indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 09-12-2012 14:10 schreef Anorak:
Zo te zien heeft Kembang het begrepen........ want een reageren op de post, harlys, was in dit geval redelijk moeilijk. Ik kon er geen hout van maken. Misschien zitten we momenteel niet op de zelfde golflengte, om het zo maar te noemen.

Tja misschien heb ik teveel boeken gelezen sliep bijna in de bieb

en noem ik het op in een soort vogel vlucht

Sorry maar dan is het bedoeld voor mensen die het begrijpen

voor de anderen die het niet begrijpen lees er over heen alstublieft

en voor de opmerkingen zo als malam dan gaat maken

Deze man moet een lintje hebben begrijpt het allemaal geeft op je juiste momenten de nodige feet back aan forum leden Emoticon: Bye bye

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 09-12-2012 14:00 schreef Malam:
Toch wel een beetje onsamenhangend verhaal Harlys.
Je hebt meestal je mond vol over drank in een ander maar ik zet hier toch mijn twijfels bij Emoticon: Confused
Of doe je zo veel mogelijk posten om gebruikers maar vooral maar te wijzen op je cafe?
Want de logica ontgaat mij vaak, ook als ik nuchter ben Emoticon: Laugh out loud

trouwens je bekijkt het maar ik verlaat dit forum voor jouw deze opmerking over het cafe is het laatste wat ik van je pik Emoticon: Bye bye

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Hmmm, we hebben de afgelopen dagen kennelijk niet anders dan forum ongelukken.

T'is niet erg om het forum te verlaten.........maar dan wel gewoon weer terugkomen morgen Emoticon: Smile

En maar weer ontopic..........
Smalhout bij mijn weten deed ook al columns voor Fortuyn. De man zal ondertussen behoorlijk op leeftijd zijn.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-12-2012 14:04 harlys wrote:
Prof.Smalhout, "scherp op de snede" !!

Ja kan ook gewoon je pet te boven gaan Malam daar wel eens aangedacht

of toe gegeven aan je zelf Emoticon: Confused

Tja wat mijn pet te boven gaat kunnen we natuurlijk over discussie aan gaan wijden, gezien jouw antwoorden in diverse topics lijkt me dat niet zo verstandig.
Ik weet wat ik zeg, ik zoek namelijk de dingen op, niet zo maar een artikel maar hele bergen.
Vaak is dat ook niet voldoende.
Iemand die in Indonesië een kroeg heeft zal daar minder tijd voor hebben, heel begrijpelijk, dus die discussie lijkt me niet zinvol.

Desalnietteminuiteraardinderdaadniettegenstaandehet feitdat, sta ik voor alles open Emoticon: Yes!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-12-2012 11:09 Kembang wrote:

Daarom heeft het weinig zin om deze jongeren naar een opvoedingsinternaat te sturen zolang de ouders in hun "verwrongen" Islamitische geloof waarin géén normen en waarden en zeker geen respect blijven handhaven toch?
Ik heb al eerder aangegeven dan deze groep naar het land van herkomst terug te sturen en het Nederlandse Paspoort in te nemen.... . Emoticon: Emoticon: Mijnsinziens had dat al járen geleden moeten gebeuren..... Emoticon: Yes!

Dat terugsturen en collectief straffen zit er bij jou wel muurvast in gehengst hè Kembang. Voor jou de enige en ultieme oplossing.
Even terug in de geschiedenis. De Molukse kwestie jaren ’70. Herinner je je dat nog?

Bij een volgende actie jonge Zuid-Molukkers het land uit . Dus niet alleen de daders. En daarna was het weer alle Surinamers komen hier pot verteren na de onafhankelijkheid, eruit met die gasten. Vervolgens alle Antillianen eruit. Het is voor jou te hopen dat personen uit de derde of verdere generatie Indische Nederlanders niet in de fout gaan, want anders hoor je weer kreten dat die groep aan de beurt is om op te rotten. Iedereen met een tintje blijft voor een groep witte Nederlanders altijd een allochtoon waarvoor andere regels moeten gelden. Denk daar maar eens over na. Emoticon: Bye bye

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-12-2012 11:57 Malam wrote: [BR
Aan de andere kant ligt de basis bij de opvoeding thuis, in een cultuur waar alleen pa en oudere broers autoriteit hebben en vrouwen niets hebben te betekenen.
Dit soort jongens is weinig mee te beginnen, die hebben en krijgen dit van thuis mee, voor de overheid is dit vechten tegen de bierkaai, als er thuis nog steeds gefrustreerde ouders zitten, die binnenshuis nog de normen en waarden hanteren die 30 - 40 jaar geleden golden op het platteland van Marokko.

