indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Heb je hulp nodig voor visum of verblijfvergunning voor Nederland?
Neem contact op voor alle informatie en vragen.
Natuurlijk is er geen 100% garantie op een positief resultaat.
Dit hangt weer af van de situatie en vele andere zaken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Contact opnemen? Met wie? Op welke manier?

Dik 95% (als ik het niet mis heb) van de visa wordt gewoon verstrekt, dat is geen 100%, maar wel verdomde dichtbij. Denk jij dat jij die overige 5% van dienst kan zijn?

Buiten dat, hier op het forum staat meer dan voldoende informatie over het hoe en wat betreffende visa voor Nederland.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Papiermeester, kan je contact opnemen hierover via mijn email? (bij mijn userlogo; bij jou staat er geen email bij)

paulb.
User
spacer line

voor mij is dit echt van een te hoog flapdrolgehalte,

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ben benieuwd.....

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ach wie weet, misschien is het wel een markt. Ik weet niet hoeveel aanvragen er jaarlijks verwerkt worden, maar dat zullen er 1000'den zijn denk ik. 5% is dan wel een markt. Alleen of de doelgroep op dit forum zit? Betwijfel het. Bovendien, als er een afwijzing is zal dat echt zijn reden wel hebben. Heb de laatste maanden met iemand kennis gemaakt die werkt op een Ambassade en visa aanvragen beoordeelt. Als je weet wat voor stunten er uitgehaald worden, verbaas ik me in het geheel niet meer over een afwijzing. Ik ben wel wat gewend maar mij viel letterlijk de broek op de enkels.En ik moet zeggen, de kontakten de laatste bijna 3 jaar met onze vaderlandse Ambassades, buiten RI zijn bijzonder goed te noemen !

Where there is a will there will be relatives.

pleun
User
spacer line

Om n schengen visum te krijgen weten veel ambassades de regels niet en wordt dan, na veel ergenis uiteindelijk de supervisor door gegeven die dan toegeeft dat reizigers toch niet naar hun land van afkomst hoeven te gaan...dit gebeurde ons dus op onze reis via sri lanka en marokko. Je mag nl niet meer dan 3 maanden vantevoren de schengen aanvraag doen!
Het hele schengen visa is in mijn ogen n ellende voor reizigers die bijv 6 maanden willen verblijven in de schengen area. 3 maanden binnen en dan buiten 3 maanden. Dus je krijgt 4 a 5 dagen in de 25 dagen....wat n nare lacher!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ambassades weten de regels niet? Lijkt me sterk. Heel sterk. Verder zijn de regeltjes al jaren hetzelfde. Als je ze niet kent, dan vraag je zelf om problemen, waar een supervisor ook niets aan kan doen natuurlijk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pleun ik vraag een visum aan voor IndonesiŽ, binnen drie maanden na afgifte moet ik gebruik maken van dat visum, wat is daar mis mee?
Waarom zou het met een Schengen visum anders zijn Emoticon: Confused

Nogal wiedes denk ik, anders vraag ik voor het aankomend jaar 6 visa IndonesiŽ aan voor 2 maanden, dan ben ik voor het hele jaar klaar Emoticon: Wink
Er zit dus een bepaalde logica achter Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Als ik 6 maanden (lees 180 dagen) in Indonesie wil verblijven dan zitten daar een hoop regeltjes en ergernis aan vast, maar ja als je 6 maanden wilt blijven hangen dan is dat de enige manier.

Mijn schoonbroer (uit Jakarta) wil graag 3 maanden naar Nederland en 3 maanden naar Parijs Ik vraag me dan af waarom,bij wie ga je verblijven en hoe ga je dat betalen.
Maar het enige waar hij over zeurt is dat ze in europa allemaal kutregeltjes hebben dat dat niet kan. waar hij die wijsheid vandaan haalt weet ik niet, want al zijn "vrienden" zeggen iedere keer als ik ze ontmoet dat ze binnenkort naar Parijs,Barcelona,Amsterdam etcetera gaan dat het allemaal "easy" is.
Ik heb mijn schoonbroer dan ook vertelt dat hij niet bij mij moet komen klagen maar de wijsheid bij zijn "vrienden" kan halen want bij hun is alles "easy"

de moraal van het verhaal .... waar een wil is is een weg Desnoods een omweg.
en je kunt altijd nog zeggen ... daar ben ik al eens geweest ik zoek een andere uitdaging.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het grote verschil tussen Europa en IndonesiŽ is vestigingsgevaar Emoticon: Confused
Dat is in Europa inmiddels een fobie aan het worden.
Niettemin als je voldoende middelen hebt en dat aan kan tonen dan is het geen probleem naar Europa te komen, mits je de regels en de ambtelijke molen doorloopt.
In IndonesiŽ ligt dat anders, na 6 maanden opzouten, vestigingsgevaar als je niet werkt en Euro's in je dompet hebt???
Wil je langer dan moet je op een visa lansia, maar dan moet je wel een zak geld op tafel zetten Emoticon: Confused
Alles draait hier om geld, in Europa om vestigingsgevaar.
In Europa kan je via de regels gewoon bijven mits je munten in je zak hebt, hier halen ze die munten er eerst uit en dan moet je wegwezen Emoticon: Yes!

Als dan bovendien een IndonesiŽr die al decennia lang de geneugten van Nederland geniet zijn ambassade gaat bellen en aangeeft dat veel Nederlanders gebruik maken van een sponsor, die niet de draagkracht heeft om te helpen als een bule de de mist in gaat.
Dan is het niet zo vreemd als de regels om langer dan 2 maanden in IndonesiŽ te blijven worden aangescherpt. Emoticon: Angry

spacer line  

On 28-11Mijn schoonbroer (uit Jakarta) wil graag 3 maanden naar Nederland en 3 maanden naar Parijs Ik vraag me dan af waarom,bij wie ga je verblijven en hoe ga je dat betalen.
Maar het enige waar hij over zeurt is dat ze in europa allemaal kutregeltjes hebben dat dat niet kan. waar hij die wijsheid vandaan haalt weet ik niet, want al zijn "vrienden" zeggen iedere keer als ik ze ontmoet dat ze binnenkort naar Parijs,Barcelona,Amsterdam etcetera gaan dat het allemaal "easy" is.

Het is ook easy om naar Europa /Schengenlanden te gaan.
Mits dat je aan de eisen kan voldoen.

Er zijn 2 soorten Indonesische toeristen , de toeristen die als toerist spelen , die "kris kras door Europa rondtoert met travelagent , en een 2de groep die bij familie en vrienden ( ook toekomstige verloofden) wilen bezoeken.
De laatste werd echt door de mangel gehaald worden , lees de ervaringen van vele leden die hun familie/vrienden willen uitnodigen naar Nederland.

bisa dicek of makemyday .

jstar
User
spacer line

Op 28-11-2012 16:51 schreef sabar2:
Mijn schoonbroer (uit Jakarta) wil graag 3 maanden naar Nederland en 3 maanden naar Parijs Ik vraag me dan af waarom, bij wie ga je verblijven en hoe ga je dat betalen .

Als dat al een probleem is heeft ie waarschijnlijk geen al te beste job, geen eigendom in RI en geen gevulde bankrekening. Dan kan je het inderdaad vergeten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,974 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,710 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com