indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
sophia
User
spacer line

Beste mensen,

Ik wil langs deze weg advertentie plaatsen voor mensen die eventueel stuk grond zouden willen kopen in Indonesie op het eiland Manado ( noord - sulawesi ) vanuit het stuk grond kun je namelijk met speedboot wat +/- 30min duurt naar het mooie lembeh strait varen waar je mooi kan duiken of snorkelen. Zoals sommigen van jullie wellicht weten staat manado nog niet zo bekend bij toeristen, wat wel jammer is maar ene kant ook best uitdaging is om daar bijvoorbeeld een soort resort te bouwen. Ik heb namelijk vernomen dat de grond ernaast verkocht is aan echtpaar die een golfbaan wil bouwen, wat ook weer aantrekkelijk maakt. In manado wordt namelijk nog door ouderen mensen het oude nederlands gesproken. De ligging is fijn omdat het niet dichtbij de stad is, je hebt genoeg rust en natuur in je omgeving. Dus mocht je geinteresseerd in zijn of weet je iemand die het wel zit zitten dan mag je mij gerust email sturen voor meer informatie....en VOOR DUIDELIJKHEID ALS NIET INDONESIER KAN JE GEEN GROND KOPEN in Indonesie
Edited by Oyibo
*We gaan geen mensen in problemen brengen.*

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Allereerst, topic verplaatst naar juiste sub forum.

Moet je er wel even uitdrukkelijk bij zetten dat je als niet Indonesier GEEN grond kan kopen.

Voor we weer een discussie krijgen.

It's only kinky the first time.

sophia
User
spacer line

thanks voor je reactie.....ik wist niet naar welke forum ik het moest zetten

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dan nog even je rectificatie?

sophia
User
spacer line

ja gedaan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Vooruit, ik ben ook de beroerdste niet. Posting ge-edit by moderator zoals je kan zien.

Ook jalan tikus doen we hier niet aan. Of juist, of in het geheel niet.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-12-2012 14:30 sophia wrote:
Beste mensen,
informatie....en VOOR DUIDELIJKHEID ALS NIET INDONESIER KAN JE GEEN GROND KOPEN in Indonesie
Edited by Oyibo

Geef is aan hoe ik deze lucratieve bisnis legaal voort kan zetten?
Ik heb een paar centen in de spare en heb belangstelling Emoticon: Wink

sophia
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : paar centen ...????? gaarne wat meer over vertellen, want wat ik hier zet als advertentie is namelijk serieus
.....dank

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sophia, zoals je kunt zien is je reply weg. Nog een opmerking in die richting en het topic gaat naar schroot.

sophia
User
spacer line

On 05-12-2012 14:30 sophia wrote:
Beste mensen,

Ik wil langs deze weg advertentie plaatsen voor mensen die eventueel stuk grond zouden willen kopen in Indonesie op het eiland Manado ( noord - sulawesi ) vanuit het stuk grond kun je namelijk met speedboot wat +/- 30min duurt naar het mooie lembeh strait varen waar je mooi kan duiken of snorkelen. Zoals sommigen van jullie wellicht weten staat manado nog niet zo bekend bij toeristen, wat wel jammer is maar ene kant ook best uitdaging is om daar bijvoorbeeld een soort resort te bouwen. Ik heb namelijk vernomen dat de grond ernaast verkocht is aan echtpaar die een golfbaan wil bouwen, wat ook weer aantrekkelijk maakt. In manado wordt namelijk nog door ouderen mensen het oude nederlands gesproken. De ligging is fijn omdat het niet dichtbij de stad is, je hebt genoeg rust en natuur in je omgeving. Dus mocht je geinteresseerd in zijn of weet je iemand die het wel zit zitten dan mag je mij gerust email sturen voor meer informatie....en VOOR DUIDELIJKHEID ALS NIET INDONESIER KAN JE GEEN GROND KOPEN in Indonesie
Edited by Oyibo

nogmaals mensen ik wil niemand hier in problemen brengen, ik zet deze advertentie om te kijken of er eventueel interesse zijn en met degene bespreken wat er van te voren gedaan moet worden. mijn dank

jstar
User
spacer line

Op 05-12-2012 14:30 schreef sophia:
Beste mensen,

Ik wil langs deze weg advertentie plaatsen voor mensen die eventueel stuk grond zouden willen kopen in Indonesie op het eiland Manado ( noord - sulawesi ) vanuit het stuk grond kun je namelijk met speedboot wat +/- 30min duurt naar het mooie lembeh strait varen waar je mooi kan duiken of snorkelen. Zoals sommigen van jullie wellicht weten staat manado nog niet zo bekend bij toeristen, wat wel jammer is maar ene kant ook best uitdaging is om daar bijvoorbeeld een soort resort te bouwen. Ik heb namelijk vernomen dat de grond ernaast verkocht is aan echtpaar die een golfbaan wil bouwen, wat ook weer aantrekkelijk maakt. In manado wordt namelijk nog door ouderen mensen het oude nederlands gesproken. De ligging is fijn omdat het niet dichtbij de stad is, je hebt genoeg rust en natuur in je omgeving. Dus mocht je geinteresseerd in zijn of weet je iemand die het wel zit zitten dan mag je mij gerust email sturen voor meer informatie....

