indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lijegab
User
spacer line

Binnenkort emigreer ik naar Lombok - Indonesië en zou zo graag mijn 2 katten meenemen. Kan iemand mij vertellen waar ik aan moet voldoen om ze goed over te brengen?

spacer line  

Er gelden geen criteria waar de eigenaar van de katten aan moet voldoen, iedereen mag proberen zijn / haar kat(ten) te importeren naar Indonesie.

Om e.e.a. legaal te doen moet o.m. wel aan het volgende voldaan worden:

- Er dient een import-vergunning afgegeven te zijn door de Indonesische overheid (iets van Min. van Veeteelt en Landbouw o.i.d.). Deze importvergunning moet in Jakarta aangevraagd worden. Hiervoor zult u een agent moeten inhuren omdat e.e.a “in persoon” dient te geschieden, kan nog steeds niet “on-line”. Het is niet zo dat een aanvraag indienen automatisch resulteert in een vergunning.
- De katten moeten 2x medisch gekeurd worden in NL voor transport. Lijst met te controleren punten / mogelijke ziektes wordt overlegd binnen de importprocedure en is afhankelijk van land van herkomst.
- Je moet vrachtplaatsen (“als levende have”) voor de katten kopen op een vlucht naar Indonesie, Niet alle maatschappijen vervoeren dieren.
- De katten moeten geimporteerd worden via een van de weinige daartoe geschikte / aangewezen luchthavens in Indonesie
- De katten zullen na aankomst in de quarantaine-procedure gehouden worden voor een x-tal weken. Afhankelijk van land van herkomst. Kosten van verblijf in quarantainehotel tellen aardig op :(

De kosten van al het bovenstaande bij elkaar opgeteld zal voor 1 kat zo rond de Euro 1,500,- tot 2,000,- liggen en ca. Euro 2,500,- tot 3,000,- voor 2 katten.

Verder: huisdieren mogen alleen met vergunning binnen Indonesie van eiland naar eiland getransporteerd worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

In aanvulling op Amed z’n posting en als je de schrik van de hoge kosten te boven bent: zorg ervoor dat je op tijd met je vaccinaties begint! Je moet namelijk na de rabiësvaccinaties (in twee keer) ook een serologisch test op de aanwezigheid van rabiësantistoffen overleggen voor toestemming van het Ministerie van Landbouw in Jakarta. Er gaan enkele weken overheen voordat deze antistoffen zijn aangemaakt en voor je die test kunt laten doen (even bij je dierenarts informeren). Natuurlijk moet je een Europees paspoort voor de katten bij de dierenarts laten opmaken, maar deze zal je waarschijnlijk ook adviseren de katten een chip te geven, hetgeen niet nodig is als jouw katten niet meer behoeven te remigreren naar Europa.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pfffff dierenliefde kan ver gaan, maar er zijn grenzen.
We hebben jarenlang onze kat naar een opvang voor de vakantie gebracht, heb ooit verteld hier wat de onkosten per dag waren, kostte toen meer als een hotelkamer in Pelanbuhan Ratu, de mensen keken mij aan of ik gek was geworden Emoticon: Confused
Dat zijn we dus ook, dierenliefde tot daar aan toe, maar voor twee katten duizenden Euro's uitgeven waar een arm, jochie/meisje jaren van kan studeren dan moet je toch wel even op je hoofd krabbelen waar je mee bezig bent. Emoticon: Wink
In Nederland opvang zat, vaak zijn het mensen die zelf geen kinderen hebben en honden of katten als hun kinderen zien en zo gek zijn om voor duizenden Euro's zo'n stap te maken.
Emigreren neemt consequenties met zich mee, ook het achter laten van een poes, of zelfs kinderen, als je daar moeite mee hebt dan ben je er niet klaar voor. Emoticon: Nooo

spacer line  

Een emigratie plannen is een heel proces van overwegen, beslissen en vervolgens de nodige maatregelen treffen (en dat keer op keer). Ook afscheid danwel afstand moeten nemen van een en ander is onderdeel hiervan.

Misschien een idee voor een nieuwe topic: ‘ik emigreer en ik neem mee…’, dat kan een opsomming van de gekste dingen opleveren, die dan ook weer de meest uiteenlopende reacties op kunnen roepen…

Iedereen heeft zijn/haar eigen prioriteiten en bepaalt zelf wat hem/haar dierbaar is; zo kan ook iedereen z’n eigen grenzen stellen.
Mevrouw Lijegab ‘zou zo graag haar twee katten meenemen’ en informeert naar de voorwaarden daarvoor op dit forum. Amed heeft al aangegeven dat zoiets nogal wat voeten in aarde heeft, inclusief een prijskaartje.

