indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Dag kenners
Ik wil graag met mijn vrouw en drie kinderen (20-22-24jr) een trip maken omdat we 25jr getrouwd zijn. Omdat 25jr geleden de reis naar indonesie niet door kon gaan ivm zwangerschap lag nu de keus voor de hand..
Ik wil graag een mooie reis met de highlights maar tussendoor toch ook vooral indonesie proeven. De mogelijkheid van een eigen gids ligt dan snel voor de hand, al zou een gezelschap tot een 15 pers ook kunnen.. Omdat we met 5 grote volwassenen zijn wil ik toch liever iets vastleggen en daarom de vraag op dit forum voor een gids /chaffeur per eiland in de weken opvolgend vanaf ongeveer 7 juli 2013.
Nederlands hoeft niet maar goed engels of nederlands is wel nodig.
bedankt alvast
gr Adrie

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Adrie,
ik zou serieus overwegen om 2 weken Sumatra of 2 weken Java en 1 week Bali te doen.
1 week voor beide grote eilanden is te weinig en zeker als je alle "hoogtepunten" van beide eilanden wilt gaan bezoeken en tussendoor wilt proeven van Indonesië zoals je zegt.
Bekijk wat jullie het meest aanspreekt (bijv. orang oetangs, tempels, vulkanen, nationale parken etc.) en maak daaruit een keuze.
Onderschat vooral niet de reisafstanden op Sumatra.

Gebruik de Search functie voor een gids/chauffeur in Indonesië.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dag Adrie,
Zoals Eelco al aangeeft in 3 weken 3 eilanden bezoeken is erg veel.Als je het bij Java en Bali zou houden dan kan ik Toto travel adviseren, wij zijn er in de zomer mee weg geweest over Java met kinderen en kleinkinderen in een z.g.a.n. bus en hebben veel gezien. Alles is van uit Nederland te regelen en ook tel. overleg in Nederland is mogelijk met een contact persoon. Niets hoeft maar er kan veel, zowel op Java als Bali.
Kijk eens op http://www.tototravel.com voor meer informatie.
Al vast een fijne reis gewenst.
gr. Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Bedankt alvast
Ik kan de drie weken oprekken tot 4 weken
Is het dan een optie als ik bv naar sumatra vlieg op Medan, reis tot Padang en dan een vlucht neem naar jakarta of jogjakarta ??
Tototravel ziet er goed uit. De auto voor 5 pers komt op €75 pdg en dan extra voor emptyrundagen. Is dat een gangbaar tarief ??

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Tototravel ziet er goed uit. De auto voor 5 pers komt op €75 pdg en dan extra voor emptyrundagen. Is dat een gangbaar tarief ??

Vind ik wel, het is auto inclusief chauffeur, benzine, parkeergeld, tolgeld, slaapplaats voor de chauffeur en zijn maaltijden er komen geen extra kosten bij. Het staat je natuurlijk vrij om de chauffeur eens mee te laten eten of een fooitje te geven voor wat extra diensten.
Kijk maar eens wat je bij de reisorganisaties van uit Nederland betaald voor een auto met chauffeur. Het is een bus met een vergunning voor personen vervoer zgn. pariwisata.
Neem gewoon eens contact op in Nederland met het adres op de site en dan kan je alle informatie krijgen die je denkt nodig te hebben.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Beste Adrie,

Je kan ook contact met ons opnemen. Onze lokale reisagent kan dit prima voor jullie regelen en kan uiteraard vooraf een offerte opmaken. Mijn gegevens vind je op onze site (te vinden via mijn profiel). Je kan ook even googlen op "Villa Ditya" om onze site te vinden.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

spacer line  

Hallo Adrie,

Als ik je een raad mag geven en je wilt van tevoren alles geregeld hebben?

