indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

neeny5151
User
spacer line

Wij bieden ons woonhuis aan dat nu bijna af is ( wordt ook afgemaakt), welke gelegen is tussen bogor en bandung (cianjur). Het woonhuis heeft een vrijstaande dubbele garage van 36 meter, het woonhuis is geheel verbouwd naar hollandse maatstaven, met inbouwkeuken, badkamer met cabine en wastafel, 2 toilets etc.verder hebben wij een pt. waarbij we champions verbouwen en dit is nog geheel uit te breiden.Championteelt is nabij lembang.Vraagprijs inclusief de pt. is een vaste prijs van 75000 euro.

spacer line  

Extra info m.b.t de grootte van grondperceel, de status van het grond .
De ligging, binnen de stad of buiten de stad .
Of de vergunningen aanwezig zijn .

En heeft de PT ook eigen grond of is het een gehuurde grond in Lembang , en waar in Lembang ?
Als het gehuurd is , hoe lang loopt de huurovereenkomst ?

bisa dicek of makemyday .

pierre
User
spacer line

Op 13-11-2012 16:57 schreef Surya Atmadja:

En heeft de PT ook eigen grond of is het een gehuurde grond in Lembang , en waar in Lembang ?

Goeie vragen,

spacer line  

Beste Neeny,

Lijkt me voor een complete firma met woning niet gek als je er een redelijk portie rijst mee kan verdienen verkopen. Mag ik vragen hoe lang jullie dit bedrijf hebben gehad en waarom jullie willen verkopen? Volgens mij zit er op dit forum ook een kweker die ervaring heeft in deze richting en vlak bij jullie in de buurt.
Ben zelf geen agrariŽr maar hoop dat jullie snel jullie bedrijf kunnen verkopen.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bule Gembel, ik weet niet of je antwoord zal krijgen, Neeny stelt namelijk behoorlijk veel vragen waar ze een keur aan antwoorden op krijgt en vervolgens reageert ze dan niet meer Emoticon: Shiny
Malam zal je grootste nieuwsgierigheid bevredigen hahaha, kwestie van inlezen.
Het is geen complete firma, de grond met championteelt ligt in Lembang (Bandung) en het huis staat in Ciancur, minimaal 2 tot 2 1/2 uur reizen met de auto.

De championteelt is misschien net een jaar aan de gang want in juli 2011 was Neeny nog op zoek naar grond voor haar championteelt Emoticon: Wink

Gezien alle vragen en plannen die Neeny 15 maanden geleden had en de verkoop van de boel nu, zijn er twee mogelijkheden of het is een succes of een fiasco dat zal Neeny ongetwijfeld uit kunnen leggen..

Gezien de prijs 75000 Euro voor bedrijf en huis.
Trek daar de kosten van het huis af, kijk wat er dan overblijft voor de Pt, het lijkt me haast onmogelijk uit een Pt voor zo'n lage prijs voor een Europeaan een boterham met kaas te halen is, dan is die vraag van jou ook gelijk beantwoord BG Emoticon: Yes!
Maar jenever now.

neeny5151
User
spacer line

Wij zijn geemigreerd naar indonesie maar het gemis naar kinderen in holland doen mij besluiten terug te gaan.Vaak veel verdriet wederzijds en dat is het alles niet waard.Maar dit terzijde.Ons woonhuis is op 364 meter grond en alles is geheel aangepakt met de renovatie.Nieuwe muren en hekwerk, binnen alles,kortom hetzelfde als in nederland.We hebben 6600 watt stroom, water van gemeente en eigen put,papieren allemaal in orde van het woonhuis en tevens van onze pt. is allemaal in te zien.
Onze pt daar zijn wij zelf baas van en een familielid die al jaren in de champions zat is commissaris, hij regelt het voor ons , de oogst , betalingen etc.
Wij zijn pas begonnen ja, dat klopt en we weten wat we verdienen hiermee maar daar ga ik op dit forum niet op in.Serieuze koperes willen we graag inzage geven .
Omdat je pt hebt kun je ook woon en werkvergunning verkrijgen om hier te kunnen leven.
Champions staan in gehuurde schuren en er zijn heel mooie uitbreidingsmogelijkheden doch daar zul je zelf in moeten investeren.Mijn familielid zal als je dat wil ook helpen wegwijs te maken in dit alles en hij kan tevens commissaris zijn voor je omdat een indonesische ingezetene in de pt moet zijn.Hij is dus werknemer van je.
Serieze mensen kunnen altijd met mij in contact komen ik hoor het wel.

