indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Basenboa
User
spacer line

Jakarta is niet meteen de meest populaire stad in IndonesiŽ heb 'k gelezen. Maar na iets meer dan 17u vliegen zullen wij er wel landen op 31 december om 18u10!
We zijn nog nooit in IndonesiŽ geweest en vragen ons natuurlijk af hoe we op een leuke manier het nieuwe jaar kunnen in gaan.
We landen om 18u10 als alles goed gaat en dan nog op de bagage wachten, daarna de douaneformaliteiten en dan nog een rit naar de stad, dus als het wat mee zit dan zijn we tegen 20u30 in Jakarta gok ik.
Een kamer hebben we nog niet geregeld en we hebben dan ook geen idee waar we best iets leuks zoeken.
Op dit moment is ons plan: Een hotelletje of guesthouse zoeken op een plaats in de stad waar wat te beleven valt, leuke bars enzo, zodat we ons na aankomst even kunnen opfrissen naar buiten kunnen wandelen en een feestje kunnen bouwen.

Maar waar? hopelijk hebben jullie enkele tips voor ons.

Na wag gegoogle vonden we zelf al Kemang en ook Jalan Jaksa.

Oh ja: We=> koppeltje 26 en 30 jaar oud,

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Mij schiet als eerste Medan Merdeka te binnen, (vroeger Koningsplein geheten), daar is het wel overvol. De vraag is ook of je op Oudejaarsavond nog op 'wandelbare' afstand ergens kunt inchecken. Hotel-tip: Bintang Griyawisata Hotel, Jl. Raden Saleh 16, 10430,
+62 21 3922566 . Vandaar is het een kort stukje met de taxi naar het Merdeka plein. Neem wel een taxi van Bluebird.

Trouwens, als je goedkoop vanaf het vliegveld naar het centrum wil neem dan de Damri-bus, die vertrekt voor de uitgang van het vliegveld en gaat naar Gambir station, dat is recht naast het Merdeka plein. Of anders ook een Blue Bird taxi, maar dan betaal je wel een vast tarief. Elders in Jakarta gebruikt de taxi wel de meter.

Veel plezier.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

Ik ken de Take Mansion voordat die een hotel werd hartstikke goed.

http://www.takesmansion.com/ .
150 m lopen naar links komt je bij de Monas Plein ( hartstikke druk) , ga je via Jln Thamrin loopt je rechtsaf via Hotel Sari Pan Pacific ( Sarinah-Mac Donald) richting Bunderan H.I .Afstand 1 km ?

Bij Wahid Hasyim heb je verschillende hotels . Ook op loopafstand naar Monas en Bunderan H.I ( tegenover Hotel Indonesia Kempinski , Mall grand Indonesia , Plaza Indonesia, Mandarin Oriental.

Je kan ook Hotel Cipta nemen ,er is een andere apartement hotel pas 2 jaar tegen over Cipta , Hotel Grand Cemara , Hotel IBIS tamarin en de andere Ibis (2 stuks tegenover elkaar) .

Bij bunderan H.I is het altijd druk , je kan bivakkeren in diverse * hotels , zo'n arrangement is relatief goedkoop vergeleken met Nederland .( Eerlijkheidshalve nog niet gedaan) .

De genoemde hotes zijn warm aanbevolen , behalve Kempinski nog niet geweest.
Het is echt de moeite waard om de jaarwisseling bij 1 van de * hotels te doen (en niet eens zo duur).

Ik zou van airport een taxi nemen, kost ongever 15 euro of iets meer. Binnen 1,5 uur zit je al in je hotel.

Hier een street directory. van Bunderan H.I
En de diverse hotels .Adres/tel kan je via google zoeken.

http://www.streetdirectory.com(...)e_114905/travel_no_/

http://www.youtube.com/watch?v=1dUnb-U_iwo Bunderan H.I Oud en Nieuw

Bij Monas is niet leuk .
Jalan Jaksa is "troep", wel heb je een hotel apartemen aan het einde van Jalan Jaksa tegenover Hotel Cipta. Kamers zien goed uit , prijsklasse ongeveer 750.000 rup (vorig jaar).
De naam ben ik vergeten, heb ook niet gelogeerd,
Zit liever bij Sari Pan Pacific Jalan Thamrin.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Nou, Surya, ik heb er anders verdomd leuke herinneringe aan, oudjaar bij Monas. Het is wel jaren geleden, ik was er met mijn moeder en mijn twee zusjes.
We hebben ons kapot gelachen, iedereen met toeters, liedjes zingen etc.
Je moet er wel een beetje in een melige bui voor zijn, het is er bomvol, maar wel gezellig.

leomanado
User
spacer line

beste Basenboa

De vraag is natuurlijk: wat zoek je met oud/nieuw?