Mocht u besluiten uw katten mee te willen nemen, laat u het dan weten mevrouw Lijegab? Er zijn ongetwijfeld forumleden die u nog nadere informatie kunnen verstrekken.

Heel veel succes toegewenst met uw emigratie (want zo'n traject is geen kattenpis)!

Ita

spacer line  

Kijk even bij de site van KBRI
(Kedutaan Besar Republik Indonesia untuk Kerajaan Belanda)

http://www.id.indonesia.nl/content/view/76/78/

En vraag info bij de airlines.
Ze bepaalde procedures.

bisa dicek of makemyday .

kemboja
User
spacer line

Lijegab
Neem contact met Groovy in Kemang jakarta http://www.groovy.co.id
of http://www.jakpetz.co.id

Ze kunnen de papieren regelen voor het importeren van je huisdier. vraagt ook of het mogelijk is om de quarantine te vermijden ( met extra kosten).

In nederland neem contact met www.AnimalsToFly.com om je dier te vervoeren.

Ik ga volgend jaar ook met mijn konijn verhuizen naar indo en heb daarvoor al veel info gezocht. Zal mij ook minstens 1500 euro kosten maar ik zal mijn huisdier nooit achterlaten. Ze zijn deels van mijn familie. Helaas zijn er veel mensen die dieren als een wegwerp ding zien.

Succes ermee en wil je mij daarna mailen, ik wil graag jouw ervaring weten.

kemboja
User
spacer line

ps:

zijn er mensen die ervaring hebben met huisdier verhuizen van bijv Java naar Bali?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-11-2012 11:33 kemboja wrote:

Ik ga volgend jaar ook met mijn konijn verhuizen naar indo en heb daarvoor al veel info gezocht. Zal mij ook minstens 1500 euro kosten maar ik zal mijn huisdier nooit achterlaten. Ze zijn deels van mijn familie. Helaas zijn er veel mensen die dieren als een wegwerp ding zien.

Ja sorry hoor, ik hou van dieren, we nemen een dier, met de nadruk op dier dus geen mens zoals bijvoorbeeld kinderen.
Dan moet je ook de verantwoording nemen voor zo'n beest, mogelijkheden zat in Nederland zeker voor een konijn, ik ben duidelijk ook geen Thieme van de dierenpartij, gaat voor mij een beetje over de top.

Een konijn meenemen naar Indonesië voor 1500 Euro Emoticon: Confused
Net zo duur als twee tickets Emoticon: Confused
18 miljoen Rupiah, waar arme sloebers in de kampung meer dan een dan een jaar ruim van kunnen leven Emoticon: Confused
Dan nam ik dat konijn wel mee, maar dan gebraden, overtocht kost niets, je hebt de eerste 3 dagen vlees op tafel en met die 18 miljoen hou je een jaar lang mensen mee op de poten.
Tja wat is belangrijker, een konijn of een gezin van arme sloebers Emoticon: Shut up!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

tering toetjes hee. 1500 euro voor ongeroosterde sate. Nou ja, ieder zijn hobby liefde inderdaad, maar mij niet gezien.

Overigens is het vragen om de quarantaine over te slaan 'tegen extra kosten' welicht corruptie. Hiermee doe je dus niet meer aan de officiele voorwaarden. Er zal wel niets gebeuren, maar als iemand kwaad wil, dan wordt het een duur stukje vlees.

fatima
User
spacer line

Op 16-11-2012 12:55 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Ja sorry hoor, ik hou van dieren, we nemen een dier, met de nadruk op dier dus geen mens zoals bijvoorbeeld kinderen.
Dan moet je ook de verantwoording nemen voor zon beest, mogelijkheden zat in Nederland zeker voor een konijn, ik ben duidelijk ook geen Thieme van de dierenpartij, gaat voor mij een beetje over de top.

Een konijn meenemen naar Indonesi�oor 1500 Euro Emoticon: Confused
Net zo duur als twee tickets Emoticon: Confused
18 miljoen Rupiah, waar arme sloebers in de kampung meer dan een dan een jaar ruim van kunnen leven Emoticon: Confused
Dan nam ik dat konijn wel mee, maar dan gebraden, overtocht kost niets, je hebt de eerste 3 dagen vlees op tafel en met die 18 miljoen hou je een jaar lang mensen mee op de poten.
Tja wat is belangrijker, een konijn of een gezin van arme sloebers Emoticon: Shut up!

