indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Basenboa
User
spacer line

Beste allemaal,
Mijn eerste post! maar 'k heb al heel wat rondgekeken, gelezen en vooral veel bijgeleerd via dit forum.
Ik vertrek binnenkort voor de 1e x naar IndonesiŽ, samen met m'n vriendin. Samen rondtrekken voor 3 maanden en ik nog een maandje extra op mín eentje: 4 maanden dus.
Nu dus visum regelen, Ďk ben op de hoogte van de meest dingen (60 dagen, verlengingen, visa-run, Ö) en zoals de titel al aangaf is mijn vraag aan jullie:

Doe ik het goed?

Ik heb al een retourticket Brussel-Jakarta (KLM) geboekt van 30 december tot 1 mei. (dus 122 dagen ter plaatse in totaal)

1: Ik koop nu een goedkoop one-way Airasia ticket van bv: DPS-KUL vertrek uit Indo op 27 februari.

2: Ik ga in BelgiŽ naar de Ambassade met zowel het retourticket van de KLM + het goedkoop Airasia ticket dat bewijst dat ik binnen de 60 dagen na aankomst het land weer uitga, en ik vraag een 60 dagen toeristenvisum aan (B211).

3: Na 58 dagen vlieg ik met een one-way ticket naar Kuala Lumpur of Singapore (Signapore zou de meeste zekerheid bieden)

4: Daar vraag ik bij de Indonesische ambassade, met een one-way ticket naar Indo ťn het retourticket van KLM naar BelgiŽ, een nieuw 60 dagen visum aan en hoop dat ze 60 dagen geven.

5: Een paar dagen later vlieg ik terug naar Indo en verblijf daar opnieuw een kleine 60 dagen tot mijn retour naar BelgiŽ.

Ik denk dat dit de eenvoudigste optie is, als Ďk het via verlengingen zou doen is dat 60+30+30+30 (mijn verblijf is iets meer dan 120 dagen) en ik heb zoít vermoeden dat er erg veel tijd en moetie zal kruipen in de bureaucratie die erbij komt kijken, zeker na 2 verlengingen. Ik ga ook rondreizen dus verlenging van op verschillende plaatsen maakt het lastiger en een sponsor heb Ďk ook al niet.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Volgens mij moet dat zo lukken, niets mis mee.

jstar
User
spacer line

Ziet er wel goed uit.

Misschien ťťn ding om te overwegen:
In KL of Singapore ga je wel een aantal dagen nodig hebben voor een nieuw visum. Incl. de vlucht en hotel kan het wel prijzig worden.
Als je op ťťn dag het land verlaat en direct weer terugkeert op VOA, kan je misschien tijd en geld besparen. VOA verlengen kan ook.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zoals je het schrijft is dat de meest eenvoudige manier om je visum-probleem op te lossen.

KL of Singapore hotel heb je vanaf 25 euro en dan heb je gewoon een goed hotel. Bovendien moet hij enkele dagen blijven om aan die 2 x 60 plus enkele dagen te komen, dus een visum met spoed regelen heeft dan ook niet echt zin.

En KL of Singapore voor een paar dagen is ook best leuk.

Een VOA halen en verlengen kan, maar kost bij verlengen dus weer flink tijd en wat geld. Plus even een sponsor zoeken... het is maar wat je als besparen ziet, want al die weggegooide dagen zijn me veel meer waard.

spacer line  

On 22-11-2012 01:44 Yerun wrote:

Een VOA halen en verlengen kan, maar kost bij verlengen dus weer flink tijd en wat geld. Plus even een sponsor zoeken...

Vertel eens, Jeroen, wat bedoel je met met "Plus even een sponsor zoeken... " ?

Om een VoA (eenmalig) met 30 dagen te verlengen heeft men toch geen lokale sponsor nodig ?? Of is er soms nieuwe regelgeving van kracht geworden?

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Amed, als je een VOA wil verlengen, dan heb je een sponsor nodig.

jstar
User
spacer line

Dat is een beetje vaag Malam, soms wel en soms niet.

Familie heeft indertijd ťťn verlengd en had geen sponsor nodig (mijn vrouw is wel meegegaan).

Bij Immigratie een formulier gekocht voor 10K IDR. Dat is zo te zien hetzelfde als die voor SosBud verlenging maar ze heeft het sponsor gedeelte niet ingevuld voor VOA. Daarna terug met ingevuld formulier, pasfoto's, kopie van visum (in paspoort) en kopie paspoort. Twee dagen later paspoort ingeleverd (en betaling 250K IDR), en weer een paar dagen later klaar. Had dus eigenlijk in twee bezoeken gekund.