Jl Jaksa is backpackers, goedkoop en tja.....je moet ervan houden. Kemang lijkt me een betere optie. Er zijn daar genoeg plekken voor een leuk feestje. Eastern Promise is er een van. Een mix van Indo/expats....
Verder kun je in ieder wat luxer hotel een club vinden waar je prima oud/nieuw kan vieren. Shangrila of Mulia in Senayan zijn er een paar van, maar zo zijn er velen.

Neem vanaf het vliegveld een bluebird taxi, voor Ä 15 brengen ze je naar je hotel. Geen gedoe met bus etc... dat is wel zo fijn na zo'n lange reis. Zorg wel dat je op het vliegveld wat Roepia's pint voor de taxi en de tolweg ( iets meer dan 1 Ä )
Verder zal je een visum on arrival moeten kopen op het vliegveld, kost 20Ä of 25USD

geniet ervan!!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 23-11-2012 19:04 schreef Basenboa:
Jakarta is niet meteen de meest populaire stad in IndonesiŽ heb k gelezen. Maar na iets meer dan 17u vliegen zullen wij er wel landen op 31 december om 18u10!
We zijn nog nooit in IndonesiŽ geweest en vragen ons natuurlijk af hoe we op een leuke manier het nieuwe jaar kunnen in gaan.
We landen om 18u10 als alles goed gaat en dan nog op de bagage wachten, daarna de douaneformaliteiten en dan nog een rit naar de stad, dus als het wat mee zit dan zijn we tegen 20u30 in Jakarta gok ik.
Een kamer hebben we nog niet geregeld en we hebben dan ook geen idee waar we best iets leuks zoeken.
Op dit moment is ons plan: Een hotelletje of guesthouse zoeken op een plaats in de stad waar wat te beleven valt, leuke bars enzo, zodat we ons na aankomst even kunnen opfrissen naar buiten kunnen wandelen en een feestje kunnen bouwen.

Maar waar? hopelijk hebben jullie enkele tips voor ons.

Na wag gegoogle vonden we zelf al Kemang en ook Jalan Jaksa.

Emoticon: Party! Je kan ook direct met de bus naar bogor 3 eurootjes anderhalf uur reizen

zit je niet vast in kemang 3 uur of meer in het verkeer !!!

En betaal je niet de hoofd prijs als buitenlander voor een hotelkamer

als er nog iets fatsoenlijks geschikt is op (oudjaarsdag)

dan kom je naar Harly's Cafe voor de nieuwjaar viering ?

onderdak kunnen we wel goedkoop regelen als je het op tijd meld

Lijkt je dat wat Emoticon: Party!

www.facebook.com/harlysdinamic?ref=tn_tnmn

Oh ja: We=> koppeltje 26 en 30 jaar oud,

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je een uur of zes voor nieuwjaar aan komt in jakarta, dan zou ik niet aanraden nog naar Monas te gaan. Dat is volks, en daar is niets mis mee, maar als je al een lange reis achter de rug hebt ben je wellicht minder waakzaam en is je camera of portemonee zo weg, want zakkenrollers weten ook waar ze het moeten zoeken. Vergeet ook niet dat men zonder regels vuurwerk afsteekt overal en nergens tussen de mensen in.

jstar
User
spacer line

In Ancol (aan de zee) is er natuurlijk ook viering met vuurwerk e.d. De stad wil deze meer promoten i.p.v. Monas. Wel druk, ze verwachten 300.000 mensen.

spacer line  

Hallo Basenboa,
Heel leuk dat jullie naar Indonesia gaan. Geniet er maar van. Als jullie in Jakarta aankomen, laat jullie niet misleiden door taxichauffeurs die zogenaamd een goede hotel weten bla bla bla. Er is op het vliegveld een counter waar je hotels kan boeken desnoods ook met hote/airport vervoer. Werkelijk, als je het vliegveld uitkomt, dan komen de taxichauffeurs als vliegen op je af.
Als jullie echt leuk oud-en nieuw willen gaan vieren dan raad ik je een hotel dicht in de buurt van Monas aan (nationale monument in Jakarta) Oergezellig en lekker druk en veel mercon (vuurwerk)........
Maar ook in een goed hotel is het goed en gezellig vertoeven. Er zal altijd aandacht naar de gasten zijn, dus snacks en cocktails, en daarnaast vaak muziek en entertainment.

