indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

songo
User
spacer line

Geachte forumleden,

Hulp gezocht voor het volgende:

Ik heb familie in Indonesie, jawa tengah, in area Ambarawa. Waar zij wonen is er nog geen huis telefoon aansluiting. Mobiele telefoon is eel aanwezig.
Nu wil ik hen een apple iphone 4s kado doen. Hiermee kan dmv gebruik Facetime elkaar zien tijdens de gesprekken als ik hun bel via computer of via mijn eigen iphone.
Om facetime te kunnen gebuiken moeten operators/providers dat eel ondersteunen.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij aangeven welke providers in Indonesie dat ondersteunen, bijv. Telkomsel?
Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

tujuan sama jalan yang lain aja

songo
User
spacer line

Ik heb intussen al gevonden wat ik zocht, zie onderstaande link. Misschien ook handig voor andere forumleden.

http://support.apple.com/kb/ht(...)937?viewlocale=nl_NL

Emoticon: Party!

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Ik vraag me af of live-beelden overdracht via een mobiele telefoon in de praktijk gaat werken, met de zeer beperkte bandbreedte in Indo.

Zal een haperige ervaring worden vermoed ik...

Succes in ieder geval. Benieuwd naar je ervaringen.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat vermoeden heb ook ik. Alhoewel het met Skype op gezette tijden wel lukte. Af en toe ook haperig ja.

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

songo; je vraagt naar iets heel specifieks, het gebruik van Facetime op iPhone. Hoewel de bandbreedte met bepaalde providers (een van de drie iPhone verkopers wel zal werken), is het maar de vraag wat voor zin het heeft om hier geld aan uit te geven.

Skype is gratis, draait op iedere fatsoenlijke computer/laptop en met iedere redelijke verbinding, ongeacht provider. Bovendien zal men daar denken 'hee een iPhone, daar kan ik drie BlackBerry's voor krijgen'...

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 26-11-2012 01:29 Yerun wrote:

Skype is gratis, draait op iedere fatsoenlijke computer/laptop en met iedere redelijke verbinding, ongeacht provider. Bovendien zal men daar denken 'hee een iPhone, daar kan ik drie BlackBerry's voor krijgen'...

Skype is inderdaad redelijk tot goed voor verbinding met Azie. Nu nog gratis, maar dat zal wellicht veranderen in de toekomst omdat Microsoft het zooitje overneemt en met microsoft blijft niks lang gratis.

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gratis is toch niet gratis, want voor niets komt de zon op. Er zal dan vast wel weer een alternatief komen. En dat alternatief zal ook bijna overal bruikbaar zijn.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Overschakelen naar Yahoo video call dan maar, werkt ook goed en is een grote concurrent van MSN/SKYPE, en blijft volgens de berichten gratis

hati hati, pelan pelan

spacer line  

ik heb 1 laptop van ''tosahiba''werkt uitstekend voor ''skyp''ik heb geregeld contact met fam in holland'het is zeker de moeite waard''en sms via skyp'kost ''gratis voor niks'' you just give it a try''!! succes

songo
User
spacer line

Forumleden,

Dank voor alle reacties.
Het probleem is dat fam. In indonesie geen computer heeft en in een hele kleine, veraf gelegen, kampung woont. Ze hebben daar dus ook nog geen telefoon aansluiting!
Ik wil mijn 'oude' iphone meenemen waarop ook facetime al gebruikt kan worden.
Bovendien kan ik daarop ook skype app installeren.
De bedoeling is dan dat ik hun bel vanaf mijn computer in nederland.
Volgens mij moet dat gewoon goed gaan werken!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Als ze een sim kaartje van asia nemen (aha)

ik skype uren met mijn nokia telefoon + goed beeld

Hoorde dat er een provider op de markt is in indonesia die meer als 3,1 Mbps bied

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Indoboy20
User
spacer line

Ik gebruikte het 3g netwerk in Indo, kon 3.1Mbps. In werkelijkheid nooit hoger dan 100Kb/s gehaald.

In principe is het wel genoeg om te skypen, het beeld is natuurlijk verre van helder en erg gepixeleerd maar toch. Het werkt.

RamaJala
User
spacer line

FaceTime met 3G in Indo gaat voor geen meter werken, kun je beter gewoon via Wi-Fi doen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,498 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,550,097 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com