De verlenging begint op datum aanvraag, deze sluit dus niet aan bij de bestaande VOA.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat is een beetje vaag Malam, soms wel en soms niet.
Het is voor mij nooit vaag geweest, maar als het vaag mocht zijn, dan zoek je toch eerst een sponsor, en als ie niet nodig is zeg je netjes 'dank je wel en tot ziens'.
De verlenging begint op datum aanvraag, deze sluit dus niet aan bij de bestaande VOA.
dan hebben ze je daarmee terug gepakt denk ik, mijn verlengingen gingen altijd in nadat mijn huidige visum af liep, dus aansluitend en niet gekort met een aantal dagen als ik lekker op tijd mijn spullen regelde.

spacer line  

Apart! Sinds het verlengen van een VoA mogelijk is geworden tot op heden heeft geen van onze villa-huurders of hotelgasten ooit "sponsor-gegevens" te hoeven overleggen bij een aanvraag voor verlenging van een VoA.

Laatste ons bekende geval m.b.t. een "verlenging" van een VoA was ergens vorige week / 10 dagen geleden en was ook slechts een kwestie van bij "kantor Imigrasi" in Denpasar langsgaan, met paspoort en "oude" VoA kaartje, een nieuw aanvraag-formulier (gratis, zonder kosten) invullen en inleveren tesamen met paspoort. 4 werkdagen later terugkomen, IDR 250,000 betalen en "verlengde VoA" + paspoort in ontvangst nemen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Basenboa
User
spacer line

Bedankt voor de reacties,

Hopelijk maakt de ambassade hier in BelgiŽ er geen probleem van dat op het KLM ticket al meteen de retourdatum van 1/mei staat.
Zou het Łberhaupt nodig zijn om bij de visumaanvraag het goedkoop Airasia (uit Indo in 60 dagen) ticket al bij te voegen, of zou het retourticket 30deceber -> 1mei volstaan?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Amed, de laatste keer op Batam moest ik een sponsor hebben, dus laat maar, ben even overgevaren en ben weer met een VOA binnen gekomen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Basenboa, In Den Haag krijg je geen visa voor 2 maanden als je retourticket buiten die twee maanden valt, dan moet je een Sos Bud aanvragen met sponsorbrief.
Maar bij alle ambassades gelden andere regels, misschien lukt het in BelgiŽ wel.

Basenboa
User
spacer line

In Den Haag krijg je geen visa voor 2 maanden als je retourticket buiten die twee maanden valt,

Geldt dat ook als je als extra nog een ander ticket kan voorleggen dat wel buiten IndonesiŽ vliegt binnen de 60 dagen? Zoals hier in mijn geval.
Mijn retourticket heb 'k al en ligt vast, als ik mijn ticket uitprint staat op hetzelfde blad papier zowel de heen als terugvlucht met KLM.
Heeft iemand hier soms ervaring mee?

Basenboa
User
spacer line

OK, 'k heb net gebeld naar de ambassade.
Op mijn retourticket wordt enkel gekeken naar de datum van aankomst als ik het Airasia ticket ook voorleg.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je een twee maanden visum in Den Haag aanvraagt (dus geen sosbud) dan is het geen probleem.

spacer line  

Op 22-11-2012 03:19 schreef Amed East Bali:
Apart! Sinds het verlengen van een VoA mogelijk is geworden tot op heden heeft geen van onze villa-huurders of hotelgasten ooit "sponsor-gegevens" te hoeven overleggen bij een aanvraag voor verlenging van een VoA.

Wij hebben inderdaad dezelfde ervaring als Amed. Een VOA is eenmalig voor nog eens 30 dagen te verlengen; zonder sponsor. Ook de ambassade in Den Haag heeft dit afgelopen zomer nog bevestigd. Ook hoorden we van kennissen dat op sommige vliegvelden (ik dacht Surabaya) een VOA voor 60 dagen te krijgen is.
Het verlengen van een VOA is wel een enorme papierwinkel (formulier invullen, dossier kopen en laten aanmaken, volgende loket etc) wat een aantal dagen duurt tenzij je de juiste mensen bij de immigratiedienst kent natuurlijk (wij hebben als record een doorlooptijd van 2 uur zonder invullen van papieren). En dat op een vrijdagochtend!
Het aanvragen van een 60 dagen visum in Den Haag is een veilige optie. Dit moet wel ruim van tevoren worden aangevraagd want men werkt alleen op afspraak en de openingstijden van de ambassade zijn beperkt.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lul verhaal op dit moment kan een VOA alleen worden verlengt met een sponsor.
Mensen die vertellen dat dit niet zo is jokken of doen het op de illegale manier.
ZET MENSEN NIET OP HET VERKEERDE BEEN.
Laten we nu in Godsnaam de regels zoals IndonesiŽ stelt vertellen en niet dat gefoezel waar ik zelf ook aan mee doe.
Iemand die op vakantie hier naar toe komt, of voor enkele maanden wordt volledig uitgekleed als hij niet aan de voorwaarden voldoet.
Dus geen lulverhalen alstublieft.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Basenboa, doe zoals je van plan was, veilig en volledig legaal zonder stress, laat de rest maar lullen, ze weten het allemaal beter, maar alleen jij blijft verantwoordelijk en als je problemen krijgt, dan zijn al die betweters niet thuis

spacer line  

Het antwoord of een VOA wel of niet met 30 dagen kan worden verlengd staat gewoon op de site van de Indonesische Ambassade in Den Haag (zie http://new.indonesia.nl/index.(...)9-05/visa-on-arrival).

