indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Antoni
User
spacer line

dat sinds 1februarie is geopend?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Volgens mijn informatie wordt deze pas op 9 februari geopend.

wmbee
User
spacer line

Wat is het voordeel en/of nadeel van een visumburo? Je kunt toch ook rechtstreeks naar de ambassade in Den Haag gaan?

Antoni
User
spacer line

Dan ben ik in de war geweest met de datum,sorry. Ik hoop (maar dat is maar een veronderstelling) dat het voordeel is dat de wachttijd hiermee verkort wordt.
Vooral sinds de berichten dat het de laatste weken zo vreselijk druk is in Den Haag maar ik maak me natuurlijk geen illusies Emoticon: Nooo

Antoni
User
spacer line

o jee!,dit lees ik net:

On 10 February 2004 18:52 Jeroen van der Linde wrote:
per mail ontvangen:

- In Amsterdam kun je alleen je visum aanvragen, het ophalen daarvan geschiedt toch weer in Den Haag.
- Verwerkingstijd op dit moment is 14 dagen, dus twee volle weken, houdt hier rekening mee met je vakantie-planning
- Zorg dat Šlles in orde is, 1 papiertje niet goed of ontbrekend is onherroepelijk terug om dit alsnog te doen, en je visumaanvraag dus later plaatsvindt.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 10 February 2004 18:56 Antoni wrote:
o jee!,dit lees ik net:
[...]

Ja, dat van dat visum-buro in Amsterdam en dan afhalen verbaasde me hoogst, maar het me verteld door iemand die er zelf ervaring mee heeft.. Emoticon: en bedankt dus Emoticon: Sadley

jalofi
User
spacer line

ja, in het verleden waren wij zeer verwend; probleemloos een
toeristvisum voor 60 dagen verkrijgen op het vliegveld bij aankomst in indonesiŽ. Het nu verplicht vooraf aanvragen en ophalen van een
visum in den haag bij de indon.ambassade valt ons dus wel wat
zwaar op de maag, maar dit maak je ook mee met zoveel andere
landen waarvoor visa verplicht is. Dus het is niet ongebruikelijk, maar wel even wennen. Wat wel heel jammer is dat het nieuwe toeristenvisum dat je krijgt slechts voor 30 DAGEN is !!!! tenzij je
een sponsor in indonesiŽ kunt vinden en op basis daarvan een
social/cultureel visum aanvraagt ( tot maximaal 6 maanden, maar
in het visum dat je krijgt en in je paspoort wordt geplakt staat even-
wel 60 dagen ( dat is het maximale gebruikelijke bij het verstrekken van het visum en dan moet je ter plaatse in indonesiŽ bij het immigrasikantor een verlenging proberen te krijgen steeds voor 30 dagen ( in de praktijk korter want je moet zeker 4 of 5 dagen voor het verstrijken van de datum de verlenging gaan vragen en als je die dan hopelijk dezelfde dag krijgt - na 5 of 6 uur wachten - geldt dat vanaf de datum van verkrijging, dus verlies van 4 of 3 dagen minimaal op de tijdsduur ) Kosten in nederland voor 30 dagen is nu 30 Euro en het social/visum is 40 euro ( bij de verlenging in indonesiŽ betaal je evenwel opnieuw voor iedere maand ( ik denk ook zo'n 30 euro)
In den Haag is het wel druk, het duurt tussen 1 en anderhalf uur voordat je aan de beurt bent bij het aanvragen; het ophalen gaat stuk sneller,hooguit een half uur. Maar ja je moet wel 2 keer naar den Haag, want opsturen van je paspoort wordt niet meer gedaan.
Wel is de service in de ambassade vriendelijk, ook kun je gratis in de kantin een kop koffie of thee drinken en met een beetje geluk in de lunchtijd een verrukkelijke indonesische lunch verorberen voor de prijs van plm. 6 euro.
Het is inderdaad een feit dat de nederl.ambassade in indonesiŽ al jaren zeer, zeer traag de visumaanvragen van indonesiŽrs voor een bezoek aan nederland verwerkt en vaak barrieres opwerpt;alleen krijgt een indonesiŽr wel een langere periode om onsland te bezoeken dan de 30 dagen die nu andersom geldt.

wmbee
User
spacer line

Moet je echt je paspoort 10 tot 14 dagen op de ambassade achterlaten?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 18 February 2004 17:21 wmbee wrote:
Moet je echt je paspoort 10 tot 14 dagen op de ambassade achterlaten?

