er wel wat bij voorstellen, het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
KLM/Air France hebben een belang van 25 % in Alitalia, een maatschappij met een schuld van 730 miljoen en een dagelijks verlies van 630.000 Euro Emoticon: Confused
Nu willen ze de boel nog kopen ook, hoplaaaa tickets wat verhogen en schoon is je kunstgebit. Emoticon: Angry

Ik zag net een aanbieding van China Southern voorbij flitsen, 670 Euro.
Geen aanbieding voor 30 dagen, maar voor 5 maanden, kijk dat zet zoden aan de dijk.
Onze Nationale trots rekent voor 2 personen in dezelfde periode even 615 Euro meer, dus die valt bij mij al uit de top tien weg Emoticon: Wink
Wat bij China Southern overigens minder is, de 9 uur wachttijd op Guangzhou, maar daar staat weer tegenover dat je op 3 minuten lopen van de vertrekhal op het vliegveld zelf voor 80 Euro een kamer kan huren bij het Pullman hotel en lekker 7 uur kan pitten Emoticon: Smile

Vliegprijzen zijn en blijven voor mij een mysterie, n dag verschil kan honderden Euro's schelen Emoticon: Confused
Singapore Air biedt aan 750 Euro, een uur erna vliegt KLM dezelfde route en die kost dan 1125 Euro Emoticon: Confused Zoek me zakken maar na, snap er geen pepernoot van.

n maatschappij doet er niet aan mee, Emirates.
Dagelijkse vlucht op Jakarta via Dubai, naar Dubai met die nieuwe joekel de A380.
Welke datum of lengte van verblijf je ook ingeeft, 808 Euro meneer, daar heb je bij die top 10 maatschappijen vaak niet eens een aanbieding van 30 dagen voor Emoticon: Blush
Dus ik neem die 5 uur wachttijd op Dubai maar voor lief, overigens is het op de terugweg 3 uur.



spacer line  

Wij gaan over een tijdje naar Indonesi toe, maar hebben nog geen enkele ervaring met luchtvaartmaatschappijen. Ik moest dan ook uitgaan van de ervaringen die er op internet te vinden waren in combinatie met overstaptijden en prijzen. Uiteindelijk bij Cathay uitgekomen, goede prijs samen met een redelijke overstap (ruim 2 uur op Hong Kong). Ook al zeggen deze lijstjes niet alles, ben ik toch wel blij voor die maatschappij te hebben gekozen.

Toch valt me op dat de meeste goedkopere maatschappijen in dit lijstje staan en wat nog meer opvalt is dat KLM er juist niet in staat. Ik hoop hier over een tijdje ook mijn ervaring te kunnen posten Emoticon: Smile

/edit
Het nieuwste lijstje is trouwens op http://www.worldairlineawards.com te vinden, deze ziet er zo uit:

World's Top 10 Airlines - 2012

1
QATAR AIRWAYS

2
Asiana Airlines

3
Singapore Airlines

4
Cathay Pacific Airways

5
ANA All Nippon Airways

6
Etihad Airways

7
Turkish Airlines

8
Emirates

9
Thai Airways

10
Malaysia Airlines





spacer line  

Zelfs De Garuda staat op nr 11
KLM op nr 34.
Vind vreemd dat Etihad en Turkisch Airlines op nr 6-7 staan, terwijl ze bekend staan als goedkope airlines.

Voor vliegtuig en service aan boord zou ik Emirates nemen ( heb 1x gedaan met lange overstap , toen via Dusseldorf ?) .
Heb ooit met Gulf Air gevlogen, goede service/vliegtuig , maar de overstap is ook klote.
Dat was jaren geleden.
Nooit meer ondanks de winst van een paar honderd eurie .
De overstap in Dubai was chaos en lijkt wel een grote markt.
Luchthaven personeel zijn bijna onvriendelijk , voor de kakus afgeleid van kakhus heb je lange rijen.
En ook een beetje vies.

Dus heb ik daarna 2x met onze eigen Garuda gevlogen via Dubai( zonder uit de vliegtuig te gaan ) , met een tussenstop van max 1 uur.

Tya, gemak en kwaliteit moet men toch betalen.
Wat KLM betreft, Lufthansa , Air France (via Paris) heb ook gedaan , valt wel mee .
Beter is SQ-Thai en MAS.




bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Alleen bij Emirates weet je het hele jaar waar je aan toe bent, 808 Euro per persoon, klaar.
Dubai is inderdaad zo ik ook al schreef een heksenketel, maar ik kijk naar de muntjes.
Ben nu een aantal keren met Emirates gevlogen en ik heb het spelletje op Dubai inmiddels een beetje door, zo min mogelijk handbagage, alleen handtas en beauty case van mijn echtgenote, is een must, kan ze haar korte pootjes op zetten in het vliegtuig, bovendien gaan daar de versnaperingen in Emoticon: Blush
Er is geen trolley te bemachtigen, ik weet inmiddels de weg, weet waar ik een fatsoenlijk bak koffie kan krijgen en zelfs waar een fatsoenlijk toilet is te vinden die niet druk is, zonder kilometers te hoeven lopen, ook mijn verslaving een safiaantje roken lukt, alhoewel ze het goed verstopt hebben, toilet er naast, allemaal in 7 minuten te bereiken, je moet het maar weten Emoticon: Wink
Vervolgens hebben we blubber aan de hele wereld en gaan gewoon ergens op de grond liggen, een beetje hard voor onze ouwe botten, maar 1616 Eurie retour voor 6 maanden maakt het nog steeds de moeite waard Emoticon: Yes!



pierre
User
spacer line
 


Toch vreemd Malam, die 4 maal dat ik met Emirates heb gevlogen, was het juist opvallend rustig in de sigaar, trolleys ruim voorhanden, zitten / liggen op de stoelen of banken ruimschoots.
Maar wellicht heb ik destijds geluk gehad.
Daarentegen vond ik egypt air een ramp, het is dat ik destijds vloog voor 480 euries
( retourtje) maar ik vond het helemaal niets, een mierenhoop aan mensen in cairo, niet schoon en het eten in het vliegtuig was ook niet om naar huis te schrijven cq mailen.

Trouwens al die keren dat ik met emirate vloog waren de prijzen rond de 675 euries.
( dit was in 2010 moet ik er wel bij zeggen)

Maar een ieder ervaart het weer anders.



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 07-01-2013 20:47 pierre wrote:

Toch vreemd Malam, die 4 maal dat ik met Emirates heb gevlogen, was het juist opvallend rustig in de sigaar, trolleys ruim voorhanden, zitten / liggen op de stoelen of banken ruimschoots.
Maar wellicht heb ik destijds geluk gehad.
Daarentegen vond ik egypt air een ramp, het is dat ik destijds vloog voor 480 euries
( retourtje) maar ik vond het helemaal niets, een mierenhoop aan mensen in cairo, niet schoon en het eten in het vliegtuig was ook niet om naar huis te schrijven cq mailen.

Trouwens al die keren dat ik met emirate vloog waren de prijzen rond de 675 euries.
( dit was in 2010 moet ik er wel bij zeggen)

Maar een ieder ervaart het weer anders.


Ja Pierre, dat vertelde je anderhalf jaar geleden, ik heb inmiddels 3 maal het tegenovergestelde meegemaakt, werkelijk n grote mierenhoop.
De prijs 675 Euro is voor 30 dagen Pierre, daar stunten meer maatschappijen mee.
Emirates voor 30 dagen kost nu zelfs 606 Euro tot vertrekdatum 17 mei. Emoticon: Confused

Ga je langer dan val je ineens in andere prijzen Emoticon: Angry




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,687 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com