indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Hallo allemaal,

Enkele weken geleden ben ik begonnen met(gratis) Engelse les te geven aan de kinderen in mijn straat. Daar ik geen leerkracht ben en dus geen ervaring heb is het enorm moeilijk om les te geven aan de 5-12 jarigen. Verbeteren van huiswerk voor 20 kinderen daar alleen besteed ik meer dan 3 uur aan. En dan moet ik nog lesjes zien op te stellen voor de nieuwe week.
Er kruipt ook heel veel tijd in om lesjes te zoeken op internet, deze aan te passen aan de leeftijd en kennis van de kinderen.(En in vele gevallen moet je een profiel maken en daar wil ik me niet mee bezig houden, dan wordt het net iets teveel.)
Daarom de volgende vraag: Zijn er onder jullie leerkrachten die op hun computer lesjes hebben in pdf/word/excell, die ik zou kunnen gebruiken? Dat zou het voor mij een pak makkelijker maken. Of eventueel weet hebben van websites waar ik deze kan afhalen? Het doet er niet toe of het Engels of Nederlands is, ik vertaal wel.

De kinderen en ikzelf danken U bij voorbaat.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

suhanura
User
spacer line

Waduh mr NSENADA... ik heb een stukje van je blogspot gelezen.
Ja weet je, teaching English is zowaar een uitgebreid stukje info weggeven: verkeerde info instrueren aan je studentjes heeft als resultaat dat je je studentjes ahw de wereld instuurt met een foutieve, haast onmogelik te verbeteren verkregen wijsheid. Ik was in Kudus aan de SMA en heb daar waargenomen dat het haast onmogelijk of althans heel hard is om ze goed Engels te leren. Waarom??? Omdat de English teacher zelf zeer beperkt Engels spreekt, laat staan converseert. Ja de pronunciation (uitspraak) is wel het moeilijkste gedeelte van het onderwijzen in de Engelse taal. (in Indo) My background is Australisch. Zo hoe probeer jij je studentjes Engels te leren als je hun geen juiste uitspraak of grammar kan leren? Ik wil je dolgraag helpen maar de uitspraak moet je echt in een eye-to-eye lesson doen. And grammar rules the language, dat zeggen ze toch. Vergooi je tijd niet en zeker niet hun tijd, want dat is zo kostbaar. Good pronouncing is half the job done of teaching English.Ik wens je veel succes my friend

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Beste Suhanura,

Ik begrijp best dat verkeerde informatie geven een slecht idee is. Het zijn 5-12 jarigen, ik probeer ze de essentie mee te geven en hun uitspraak te verbeteren, niet er universitairen van te maken. Als ik lees en hoor wat hun leerkracht er van maakt dan ben ik 100% zeker dat ik het beter kan. Ze schrijven na 2 lessen toch al "I" ipv "Ai", toch
een vooruitgang denk ik. En het is inderdaad niet makkelijk om ze "SHoes" te laten zeggen ipv "Soes", maar het komt wel in orde. Vele van mijn vrienden hier(universitair), hun uitspraak is ook alles behalve. Dus, als ik het er van een jongere leeftijd inkrijg bij mijn kindjes, dan ben ik goed bezig. Ik weet dat ik geen "Native speaker" ben, maar in BelgiŽ krijg je verplicht Engelse les gedurende ettelijke jaren, dus ik beheers het wel.(En waarschijnlijk staan er enorm veel fouten in mijn blog, maar dat is niet het Engels dat ik hen wil leren). En een "Native speaker" van AustraliŽ, Amerika, Ierland of the UK die hebben toch ook allemaal een ander accent of uitspraak.

Ik leer ik hen simpele liedjes, gebruik "flashcards" Emoticon: Cry ik vertel hoe een schaap er uit ziet, ze lopen naar die flascard en zeggen "sheep"... de "SH" wordt aangeleerd), geef ze elke week dezelfde vragen(How are you, What is your name, Who has brothers or sisters) tot ze die kunnen en dan komen er weer nieuwe vragen bij, ...

"Vergooi je tijd niet en al zeker niet hun tijd, want dat is zo kostbaar"...

De kinderen vragen zelf om hen Engels te leren, ik verplicht ze niet om te komen. Als ze hun tijd al lerend willen doorbrengen(en zelf vragen voor huiswerk), dan denk ik niet dat ik hun tijd vergooi! En ik spendeer mijn vrije tijd liever door hen iets nuttigs te leren dan...

Groet,

Frank

fatima
User
spacer line

Chapeau nsenada ! Emoticon: Shiny

Let it be

kemboja
User
spacer line

Frank,

Heb je al gekeken naar http://www.teachingenglish.org.uk/teaching-kids ???

Ze hebben veel free materialen om Engelse les te geven aan kinderen.

Vind super wat je doet !!

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Emoticon: Smile Dank je wel Fatima en Kemboja.

Heb naar de site gekeken en ze opgeslaan bij 'favorieten', denk dat die zeker van pas gaat komen. Bedankt Kembodja.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,255,690 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,078 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,950,181 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com