Yup, je bent je paspoort gedurende de aanvraag kwijt. Emoticon:

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Hallo lui,
Mijn eerste ervaring met het consulaat in Amsterdam is erg positief. Ik kwam er de 11e februari om 10.30 binnen (openingstijden: 10.00-13.00 uur) en was nummer 8. Ik kreeg een keurig nummer uitgereikt . Er liep iemand in de wachtkamer, die behulpzaam was met het invullen van de papieren. Ik had alles al klaar n.l. gedownload van de website van de Ambassade in Den Haag. Er staan twee tafels en de piepieren liggen klaar dus...... Om 11.15 stond ik weer buiten. Paspoort wordt in Den Haag verder gestempeld enz. Ik kan het pas weer de 27ste ophalen. Omdat ik de 29ste (zondag) vertrek, zit ik toch wel een beetje op hete kolen. De behandeling aan het loket was ook erg vriendelijk. Allemaal vloeiend Nederlands sprekende mensen. Maar ja het was pas de tweede dag; hopelijk blijft het zo. wordt vervolgd.
Dick

Wayang Golek: Petruk

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

o ja voor ik het vergeet. Ik moet het gewoon ook in Amsterdam ophalen n.l. waar ik het gebracht heb. Omdat ik in Haarlem woon is dit een ideale oplossing. Let wel op het is in een gebied waar alles betaald parkeren is.
selamat
Dick

Wayang Golek: Petruk

Antoni
User
spacer line

Hallo, ik ben toch maar naar Den Haag gegaan en dat ging wonderwel vrij snel.We waren met z`n tweeŽn en stonden binnen een uur weer buiten. Over vijftien dagen kunnen we het visum ophalen dus hou hier rekening mee i.v.m.je vertrekdatum. Ook zou ik je aanraden om thuis al een formulier te downloaden (twee bladzijden) en dit uit te printen op ŤŤn a4tje. Ook een pasfoto hoort hierbij en een kopie van je ticket. Als je deze er niet bij hebt betekent dit dat je die eerst moet gaan kopieŽren en daarna uiteraard weer achter aan moet sluiten in de rij. Wij hadden dit allemaal voor mekaar en aan het loket was het daardoor een kwestie van hooguit tien minuten. Dit was allemaal op de 24e feb. Mijn raad is dus als je niet in de buurt van A`dam woont, ga gerust naar Den Haag, zorg dat je het formulier hebt gedownload en ingevuld, pasfoto bij je hebt, kopie van je ticket bij je hebt, geld bij de hand,(Ä30 voor touristenvisum,Ä40 voor familiebezoek!) en je staat snel weer buiten.
Succes Emoticon: Bye bye

johanw
User
spacer line

Hallo allemaal,

Iemand vertelde mij dat het visum buro in Amsterdam alweer gesloten is.
Weet iemand hier iets meer over te vertellen ??

frodo98
User
spacer line

Ik was op 18 maart voor een visum in Amsterdam en was in 20 minuten weer buiten. Ik kan het daar ophalen op 6 april maar ik begreep van de dame waar ik mijn informatie inleverde dat eea op 9 april weer sluit. Ik heb hierover op de site van de Indonesische ambassade nog geen bevestiging gelezen

frodo98
User
spacer line

Ik was op 18 maart voor een visum in Amsterdam en was in 20 minuten weer buiten. Ik kan het daar ophalen op 6 april maar ik begreep van de dame waar ik mijn informatie inleverde dat eea op 9 april weer sluit. Ik heb hierover op de site van de Indonesische ambassade nog geen bevestiging gelezen

shuisheng
User
spacer line

= edit, leave your discriminative language. By the way, you are in Holland right now? How come, got lost somewhere? Or did we envite you to come? =

shuisheng
User
spacer line

it not discrimination it my wright as son of patriot

marlous
User
spacer line

Wij gaan in augustus voor 17 dagen naar Bali. We zijn al 3 weken aan het proberen om telefonisch contact te krijgen met de ambassade in Den Haag, maar dat is tot op heden niet gelukt..

Maar wat ik uit de voorgaande berichten begreep kunnen we daar dus zonder afpsraak heengaan om ons visum aan te vragen? En kan dat op alle werkdagen?

Alvast bedankt

Marlous

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,200 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com