Neem dan contact op met reisbureau Aurora Baden Powelweg 130 Amsterdam.
Als je dan ook nog naar Mevr. v.Dok vraagt en je vraag daar stelt wordt je fantastisch geholpen en niet al te duur.
Website: www.auroratravel.nl

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Pascal.F
User
spacer line

Adrie,

Ik zou persoonlijk gewoon een driver- gids per eiland nemen ( 50€ per dag all- in )
Ook prima te regelen, ze rijden gewoon voor eigen rekening en huren een auto.
Via een reisbureau betaal je altijd de hoofdprijs
.
25 € x 30 dagen = 750 € verschil.........minstens 350 Bintangs !!
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-11-2012 15:02 Pascal.F wrote:
Adrie,

Ik zou persoonlijk gewoon een driver- gids per eiland nemen ( 50€ per dag all- in )
Ook prima te regelen, ze rijden gewoon voor eigen rekening en huren een auto.
Via een reisbureau betaal je altijd de hoofdprijs
.
25 € x 30 dagen = 750 € verschil.........minstens 350 Bintangs !!
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Natuurlijk prima te regelen als je af en toe een auto voor dagtochten nodig hebt, doen wij ook wel op Bali of Java. Voor een familie reis waar je van te voren veel dingen geregeld wilt hebben en er van op aan kunt dat je auto ook inderdaad voor de deur staat als je op pad wilt gaan en dat je auto/chauffeur een vergunning heeft om toeristen te vervoeren dan zou ik toch liever afgaan op een organisatie waarvan je weet dat het ook inderdaad allemaal gaat zoals je afgesproken hebt. Alles zelf daar nog regelen kost veel tijd en dat is kostbaar, elke dag van je vakantie moet je genieten en niet steeds hoeven denken of je auto wel op tijd voor de deur staat. Indonesia, jam karet enz.
5 personen + 5 koffers + handbagage prop je niet zomaar in een gangbare auto, dan is een busje wel aan te bevelen, maar goed ieder zijn eigen keuze. Wij vinden dat een chauffeur die een of meerdere weken met je blijft rijden ook recht heeft op een chauffeurskamer in een hotel of guesthouse en een goede maaltijd, per slot van rekening ben je aan hem overgeleverd wat alertheid betreft op de overvolle of soms slechte wegen in Indonesie, goed uitgeslapen en niet overnachten in de auto wat ook gebeurt dus en eentje die bekent is met meerdere delen van bijv. Java i.p.v. in de regio van een hotel.
Daar heb ik wel 10 bintangs per dag voor over.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist en niets anders dan dat.

Koopjes zat te krijgen, chauffie in de wagen slapen waar jij een uur erna in stapt, niet fatsoenlijk te eten, als hij geluk heeft een wasplaats om zich op te frissen.

Willen we zo op vakantie?
Zo goedkoop mogelijk, de chauffeur de nek omdraaien en je eigen veiligheid in de waagschaal zetten?
Voor een paar tientjes????????

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-11-2012 15:54 Malam wrote:
Juist en niets anders dan dat.

Koopjes zat te krijgen, chauffie in de wagen slapen waar jij een uur erna in stapt, niet fatsoenlijk te eten, als hij geluk heeft een wasplaats om zich op te frissen.

Willen we zo op vakantie?
Zo goedkoop mogelijk, de chauffeur de nek omdraaien en je eigen veiligheid in de waagschaal zetten?
Voor een paar tientjes????????

Zo mag ik het horen Malam! Emoticon: Yes!

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,

Toch even reageren.

2010 Java met een driver van een Nederlander ( zit ook op dit forum ) getoerd in Oost –Java.Prima auto en uitgeruste
driver aan een goede prijs.
Dit jaar Makassar >> Toraja>> Makassar 7 dagen met een Nederlands sprekende gids + driver in een perfecte mini-bus (4 toeristen )
382 dollar voor het transport heen en terug en dan 36 dollar per dag voor in Toraja rond te toeren.
Dit maakt 582 Dollar betaald voor 4 personen.
Alles geregeld van uit België en 0 € voorschot gegeven.

Als men reisverhalen leest kom men aan deze info en adressen , je moet er wel wat tijd instoppen natuurlijk.
Alle reisbureaus in Nederland of België rekenen veel hogere prijzen voor enkele dagen Toraja.

Natuurlijk doet iedereen zijn zin.....de reisbureaus zullen u we dankbaar zijn in deze tijden van crisis. Emoticon: Wink Emoticon: Yes!
Niet waar JOOST

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Als men reisverhalen leest kom men aan deze info en adressen , je moet er wel wat tijd instoppen natuurlijk.
Alle reisbureaus in Nederland of België rekenen veel hogere prijzen voor enkele dagen Toraja.