Weinig nieuws onder de zon Malam.
Redenen radicalisering onder Molukse jongeren waren toen:

• de jongeren kregen thuis een soort KNIL-gedisciplineerde opvoeding.
• gefrustreerde ouders die hun idealen vervlogen zien, RMS-ideaal.
• de slechte sociaal-economische positie. De werkeloosheid onder ouderen lag zelfs nog in 1990 op 40-50%. Voor jongeren lag dit nog hoger (70%).
• de slechte integratie van Jongeren: ze blijven geïsoleerd, want thuis wordt er Ambon-Maleis gesproken. Ook is hun leven cultureel in tweeën geknipt. Het RMS-ideaal werd een ideologie.
• het toenemende verschijnsel van rassendiscriminatie in het "verkleurend" Nederland werd het vasthouden aan hun niet te verwezenlijken ideaal versterkt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Sapolidi schreef
Het is voor jou te hopen dat personen uit de derde of verdere generatie Indische Nederlanders niet in de fout gaan, want anders hoor je weer kreten dat die groep aan de beurt is om op te rotten. Iedereen met een tintje blijft voor een groep witte Nederlanders altijd een allochtoon waarvoor andere regels moeten gelden. Denk daar maar eens over na. Emoticon: Bye bye

Alle kleurlingen hadden en hebben, ook last van, dat ze gestigmatiseerd of gediscrimineerd worden, door hun eigen gekleurde mensen,uitgelokt door hen die niet beschaaft willen leven, dat is het gevolg van niet in het gewone leven staan, maar apart te willen leven.
Iemand uit Nederland die pedofiel is, die in Thailand kleine kinderen hebben misbruikt, worden andere Nederlanders er ook voor aangekeken en zo ook de dupe worden, daardom krijgen de Nederlanders daar een slechte naam door............ Emoticon: Confused Emoticon: Cry
Dat zouden de instanties, ze al moeten laten nadenken, dat ze die Nederlanders hier, de kans niet geven, om daar hun behoeftes uit te oefen, want iedereen uit Nederland in die landen kan er last van krijgen.
Thailand kan je ook andere landen vergelijken, zoals cambotja......... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-12-2012 23:16 zieleffe wrote:
Sapolidi schreef
[quote removed]

Iemand uit Nederland die pedofiel is, die in Thailand kleine kinderen hebben misbruikt, worden andere Nederlanders er ook voor aangekeken en zo ook de dupe worden daardom krijgen de Nederlanders daar een slechte naam door............ Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Dan mag Senior wel uitkijken. Gaat de feestdagen in Thailand doorbrengen heb ik begrepen. Ben trouwens benieuwd of jouw verhaal wel klopt. Misschien weet Senior daar meer van. Komt daar vaker.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-12-2012 23:16 zieleffe wrote:
Sapolidi schreef
[quote removed]

Alle kleurlingen hadden en hebben, ook last van, dat ze gestigmatiseerd of gediscrimineerd worden, door hun eigen gekleurde mensen,uitgelokt door hen die niet beschaaft willen leven, dat is het gevolg van niet in het gewone leven staan, maar apart te willen leven.

Dat is nog eens een beschaving Zieleffe. Als een enkeling in de fout gaat, moet de groep er dan altijd op aangekeken worden? Maar daar geef je wel treffend aan hoe het nu hier in Nederland aan toe gaat.
Heb eens op zo’n rechtse site gekeken. Je weet wel. Daar zitten de echte Nederlanders met hun hoge beschaving die kost wat kost gered moet worden. Alles wat ze niet zint moet weg of dood. Tuig van de richel is het. White trash. Rechts Nederland heeft toch wel iets met dat deporteren. Van wie hebben ze dat toch?? Emoticon: Bye bye

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 09-12-2012 11:57 Malam wrote:

Die fout ligt in het verleden, door de immigranten aan hun lot over te laten en toe te staan bij elkaar in enclave's te gaan wonen.

Dat is 1 van de vele fouten die gemaakt zijn toen Nederland zo nodig gastarbeiders naar "ons " land moest halen. In eerste instantie werden ze gedropt in afgehuurde pensions / hotels in bv Beverwijk en IJmuiden ( Hoogovens was daar erg goed in). Toen het duidelijk was dat het de eerste jaren dringend nodig was dat ze bleven kwamen de vrouw en kinderen over en moest er een woning komen. Geen punt: In de grotere steden waren er zat nieuwbouw woningen beschikbaar met als resultaat dat er soms in een bepaalde straat 25 buitenlandse gezinnen woonden en 1 Nederlands gezin> die meestal gauw verhuisden.