Nogmaals, laat je niet mis of verleiden door de taxichauffeurs !
groetjes

jstar
User
spacer line

Eh, er is tegenwoordig internet waarmee je een hotel vooraf kan boeken. Emoticon: Devil

Met al die speciale oudjaars arrangementen lijkt me het HEEL onverstandig geen hotel op voorhand te reserveren, vooral als je aankomt op de 31e. Het wordt overal zeer druk. En de arrangementen en etentjes in de hotels zijn trouwens ook vooraf te reserveren (er wordt nu al voor geadverteerd). En incl. alcoholische dranken zit je al snel aan de 600.000 IDR p.p.

Die mannen die je aanspreken zijn natuurlijk helemaal geen taxi chauffeurs maar gewoon zelfstandigen. Natuurlijk neem je beter een officiŽle taxi zoals BlueBird, Express, Taxiku, etc. Maar ook al neem je ťťn van die opdringerige mannen, dan betaal je ca. $25 om naar Gambir te rijden, nog geen man overboord (en je hoeft niet aan te schuiven).

spacer line  

On 29-11-2012 14:25 jstar wrote:

Die mannen die je aanspreken zijn natuurlijk helemaal geen taxi chauffeurs maar gewoon zelfstandigen. Natuurlijk neem je beter een officiŽle taxi zoals BlueBird, Express, Taxiku, etc. Maar ook al neem je ťťn van die opdringerige mannen, dan betaal je ca. $25 om naar Gambir te rijden, nog geen man overboord (en je hoeft niet aan te schuiven).

Die gewone zelstandigen zijn meestal illegale taxichauffeurs of hun mannetjes die klanten moeten aantrekken.
In Amsterdam noemen we hun snorders.
Ben een beetje huiverig om met hun mee te rijden.

Die 25 eurie naar JakPus (Gambir area) is goed genoeg voor een grote Toyota Alphard .
Een grote SUV-TAXI .(vorig jaar).
De gewone taxi ( bluebird klasse) zijn ongeveer iets meer dan 15 eurie

jstar
User
spacer line

Zei niet gewone zelfstandigen, zo gewoon zijn ze natuurlijk niet.

Maar niets aan de hand SA, heb het een paar keer gedaan als het regende omdat het gewoon niet te doen was (voor terminal 2 is het een hel dan). En beviel me eigenlijk wel. Was wel lachwekkend dat ze zelfs een gelamineerde prijslijst hebben om maar 'officieel' te lijken.

Een Silverbird Alphard kostte me $28 naar Casablanca serviced apartments.

Maar er wordt vaak gewoon te hysterisch gedaan als men het over taxis heeft. Neem alleen BlueBird! Uitkijken voor overvallen! Weiger de tolweg! Altijd nummer en chauffeur noteren! Tja.

spacer line  

On 29-11-2012 16:37 jstar wrote:
Maar er wordt vaak gewoon te hysterisch gedaan als men het over taxis heeft. Neem alleen BlueBird! Uitkijken voor overvallen! Weiger de tolweg! Altijd nummer en chauffeur noteren! Tja.

Voor de nieuwelingen / pas 1x naar Indonesia is het beter dat ze bij die 4 of 5 taxicounters hun keuze doen.
Je krijgt ook een bewijsstuk van de countermedewerker.

Ik zelf in Jkt geboren getogen en sinds 1979 bijna jaarlijks terug gaat naar Jak-Pus (Gambir -Tanada) neem liever de bekende taxi's.