Dat is zeker waar.
Wij hebben vorig jaar Tanah Toraja gedaan met een kleine reisorganisatie uit Makassar, Alvin Tours.

5 dagen met zijn vieren, auto + chauffeur+gids(engelstalig) + brandstof al onze hotelovernachtingen ,toeren door Torajaland, excursies, begrafenisceremonie, boottocht op het tempeemeer enz. enz. voor 505,00 euro, voor 4pers. dus niet pp. ook niet gek dacht ik zo! Bij deze ook reclame voor Alvin Tours op Sulawesi.
De gidsen en chauffeurs komen uit Torajaland en de verdiensten vloeien op deze manier ook weer terug naar de bewoners van Toraja i.p.v. naar een grote organisatie.
Toto travel is ook een kleine reisorganisatie die Ind. chauffeurs vanuit NL. helpt met het opbouwen van een goed travelbureau, er blijft hier in NL. niks aan de strijkstok hangen.
Het is opgezet puur uit idealisme maar wel met een goed management waar niet alleen de klant van profiteert maar ook de indonesische chauffeurs die op die manier een redelijk loon verdienen in goede omstandigheden.

Voor de duidelijkheid, ik promoot Toto travel alleen maar omdat we er een fijne reis mee hebben gemaakt en het de mensen gunnen om een eerlijk bordje rijst te verdienen en.........met goede auto's die pariwisata vergunningen hebben.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-11-2012 19:50 Pascal.F wrote:
Hallo,

Toch even reageren.

2010 Java met een driver van een Nederlander ( zit ook op dit forum ) getoerd in Oost –Java.Prima auto en uitgeruste
driver aan een goede prijs.
Dit jaar Makassar >> Toraja>> Makassar 7 dagen met een Nederlands sprekende gids + driver in een perfecte mini-bus (4 toeristen )
382 dollar voor het transport heen en terug en dan 36 dollar per dag voor in Toraja rond te toeren.
Dit maakt 582 Dollar betaald voor 4 personen.
Alles geregeld van uit België en 0 € voorschot gegeven.

Natuurlijk doet iedereen zijn zin.....de reisbureaus zullen u we dankbaar zijn in deze tijden van crisis. Emoticon: Wink Emoticon: Yes!
Niet waar JOOST

Pascal ik weet dat Joost hier via het forum ook zijn auto + chauffeur promoot.
Hoe heet zijn chauffeur? is dat Tanto? of heeft hij meerdere chauffeurs.

Pascal.F
User
spacer line

4yoke4

Ik denk dat hij er enkele drivers heeft en hij vraagt ook altijd feedback.
Ik weet de naam van de driver niet meer maar het was wel dik in orde.
In Toraja hadden we ook de witte gehuurde busjes van pariwisata.
Zelf ben ik heel kritisch ( lees voorzichtig ) opdat ze me al enkele keren bij mij kl... gehad hebben.

In Manado vroeg een hotel eigenaar ( Nederlander ) het dubbele van wat ik nu betaald heb voor een 3 daagse tocht in het noorden ( goed geprobeerd maar zo verdiend men niets ).Als men niet geďnformeerd heeft naar de prijzen van trips betaald men bijna de prijzen uit Europa.
Dit geld verdwijnt gewoon in zijn broekzak en daar heeft de Indonesische driver en zijn familie heel weinig aan,gewoon zijn dagloon.Niemand werkt gratis en de vele chauffeurs moeten leven van de hoteleigenaars waardoor deze nog sterker staan. Emoticon: Angry
Voor 1 dag durf ik ook een driver langs de straat te nemen maar dan moet het ook ok zijn, en moet ik zijn wagen gezien hebben.

