indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie ohh wie is er in de gelegenheid om te informeren bij / of wie heeft informatie over een web-winkel welke een afhaal-adres heeft in Manado hoe het met een bestelling is van een neef van me.
Hij heeft geld overgemaakt ( een aardig bedrag ) voor 5 vis-molens en heeft nog eenmaal kort contact gehad. Nu al 2,5 maand geen contact meer kunnen krijgen en ook geen spullen ontvangen.

mvg,
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Peter,

Nee, ik ben niet in de gelegenheid om in Manado langs te gaan. Maar buiten het feit dat ik een dergelijke deal niet gauw zou aangaan lijkt het mij sterk dat men daar molens van enige kwaliteit zullen verkopen (ik heb ze nooit in IndonesiŽ gezien). Als het geen Shimano, Penn of Mitchell is kan je die spullen beter uit Nederland of Europa laten overkomen.
Succes

senior
User
User icon of senior
spacer line

Kortom...de kans is groot dat de neef is opgelicht op het internet....een van de vele slachtoffers dus.

hati hati, pelan pelan

jstar
User
spacer line

Je geeft wel heel weinig info.

Was het een internationale transactie? Via eBay winkel of eigen website?

Is het deze? http://www.murahbagusshop.com/en/
Die hebben toch wel alle topmerken en het ziet er wel professioneel uit. Misschien wel iets te professioneel?

spacer line  

On 08-11-2012 02:12 jstar wrote:
Je geeft wel heel weinig info.

Was het een internationale transactie? Via eBay winkel of eigen website?

Is het deze? http://www.murahbagusshop.com/en/
Die hebben toch wel alle topmerken en het ziet er wel professioneel uit. Misschien wel iets te professioneel?

Ik wilde de website niet zomaar vermelden, maar je hebt die juiste uitgekozen.
Het ging mij erom of er iemand bekend is in Manado.
Mocht de transactie tot een goed einde gebracht worden doordat iemand ter plaatse kan informeren en verdere actie ondernemen, dan ligt er een leuke bonus in het verschiet.
Transactie ging via hun website, bij een collega visser was het wel goed gekomen.
Daarom had hij gekozen om te betalen via overschrijving, zou snel en veilig zijn.

jstar
User
spacer line

Heb schoonfamilie in Manado en ook wat kennissen. Zal vragen of ze de winkel kennen. Bonus interesseert ze niet. Je moet dan wel wat meer info geven over de bestelling en betaling (wie/wanneer/wat/..), liefst met gescand bankafschrift. Als ik het zo hoor moet er gewoon wat fout zijn gegaan.

Edit: heb je e-mail ontvangen Peter

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zonder extra info hoeft niemand langs te gaan. Wat zou er gevraagd moeten worden? 'Er is een bestelling fout gegaan, los eens op!' lijkt me niet voldoende.

Wat is er besteld, tegen welke prijs op welke datum?
Wanneer is de betaling gedaan, op welke manier, naar welke bank en is hiervan een bevestiging gegeven?
Zijn er items verstuurd, zo ja op welke datum, waar naartoe en is hiervan een bevestiging gegeven?
Telefoonnummer op de website al geprobeerd en wat was het resultaat?

Als de betaling naar een Indonesische rekening is gedaan en deze wordt niet gecontroleerd of bevestigd dan kan het moeilijk zijn deze aan een bestelling te koppelen omdat er naam van de versturende partij bij staat over het algemeen. Zo zijn er meer dingen te bedenken waarom het niet goed gegaan is.

Ho Lee Fuk

spacer line  

en waneer gaan we vissen???laten we het maar even voor gezien houden'''''

spacer line  

On 09-11-2012 01:39 Yerun wrote:
Zonder extra info hoeft niemand langs te gaan. Wat zou er gevraagd moeten worden? 'Er is een bestelling fout gegaan, los eens op!' lijkt me niet voldoende.

Dat er extra info is dat klopt, maar dat ga ik in eerste instantie niet hier plaatsen, dat komt vanzelf via een PB, of willen jullie weten wat is en dat er weer "beter weter "reacties op zullen gaan komen.
Mijn vraag was of er iemand in de buurt van Manado zit die eventueel bereid is om iets na te vragen als de mogelijkheid daar is.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie`s, ik heb een contact.

greets,
Peter

Pascal.F
User
spacer line

Peter

Ik heb ook eens problemen gehad met een overschrijving ( verkeerd rekeningnummer ) naar een hotel in IndonesiŽ maar dan vanuit BelgiŽ
KBC BelgiŽ stort niet rechtstreeks naar IndonesiŽ maar eerst via USA ,Duitsland of het Verenigt Koninkrijk.
Het rekeningnummer klopte niet en het geld hing ergens vast tussen deze 3 landen.
Het hotel heeft na contact het juiste rekeningnummer doorgegeven en het geld is terug gestort.

Wel 2 x commissie moeten betalen. Heen en terug..... en een ander hotel geboekt Emoticon: Yes! :

Hopelijk komt het goed !!

spacer line  

On 09-11-2012 07:47 Pascal.F wrote:

Wel 2 x commissie moeten betalen. Heen en terug..... en een ander hotel geboekt Emoticon: Yes! :

Hopelijk komt het goed !!

Ik heb mijn neef toegezegd of er iemand is die het persoonlijk na kan vragen, daar hij ťťn keer gebeld heeft en alleen in het Indonesisch beantwoordt kreeg.

Punt was dat het voorheen bij een collega visser wel goed gekomen is, daarom was er wat vertrouwen gekweekt.

spacer line  

Een medeforummer heeft wat onderzoek gepleegd terplaatse.
Blijkt dat straat bestaat, huisnummer niet.
Telefoonnummer is niet (meer) aangesloten.

Mijn beste neef is dus getild. Gaat nu aangifte doen, misschien dat de website aangepakt kan worden dan.

Bij deze mijn dank aan Luc.
mvg,
Peter

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,458 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,997,379 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com