De "vrije jongens"en hun calo durven zelf om 450.000 rup te vragen naar Sari Pan Pacific.
Totdat ik in het Betawi en Sundanees komentaar gaf , ze spreken met elkaar in logat betawi en sunda.
En toen werd het 250.000 rup.
Ging ik mijn allerbeste glimlacht toveren , want maximaal was het toen bijna 160-170.000 rup inclusief tol exclusief fooi (als ik tevreden ben) .
Weet niet wat het nu (nov 2012) kost.

spacer line  

een hele goeie van jou surya. Ik was in Januari 201 in Indonesia, met de trein van Jogja naar Jakarta. Daar aaangekomen wilde ik een ojek naar huis nemen (Kemayoran). Ik vroeg een tukang ojek "bang berapa bang?" en hij zei 20ribu. Enak aja zei ik, tadi kesini cuma 10ribu !! en ja hoor het was okey en hij bacht mij naar Kemayoran. Zo ook eens van station Senen naar Kemayoran Hetzelfde verhaal ! gewoon durven, want dat betreft lukt en durf ik wel met bahasa betawi. Enak ajeeeeeeeeeeeeeeeee
Het is maar een verschil van 10000 maar toch? Maar in Jogja gaat het allemaal veel gemoedelijker vooral in de kampong buiten Jogja. Ze zijn zo vriendelijk en zeer zeker verbaasd als deze Indobule in het indonesisch begint te ratelen, dan af en toe campur bahasa Jowo. Schitterend gewoon !
Ik weet dat van Jakarta Airport naar Kemayoran (Pol) ongeveer Rp150000 kost, maar tergantung dari waktu kantor. Gewoon durven tawar, ook met tukang bajaj en ojek. Tis een leuke sport !

spacer line  

On 30-11-2012 13:36 indobule55+ wrote:
. Enak ajeeeeeeeeeeeeeeeee
Het is maar een verschil van 10000 maar toch?

Enak ajeee , die is lekker ( goed bezig).
En als het een een Javaans is zeg je dan Ndas mu ( vrij en letterlijk : je kop)
Sinds mijn eerste reis naar Betawi ( Laan Trivelli poskode 10150 ) vanaf 1979 om te trouwen in mijn ouderlijke huis, kan ik een dikke boek schrijven met anekdotes .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 29-11-2012 17:10 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Voor de nieuwelingen / pas 1x naar Indonesia is het beter dat ze bij die 4 of 5 taxicounters hun keuze doen.
Je krijgt ook een bewijsstuk van de countermedewerker.

Ik zelf in Jkt geboren getogen en sinds 1979 bijna jaarlijks terug gaat naar Jak-Pus (Gambir -Tanada) neem liever de bekende taxis.

De "vrije jongens"en hun calo durven zelf om 450.000 rup te vragen naar Sari Pan Pacific.
Totdat ik in het Betawi en Sundanees komentaar gaf , ze spreken met elkaar in logat betawi en sunda.
En toen werd het 250.000 rup.
Ging ik mijn allerbeste glimlacht toveren , want maximaal was het toen bijna 160-170.000 rup inclusief tol exclusief fooi (als ik tevreden ben) .
Weet niet wat het nu (nov 2012) kost.

heb jij geen eigen chaffeur dan ? ?

Als international business selffmade men Emoticon: I love it

Kost het op bali dan jouw taxi vervoer surya Emoticon: Laugh out loud

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

fatima
User
spacer line

Op 30-11-2012 13:36 schreef indobule55+:
een hele goeie van jou surya. Ik was in Januari 201 in Indonesia, met de trein van Jogja naar Jakarta. Daar aaangekomen wilde ik een ojek naar huis nemen (Kemayoran). Ik vroeg een tukang ojek "bang berapa bang?" en hij zei 20ribu. Enak aja zei ik, tadi kesini cuma 10ribu !! en ja hoor het was okey en hij bacht mij naar Kemayoran. Zo ook eens van station Senen naar Kemayoran Hetzelfde verhaal ! gewoon durven, want dat betreft lukt en durf ik wel met bahasa betawi. Enak ajeeeeeeeeeeeeeeeee
Het is maar een verschil van 10000 maar toch? Maar in Jogja gaat het allemaal veel gemoedelijker vooral in de kampong buiten Jogja. Ze zijn zo vriendelijk en zeer zeker verbaasd als deze Indobule in het indonesisch begint te ratelen, dan af en toe campur bahasa Jowo. Schitterend gewoon !
Ik weet dat van Jakarta Airport naar Kemayoran (Pol) ongeveer Rp150000 kost, maar tergantung dari waktu kantor. Gewoon durven tawar, ook met tukang bajaj en ojek. Tis een leuke sport !