Malam je geeft het antwoord zelf al aan met de laatste zin.!! Emoticon: Shut up!

Let it be

fatima
User
spacer line

Op 16-11-2012 13:27 schreef Yerun:
tering toetjes hee. 1500 euro voor ongeroosterde sate. Nou ja, ieder zijn hobby liefde inderdaad, maar mij niet gezien.

Overigens is het vragen om de quarantaine over te slaan tegen extra kosten welicht corruptie. Hiermee doe je dus niet meer aan de officiele voorwaarden. Er zal wel niets gebeuren, maar als iemand kwaad wil, dan wordt het een duur stukje vlees.

Dat is geen dierenliefde maar meer dier -mishandeling .

Let it be

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

wat is dierenmishandeling? Er sate van maken of wekenlang in quarantaine op Indonesisch grondgebied?

fatima
User
spacer line

wekenlang in quarantaine.

sate maken ze van alle dieren.

Let it be

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, en buiten kip, rund, varken en lekker jong geitenvlees smaakt paardenvlees en konijnenvlees ook best aardig. Paard is net zo 'warm' als geit, en goed voor het mannelijke sate-stokje (althans, dat beweren ze hier). Slang was minder, daar zat te weinig vlees aan om van te genieten. Binnenkort nog een keer hond en vleermuis proberen, dan heb ik het wel redelijk compleet.

Maar goed, ik emigreer dus niet met dieren. Succes voor diegenen die er meer dan een sate-stokje in zien. Lange weg met veel obstakels.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

ook in Indonesie lopen genoeg poesjes rond Emoticon: Party!
da's heel wat goedkoper als 1500 eurie

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Sabar, ik heb zo'n Indonesische poes waar ik mee ben getrouwd, die kost een bekkie meer per maand Emoticon: Angry

fatima
User
spacer line

Op 16-11-2012 14:07 schreef Yerun:
Ja, en buiten kip, rund, varken en lekker jong geitenvlees smaakt paardenvlees en konijnenvlees ook best aardig. Paard is net zo warm als geit, en goed voor het mannelijke sate-stokje (althans, dat beweren ze hier). Slang was minder, daar zat te weinig vlees aan om van te genieten. Binnenkort nog een keer hond en vleermuis proberen, dan heb ik het wel redelijk compleet.

Maar goed, ik emigreer dus niet met dieren. Succes voor diegenen die er meer dan een sate-stokje in zien. Lange weg met veel obstakels.

ratten smaken ook lekker heb ik me laten vertellen, vooral die politikussen

Let it be

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 16-11-2012 14:30 Malam wrote:
Nou Sabar, ik heb zo'n Indonesische poes waar ik mee ben getrouwd, die kost een bekkie meer per maand Emoticon: Angry

Ik heb mijn poes meteen op dieet gezet en ik heb hollandse handschoenen aangedaan, was ook niet te handlen zonder, maar met de juiste training is het dus geen probleem ;-) ik heb voor iedere vraag het juiste antwoord; not my problem Emoticon: Worship

kemboja
User
spacer line

wat een onzin... Er is iemand die oprecht info zoekt om de huisdieren mee te nemen naar indo ..... en ze kreeg alleen maar bullshit van mensen die niks beter te doen hebben.

Als ik geld heb dan geef ik het uit aan wat ik wil.

die arme mensen overaal in de wereld is niet mijn proleem. als ze dood zijn dan is het natuurlijke eliminatie. Er zijn al teveel mensen op deze aarde, 7 biljoen, terwijl de capacieteit van de aarde om alles in balans te krijgen 1.5 biljoen is....

ik dacht dat deze forum bedoeld is om andere mensen positief te helpen, niet voor de bullshits . Heeft de oprichter van deze forum hier niks te zeggen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-11-2012 11:36 kemboja wrote:
wat een onzin... Er is iemand die oprecht info zoekt om de huisdieren mee te nemen naar indo ..... en ze kreeg alleen maar bullshit van mensen die niks beter te doen hebben.

die arme mensen overaal in de wereld is niet mijn proleem. als ze dood zijn dan is het natuurlijke eliminatie. Er zijn al teveel mensen op deze aarde, 7 biljoen, terwijl de capacieteit van de aarde om alles in balans te krijgen 1.5 biljoen is....

ik dacht dat deze forum bedoeld is om andere mensen positief te helpen, niet voor de bullshits . Heeft de oprichter van deze forum hier niks te zeggen?