neeny5151
User
spacer line

Hallo Malam,

Je vraagt van succes of fiasco, dit heeft hier eigenlijk niets mee van doen.Via de pt is een goede boterham te verdienen en ons woonhuis is mooi ( moet nog ff wat afgemaakt worden, kleine dingen) en we zouden eigenlijk dus gelukkig moeten zijn.Doch zoals ik al zei het gemis naar kinderen is te groot en ook al heb je het dan goed voor elkaar er zijn ook dingen in het leven die belangrijker zijn en dat is er dit 1 van.

aardappel
User
spacer line

Beste neeny5151,
Hoe ver is het nu van Cianjur (woonhuis) naar Lembang (Pt) in kilometers en in tijd?
groet,
aardappel

neeny5151
User
spacer line

Beste aardappel,

Van ciranjang-cianjur (wonen wij) naar lembang is ongeveer 60 kilometer en vroeg in de morgen rijd je er in 3 kwartier naar toe. Overdag is het veel drukker en doe je er een paar uur over.Champions vragen een juiste temperatuur en daarom maar bepaalde plaatsen is dit mogelijk.Maar het fijne van deze teelt is dat je er zelf eigenlijk niet hoeft te zijn, dat doen andere voor je.Wanneer je als eigenaar eens per week gaat kijken en wel op zondag (want dat is betaaldag )dan hou je zelf ook alles in de hand.Oogsten etc. dat wordt allemaal gedaan voor je.Wegen en uitbetalen dat wordt verzorgt door de verhuurder van de schuren.Deze eigenaar heeft in totaal 50 schuren die hij verhuurd voor de champions dus je kunt wel van een grote verhuurder spreken.Looptijden zijn 1 of 2 of soms 5 jaar van de schuren en jij beslist of je verder gaat na einde looptijd.Ook kun je zelf elke dag gaan kijken als je dat leuk vind maar is niet echt nodig, het is eerlijke handel en geen gerommel, daar is alles te groot voor .

spacer line  

Is het een PT of een PMA ? .
Ciranjang is toch geen Cianjur ?
Buitenlanders kunnen alleen maar meedoen/investeren in PMA.

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zo te zien een gewone PT Om Sid. Ze hebben het over een commissaris. Zal de man ongetwijfeld direkteur zijn , of iemand anders want een buitenlander kan geen direkteur zijn van een PT. Maar dat kan Neeny nog verduidelijken lijkt me.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik volg dit met belangstelling Emoticon: Wink
Zeker de vragen van Surya, waarop hij tot op heden geen antwoord op krijgt.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Tja het is een beetje lastig als het een PT is. Emoticon: Wink

neeny5151
User
spacer line

Zoals ik al meerdere keren heb gezegt is het een pt. Mijn man is financial director, ikzelf ben huisvrouw maar als er iets gebeurd ben ik zijn opvolger en ons familielid is directeur( in dienst van de pt).Notarieel is alles goed vastgelegt daar je anders te weinig percentage hebt in de pt. Wanneer een nederlander dit zou kopen kan ie het zelfde vastleggen wat wij nu hebben niet meer en niet minder.Zo kun je als nederlander dus wel degelijk algemeen directeur zijn en het huis kun je zelfs via de pt kopen daar je als wna dat niet kan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-11-2012 16:57 Surya Atmadja wrote:

Toch nog maar is de vragen van Surya aanhalen, voor het geval dat dit over het hoofd wordt gezien Emoticon: Wink