Ik was toen al van mening dat ze de eerste generatie buitenlanders op contract basis hadden moeten laten verblijven, voor bv 5 jaar waarna ze verplicht terug hadden moeten gaan naar hun thuisland > rijker dan dat ze ooit hadden kunnen worden in hun thuisland.. Maar ja, het resultaat zien we nu: Als ik in Amsterdam over de markt of in bepaalde wijken kom heb ik het idee dat ik in Marokko of Turkije loop.

hati hati, pelan pelan

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 09-12-2012 13:35 schreef harlys:

[quote verwijderd]

Hier snap ik nu even helemaal niks van

Ze slaan elkaar al dood sinds de tijd van de Holy Bears (zeg maar)

Maar wie sloeg wie dood in de bijbel?

Psychopaten, idioten etc blijven door de eeuwen heen mensen dood slaan
door dat het in hun het gen zit ! lees (genen)

Door die idioten etc in de kiem te smoren moet je naar radicale oplossingen zoeken

maar die zijn onmogelijk

Dus ook mensen met een zieke genen die anderen moed willig dood trappen

Daar zitten we van af het begin van de mensheid mee

Dat men dat door de media weet en dat het verder op ook gebeurt Ja is een feit Emoticon: Yes!

Maar ik viel bijna van mijn stoel door deze reactie van U zou door de tv komen Emoticon: Confused

Kan me hier echt niet in vinden kijk naar de middeleeuwen maakten ze een hobby van folteren kwam dat door de tv?

stelletje waanzinnigen en (ELITEN) zie ander topic die idioten die nu in de 2 kamer zitten besloten dat en ja god gelovers en sadisten ! (was er TV)

Kwam door boeken en gescriften je dan hadden we nooit het boek moeten uitvinden of toelaten ?????

Kleur / Ras etnishe afkomst heeft hier geen re..t mee te maken this de mens Emoticon: Bye bye

Zullen we het over de post bode hebben ? want die brengt ook vaak slecht nieuws had nooit een post bode moeten komen hij is ook schuldig aan dit alles Emoticon: Stupid

Hoe meer mensen hoe meer ellende op de wereld Emoticon: Party! Ja dat klopt hoor je het ook eerder / weet je het ook eerder /gebeurt het ook veel vaker Emoticon: Yes!

bijbel

Bijbelse kunst met Iconclass 71A8 - the story of Cain and Abel ...
www.statenvertaling.net/kunst/iconclass/71A8/4 - Translate this page
Bijbel en kunst ... Kaïn slaat op de vlucht nadat hij Abel heeft doodgeslagen. ... en geeft een overtreding van het vijfde gebod weer: Gij zult niet doodslaan.

Holybear sorry had cave of holebeer moeten zijn Emoticon: Confused

bol.com | De Stam Van De Holebeer, Jean M. Auel | Boeken
www.bol.com › ... › Literatuur › Romans - Translate this page
De stam van de Hollobeer is het beste boek dat ik sinds lange tijd heb gelezen .De drie anderen delen heb ik ook verslonden en ging s nachts zelfs mijn bed voor uit ...

gen

PET-1 gen vertonen dus sneller kwaad en bang ... Bij de mens en gorilla's die niet bij hun familie in de buurt leven, vertonen vaak agressief ... Deze verklaring stelt dat agressie door de jaren heen vaak werd gebruikt als ... De psychologie van geweld Geweld is iets dat de mensheid al eeuwen lang doet en bezighoudt.

tv en zijn invloed

...... laat ik dan maar in het midden Emoticon: Yes!

mensen en politiek

politieke correctheid geeft aan dat eenieder die (welonderbouwde) inzichten publiekelijk ter sprake maakt over geweld / taboethemas, maatschappelijk gezien uit de pas loopt en een stempel krijgt. Dit betekent voor ons land dat de onderklasse - waarover men nog wel eens laagdunkend spreekt, zelfs in de betere salons - en de echt geestelijke elite problemen doorgaans als eerste aan de kaak stellen. De eerste omdat ze nu eenmaal niks te verliezen hebben. Ze maken immers toch geen deel uit van de officile burgermaatschappij. Tegelijkertijd is de onderklasse niet zo achterlijk dat zij de problemen waarmee zij doorgaans als eerste geconfronteerd wordt, niet ziet. De tweede omdat zij zich niet kan conformeren aan de politieke correctheid omdat dit te diep indruist tegen hun gevonden waarheidsgevoel. De middengroep vermoedt vaak wel de problematiek, maar ziet de ernst er niet van in of weet er geen raad mee en kijkt derhalve wel uit om publiekelijk taboes te bespreken.

