indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

In de krant gelezen dat de beste 10 maatschappijen KLM er niet

erbij staat Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

1x met KLM gevlogen in 2011 richting Bali....nit meer dus, waardeloze service!!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Kembang leuk dat je iets heb gevonden, maar breng ook die link naar die site hier in beeld, dan kunnen we het natrekken.

http://www.alletop10lijstjes.n(...)vaartmaatschappijen/

Als je deze site bedoeld. dan kan je daar andere top 10 bekijken, b.v.b.deze site die goed is voor die figuren in Ache waar de vrouwen worden verboden wijdbeen op een brommer te zitten, ben benieuwd hoe ze dan moeten fietsen .............. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

http://www.alletop10lijstjes.n(...)randen-in-de-wereld/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 03-01-2013 16:06 Kembang wrote:
In de krant gelezen dat de beste 10 maatschappijen KLM er niet

erbij staat Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

1x met KLM gevlogen in 2011 richting Bali....nit meer dus, waardeloze service!!!

Emoticon: Party! In het verleden een paar keer met KLM gevlogen, slecht tot zeer slecht bevallen, daarna nooit meer eigenlijk....tot gisteren> Omdat ik mijn vlucht met Swiss air miste vanuit Bangkok, reste mij niets anders dan een ticket te kopen bij KLM of 4 dagen wachten >>dus het werd,God zegene de greep, de KLM bussines class>>>>>DUUR!!!, EN HELAAS VOOR DEZE MAATSCHAPPIJ: DE EERSTKOMENDE 20 JAAR NIET MEER!

hati hati, pelan pelan

eveline
User
spacer line

Eerlijk is eerlijk...ik heb echt geen last van KLM.
Het bevalt me juist zeer goed met KLM te vliegen.
Zowel binnen als buiten Europa.
Buiten Europa kreeg ik zelfs warme kruiken, voordat die afgekoeld werd kreeg ik er telkens weer een nieuwe. Echt super. Ook heel vriendelijk en veel gelachen met ze.
Ik vond het verschil wel erg groot met air Frances of KLM hoewel KLM van air France is.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wij zijn ook wel eens met de KLM gegaan het laatste keer van vorig jaar mei.
Vanaf Schiphol was het goed te doen, het vliegtuig was niet vol en ik had een plek gekregen door de omstandigheid van ons vertrek naar Indonesi midden in een 4stoelen die ik geheel alleen had.
Dus languit gelegen proberen te slapen.
Na K.L Maleisi kwam er een volk binnen, je zou het niet geloven, van inlanders met babys en troep, zelfs vis in hun handback heb het zelf meegemaakt.
De stewardessen liepen met spijtbussen lekkere luchtjes te spuiten, je zal maar allergie er van hebben.
Het eten was goed want het waren door de Nederlandse cateringbedrijf gemaakte pakketten.

http://www.telegraaf.nl/reiskr(...)uigmaaltijden__.html

Maar de terug weg vol tot aan K.L.Maleisi, weer het zelfde beeld, maar van af K.L.kwam die vliegtuig ook vol met mensen, op door reis naar andere Europees bestemmingen.
Maar het eten heel slecht, een gebakken ommeletje met kaas die als slierten moest weg werken...... Emoticon: Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vliegen is zo wie zo een drama, 16 uur in zo'n pokkeding, eten is gewoon bij iedere maatschappij waardeloos, logisch want het is geen vliegend restaurant.
Bij iedere maatschappij hoef je maar op het knopje te drukken er staat als een raket een wentelteefje naast je, die je op je wenken bedient.
Dus ik ga gewoon voor de goedkoopste maatschappij, enkele maatschappijen die slecht bekend staan (onderhoud) laat ik links liggen.

Een jaar of twee geleden vloog ik met KLM, door een veranderde vliegtijd, van vijf voor twaalf naar tien over twaalf, dus maar een kwartier later (ik had er een email van gehad) ik vloog dus niet de 10e maar de 11e.
Ik stond dus braaf met mijn apenkop 24 uur te laat op Singapore, eigen stommiteit.
Ik werd op de reservelijst gezet.
Er kwamen op het laatste moment twee passagiers niet opdagen, 10 minuten nadat de incheckbalie gesloten was werd ik ingecheckt en moest rennen, heeft me geen stuiver gekost, dat is service.

