indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Op zondag 9 december om 20.20 uur op Nederland 1 komen we met Stichting Sjaki-Tari-Us op Bali in het TV programma De ReŁnie van Rob Kamphues.

De klas van Thijs wordt voor dit programma geportretteerd en Rob Kamphues heeft onze stichting bezocht op Bali en op 9 december wordt het uitgezonden. Het Tv-programma heeft gemiddeld 1.2 miljoen kijkers, dus een reden om een fondsenwervingsactie te koppelen aan het TV programma. We hebben jullie hulp nodig om de actie tot een succes te maken! De actie ĎSjaki-Tari-Us samen sterkí

De stichting is in 2006 in het leven geroepen om kinderen met een verstandelijke beperking en hun ouders te helpen op het Indonesische eiland Bali door middel van passend onderwijs.

Dankzij de hulp van sponsors, donateurs en keihard werken om zelf geld bij elkaar te krijgen, bestaat de stichting inmiddels al bijna 7 jaar. In de komende jaren staat de stichting voor een aantal uitdagingen: Het aantal kinderen dat van de faciliteiten van de stichting gebruik wil maken groeit bijvoorbeeld en daarnaast loopt over 2 jaar het huurcontract van het gebouw in Ubud af. De stichting heeft de aankomende jaren een financiŽle buffer nodig om te blijven bestaan.

Daarvoor is een fondsenwervingsactie gestart ĎSjaki-Tari-Us Samen Sterkí. Vernieuwde websiteOm de stichting goed onder de aandacht te brengen, hebben we ook onze website www.sjakitarius.nl vernieuwd. Nieuwe fotoís, actuele informatie en uitleg en een nieuwe lay-out.Via onze website houden we je op de hoogte van het laatste nieuws rondom Sjaki-Tari-Us.

Bezoek de website regelmatig om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Wat kan ik bijdragen aan de actie? Samen staan we sterk in alles wat we willen bereiken. Vele handen maken licht werk. Om het programma en de actie bekend te maken, willen we jullie vragen de onderstaande berichten via jullie social media kanalen bekend te maken. Je kunt de berichten zo knippen en plakken en in je status zetten. Hopelijk bereiken we op deze manier veel mensen die willen bijdragen aan de toekomst van stichting Sjaki-Tari-Us.

Facebook
Wil je het onderstaande bericht op je Facebook plaatsen? Stem zondag 9 december je TV af op Nederland 1 om 20.20 uur voor het TV programma De ReŁnie. Stichting Sjaki-Tari-Us die verstandelijk beperkte kinderen helpt op Bali komt hierin voor! Om de toekomst van de stichting te garanderen is geld nodig. Ondersteun de stichting met je gift. http://www.sjakitarius.nl

LinkedIn
Wil je het onderstaande bericht op je LinkedIn profiel plaatsen? Stem zondag 9 december je TV af op Nederland 1 om 20.20 uur voor het TV programma De ReŁnie. Stichting Sjaki-Tari-Us die verstandelijk beperkte kinderen helpt op Bali komt hierin voor! Om de toekomst van de stichting te garanderen is geld nodig. Ondersteun de stichting met een gift. http://www.sjakitarius.nl

Twitter
Wil je het onderstaande bericht via je Twitter account verspreiden? We dagen je uit om een Trending Topic te creŽren! TV Zo 9 dec op Ned 1 20.20 uur: De ReŁnie met mooie werk St. Sjaki-Tari-Us! Ze hebben je hulp nodig http://www.sjakitarius.nl
#sjakitarius #De ReŁnie
Alle hulp is welkom, dus heb je nog ludieke ideeŽn om dit nieuws te verspreiden; laat het ons weten! We hopen dat de actie een groot succes wordt, zodat we de toekomst van de stichting veilig kunnen stellen. Alvast enorm bedank voor jullie hulp en heel graag tot ziens! Hartelijke groet namens iedereen van Stichting Sjaki-Tari-Us, Thijs en Karin

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dat is wel leuk om te gaan kijken, maar dat je het toch over geld en goede doelen hebt, dit verhaal plaats ik er maar bij naast.
Misschien is er daar veel geld te halen........... Emoticon: Cooool Emoticon: Clown

http://www.nujij.nl/algemeen/italiaanse-maffiabaas-gearresteerd-op-bali.20377234.lynkx