Ben ik wat duidelijker al is dat laatste zeer zeker verwarrend

Oja en voor malam en ook hartstikke leuk en actueel op dit forum
En waar wel wat mag en kan aan gesleutel worden

www.leren.nl/cursus/sociale-va(...)ensen/betweters.html Emoticon: Bye bye

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-12-2012 01:54 senior wrote:

Geen punt: In de grotere steden waren er zat nieuwbouw woningen beschikbaar met als resultaat dat er soms in een bepaalde straat 25 buitenlandse gezinnen woonden en 1 Nederlands gezin> die meestal gauw verhuisden.

Nieuwbouwwoningen??? . Voor zover ik weet en zag werden ze voornamelijk gehuisvest in de oude, meestal verpauperde binnensteden. Daar, waar de huren laag waren.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 09-12-2012 23:28 sapolidi wrote:

[quote removed]

Dan mag Senior wel uitkijken. Gaat de feestdagen in Thailand doorbrengen heb ik begrepen. Ben trouwens benieuwd of jouw verhaal wel klopt. Misschien weet Senior daar meer van. Komt daar vaker.

Waarom zou ik uit moeten kijken? Inderdaad kom ik de laatste jaren vaker in Thailand > overigens ook in andere Aziatische landen < , het is bekend waarom.

Wat pedofilie betreft weet ik net zoveel als jullie: Als het door een Nederlander of andere westerling gedaan wordt en ze worden betrapt aldaar word het breed uitgemeten in de media alhier.

En als ze daar dan veroordeeld worden is er helaas een uitleveringsverdrag, na het uitzitten van een bepaalde tijd daar in de bak, en wordt in Nederland de resterende tijd verkort of kwijtgescholden.

Laat ze de volle tijd maar daar in de tropen uit dienen is mijn mening. Uit enige bronnen heb ik vernomen dat dit soort mensen een hel beleven in de bajes daar....mooi zo.

Overigens, ik volg de Thaise media en kranten via het internet, en aangezien ik de taal redelijk goed versta en zelfs ook redelijk goed spreek ( in tegenstelling tot Bahasa Indonesia > daar heb ik op de een of andere manier altijd moeite mee gehad) weet ik dat er al enige jaren intensief tegen pedofilie, kinderprostitutie, en mensenhandel wordt opgetreden. En het werkt wel daar. En de straffen zijn hoog: er zijn veroordelingen van 20 tot 50 jaar cel uitgedeeld, zonder kans op vervroegde invrijheidstelling. Lekker , 20 jaar of meer met 45 man in een kooi gedurende de avond en nacht

hati hati, pelan pelan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 10-12-2012 02:17 sapolidi wrote:

[quote removed]

Nieuwbouwwoningen??? . Voor zover ik weet en zag werden ze voornamelijk gehuisvest in de oude, meestal verpauperde binnensteden. Daar, waar de huren laag waren.

In Beverwijk / Heemskerk zijn toendertijd hele straten met nieuwe woningen door hun gevuld.

hati hati, pelan pelan

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-12-2012 02:17 senior wrote:

[quote removed]

Waarom zou ik uit moeten kijken? Inderdaad kom ik de laatste jaren vaker in Thailand > overigens ook in andere Aziatische landen < , het is bekend waarom.

Voor mij hoef je niet uit te kijken. Zieleffe kwam met de uitspraak dat als er één Nederlander op pedofilie betrapt werd in Thailand, alle Nederlanders daarop werden aangekeken. Snap je?

senior
User
User icon of senior
spacer line

Yep, kan Ziel verzekeren dat je er als toerist zijnde niet op word aangekeken, tenzij je zo'n viespeuk cq zielig figuur met een afwijking bent ( volgens de zogenaamde deskundigen / zielenknijpers ) en opgepakt word.

hati hati, pelan pelan

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-12-2012 02:19 senior wrote:

[quote removed]

In Beverwijk / Heemskerk zijn toendertijd hele straten met nieuwe woningen door hun gevuld.