totto
User
spacer line

In oktober bij KLM geboekt naar Kameroen. De vlucht werd uitgevoerd door Air France.
Mijn vrouw kon niet on-line inchecken. Op Schiphol werd verteld dat ze in Parijs zelf maar moest regelen of we bij elkaar konden zitten. In Parijs zei men dat we dat maar in het toestel moesten regelen. Waarom boek je dan 2 tickets tegelijk??
Terug hetzelfde verhaal. In Kameroen heeft het 2 uur geduurd voor ze in kon checken. Van het kastje naar de muur gestuurd.
Het was een grote chaos. Het toestel wat ook al 2 uur te laat aankwam, vertrok 3 uur te laat door alle toestanden bij het inchecken. Uiteindelijk 4 uur later op Schiphol. Vergoeding? Nee hoor, op de heenweg van het toestel waren er technische problemen.
Voor ons op nummer 1 met stip, Singapore airlines. Op nummer 2 Maleisia en nummer 3 Cathay. KLM alleen nog als het niet anders kan.
Overigens zijn wij ook lovend over Lion Air.

Toto Travel.com

leomanado
User
spacer line

Het valt me op dat Emirates "zo laag" in de top 10 staat. Voor mij met stip op nummer 1, fantastisch wat een service, zelfs het eten is goed. Bovendien hebben ze meer dan 10 nationaliteiten stewardessen aan boord. Iedere passagier kan dus zo'n beetje in z'n eigen taal communiceren. Klasse!!!!!!

totto
User
spacer line

Leomanado,
Wat je zegt klopt wel. Maar als ik gemiddeld 's-nachts van 24.00 uur tot 5 uur moet wachtten in Dubai waar het gruwelijk druk is, je voor een vrij toilet een kwartier moet lopen en nog wat van dat soort zaken die ik als storend ervaar, kost dat wel bonuspunten.
Van de andere kant zeggen wij ook tegen gasten, als je dat voor lief wil nemen en daardoor veel minder betaald moet je gewoon boeken.

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

totto; je hebt gelijk, liever een goed vliegveld als Singapore of KL voor je transit. Daar is alles eenvoudig, schoon en in overdaad. Zoals Malam al zegt is vliegen toch gewoon waardeloos 16 uur lang naar de stoel voor je kijken. Openbaar vervoer dus eigenlijk., en daar moet je niet te veel van verwachten.

spacer line  

ik heb met de slechtste Maatschapij gevlogen allertijden P.IA UIT PAKISTAN'het was een hele ervaring alhoewel ik nooit vlieg angst hebt gehadt'ramelde dat ding van alle kant' voorall met wat teurbelatchi moet je echt je hard vast houden'aangekomen op het vliegveld islamabad'' was er geen verbinding naar Denpasar ik kreeg wel 1 gratis hotel midden in de stad wat mij toen op viel toen die tijdt''in het hotel zag ik geen enkel vrouwen volk'wat mij ook gezegt was dat ik niet mocht praten met vrouwen in verband met de strenge islam aldaar''ik zelf vondt het een hele ervaring om met die Maatschapij te vliegen''het bedrag wat ik er toen voor betaalde was ook zeer laag' Dus geen Pia vliegen meer'mits je van 1avontuur houdt en 1 goed verzekering aansluit !!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

weet je hoe ze dat noemen gerry? Goedkoop is duurkoop.

spacer line  

Daar ben ik helemaal met je eens ' Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je alleen naar kwaliteit van luchtvaartmaatschappij kijkt dan inderdaad:
Singapore Airlines
Emirates
Malaysian Airlines
Cathay Pacific

KLM heb ik voor het laatst ruim twee jaar geleden gevlogen, een stukje van Zurich naar Amsterdam ivm de vulkaanuitbarstingen van de Merapi. Ik heb het nog nooit een goede maatschappij gevonden en er was in jaren ook niks veranderd. Ik begrijp Senior heel goed.
Met Garuda vlieg ik alleen binnenlandse vluchten. De laatste internationale vlucht is al lang geleden (toen ze nog rechtstreeks op Medan vlogen) en gezien de prijzen van Garuda, vertrek en aankomsttijden, beiden voor mij ongunstig zal het die voorlopig zeker niet worden.
Mijn volgende vlucht wordt weer MAS.

De overstaptijden zijn echter het best met SQ of MAS (=kort en goed aansluitend)
Het vliegveld van Dubai (Emirates) is een ramp midden in de nacht, met zoals gezegd probleem om een toilet te vinden cq ellenlange rijen, met veel gedoe een trolley vinden en de breedte van de doorloop kan de verschrikkelijk drukte niet aan. Ik vind persoonlijk Hong Kong ook niet zo geweldig.
Als je wil doorvliegen zijn meestal SQ en MAS de beste keuze om ook niet eens lang in Jakarta te hoeven wachten, omdat je vroeg aankomt en daarmee veel mogelijkheden hebt. Dit geldt weer niet voor doorvluchten naar Papua of Maluku. Dan ben je weer beter af met een late aankomst zoals Emirates.

