indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Hoi,
voor een internationale shoetrade company met een fabriek in Surabaya ben ik op zoek naar een westerse dame met maat 37 om schoenen te passen.
Woon jij in Surabaya en lijkt het je leuk om schoenen te passen en te beoordelen, let me know Emoticon: Very funny

made.
User
spacer line

niemand?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Waarschijnlijk net zo moeilijk als een Indonesier vinden met bloedgroep AB negatief.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Made kan zich beter bij zijn surfbisnis op Bali gaan houden, een Hollandse dame in IndonesiŽ met maatje 37?
Die dan bovendien effe Made wil bevredigen? (in de goede zin van het woord) Emoticon: Wink
Maar het was me al een aantal keren opgevallen dat Made komt met vragen waar ik van denk Emoticon: Confused
Eng is ook dat hij daarna doodstil is Emoticon: Angry

Ik vraag me ook af hoe het met al die cursisten in Nederland is die hij tot op enkele maanden geleden trachtte te bewegen om bij hen Indonesisch te leren, ook voor het huidige leerjaar, terwijl hij schoenenverkoper in Surabaya is geworden.

Tja de overstap leraar Indonesisch naar surfplanken op Bali en dan naar schoenen in Surabaya is niet echt groot, misschien een maatje kleiner maar dat is alles.

Ik heb een slurfje en maatje 41, is dat wat?
Wat schuift het?

senior
User
User icon of senior
spacer line

Maatje 41? Kleine voeten , dus niet snel op je tenen getrapt.... Emoticon: Devil Ik heb maat 46.

Het uiteinde van een surfplank komt wellicht in de buurt van maat 37.... Emoticon: Shut up!

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jesoes Maria, Senior wellicht kan Made als spliksplinternieuw schoenenverkoper jou als curiositeit gebruiken, er zijn zat scheepswerven in Surabaya waar hij die schuiten van jou kan laten bouwen.
Zijn surfschool op Bali voor arme kindertjes kunnen er voor de promotie een roeiwedstrijd in houden, dat levert dan weer zat op om zijn curstisten Indonosesische les die nu in de kou staan naar IndonesiŽ te halen.

Of je zet hem voor op die schuiten van je en leer hem een dansje maken.

Neem ook effe zijn vriendje die werk nodig heeft onder je hoede.

Zijn nieuwe partner zal geen probleem zijn, Alhamdulillah.
Want Made is namelijk iemand met duizend vragen, krijgt vijfduizend antwoorden maar reageert nooit ergens meer op.

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 10-09-2012 09:51

Voor diegene die geÔnteresseerd zijn om Indonesisch te leren in Den Bosch :
Vandaag begint er een beginnerscursus van 10 lessen in cultureel centrum de Slinger.
Voor meer info:
indonesischlerengmail.com

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 21-09-2010 16:46

Hallo,
Ik ben het zat om altijd de enige blanke te zijn en dan bij een dans uitgekozen te worden om mee te dansen en er geen bal van te kunnen....
iemand enig idee waar je in NEDERLAND (waar daar ben ik nu een poos) Balinees kan leren dansen?
Wil het niet op Bali leren want dan ben ik er veel te druk voor...
Trims!

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 12-04-2010 23:0
Ik heb een vraagje..
Een goede Balinese vriend wil graag een langere periode naar Nederland toe komen en hier werken. Hij heeft aan mij gevraagd of k iets meer weet hoe of wat dat dat gaat..
Hij heeft geen idee waar te beginnen, maarik eigenlijk ook niet.

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 10-10-2012 21:47

Hallo!
Ik heb een vraag.. Mijn partner zal 1 oktober jl naar Nederland komen voor een paar weken vakantie. Plotseling veranderde ik van baan en ga ik voor mijn werk naar IndonesiŽ. Hierdoor zijn de plannen gewijzigd van een arrival op 1 oktober naar een arrival op 9 december.
Het visum geeft aan dat het visum loopt van 1 oktober tot en met 15 december. Betekent dit dat mijn partner voor 15 december moet binnenkomen in Nederland en dan nog 60 dagen in Nederland heeft, of moet mijn partner voor een vakantie van 9 december tot 4 januari een nieuw visum aanvragen? Of kan het visum worden aangepast?
Wie kan het me vertellen?
Terima kasih!