Italiaanse maffiabaas gearresteerd op Bali
www.indoweb.nl

Plaatje bij Italiaanse maffiabaas gearresteerd op Bali
De Italiaanse politie heeft maffiabaas Antonio Messicati Vitale gearresteerd op Bali. De voortvluchtige mafiabaas leefde in een luxe resort aan de Balinese kust. Volgens maffiadeskundigen is Vitale het hoofd van de beruchte Siciliaanse Villabete-clan.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Laat het maar over aan de Italiaanse rechters....die maken korte metten met die Maffia-

bende........ In Nederland worden ze vertroeteld..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

spacer line  

Wat heeft die vent 1 graf kop'mau cape chinno''mote bele''

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat denk je van deze persoon............. Emoticon: Devil
Daar lopen ze graag achter hem aan, misschien ook wel in IndonesiŽ. Emoticon: Bye bye

fatima
User
spacer line

Voor mij is Jesser Arrafat HET symbool , hoe het verkeerd kan gaan.
Ze graven hem niet voor niets op na 8 jaar.

Buiten dat, het was een sympatieke persoon , ook de US president BILL CLINTONN
was geen tegenstander van hem,,, Emoticon: Shiny

Let it be

fatima
User
spacer line

Op 08-12-2012 08:03 schreef gerry deuren:
Wat heeft die vent 1 graf kopmau cape chinnomote bele

Sorry Gerrie ,jouw postings zijn interessant ,vooral omdat je de Orang Asing op het verkeerde wil zetten! Raad van een buitenstaander ,die dus wel het Bahasa Indonesia.
zowel Basa Bali Verstaat en spreekt :en hier langer als 1 decennia woont,.. maak je niet belachelijk want daar ben je al een tijd lang mee bezig.

Mohon Maaf

Dengan Hormat Emoticon: Shiny

Fatima

Let it be

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je niets anders dan dit te derde kan brengen Emoticon: Angry mevr. P =Fatima dan houd A.U.B. op met reageren hier.
Uw inbreng is geen discussie, maar meer een aanmoediging, om iemand onder uit te schoffelen.
Als u nergens wat vanaf weet, houd u dan zich er buiten mee.
U lijkt op een verpleegster die in de AMC, veel mensen op stang kan jagen........... Emoticon: Cry Emoticon: Bye bye

hansworst
User
spacer line

Vanavond weer eens kijken wat voor prietpraat dhr van Harte over de nederlandse bui gaat spuien. waarschijnlijk dat hij de enige op het eiland is die wat voor deze mensen doet. en hoe goed hij wel niet is.
Wat hij waarschijnlijk niet vertelt is dat hij samenwerkt met dhr Ranti (voormalig) maatje van tommy suharto, dat hij vanaf de oprichting heeft gezegd dat het na maximaal 5 jaar overgedragen zou worden aan de balinezen. dat andersdenkenden door hem er direct uitgewerkt worden, dat de jaarcijfers op de site maar gaan tot 2010, hij vertelt waarschijnlijk ook niet wie zijn tickets naar Bali betaalt, in wat voor gelegenheden hij verblijft als hij op het eiland is, nee als hij dat alleen al zou vertellen zouden we een avondvullend programma krijgen bij de K.R.O.

elsbeth
User
spacer line

Ik was eigenlijk in eerste instantie benieuwd wat de binding van Albert met deze stichting is. Heb jij bij Thijs in de klas gezeten, Albert, of ben jij Thijs?
Ken je de stichting of is het gewoon een stichting die jij een goed hart toe draagt?
Prima trouwnes om zo'n uitzending onder de aandacht te brnegne. Als ik tijd heb ga ik even kijken.

Hanswordst, jij kent de heer van Harte persoonijk? Wat is jouw binding met de stichting?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ligt het aan mij dat ik er geen ruk van begrijp Emoticon: Confused
Verklaar je is nader Hans, ik begrijp er geen worst van Emoticon: Nooo

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam dat ligt toch aan die goede doelen stelsel.
Of heb ik dat ook verkeerd begrepen.
mijn verhaal die ik al klaar had staan voordat Malam hier zijn vraag poste........

Wat is een name HansWorst, ik ben het gelijk met u eens, wat er aan de strijkstok blijft hangen en hoe mensen graag, aan die liefdadige missies mee willen doen.
Het is dat ze gratis profiteren, van dat beginsel, dat eerst van dat geld, die ze gezamenlijk bij elkaar schooieren, hen mooie snoep reisjes aangeboden krijgen.
Zo zit die postcode loterij ook in elkaar, ze spreken dat het met klemtoon aan goede doelen terecht komt, maar al die BN er die al met reisjes zijn getrakteerd, gaat allemaal van de opbrengst, die de mensen door die loterij ophaal.
Ze stellen zich zo mooi voor, de directies die een heel grote salaris opstrijk, maar al die medewerkers die hun boterham daarmee verdienen is nog te verhappen.
Zie mijn betoog in Omong omong op het maatschappelijk probleem die steeds meer ergernissen oplevert.

elsbeth
User
spacer line

Misschien heeft meneer Hansworst redenen om van alles te insinueren, daar lijkt het wel op.
Misschien heeft hij persoonlijk een appeltje met hem te schillen en komt deze openbaarheid hem goed uit. Wie zal het zeggen? Hansworst himself?