Dat goedkoop vaak duurkoop is geloof ik ook. Je bent vaak veel langer onderweg, meerdere overstappen en als het nog aansluiteinde vluchten (Kuala Lumpur, Jakarta, London, Parijs) aansluitende bus- en/of treinreizen (Parijs, Dusseldorf, Frankfurt) en/of hotels (Kuala Lumpur) bijkomen dan valt het voordeel vaak erg tegen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Emoticon: Blush
Vliegen is veiliger dan U denkt is de slogan toch ?

vlieg regelmatig in transit via Helsinki , Cairo , Kopenhagen terug naar China. Helaas geen transit meer voor mij via Moskou met als reden dat het cabine personeel echt naar de ,,sterke drank ,, , Emoticon: Clown ruikt en tijdens landen tijdens windstill weer het toch bijna presteerde om naast de supermoderne landings baan van Beijing Airport te komen.
Het lijkt mij onlogisch dat er turbulentie ontstaat als de airplane al met zijn wielen op de grond staat .
Niet verwonderd zijn als bij deze,, flying bottle,, compagny plotseling de parachutes in de aanbieding komen voor de take off to anywhere.
Ondanks vergevorderde leeftijd kom ik toch graag met mijn reuma body en staar ogen weer terug op moeder aarde.
Moraal van deze ervaring is goedkoop is inderdaad ook duurkoop en zo meer. Emoticon: Stupid 8
Voor allen een fijn nieuwjaar met vooral fijne vluchten. Emoticon: Yes!
Keep smiling
Zaijian
Luo Ni /Qingdao . Emoticon: Bye bye

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Blijf ons volgen Luo Ni
We of wij (ik denk misschien wel voor anderen hier) hebben wel wat aan uw ervaringen, die u af en toe hier verspreid.
Vooral die reizen die u blijk te doen, kan voor mij een belangrijke gegeven zijn, ik wilde nog wel eens, als ik nog de kans voor krijg, graag naar China.
Maar ik kan het nu nog niet inschatten, misschien als ik een of ander loterij win, dan is het zeker, wat ik het eerste doe, naar China gaan.
Bedank.................... Emoticon: Shiny

Alleen las ik dat ze niet blij waren met Heineken daar, Och die Chinabeer is ook lekker je ziet het hier wel eens in een toko.
Ik weet nog geens zins of Tigerbeer uit China komt........... Emoticon: Wink
http://chinabevnews.files.word(...)b_campaignchina1.jpg

senior
User
User icon of senior
spacer line

Volgens mij komt Tiger bier uit Singapore en behoort het sinds kort bij de Heineken familie

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-01-2013 12:51 Anne Mieke wrote:

Emirates
Het vliegveld van Dubai (Emirates) is een ramp midden in de nacht, met zoals gezegd probleem om een toilet te vinden cq ellenlange rijen, met veel gedoe een trolley vinden en de breedte van de doorloop kan de verschrikkelijk drukte niet aan.

Ja Anne Mieke Dubai is een dramatisch slecht vliegveld, ik mag wel zeggen het slechtste vliegveld wat ik heb meegemaakt, met stip op n daarna Frankfurt.
Ook de tijden zijn niet echt lekker om daar te vertoeven, alhoewel de aankomsttijd op Schiphol wel aardig is.

Emirates op zich is niets mis mee, ik zie weinig verschil met KLM, Singapore, Malaysia enz.
Ik heb nu de laatste 3 keer met Emirates gevlogen, puur om de prijs, de gene die er het dichtst bij kwam kostte 300 Euro voor twee personen duurder. Emoticon: Confused
Dus vooruit maar met de geit.
Het is crisis, ook in huize Malam, heb inmiddels mijn 8 cilinder auto verkocht en twee 4 cilinders gekocht Emoticon: Wink

Ik weet nu wel inmiddels een beetje de weg op het vliegveld van Dubai, weet waar ik in alle rust de regenbui die ik aan mijn kont heb hangen kan lozen en zelfs waar ik een redelijke bak koffie kan scoren, maar het is en blijft een drama.
Maar 300 Euro met zijn twee blijft 300 Euro, die ellende van 4 uur neem ik dan maar op de koop toe.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met Pop reis, gedeelde smart is halve smart, zou Pop op n of andere manier alleen moeten reizen zoals vroegaaaaah, smijt ik er een rechtstreekse vlucht tegen aan, ondanks de kosten.
Dat is en blijft het fijnste Emoticon: Yes!