made.
User
spacer line

Adoeh! wat een onzin dat ik nooit reageer na een post.
Ik heb het wellicht wat drukker dan Pak Malam, en niet zo'n tijd en zin om iemands post verleden op te gaan zoeken.
Ja, ik heb met veel plezier in Nederland les gegeven, en opeens was daar een kans om naar IndonesiŽ te vertrekken, volgens mij een kans die velen hier zouden hebben gegrepen.
En volgens mij is een forum om vragen te stellen waar je graag antwoord op wilt of om dingen aan anderen te vertellen die je graag kwijt wilt. Als jij vind dat ik stomme vragen stel, aq tak peduli...
Maar bedankt voor je reactie, want daarmee heb je mijn post toch weer mooi mee naar boven geboxt :-D

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Geen dank Made ik zal regelmatig even je posting naar boven halen, tot je een witte mevrouw met slof 37 hebt gevonden, dus ik kan enkele jaren vooruit Emoticon: Wink
Hoe zit het overigens met je werkvergunning?
Je hebt er nogal wat vragen over gesteld, maar nooit verteld hoe het is afgelopen, lijkt mij wel een beetje sopan is het niet?

made.
User
spacer line

Ach Pak Malam, dat was er nou eentje die je biet naar boven haalde :-)
Maar helemaal goed gekomen hoor.. Kitas met alle bijbehorende zaken zijn geregeld. Mocht je nog meer willen weten, laat me maar weten.. Ik beantwoord je graag!

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Hallo Made, ik heb het vermoeden dat Pak Malam geen kitas bedoelde maar je workpermit. Het af en toe een rare snijboon maar er zit een heel goed hart in. Wij werkten samen en hebben een keer gezien hoe personeel in bussen werd afgevoerd omdat het papierwerk dus niet in orde was. Waarvan een paar hoorde ik later wel een workpermit hadden maar met hele andere werkzaamheden bezig waren in een verkeerd bedrijf. Ze drukken een stempel in je paspoort als je het land uitgaat en een flinke boete. Te voldoen in rupiah.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist, pak Malam zit inmiddels haast 5 jaar permanent in IndonesiŽ, daarvoor kwam pak Malam hier al 15 jaar.
Pak Malam heeft ook pakweg anderhalf jaar gewerkt met werkvergunning.

Dan zie ik Made verschijnen met een surfschool voor kansarme kindertjes op Bali.
Vervolgens met Indonesische lessen in Nederland, zelfs tot een maand voor dat Made gaat verkassen naar IndonesiŽ.
Dan gaat Made bovendien ook nog vragen hoe het met werkvergunningen in elkaar zit, dan gaan alle bellen bij mij rinkelen.

Geen moeite om terug te lezen, ťťn ik heb er de tijd voor, twee binnen 3 minuten rolt alles uit Google wat Made op het internet heeft geventileerd.

Vandaar mijn vragen brave borst, heb je nu een workpermit of niet?
Niet dat het mij wat uit maakt, maar je bent zo gefocust op het zijn in IndonesiŽ dat je je eigen veiligheid uit het oog verliest.
Ik heb ze inderdaad zien gaan zonder workpermit, neem maar van mij aan dat je daar niet echt vrolijk van wordt, buiten het feit dat je het beloofde land waarschijnlijk nooit meer in komt Emoticon: Bye bye

made.
User
spacer line

Geen zorgen Pak Malam. Alles is netjes geregeld met de Kitas, workpermit en multiple entry.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2012 10:03 made. wrote:
Geen zorgen Pak Malam. Alles is netjes geregeld met de Kitas, workpermit en multiple entry.

Ben blij dat te horen en ik wens je heel veel succes met waar je mee bezig bent in Surabaya.

paulb.
User
spacer line

Ja, ik woon in Surabayea en vind het allemachtig leuk om schoenen te passen en te beoordelen - ik kan m'n lol niet op, denk ik.

paulb.
User
spacer line

Want, wie de schoen past trekke hem aan.
Hoewel?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,776 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,260,736 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com