Over onzin gesproken.

Maar er is toch duidelijk advies gegeven door een paar mensen? Daarmee zal men het moeten doen, want zo zijn de regels. Dat dit veel geld is, mag duidelijk zijn, en de liefde van de een gaat verder dan de liefde van een ander. Kwestie van rekenen.

spacer line  

Nou, Yerun toch! Iedereen mag hier geinig zitten doen over allerlei off topic zaken, zoals eetbare dieren en zelfs vergelijkingen treffen met letterlijk dierbare partners, terwijl Kemboja een vraag voorlegt in het verlengde van het aanvankelijke onderwerp? OK, ze reageerde nogal heftig, maar zoiets gebeurt hier toch wel vaker?
Van Lijegab hebben we niets meer gelezen; is wellicht bezig een goed alternatief te zoeken voor haar dierbare katten.

Beste heer Malam, ik kan me uw reactie wel voorstellen, maar het maken van kosten voor het meenemen van iets dierbaars bij een emigratie, behoeft het helpen van minderbedeelden in Indonesië toch niet in de weg te staan!

Yerun, kun je mij het e-mailadres van Kemboja toesturen, want ik denk dat ik haar met een beetje verder informeren misschien wel enigszins kan helpen en vooral een hart onder de riem kan steken!

Ita

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-11-2012 11:36 kemboja wrote:

mevrouw Kemboja
even een reactie op uw reactie

mevrouw Lijegab heeft mijns inziens een aantal waardevolle tips ontvangen
dat sommige mensen 1500 euro veel geld vinden om een huisdier te importeren moge ook duidelijk zijn ook al is dat off topic dat er dan wat luchtige opmerkingen komen lijkt mij logisch zo niet dan legt de moderator wel een (tijdelijk) spreekverbod op
Uw reactie kan ik me ook indenken alhoewel ik het daar niet mee eens hoef te zijn.
Ik geef mijn geld ook uit aan wat ik wil of dat nu is aan dierenopvang in Indonesie, een lekker sateetje of een kadootje voor mijn eega dat is mijn zaak.
Dat U zo'n uitgesproken mening heeft over hoe armoede op te lossen dat is ook uw zaak, ik zit anders in elkaar en steun liever voor 100 euro een behoeftige als dat ik lid wordt van de PvdD.
Dat U daar problemen mee hebt tsja .... zoals ik al eerder zei ik heb het antwoord op iedere vraag : NOT MY PROBLEM

Of mevrouw Lijegab haar twee poezen mee wil nemen of niet dat is haar keuze.
Als haar buren honger hebben is een poes van 1500 euro gewoon een sateetje en datzelfde geldt ook voor uw konijn Die worden dan ook natuurlijk geelimineerd ze zitten lager in de voedselketen. the fight for survival

kemboja
User
spacer line

kan me voorstellen dat mensen met echte vragen zal snel hun antwoord ergens anders zoeken dan op deze forum. Spijtig ....

ik ben hier op deze forum om af en toe mensen te helpen die info zoeken, zal dus niet (meer) reageren op stomme opmerkingen. t is mijn tijd niet waard.

sommigen kunnen beter hun vrije tijd besteden aan vrijwilliger's werk voor de arme ipv alleen bla bla..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2012 23:52 kemboja wrote:

sommigen kunnen beter hun vrije tijd besteden aan vrijwilliger's werk voor de arme ipv alleen bla bla..

God/Allah zal weten wat mensen hier doen Keboja en daarbij een prak ellende zien.
Dan is het vrij wrang om te lezen dat iemand een konijn mee naar een derde wereldland sleept voor 1500 Euro.
Vanzelfsprekend is dat uw zaak, dat moet u helemaal zelf weten, maar niet gelijk in de stress schieten als mensen daar een opmerking over maken.
Misschien doet u ook wel goed werk door dat konijntje mee te nemen, Indonesische sloebertjes vinden die knabbelaars ook lief en doet ze op zijn minst heel even hun lege maag vergeten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,146 posts - 13,703 topics - 27,450 members - last post @ 23-01-2020 07:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,599,600 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com