leomanado
User
spacer line

hoi Malam
Dubai het slechtste vliegveld noemen, gaat me toch wel erg ver. Het is er zeker erg druk, maar de voorzieningen zijn prima. Veel te eten en drinken en over shoppen hoeven we het niet te hebben denk ik.
Ik kom net weer van CDG in Parijs, vind je dat goed dan? Of wat vind je van bijv Manila?
Als we het over een top tien van vlieg mijen hebben, vind ik nog steeds Emirates met stip op een. SQ en Malaysia zijn natuurlijk ook prima. Met Thai, Vietnam en Phil heb ik ook prima ervaringen.Ook Garuda Adam naar Jkt is gewoon goed. Het is wel duidelijk dat de beste vlieg mijen in het oosten zitten en niet in Europa of US.

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Hallo zieleffe ni hao , apa kabar Emoticon: Smile

Bedankt voor Uw leuke reactie, en van harte welcome in China natuurlijk .
Een van mijn beste vrienden heeft ook deze uitnodiging ontvangen en ik verwacht dat hij dan ook zal komen [ Sir Simpati ofwel Jan ]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit , en een lot is snel gekocht natuurlijk .
Hier is ,,lootjes kopen ,, en nog meer schering en inslag waarbij er ook nog genoten word van het welbekende Chinese bier Qingdao bier of wel in het Chinese
Qīngdǎo pjiǔ .
Wat het luchtvervoer betreft is China jaren geleden al afgestapt van de zwaar veroudere toestellen met een russian name.
De vloot die zowel domestic als ook internationaal vliegt is supermodern met zeer goed opgeleid personeel .
Het moge een verrassing zijn voor velen onder ons dat er bij de China Southern Airways nu ook met ...Nederlands cabin crew gevlogen word, dit ter bevordering van de goede communicatie met de [ Chinese ] passagiers [ flights C.Z 345 /346 ).
Deze company en ook de anderen zijn echt goed in opkomst qua service , en geeft je toch een fijn en safe gevoel .
Kortom het ontbreekt de passagier aan niets . alleen de buitenlandse medepassagier { waiguoren } zal even moeten wennen aan de geluiden die voortgebracht worden tijdens de maaltijden en de conversatie daarna , mede ook aan andere luchtjes die bij de Nederlander bekent zijn als ze spruitjes en uien hebben genuttigd , welke ook luidruchtig het cabine luchtruim kiezen. Emoticon: Shut up!
Lands wijs is lands eer natuurlijk.
Kortom met mijn persoonlijke ervaringen door de jaren heen die reikt van af Hainan / Sanya via Hongkong. naar Beijing Tianjian ., Yingkao en nu in Qingdao hebben mijn standpunt niet veranderd dat het een fijn en gastvrij volk is waar de buitenlander welkom is en de criminaliteit op een zeer laag niveau staat.
De straffen daartegen zijn dan ook ... onmenselijk hoog te noemen met heropvoedigskampen zonder vervroegd verlof [ lees T.B.R. ) zoals in het sote Nederland helaas plaats vind ,met alle ellende nadien.
Ik dwaal af daarvoor mijn excuse, maar met all wens ik ieder t.a.t een goede en veilige vlucht to anywhere .
Cǐ zh ..zaijian permissi Emoticon: Smile

Luo Ni

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

beste Luo Ni
Mijn vriendin is van Chinees afkomst uit Bandung, hun vroegere naam was Goei, dat toen per discreet werd afgeroepen door Surharto de Chineze namen te veranderen in Indonesische namen.
De Chinezen mochten hun eigen naam niet meer gebruiken en zodoende zijn bijna alle Chinezen namen veranderd op enkele na, die het niet wilde.
Maar ja dat is geschiedenis.
En nu we er toch over de geschiedenis hebben, want daar wilde ik naar toe, heb ik in het begin van de jaren 60 gevaren en ben ook toen in Hongkong geweest.

Dat was toen een Engels kolonie waar het vliegveld nog lag in Kowloon waar die grote vliegtuigen laag over de hoog gebouwen vloog.
Daar heb ik een kamferkist gekocht en die in laten bekisten en zo mee genomen aan boord naar Holland.

Ik ben in mijn archieven gedoken en heb wat leuke documenten van vroeger gevonden.
Zoals de rekening nog van die tijd .....

We zijn op Kowloon kade aan wal gegaan en hebben daar met zo riksja getrokken door een klein Chinees man die je overal daar naar toe bracht, moet je nagaan ik was nog wel jong, maar toch behoorlijk gezet, door zo klein manneke je laten voortbewegen.