Leuk als je dit met een oprechte lach kan doen! Tawarren sport nr 2 in RI ??? Emoticon: Party!

Ook op Bali is het een belevenis om de jaarwisseling mee te maken.

Let it be

spacer line  

On 30-11-2012 16:24 harlys wrote:

[quote removed]

heb jij geen eigen chaffeur dan ? ?

Als international business selffmade men Emoticon: I love it

Kost het op bali dan jouw taxi vervoer surya Emoticon: Laugh out loud

Ben alleen een ex koelie tinta , die in de toekomst moet rondkomen van zijn AOW(min korting + kleine pensioentje ).

Hotel en taxi vervoer in Jakarta-Bandung is mijn grote uitgave.
Ook als ik toevallig verdwaald ben op Sumatra of Bali.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 30-11-2012 20:51 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Ben alleen een ex koelie tinta , die in de toekomst moet rondkomen van zijn AOW(min korting + kleine pensioentje ).

Hotel en taxi vervoer in Jakarta-Bandung is mijn grote uitgave.
Ook als ik toevallig verdwaald ben op Sumatra of Bali.

OO.oo Ok dus de bisnis waar je het eens over had is al met al niet gelukt Emoticon: Blush

Jammer maar nooit opgeven hoor pensioen bestaat ! ja gelukkig Emoticon: Party!

Maar laat nooit de hersenen met pensioen gaan ook al heb je een miljoen

of geen dubbeltje te makken Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 01-12-2012 09:01 harlys wrote:

[quote removed]

OO.oo Ok dus de bisnis waar je het eens over had is al met al niet gelukt Emoticon: Blush

Mijn " broer" zit al 7 jaren in het zaken doen.

Mijn guesthouse verhaal Lembang (2011) was niet door gegaan .
Verder moet ik gewoon gedeisd houden . Emoticon: Shiny

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik weet nog niet waar ik mijn Oud en Nieuw ga vieren, in ieder geval niet op een plek waar het weer al te veel invloed heeft zo midden in het regenseizoen. Dus iets overdekts ergens wellicht.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Onder moeders paraplu daar zaten eens twee kindjes.
Jerommeke en amirake dat waren beste vriendjes.
En de regen ging van tik tak tik.
Het vuurwerk ging van peng pang peng.
Onder moeders parapluuuuuuuuu
Onder moeders paraplu.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, zoiets krijg je dan, nou mij niet gezien. Al helemaal niet tezamen met hele kuddes (ja, kuddes want zo gedragen ze zich hier in groepen) Indonesiers die sigaretten, vuurwerk en afval in de fik steken. Sowieso al niet, laat staan met vrouw en kind erbij.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Voor mij staat al vast dat op oudejaarsavond de BBQ aangaat.
Mocht het regenen dan heb ik op mijn landgoed plek zat om droog te staan.
Als kleine jongen zag ik in Amerikaanse films mensen barbeknoeien, ik dacht altijd als ik later groot ben dan wil ik dat, wat een luxe.

Heb die gedachte mijn helen leven nageleefd, ik vindt het nog steeds het toppunt van luxe.
Mensen onder elkaar, fikkie stoken en een goed stuk vlees, wat wil je nog meer.

Decadentie voor bleekgezicht ten top, op oudejaarsavond barbeknoeien terwijl mijn landgenoten met een bevroren snottebel vuurpijltjes staan af te schieten, Emoticon: Bye bye
Ik heb wat familie en kennissen om mij heen die mijn voorliefde kennen, het vraagt niet veel opoffering voor ze om dat met mij te delen Emoticon: Wink

Een lekker steakje, satť, shaslicks en tot slot een banaan geroosterd met wat alcohol en slagroom er op gaan er in als koek.
Ik zal maar vast security bestellen om het parkeerprobleem in goede banen te leiden Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

GOoooooooooooooooooooo DoooooooooooooooooooooooooooonDerrrrrrrrrrrrrrrrrrrJU Emoticon: Angry
Hebben jullie geen twitter acount
Flikker is op om hier de mensen jaloers te maken doe dat in jullie vrije tijd.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,041 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com