Ziel, ik vind je nu wel op voorhand negatief. Er zijn genoeg stichtingen die goed werk doen, vooral kleine initiatieven, daar heb ik wel sympathie voor.
Ik geef ook nu weer graag iemand het voordeel van de twijfel, tot het tegendeel bewezen is.
Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van Hansworst en Albert.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik denk zeker dat albert uit hele goede motieven dit topic heeft neergezet, daar twijfel ik geen moment aan.

It's only kinky the first time.

hansworst
User
spacer line

Beste elsbeth,

Vooral niet (willen) geloven. vooral geld blijven geven anders geloof je ook niet meer in jezelf. ik ga er van uit dat je dhr van Harte persoonlijk kent en uiteraard heb je ook zeer kritische vragen gesteld. ook heb je natuurlijk de achtergronden van dhr Ranti uitgepluist en waarschijnlijk ondekt dat dhr tommy suharto helemaal niet zo'n kwaje was. ook de belofte van *na 5 jaar overdragen" is natuurlijk rekbaar jam karet toch?
Vraag eens naar al die kritcasters bij dhr van Harte! het hoe & waarom van hun vertrek! vraag eens naar jeroen & ingrid of Mila & Marieke! bevlogen mensen die ineens bij de stichting weg waren. vraag eens naar de vorige chauffeur Gede en zijn gezin! mensen die voor hem en z'n stichting door het vuur gingen (en nog) Vraag eens hoe vaak en wanneer hij deze man voor het laats en hoe vaak hij hem nog opgezocht heeft..
Nee mevrouw, u ziet alleen maar de "zielige" gehandicapte en het zogenaamde goede werk wat "de grote hollander" daar verricht. het was niet voor niks dat de IndonesiŽrs de Nederlanders eruit geschopt hadden! ik noem dit werken met een grote zak geld niks meer dan neo-kolonisme. inmenging in de Balinese cultuur. de indonesiers zouden toch beter moeten weten.

elsbeth
User
spacer line

Beste Hansworst, vanwaar dit agressieve toontje naar mij? (en mag het een onsje minder??)
Nee, ik ken de heer van Harte in het geheel niet, vandaar mijn vraag waar jij hem van kent.
Ik heb ook nog nooit van de stichting gehoord.
Wat is daar op tegen? Het lijkt mij een zeer logische vraag n.a.v. jouw posting.
Sorry Hans, je kent mij niet, je weet niet aan welke doelen ik mijn geld wel en niet uitgeef.
Vertel eens waarom je zo tegen mij tekeer gaat.
Wat betreft Albert: natuurlijk ga ik er vanuit dat hij hier met goede bedoeling iets onderd e aandacht brengt.
Ik ben benieuwd Hansworst naar je volgende bericht.

elsbeth
User
spacer line

Voor de goede orde: ook al die andere figuren die je noemt ken ik niet. Ik kijk nl. vrijwel nooit TV. veel te veel bagger, verschrikkelijk.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zonder enige vorm van bewijs hier wat neer te zetten gaat mij iets te ver.
Vervolgens een nick aan maken op dit forum om zonder enige bewijs dit soort zaken het publieke domein in te gooien? Stuit me tegen de borst.

Voor dit soort activiteiten is deze site geen podium.

Het niet online zetten van 2 jaarverslagen zegt al even min iets.

hansworst
User
spacer line

Beste Elsbeth,heb een tijdje met hem meer de gelijke toon van u naar mij in een eerder bericht van mij.
Waar ik dhr van harte van ken? van Bali zelf, heb een tijdje met hem opgetrokken daar. heb daar een tijd gewoond. ook hier in Nederland heb ik hem wel ontmoet en ik durf van mijzelf te zeggen dat ik hem redelijk ken.
Beste Ovibo: je wilt eerst bewijs? ik zou eerst bewijs willen voor ik zeg dat ik achter iets sta of iets fantastisch goed vind. je wilt bewijs? zoek dan eens uit hoe het zit met dhr Ranti op Bali of de deskundigheid en expertise van dhr van Harte! of heb je de mening dat het maar moet komen aanwaaien eer je een mening verander?
en wat betreft het gebruik van een nick, ik heb geen zin meer in dat geschreeuw van van Harte, daarom. is ovibo trouwens echt uw naam?
Ik weet dat de waarheid achter deze stichting wel een keer bovenkomt daar hoef ik geen bewijsvoering voor te doen, mijn doel is enkel dat er dan geen (betrokken) Nederlanders kunnen zijn die dan nog kunnen zeggen dat ze van niks wisten.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Beste hansworst,

Het siert U niet dit forum te gebruiken om de simpele reden dat je geen zin hebt in het geschreeuw van ene meneer Harte. En een posting doet met insinuaties.

