indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Joyce Anna
User
spacer line

Beste forumleden,

Op het internet zie ik veel waarschuwingen voor de drukte in Bandung in het weekend, ik hoop dat iemand mij wat tips wilt geven.
Ik kom a.s. zaterdagavond in Jakarta aan en wilde graag de volgende ochtend met de bus naar Bandung (ik slaap in de buurt van het vliegveld). Op maandag of dinsdag willen we dan graag de trein naar yogjakarta nemen.
Wat is leuk om op zondag te bezoeken? We wilden naar Bandung omdat we graag zondag een theeplantage (nog tips?) wilde bezoeken en we vanuit bandung gemakkelijk met de trein verder kunnen naar yogjakarta. Is dit een goed idee? Of zouden jullie dan een andere route of plek aanraden? Alle tips zijn zeer welkom!

Alvast bedankt!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Aankomende zaterdagavond aankomen in Jakarta en dan de volgende dag door naar Bandung en dan ook nog op die zondag iets gaan bezoeken?
Wees blij dat je in je hotel bent, eerst een reis van 18 uur, even slapen en dan gelijk door naar Bandung?
Op zondag?
Niks bezoeken van thee plantage's, lekker je zelf opknappen (douchen) en de omgeving verkennen. Emoticon: Blush
Effe de stad in ja, maar thee plantage's in Bandung bezoeken Emoticon: Nooo
Lijkt mij dat je voorbereiding niet echt, je van het is, sorry Emoticon: Confused

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Joyce,

Helemaal met Malam eens. Na een vermoeiende reis zaterdagavond aankomen. Zondag door naar Bandung en dan ook nog eens een theeplantage bekijken? Vergeet dat maar.
Je reist waarschijnlijk van Jakarta via Bogor en de Puncak Pas naar Bandung. Om Jakarta uit te komen kan een crime zijn. Drukte, maar wellicht op zondag wat minder. Dan de Puncak Pas. Als je pech hebt dan is het daar zo druk dat ze er éénrichtings verkeer van maken. Dan mag het éne half uur het verkeer naar Bandung de pas over en het volgende half uur het verkeer van Bandung naar Jakarta. En halve uren kunnen in Indonesie lang duren. Locals kennen de sluiproutes, maar ook die bieden weinig soulaas. Als het tegen zit dan kom je halverweg of eind van de middag in Bandung aan. Neem dus wat meer tijd. Een stop op de Puncak Pas is de moeite waard. Als je geluk hebt dan zijn de dames met de grote zonnehoeden thee aan het plukken. Ook rondom Bandung en Lembang vind je voldoende theeplantages. In jouw hotel kunnen ze je wel wegwijs maken. In ieder geval bevinden zich de oude Nederlandse plantages van Bosscha daar in die omgeving.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pamelabak
User
spacer line

Joyce,

Ik weet niet of je ervan houdt, maar Bandung heeft een Anklung-muziekschool. Deze school heeft regelmatig uitvoeringen voor de toeristen. Het is heel vertederend om te zien, tenminste dat vinden wij.

Groet,
Pamela

spacer line  

Even hardop meedenken.
Kom op zaterdagavond ( hoe laat ?)
Hotel in de buurt van vliegveld ( in de komplex zelf , in de buurt , hoeveel km ?)

De volgende dag zondag naar Bandung ( dat kan , vertrek vanaf airport met Primajasa bus -vertrek elk uur naar Bandung via Tol Cipularang)
Zeg maar dat je +/- 10.00 vertrek, uitstappen bij Bandung Super Mall ( eindpunt).
Logeren in de jalan Dago (Ir.Juannda), daar heb je een paar leuke Melati 3 Hotel, niet duur ( +/- 400.000).
Heb je mazzel, dan kan je bij Savoy Homann 4* logeren met een discount .(soms heb je promo aanbiedingen)
Huur je auto plus chauffeur om maandag de hele dag naar Lembang /Maribaya te gaan .
Dinsdag ochtend vertrekken met de ochtend trein naar Yogya.

Het is krap , maar met goede voorbereiding en vooraf boeken kan je het nog net redden.
Ben je overmoeid na een lange reis , kan je een echte massage bestellen ( hangt af in welke hotel -Cengkareng/airport je zit , in Bandung kan je met de beca naar Bersih Sehat massage gaan mits je in een van de guesthouse of Melati 3 hotel logeert.

PS : hoe jong zijn jullie ?
Jongere mensen en fitte 50ers kan dat wel aan .

Voor de zekerheid kan 1 dag extra Bandung , Kijken naar die Angklung , Paris van Java en Bandung Supermall.Pas woensdag vertrekken naar Yogya.
Autohuur Bandung stad ongeveer 350.000 rup.
Buiten de stad (Lembang -theeplantage ongeveer 450.000 rup, stand 2011/2012).

Ik zou niet naar boven (boven Bandung-Lembang etc) op een Zondag, traffic jam op die wegen .Blijf liever in stad Bandung zelf en ga pas maandag .
Half Jakarta gaat met long weekend naar Bandung , hotel moet je van te voren boeken.

bisa dicek of makemyday .