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Uw familielid is dus direkteur? Indonesier toevallig? Wel een belangrijke vraag. De term financial director zegt niks. Het gaat erom of de direkteur van de PT een Indonesier is? Ik zou zeggen dat kan niet anders. Dus duidelijkheid is wel gewenst. Misschien nog wel belangrijker, heeft deze direkteur aandelen in de PT? Ook handig om te weten.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Staat U er voor open de activa van de PT te verkopen inclusief huis?Zeg maar over te dragen naar een nieuwe PT? Voor hetzelfde bedrag? Een bestaande PT overnemen op deze manier is risicovol. Kunt U zelf de PT afsluiten.

neeny5151
User
spacer line

Beste Anorak,

Wij staan daar zekers voor open .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat geeft de lezer al een behoorlijke indruk..
Om Sid had volgens mij nog wel 2 belangrijke punten. Daar zag ik nog geen reaktie op neeny. Om het geheel zo helder mogelijk te krijgen.

Hoe transparanter, hoe groter de kans op verkoop. Er zullen best. Geinterresseerden zijn. Vooralsnog denk ik dat de cijfertjes nu om een eerste indruk te hebben nog niet relevant zijn. Wel wat er in de boedel zit en Om Sid gaf aan dat dit best belangrijk is.

neeny5151
User
spacer line

Het huis is gesitueerd in ciranjang(cianjur) en bij verkoop wordt het huis en ondergrond gezamelijk verkocht.Het heeft nu een dubbele nieuwe garage van 36 meter en zoals ik al zei alles is verbouwd.Tevens hebben we een auto te koop een daihatsu luxio en de inboedel wordt als het kan gedeeltelijk mee verkocht.deze laatste dingen tegen meerprijs.De pt is juist voor mensen die iets willen beginnen in indonesie een mooi startpunt daar je naast het wonen ook inkomen zult moeten hebben, Wij hebben hier ook naar moeten zoeken en gevonden want zoals sommige denken van ff makkelijk dat is het zekers niet.Wij zijn 2 nuchtere nederlandse mensen en willen en kunnen een serieuze koper graag op weg helpen om hier ook te kunnen zijn in Indonesie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Al eens geinformeerd bij andere buitenlanders in de agrarische sector bij Bogor? Dhr. Maas?

spacer line  

Beste mensen,

Het klinkt makkelijk als alle werkzaamheden voor je gedaan worden... Dit betekend ook dat de controle op de goederen slecht is en er waarschijnlijk een redelijke hoeveelheid verdwijnt naar waar het niet naar toe zou koeten gaan.

Ik hoop voor de dame dat ze snel afscheid kan nemen en haar geluk weer in Ned zal vinden.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Goh Bule Gembel, hoe kom je daarbij? En waarom juist dat negatieve eruit halen? Op basis van jouw veronderstelling misschien. Maar niks wijst op wat je nu zegt. Ik doe het maar af als flauwekul tot topicstarter anders aangeeft. En overigens met die opmerking geef je aan weing praktijk ervaring in RI te hebben als het om handel gaat. Negatief en niet nodig lijkt me. Ik hoop dat neeny en haar man een goed vooruitzicht krijgen en op een aangename manier. RI kunne verlaten met opgeheven hoofd over wat ze wel opgebouwd hebben. Van mij petje af voor wat ze tot nu toe ondernomen hebben en bereikt. En dat BG is waarachtig iets anders dan jouw dagdromen.

spacer line  

Goh Anorak,

Ik ben niet negatief maar het is slechts een opmerking. En als je het hebt over het negatieve er uit halen, daar heb je zelf ook een handje van.. Laten we het er op houden dat het een mooie uitdaging is voor een starter die niet wil dagdromen zo als ik...

Er zijn zeker kansen genoeg omdat de vraag naar voedsel alleen maar stijgt.
En als je goed bij je zaak betrokken bent en goed kan organiseren en controleren zal het vast goed gaan.

Jason2013
User
spacer line

Hallo Neeny,

Als het huis en champion pt nog te koop is, gaarne details mailen met photos en total inboedel lijst naar: icon.intRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Wij zijn mogelijk geintereseert!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,883 posts - 13,715 topics - 29,350 members - last post @ 29-03-2020 08:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,567,792 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com