Hier staat het volgende:
In conjunction with the revision of the visa policy, the Indonesian Minister of Law and Human Rights has issued and signed a revise decree No. M.HH-01.G.R.01.06.2010 on 12th Januari 2010, effective from 26th January 2010 a Visa on Arrival could be extention for another 30 days stating that Nationals of the following countries can now apply for their Tourist visa upon arrival at the following designated Airport/Seaport on entry into Indonesia and given to citizens from countries that can apply for VOA.

M.a.w. sinds 26 januari 2010 is het mogelijk om een VOA (30 dagen geldig) te verlengen met nog eens 30 dagen (op de site wordt niets gezegd over een sponsor). Dit klopt dus met het verhaal wat de ambassade telefonisch bevestigt. Op het VOA zelf staat dat verlenging niet mogelijk is met als gevolg dat er onduidelijkheid ontstaat (en daar houden ze in Indonesie van zodat ze zelf hun regels kunnen maken). De mogelijkheid tot verlengen is blijkbaar op het VOA nog niet aangepast en dus zou het kunnen gebeuren dat sommige douanebeambten moeilijk gaan doen en zogenaamd niet op de hoogte zijn van deze "nieuwe" regeling (en dus met geld overtuigd moeten worden om een stempel en een handtekening te zetten). Om dit te vermijden is een visum aanvragen in Den Haag een veilige optie.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Basenboa gaat 122 dagen
Op een toeristen visum van 60 dagen komt hij IndonesiŽ in.
Na die 60 dagen naar Singapore of Kuala Lumpur vliegen moet hij zo wie zo, bovendien moet hij daar 2 dagen blijven, immers hij mag maar twee maal zestig dagen in IndonesiŽ verblijven.

Wat heeft het nu voor nut om twee dagen in Singapore of Kuala Lumpur te blijven en dan op een VOA IndonesiŽ weer in te komen Emoticon: Confused
Allereerst loopt hij de kans dat hij een sponsor moet zoeken en bovendien gooit hij dan twee dagen weg met het wachten op het immigratiekantoor.

Dus het plan van Basenboa, in BelgiŽ een 60 dagen visum aan vragen.
Een ticket boeken om op de 60e dag naar Singapore te vliegen, daar in twee dagen een toeristenvisum 60 dagen aan te vragen (fluitje van een cent) en weer voor 60 dagen naar IndonesiŽ.
Kind kan de was doen, volledig in overeenstemming met de regels, zonder een cent risico om in de problemen te raken.

Dus het antwoord op de vraag van Basenboa "Doe ik het goed" kan alleen maar zijn "Ja je doet het goed" alle andere schimmige zijwegen nemen risico's met zich mee.

Basenboa
User
spacer line

Vanmorgen naar de ambassade geweest in Brussel voor de visumaanvraag. Onmiddellijk geholpen en een erg vriendelijke man aan het loket trouwens, hij heeft alles nog 's nagekeken en op 28 november mag 'k onze paspoorten ophalen. We hebben een Airasia ticket van Lombok naar Kuala lumpur op 27 februari.
Hopelijk geeft de ambassade in Kuala Lumpur dan ook de 60 dagen... en als ze maar 30 dagen zouden geven dan zal het later wel verlengen worden terug in Indo.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De ambassade in Kuala Lumpur geeft 60 dagen Basenboa en geen 30 dagen want dat is namelijk een VOA, dus maak je geen zorgen.

pleun
User
spacer line

hoe gaat het als ik getrouwd ben met n Indonesische vrouw, voor n 3 of 4 maanden?

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. pleun
Voor de duidelijkheid , ben je al getrouwd of wil je alleen maar trouwen voor 2-4 maanden.?

Bij de eerste kan het vergemakkelijken ( je vrouw kan sponsor worden).
Bij de laatste kan het beschouwd worden als schijnhuwelijk. dus strafbaarAls je gepakt wordt.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Pleun
Met andere woorden als aanvulling op Surya.
Wat is je status, ben je al getrouwd?
Hoe ben je getrouwd, voor het geloof of/en ook voor de gemeente?
Dat ene zinnetje van jou kan niemand iets van maken, althans niet om een goed advies te geven.
Basenboa gaf precies aan wat de bedoeling was, dat mis ik jou zinnetje.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,481 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com