Goede afspraken maken goede vrienden Emoticon: Yes!

spacer line  

hoi
zitten we ineens in sulawesi ,
vila dtya ziet er aardig uit om als uitvalsbasis van een paar dagen te dienen. Is het in Sumatra ook te doen om vanuit bv 2 vaste locaties tussen medan en padang de tochten te doen ? of moet je toch telkens een nieuwe slaapplek nemen om te reizen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-11-2012 20:23 Adrie Willems wrote:
hoi
zitten we ineens in sulawesi ,

Ja,dat kan hier maar zo, we springen soms van de hak op de tak.
Mocht je besluiten om op Bali op een plek te blijven dan weet ik ook nog wel een chauffeur met een goede auto en een vergunning voor pers. vervoer tegen een redelijke prijs, ik denk momenteel iets van 450,000 Rp. per dag incl. brandstof. Wij reizen al sinds 12 jaar met hem over Bali, bijna elk jaar wel een paar keren. Kan zich wel verstaanbaar maken in het Engels.
Laat maar horen !

Pascal.F
User
spacer line

Adrie,

Als je goed leest reageer ik over het feit via een reisbureau of niet.
Het gebeurt inderdaad op dit forum ( misschien wel in 80% ) dat er in heel veel items afgeweken wordt van het onderwerp,maar daarom kan deze info wel nuttig zijn.

Veel plezier met het zoeken naar info

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

In Sumatra is Bukittingi de stad bij uitstek om dagtrips (meeste bestemmingen relatief dicht bij elkaar liggen en de infrastructuur hier redelijk goed is) te maken naar Harau, Maninjau, Palupuh, Batusangkar, kota Gadang enz.
Toch zijn de plaatsen zoals Harau en Maninjau ook de moeite waard om er te overnachten en activiteiten te ondernemen.

Voor de bestemmingen in Noord Sumatra zijn de afstanden eigenlijk te groot om dagtripjes te gaan maken en is een bepaalde route afleggen effectiever.

Om op je vraag terug te komen of een verdeling van 4 weken Sumatra, Java en Bali terug te komen... ja, in principe is dat mogelijk maar geef eens aan welke bestemmingen jullie op het oog hebben en wat jullie willen doen. Zowel Java als Sumatra heeft genoeg te bieden voor een maand.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Lizzy-Ilse
User
spacer line

Goededag reisgenoten,
Uiteraard genoeg tips, toch wil ik jullie deze niet onthouden.
Edy, de chauffeur spreekt ook nederlands en is uitermate beleefd en welwillend.
De duur van ca. 4 weken over drie eilanden is krap en erg vermoeiend.
Maar soms kan het niet anders en zul je misschien een highlight laten vervallen.
Ik ben net terug van een 5weekse reis met Edy als chauffeur. ( 2e reis)
Onderstaande adressen zijn één en dezelfde persoon.
Ik wens jullie veel succes.
Groet,
Lizzy-Ilse.

http://aidatours.wordpress.com/
aidagemlindRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
http://matjabanind.blogspot.co(...)1/03/contact-us.html

dewisri
User
spacer line

Wij hebben al 15 jaar een adoptiegezin op Bali. De vader ( 55 jr) is een perfect Nederlands sprekende chauffeur die al voor heel veel Nederlanders als gids heeft gewerkt, hij is taxichauffeur bij Blue Bird Taxi, maar neemt vrij van werk en huurt een mooie auto voor zijn gasten. Zijn moeder kwam uit Nederland, vandaar dat hij heel goed Nederlands spreekt. Hij heeft gewoond op Java, Sumatra en woont nu op Bali, hij heeft gevaren bij een Nederlandse rederij (Nedlloyd).
Als je interesse hebt stuur dan mail naar mijn privé mail :
pieterdelangeRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.upcmail.nl

spacer line  

Hoi
echt bedankt allen voor de reacties
Nu lees ik ineens dat de ramadan in juli/aug valt en er dan erg veel dicht is. Ook openlijk eten wordt niet op prijs gesteld ??
kan iemand zeggen of dat echt zo beleefd wordt daar want dat drukt de pret natuurlijk wel.