Wie zijn tickets betaald? Wie er wel of niet meer voor hem werken.
Zonder enig bewijs plempt U iets op dit forum. Op zich niet bezwaarlijk maar dan lever je bewijs daarvoor erbij. Maar niet simpel weg mensen in diskrediet brengen.

De reden die U opgeeft zijn weinig valide deze site te gebruiken voor uw ongenoegen.

En als U postings op dit forum doet met een dergelijke strekking? Dan komt U daarvoor met bewijs, en als het blijft bij woorden rest ons weinig anders dan het topic te ontdoen van Uw reply's. En beste hansworst, de enige reden dat het er nu nog staat is dat er hoor en wederhoor gewoon van toepassing is. Bewijs is niet, hij zei dit of dat, of ik heb gehoord dat................. dat is "hear say" En geen enkele basis voor een beschuldiging.

Over het aanwaaien kunnen we kort zijn, dat aanwaaien deed U hier op deze site, en wat U doet bevalt me in het geheel niet.

elsbeth
User
spacer line

Fijn dat je de boel nog even laat staan, Oyibo, want ik wil nog wel even reageren.
Hansworst, mijn enige vraagw as waar jij de heer van Harte van kent. Dat lijkt me nogmaals een redelijke vraag. Stel dat iemand die hier voor het eerst komt begint hetzelfde over jou te zeggen, dan neem ik aan dat je het op prijs stelt wanneer een paar mensen zegen: hoho, misschien is die Hansworst wel een reuze geschikte peer, waar ken je hem dan van? Of heb je liever dat men en masse de verhalen van een volstrekt onbekende op een forum gelooft? Geef daar nou eens een eerlijk antwoord op.
Nog even over je aanval op mij: nee hoor, ik heb het niet nodig om geld te geven aan goede doelen om in mijzelf te blijven geloven. Neemt niet weg dat ik mij wel degelijk geroepen voel de medemens af en toe te helpen, hetzij in pecunia, hetzij in natura
of op wat voor manier dan ook. Ik maak wel bezwaar tegen de gedachte dat het verkeerd is als mensen door iets te doneren van hun schuldgevoel af zijn.
Ik denk dat het de mensen die opeens weer schoenen kunnnen dragen, schoon drinkwater hebben, scholing kunnen krijgen geen sodemieter uitmaakt met wat voor hart een donatie vanuit de andere kant van de wereld wordt gedaan.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij hier tegenover staat.
Ben je uberhauot tegen donaties voor "goede doelen", alleen voor donaties voor Baliprojecten, etc. Hoe sta je hier tegenover?
Dan nog over de nickname: heb je hier ook al onder een andere naam gepost, of ben je nieuw op het forum? gewoon nieuwsgierigheid.
Ik ben het helemaal met je eens dat je kritisch naar dingen moet kijken, dat geldt echter zowel voor zaken die aangeprezen worden als voor zaken/personen die afgekraakt worden.
Toch?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jou link werkt niet bij mij

Server niet gevonden
Firefox kan de server op sjakitarius.mambapoint.tv niet vinden.
Controleer het adres op typefouten, zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt
laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Op de eerste plaats, alles wat ik negatief ervaar, is niet het negatieve, maar het heeft meer te maken met wantrouwen.
Elke keer vraag ik mij af, waarom moeten de Nederlanders, altijd zich bemoeien met andere landen, die zelf hun eigen verantwoordelijkheid had moeten nemen, om die kinderen te helpen.
Als je ziet hoe weelderig, in dat land mensen leven, onder de gesitueerden, dan moeten ze
der eigen schamen, als je die armoede toelaat en vooral als het om kinderen gaat.
Ik begrijp dat het wel een taak is voor de mensen, maar dat je de zieligheid voorop moet plaatsen, om mensen zoals Elsbeth, zo ver te krijgen, dat ze die dingen moet verdedigen, omdat het zo gevoelig lig.
Ik trap nergens meer in en laat mij niet op mijn gevoelens, over zielige kinderen, die anders niet tot zijn recht komen, dat als mijn verantwoordelijkheid moet gaan aannemen.
Zo willen ze het wel verkopen op T.V, ook dan via die programma van ReŁnie.
Maar dan ook via alle kanalen en daarop wilde ik gelijk die topic van Omong omong antwoord geven die Anorak daar plaatste.
De TV en internet,als middel de mensen iets voor te spiegelen en door die snelheid van internet ook nog gebruik maken, op alles wat ze de mensen kunnen voor spiegelen.
Je moet die posting van Anorak maar lezen, dat hij toevallig ook alleen Aljazeera en BBC de enige tv zenders er eerlijke nieuws brengt vind.