Geen idee wat je nu eigenlijk wilt / bedoelt / zegt: Bied je grond te koop aan in (het eiland??) Manado? Of wil je er zelf (mede) investeren? Zoek je investeerders voor een resort? Treed je op als agent/makelaar? Je geeft wel bitter weinig info om serieus over te komen.

Denk ook dat je de rest van de wereld een beetje onderschat: Als er iets buiten Java en Bali bekend is bij de Nederlandse toeristen, is het Noord Sulawesi wel. En bij de mensen die graag duiken is de regio ook erg populair, er zijn al redelijk wat (goede) duikresorts en scholen. Heb zelf je ervaring met dergelijke projecten? Waarom zou het succesvol zijn?

De oudjes moeten trouwens ouder zijn dan 75 om nog een beetje Nederlands te spreken. Zo zijn er niet veel (meer) hoor. Weet ook niet waarom dat 'commercieel' gezien interessant is, net zo min als ik begrijp wat het 'oude Nederlands' is (dat van de tante en schoonmoeder is gewoon hetzelfde als het mijne)? Lokt dat meer toeristen misschien?

sophia
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. jstar : ik ben geen mede investerdeer, ik bied gewoon grond te koop, en ben ook geen makelaar.

Ik bied het namens iemand die haar grond eventueel wil verkopen mocht er persoon die geinteresseerd in is. Het is aan degene zelf wat die met het grond wil doen, zij heeft enkel paar voorbeeld aan mij gegeven om door te geven van wat er eventueel kan met de grond. zij weet dat er namelijk naast haar grond een heel stuk grond gekocht is door chinees/indonesisch echt paar om daar een golfbaan te maken, vandaar dat ik zei dat je eventueel resort kan zetten. Natuurlijk komen wel toeristen naar Manado, maar nog niet zo veel als java en bali. In mijn directe omgeving hoor ik mensen alleen als ze ooit op vakantie gaan naar indonesie is het meestal bali of java, maar van Noord - Sulawesi niet. Maar goed nogmaals het is aan degene zelf.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-12-2012 15:27 sophia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. jstar : ik ben geen mede investerdeer, ik bied gewoon grond te koop, en ben ook geen makelaar.

Ik bied het namens iemand die haar grond eventueel wil verkopen mocht er persoon die geinteresseerd in is. Het is aan degene zelf wat die met het grond wil doen, zij heeft enkel paar voorbeeld aan mij gegeven om door te geven van wat er eventueel kan met de grond. zij weet dat er namelijk naast haar grond een heel stuk grond gekocht is door chinees/indonesisch echt paar om daar een golfbaan te maken, vandaar dat ik zei dat je eventueel resort kan zetten.

Dus toch een makelaar Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-12-2012 15:04 sophia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : paar centen ...????? gaarne wat meer over vertellen, want wat ik hier zet als advertentie is namelijk serieus
.....dank

Ok ik heb een hele grote zak centen, hoe kan ik in bezit komen (Legaal) van dit enorme voordeeltje?

sophia
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : zonder iemand hier persoonlijk te beledigen.....ik ben geen makelaar maar goed als je dat vindt is prima, ik verdien er zelf niks aan, als ik die persoon kan helpen is prima zo niet dan kan ze misschien zelf op andere manier zoeken. Ik heb zelf al aan haar verteld dat het moeilijk is vooral met de economische crisis hier in Europa en als niet indonesier om daar grond te kopen wordt ook niet makkelijk gemaakt.

sophia
User
spacer line

On 05-12-2012 16:05 sophia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : zonder iemand hier persoonlijk te beledigen.....ik ben geen makelaar maar goed als je dat vindt is prima, ik verdien er zelf niks aan, als ik die persoon kan helpen is prima zo niet dan kan ze misschien zelf op andere manier zoeken. Ik heb zelf al aan haar verteld dat het moeilijk is vooral met de economische crisis hier in Europa en als niet indonesier om daar grond te kopen wordt ook niet makkelijk gemaakt. ik heb gezegd dat ik het zal navragen aan mensen of kennissen en misschien advertentie plaatsen, zodra er iemand die serieus geinteresseerd in is breng ik degene contact met haar en wat er verder wordt afgesproken daar zal ik mij niet aan mengen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-12-2012 16:05 sophia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : zonder iemand hier persoonlijk te beledigen.....ik ben geen makelaar maar goed als je dat vindt is prima, ik verdien er zelf niks aan, als ik die persoon kan helpen is prima zo niet dan kan ze misschien zelf op andere manier zoeken. Ik heb zelf al aan haar verteld dat het moeilijk is vooral met de economische crisis hier in Europa en als niet indonesier om daar grond te kopen wordt ook niet makkelijk gemaakt.