spacer line  

Mijn ervaring is dat tijdens de Ramadan alles soberder is. Met name de goedkopere (lokale) restaurants (bijv. de kraampjes langs de weg) zijn overdag niet geopend en zijn er soms 's avonds ook niet. Sommige overheidsdiensten zijn gesloten en sommige lokale winkels zijn ook beperkt open. Restaurants en winkels die gericht zijn op toeristen of zich in toeristische gebieden bevinden zijn gewoon open.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat men moeilijk doet over openlijk eten. Op Java zijn ook veel Christelijke mensen en staan er kerken en daarvan accepteert men dat zij geen Ramadan vieren. Respect en waardering is belangrijk (en laten we nou zelf zeggen dat een maand lang overdag niet eten en drinken ook niet meevalt). In de media wordt er altijd een negatief beeld geschetst over Indonesie (en dan met name over moslims) maar mijn ervaring is anders. Ik denk ook dat het afhangt van het gebied waar je komt; in de achtergebleven (arme) gebieden zal men minder tolerant zijn dan in de meer ontwikkelde gebieden. Aan het einde van de Ramadan is het overal heel druk want dan gaat iedereen op familiebezoek. Treinen en bussen zijn dan overvol en overal staan files.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

spacer line  

Dag alle
Met het gegeven dat we indonesie niet kunnen beleven zoals het normaal is hebben we besloten niet nu naar indonesie te gaan, De ramadan verstoort teveel naar ons idee dit jaar , De info nemen we natuurlijk wel mee naar volgende jaren en daarom erg bedankt allemaal

m vr gr Adrie

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-12-2012 23:10 Adrie Willems wrote:
Dag alle
Met het gegeven dat we indonesie niet kunnen beleven zoals het normaal is hebben we besloten niet nu naar indonesie te gaan, De ramadan verstoort teveel naar ons idee dit jaar , De info nemen we natuurlijk wel mee naar volgende jaren en daarom erg bedankt allemaal

m vr gr Adrie

Zo erg is het nou ook weer niet, het hangt er een beetje van af wanneer je moet reizen en waarheen en of je wat geregeld hebt van te voren.
Afgelopen zomer was de ramadan van 20 juli t/m 18 aug. Wij zijn de 21e juli vertrokken naar bali en 4 dagen later naar Java voor een rondreis van 10 dagen waarvan 9 dagen door een gedeelte van Java. Wij hebben er geen hinder van ondervonden. We hebben gereisd met kleine kinderen en hadden van te voren de hotels geregeld en de bus van Toto travel gehuurd, de chauffeur is moslim en het enig wat hij vroeg was in de middag tijdens het reizen hooguit een tien min. stop om te voldoen aan zijn bid verplichtingen.
Vaak merkten we het niet eens omdat er bij menig benzinestation een mushollah is, of hij gebruikte onze lunchtijd om te bidden. We hebben overal kunnen eten.
Het enige wat 's avonds overvol zat waren de pizzeria's en de KFC enz. nou is dat niet ons favoriete voedsel maar de kinderen en kleinkinderen wilden wel eens wat anders dan rijst eten. Wij zijn de 17e aug. op Hari Merdeka en 1 dag voor het einde van de ramadan vertrokken vanaf Bali via jakarta naar Nl. Zelfs dat leverde geen problemen op.
Gaan we met zijn tweeen dan plannen we niet zoveel maar met 10 pers. leek het ons handiger om van te voren een en ander te regelen inclusief de vliegtickets Bali-Yogya v.v. via de site van Jeroen www.ticketindonesia.info

De meeste drukte op de weg is de week voor het suikerfeest/idul fitri en daarna dus als je dat kunt vermijden dan is er niet zoveel aan de hand.
De ramadan in 2013 is van 9 juli t/m 7-8 augustus en zo te lezen zouden jullie dus ook precies in de ramadan in Indonesie zijn. De ramadan valt elk jaar 10 dagen eerder, als je echt niet wilt gaan tijdens die periode dan moet je een aantal jaren wachten tot het in de maand juni valt, ongeveer 5 jaar dus.

Even een aanvulling, Op Bali hebben we er weinig van gemerkt, er waren wat eethuisje gerund door javanen gesloten en ook javaanse kleermakers werkten over het algemeen niet of ze hadden voor vervanging gezocht, er moest natuurlijk wel geld binnenkomen om het suikerfeest te vieren.
'S avonds was alles weer open nadat er gegeten was.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,684 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com