De mij bekende TV zenders die nog aan achtergrond doen in de juiste journalistieke zin zijn de BBC en Aljazeera.Op het internet zou ik niet direkt een nieuws site kunnen noemen behalve het journaal van zoals we dat gewend zijn in Nederland. Onafhankelij

Al die twee zenders kijk ik ook dagelijks naar, maar de BBC vind ik geen goed en eerlijke zender, ze manipuleren de bevolkingen ook.
Wat betreft moet je alles met een korreltje zout nemen en je eigen mening vormen, als het je eigen kan inleven, op het materie.
Ik kijk alle discussie programma's en nieuwsgaring, van bijna alle zenders zelf BelgiŽ EEN journaal na Blokken een spelprogramma.
Dat betekend dat je op de hoogte bent, van alles wat er gebeurd en dat geef mij een goed gevoel, na de dagelijks verstrooiingen, die je ook moet hebben, om niet in de stres te vallen.
Als ik last heb van mijn keel dan neem ik Jagermeister, als tie maar ijs en ijs koud is......... Emoticon: Very funny Emoticon: Smile Emoticon: Wink

hansworst
User
spacer line

Beste elsbeth,

Tot slot, ik ben zeker voor goede doelen maar dan alleen als locale bevolking hierom vraagt, dus als zij om een waterput vragen prima om hierbij te helpen kwalijk als het wordt opgedrongen.
Als men op Bali vraagt om te helpen met kinderen met een verstandelijke beperking ook prima, maar die vraag is nooit geweest omdat de balinezen deze kinderen anders zien in hun cultuur, wie zijn wij om hun te vertellen dat dat niet goed is, oftewel "prima dat zij hun cultuur hebben, is leuk voor de toeristen, maar ze moeten wel doen wat wij denken dat goed is" oftewel het neokoloniale.
Als je gaat kijken in Ubud dan kan je zien dat er in dat dorp vele "goede doelen" actief zijn voor gehandicapten, meestal westerlingen en bijna allemaal nadat ze daar kwamen met een vakantie, graag daar willen wonen en zelf vinden dat er wat moet gebeuren. geen van allen, ook dhr van Harte niet wilt met elkaar samenwerken en ik wil graag weten waarom niet. het conflict tussen Dhr van Harte en mij is o.a door deze vraag ontstaan.
Beste Oyibo,
U wilt bewijs, toen deze topic gestart werd had u toen dezelfde eis? De stichting insinueert goed werk te verrichten, wat is hiervoor uw harde bewijs?
Dreigen met blokkeren van mijn persoon of reacties is wel het makkelijkste maar lijkt op struisvogel politiek, vooral niet willen weten van andere gedachtengang geen discussie willen en dus eigenlijk geen knip voor de neus waard

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb U al uitgelegd wat de bezwaren zijn hansworst.

Daarbij, als problemen heeft met de persoon of stichting? Kun je ze altijd mailen met vraag om uitleg. Het is hier geen podium voor een vete of conflict met anderen. Laat dat duidelijk zijn !

Een gedachten gang is geheel iet anders dan hier een persoon of stichting beschuldigen.
Dat hansworst is geen discussie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou we hebben die man mogen bewonderen en als ik het goed heb begrepen, was zijn tweeling broer, de man die de financiŽn heeft opgeleverd en hij daarmee is begonnen aan zo tehuis voor kinderen met syndroom,omdat hij ook een dochtertje had met die afwijking.

Als ik zie hoe die kinderen daar dan opgevangen word is het best prachtig, maar is dat onze taak als Nederlander om dat te financieren.
Misschien voor hen die daar wonen een prachtig initiatief.
Het is een taak van daar, de overheid, om hun verantwoordelijkheid er voor te nemen.

Ik kan best bedenken, dat er wel iets geheimzinnigs aan zit, tenslotte in ieder zijn huisje heeft zijn kruisje.
Maar het fijne, van de daar gang van zaken, was in zo korte reportages, niets te bekennen om je druk over te maken............... Emoticon: Emoticon: Very funny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,034 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com