Oooh, dus je zoekt een IndonesiŽr die de grond kan/wil kopen Emoticon: Confused
Ik heb hier gezien dat een IndonesiŽr al jarenlang op zoek is, surveyen noemt hij dat Emoticon: Wink
Als het wat voor hem is zal hij best wel reageren Emoticon: Yes!

sophia
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : nee het hoeft niet per se een indonesier te zijn, alleen ik moet wel van te voren melden dat het niet makkelijk is om als niet indonesier grond daar te kopen of te bezitten. Ik heb zelf daar grond maar die heb ik geerfd van mijn vader, maar als ik die daar wilt bouwen in welke vorm dan ook zal ik ook veel dingen tegen komen omdat ik nederlandse paspoort heb maar goed dan zie ik dat wel tegen die tijd.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-12-2012 16:17 sophia wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam : nee het hoeft niet per se een indonesier te zijn, alleen ik moet wel van te voren melden dat het niet makkelijk is om als niet indonesier grond daar te kopen of te bezitten. Ik heb zelf daar grond maar die heb ik geerfd van mijn vader, maar als ik die daar wilt bouwen in welke vorm dan ook zal ik ook veel dingen tegen komen omdat ik nederlandse paspoort heb maar goed dan zie ik dat wel tegen die tijd.

Je hebt een behoorlijk probleem zie ik, als een raket verkopuuuuuuh met je Nederlandse paspoort Emoticon: Yes!

sophia
User
spacer line

behoorlijk probleem nee hoor waarom....??? ik vind het prima zo, en goed zoals ik al zei ik zie het wel wat ik dan ga doen, je weet maar nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.....het is alleen zo jammer dat indonesische regering zo moeilijk doet als je als niet indonesier daar wilt vestigen op welke manier dan ook maar goed het zij zo misschien dat er ooit iets aan gaat veranderen....who knows

spacer line  

On 05-12-2012 16:24 sophia wrote:
behoorlijk probleem nee hoor waarom....??? ik vind het prima zo,

Er is verschil in de afhandeling/verdeling van een Indonesische erfenis en een Nederlandse erfenis.
Indonesische erfenis valt onder de Indonesische recht (KUHP* ex BW), Nederlandse erfenis(object/erflater in Nederland ) valt onder de Nederlandse recht.
Ook is er verschil mbt sucessierechten.
Zie ook de relatie met de Nederlandse vermogenbelasting.
Het fijne ervan vraag advies bij een Indonesische notaris.

* kan ook vallen onder Adat of geloof recht, dat is kwestie van overleg of keuze.
MODERATOR BREAK

Off topic Om Sid. Het gaat hier om grond kopen.

Placed by oyibo @ 05-12-2012 22:40

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. sophia:

Ik heb zowel interesse in als een aantal vragen omtrent het door u aangeboden stuk land.

Bij uw profiel staat echter geen emailadres vermeld, alleen een website van een of andere Stichting. Wilt u uw emailadres aan mij doorgeven zodat ik mijn vragen kan stellen buiten dit forum om? Ik ben( o.m. ) te bereiken via marcelinbaliRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

If you have nothing to loose, you can risk everything

jstar
User
spacer line

Waarom buiten dit forum om?

Ik vind dat als je iets te koop zet, dat je het degelijk moet beschrijven.
In geval van grond MOET je dan gewoon vermelden:
Wat is de ligging?
Wat is de grootte?
Is er Hak Milik?
Is het agrarisch of is er een bouwvergunning?
Waarvoor wordt het momenteel gebruikt?
Is er al op gebouwd?
Wordt het verhuurd?
Wat is de vraagprijs per m2?

Willow
User
spacer line

Jstar als je ook geinterreseerd bent dan bel je haar toch op en anders wat interreseerd jouw het nou als Amed het prive wilt doen..Its business

jstar
User
spacer line

Had het niet over Amed; misschien heeft hij specifieke vragen en dat kan gerust natuurlijk. Gaat me meer over de originele posting: waarom een vaag verhaal als je iets te koop stelt (speedboten en oudjes die Nederlands spreken)? Gewoon duidelijk stellen waar het over gaat. Is iedereen bij gebaat, zijzelf ook want ze moet niet -tig keer hetzelfde antwoord geven in e-mails.

Dit is trouwens geheel in de lijn der verwachtingen als je kijkt naar de Indonesische vastgoedmarkt. Ze zetten maandag iets te koop om te zien wat ze kunnen krijgen. De dinsdag is de vraagprijs 10% hoger. De woensdag is het niet meer te koop door wat voor reden dan ook. En de donderdag is het wel weer te koop maar de prijs is niet meer bekend. En vrijdag blijkt dat ze eigenlijk helemaal niet kunnen verkopen omdat er meerdere eigenaars zijn.

Sorry, persoonlijke frustraties.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

60,577,604 topic views - 227,666 posts - 13,619 topics - 19,300 members - last post @ 20-08-2018 14:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,137,886 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com