Zo zijn we ook in Shanghai aangeland dat toen met Mao zeer Communistisch was, waar je eigenlijk niet van boord mochten, maar zoals toen je diplomatische je eigen opstel, dan mocht je met de bus naar het Centrum toe gaan en daar in een zeemanshuis je te vertoeven, met een leuke vrouwtje die je op de communistische manier bezig hield.
Het gekke van was, dat je mocht geen foto's maken, je kreeg een karton kaart, met vreemde tekens er op, die je weer af moest geven, ja alles werd daar gecontroleerd.

Daarna naar Japan Nagoya, Kob, en Yokohama, daar heb ik wel in die tijd nog spijt dat ik daar niet achter gebleven was.
Want ik had in Kob een leuk meisje ontmoet en die heeft mij meegenomen naar haar huis en heeft toen mij die tempelstad laten zien van Moshi waar wij samen twee dagen geweest zijn, waar ik geslapen heb in zo Japanse laag bed bij haar thuis, die maar 5 centimeter van de grond kwam.
We kwamen dan ook te laat terug, waar ik zeer protesteerde dat ik bij haar wilde blijven, maar ze bracht mij terug en ja ik kwam te laat, maar de boot was nog gebleven, omdat ze mij kwijt waren, toen was je nog geen volwassen man van 18 jaar.
Dat ging pas in als je 23 jaar was.
Maar goed ik heb sindsdien, nooit meer op Japan mogen varen en heb zo ook niet een twee drie een vliegtuig kunnen pakken, toen ik thuis was.
Met corresponderen, een tijdje, maar heb toen mij eigen laten ompraten door mijn zus en heeft na de scheepsvaart tijd, een friettent gerund.
Bij mijn scheiding ben ik heel veel kwijt geraakt, daar zorgde mijn ex wel voor.
Adres en foto alles weg, maar niet haar naam Cetsco Miyaki...
Och dit heb ik nu even uit de mijn flappentas even uit doeken gedaan, omdat we toch hier bezig waren over de geschiedenissen van het leven............. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny

Ha ha waar blijft die tijd.
Prachtigste tijd van mijn leven was dat
Daarom wilde ik nog eens als het toe laat naar China reizen. Emoticon: Puh! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny
Ik denk dat ik heel erg offtopic ben, maar om hier voor een aparte topic voor te openen.??.... Emoticon: Wink Emoticon: Nice

elsbeth
User
spacer line

Goh Ziel, dat meisje is wel diep in je gaan zitten.
Ik herinner mij dat je er eerder over schreef, dat je niet meer wegwilde om haar, maar dat je haar daarna nooit meer gezien hebt.
Volgens je verhalen heb je daarna nog wel wat vrouwen gehad, maar deze heeft toch wel heel veel indruk gemaakt zo te horen. Kan natuurlijk ook aan de omstandigheden liggen.
China staat bij mij ook hoog op het lijstje. Mijn oudste zoon zei laatst dat hij na zijn eindexamen (dit jaar) wel een reis naar China zou willen maken en dan dus niet met ons op vakantie zou gaan. Voegde er aan toe, dat als wij naar China gaan, hij dan met ons mee zou willen.
Tja, da's niet tegen dovemansoren gezegd. ik zit dus een beetje te dromen over een reis naar China, maar ook Myanmar of Vietnam staat hoog op mijn lijst.
Reizen blijft prachtig, ik ben er veel te laat mee begonnen.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zeg Om Ziel, moeten we memories voor je mailen? Brengen ze je naar Kobe. Emoticon: Laugh out loud

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Elsbeth ja ik herinner mij toch ook, dat ik er wel eens eerder er over geschreven had.
Maar ik was zo in het schrijven gericht naar Luo Ni, dat ik daar niet meer aan gedacht heb.
Ja zo is het leven nu eenmaal hard, als je voor een dubbeltje geboren ben....

Anorak ik kijk vaak spoorloos of ze een vader zoeken dan pas zal ik mij op die avontuur in springen.
Al die idioterie over oude liefdes is niet aan mij besteed .
Daar ben ik te nuchter voor, hoeveel echtscheidingen dat weer heeft opgeleverd, dat laten ze je niet zien.
En die presentatrice die mot ik niet, vind haar een akelige w**f.
Hoogmoedig en zeer opdringerig zo zijn er veel bij de TV BN ers ........... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Devil

elsbeth
User
spacer line

Ziel, even een antwoord in Omong Omong

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,108,224 topic views - 234,287 posts - 13,691 topics - 25,167 members - last post @ 17-10-2019 14:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,551,490 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com