Ik weet niet hoe de situatie nu ligt, maar in mijn tienerjaren (de jaren '70) kwam ik heel vaak in Beverwijk. Ik had daar familie wonen. Als ik in die drukke winkelstraat, de Bree straat, was en de kant op ging van het station af dan kwam ik in een wijk met verouderde woningen en flatgebouwen.Één van die straten heette volgens mij de Kroonstraat en daar waren veel allochtonen gehuisvest. Kan best zijn dat het nadien veranderd is. Maar het is toch algemeen bekend dat ze voornamelijk gehuisvest werden in de oude stadswijken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Sapolidi ik heb het zelf al eens meegemaakt dat ik in Pangandaran zat, voor bij onze gehuurde bungalow, toen er plotsklaps een jonge jongen op mij af kwam en die zich op mijn kruis wilde begeven en ik hem wegsloeg, voor hij daar aan kon zitten, dat ik daar niet opgesteld was.
Ik heb nog nooit zo iemand hard zien weglopen.
ZO worden wij als blanken oude man aangezien, als iemand die daar wel op gesteld zijn.
Zo krijg je het beeld, die ze van ons hebben en zo kan je der last van krijgen.

Ik heb een goede kennis die 3X per jaar naar Thailand ga, zij is Indonesisch en hij Nederlander allebei boven de 70 jaar.
Die verteld het mij en in de verjaardags- kring, die man kon altijd het heel goed vertellen, wat hij daar allemaal meemaakte en geweest was.
Die hadden wij in 1995 ontmoet in Jalan Jaksa, Jakarta en daar hebben wij nu nog kennis aan.
Zij willen eigenlijk ook niet meer naar Indonesië omdat het voor hen niet meer boeide, terwijl zij geboren was in Soerabaya.

spacer line  

On 10-12-2012 08:32 zieleffe wrote:
Nou Sapolidi ik heb het zelf al eens meegemaakt dat ik in Pangandaran zat, voor bij onze gehuurde bungalow, toen er plotsklaps een jonge jongen op mij af kwam en die zich op mijn kruis wilde begeven en ik hem wegsloeg, voor hij daar aan kon zitten, dat ik daar niet opgesteld was.
Ik heb nog nooit zo iemand hard zien weglopen.
ZO worden wij als blanken oude man aangezien, als iemand die daar wel op gesteld zijn.
Zo krijg je het beeld, die ze van ons hebben en zo kan je der last van krijgen.

Tya , leuk voor je.
Nu weet je hoe het voelt als vreemden je in een bepaalde hokje plaats .

Trouwens dat verhaal van oude(re) blanke mannetjes die met jong grut scharelen heb ik al gezien omstreeks begin 1980 .
Toen was de Bangkok stop over (3/4 dagen) nog hartstikke goedkoop .
En we moeten toch langs (Thai Airways) als we naar mijn kampung gaat in Jakarta.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat heb ik te danken aan mijn medelanders............ Emoticon: Blush Emoticon: Devil

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dat terugsturen en collectief straffen zit er bij jou wel muurvast in gehengst hè Kembang. Voor jou de enige en ultieme oplossing.
Even terug in de geschiedenis. De Molukse kwestie jaren ’70. Herinner je je dat nog

Sapolidi bij mij gaat het om de daders inclusief het gezin waar hij is "opgevoed"..... die zinloos geweld gebruiken tot de dood erop volgt...(sorry over het collectief...dat is niet de bedoeling) maar.....er zijn een hoop gezinnen die domweg niet willen intrigeren in ónze maatschappij en constant de fout in gaan...metname de jeugd.!!

Ik ken een gezin die al ruim 45 in Nederland wonen....spreken nog steeds gebrekking Nederlands...hoe is dat toch mogelijk hé??

En kan jij nog herinneren dat een groep Ambonezen of Molukkers vrijwillig én gratis met inleveren van hun Nederlandse Paspoort terug keerden naar hun geboorte-eiland?? ( Want hun "koffertje " stonden al járenlang klaar om terug te gaan). Jammer dat toen de TV er al was, want ongeveer 3 maanden later ná vertrek van 1 of 2 volle vliegtuigen ...kwam er een documentaire over deze gezinnen die met véél bravoure terug zijn gegaan. Je zag één grote ellende en de kinderen héél boos op hun ouders dat zij daar nu zitten en niet naar school konden gaan, gezien Pa géén werk had.... dus ook géén inkomsten.......Ná de uitzending bleven de Molukkers/ Abonezen lekker in Nederland zitten en voorál zich niet roerend....... Je hoort en ziet ze niet meer....tóch nog geintregeerd in Nederland??? Zoals het hoort....toch? Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,720,854 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com