Joyce Anna
User
spacer line

Heel erg bedankt voor de reacties!

We hadden over de start inderdaad nog niet goed nagedacht... We zijn nog fitte jongere mensen :-) maar gaan toch voor het advies om rustig aan te doen, we slaan Bandung even over (Ik bewaar jullie tips voor de terugweg) en gaan op maandagochtend met de trein naar Jogjakarta, zondag blijven we dan in Jakarta.

jstar
User
spacer line

Jakarta is zwaar onderschat. Als je shopping malls à la Singapore wilt bezoeken, is er veel keuze (met Pacific Place en Grand Indonesia/Plaza Indonesia als absolute toppers). En er is nog steeds genoeg interessants te vinden als je meer geschiedenis en cultuur wilt, om een paar dagen te vullen.

Een tip voor de zondag: Fatahillah. Dit is het plein met de oude Nederlandse goeverneurswoning. Dit is nu een (goedkoop, 2000 IDR) museum. Vlakbij ook het Wajang museum, het treinstation Kota, de oude brug en het Mandiri museum.

De hele buurt is trouwens vergane glorie. Letterlijk. In het oude Batavia (Kota) is het heel leuk om te wandelen en de sfeer op te snuiven. Soms letterlijk als je aan het kanaal bent.

En vergeet niet om wat te drinken in Café Batavia aan de overkant van het plein. Jaren twintig/dertig jazz muziek in een koloniale (en koele!) omgeving en homo erotische foto's in de toiletten (en een 'plasspiegel' voor de mannen).

Voor de dames die er niet binnen geraken (er zijn sensoren die ervoor zorgen dat er water over de spiegel stroomt en je kan ondertussen 'die' van je buurman bewonderen):

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bintangjan; dat eenrichting-systeem op de Puncak is tegenwoordig een stuk ernstiger. Nu is het zo dat op drukke dagen (zeker zaterdagen, zondagen, feestdagen en nationale vrije dagen) het verkeer zeker 4 uur achter elkaar 1 richting is voordat er gewisseld wordt. Geen pretje dus. Je kunt vanuit Bogor naar Bandung beter via de tol, al is dat qua afstand flink om en valt er weinig te zien onderweg, behalve op Cipularang.

spacer line  

Of via Sukabumi (een omweg) of via Jonggol.
Maar de meeste toeristen gaan of willen via Puncak(Pas).

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Tja Joyce Anna, ik zie nu pas je vraag... maar dat moest m.i. binnen twee dagen beantwoord? Over twee dagen zat je al in Jakarta?!

Nou ja, Bandung is de moeite waard, woonde er tot oktober een jaar (en als kind tien jaar).
Ze zeggen daar dat Bandung 4 miljoen inwoners telt, maar de weekends (vooral in de feestdagen) vanwege de Jakartanen wel 6 miljoen. Het verkeer daar, wat al vaak totaal vastloopt, moet je echt proberen te vermijden in het weekend! Emoticon: Frustrated De meeste hotels zijn dan ook absoluut vol, echt geen kans als je niet dagen van te voren besteld hebt. Ikzelf ga graag door de week, krijg je zo een kamer, die je meteen kunt zien, prijs enz... soms voor zo'n €20, € 30 per nacht. Voor een tientje kan ook nog, maar dan heb je geen badkamer intern, als dat niet uitmaakt Emoticon: Smile
Hotels bezet dus in het weekend, zeker naar prachtplaatsen - die ik aanraadt - in het noorden van Bandung; de Sterrrenwacht met tuin van Bosscha, de warmwater zwembaden nog noordelijker, theetuinen met prachtige en voordelige resorts, en de nog weerkende en indrukwekkende Tangkubang Perahu!

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Even off topic, 'woonde er als kind 10 jaar'... ben dus een TCK, Third Culture Kid.
Daar werd ik op gewezen door een vriend, en ik googelde daarna en ik was best verbaasd over de kenmerken van zulke mensen (als kind opgegroeid in het buitenland, maar een NL paspoort bezitten), die vaak op reis (blijven) zijn, vluchtige contacten hebben, vaak dus een eenzaam leven hebben omdat ze bang zijn voor opnieuw je te hechten, en weer afscheid nemen... En dergelijke.
Er is ook een boek over geschreven. Als mensen zich herkennen als TCK, misschien de moeite waard!!! Emoticon: Party!

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-12-2012 09:05 Surya Atmadja wrote:
Of via Sukabumi (een omweg) of via Jonggol.
Maar de meeste toeristen gaan of willen via Puncak(Pas).
Via Jonggol is geen optie als je er snel wil komen, deze route is slechts een smalle slingerende weg door de bergen. Schitterende omgeving, dat wel. Via Sukabumi? Enfin, als je om wil rijden moet je dat zeker doen. Pak de tol, da's het snelst.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,537 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com