indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Celstraf voor prostituees in Padang
Gepubliceerd op 05 oktober 2012 05:00
Een wetsvoorstel van het stadsbestuur van Padang in West Sumatra moet er voor zorgen dat prostituees gestraft kunnen worden met maximaal drie maanden gevangenisstraf en een boete van 50 miljoen rupiah. het voorstel wordt besproken door het stadsbestuur, aldus Jhon Roza Syaukani, voorzitter van het speciale committee voor het wetsvoorstel.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

ik vindt dit echt belachelijk'om prostituees zo hard aan te pakken''hier bestrijdt je echt niks mee''3 maande gevangenis straf en 50 miljoen betalen''ik neem aan dat dit bedrag een moelijkheids factor zal worden''ten zij de persoon verder gaat met het uit oefenen van dit soort praktijken'maar dan wel in de ''gevangenis self'' prostituees'' moet men niet bestrijden'bij een 'concreten aan pak''zal het goed zijn om de juiste middele te gebruiken' om prostituees te legalisren''

spacer line  

A.U.B geen Hollandse toestanden daaro . Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-10-2012 09:39 Surya Atmadja wrote:
A.U.B geen Hollandse toestanden daaro . Emoticon: Shiny

Weet je er nu in werkelijk waar je het over hebt Surya?
Elk jaar 4 weken pulang kampung en de rest van een zus van de buurman die getrouwd is met een oom die weer een broer is van een politieman.
Ze zouden hier een stuk wijzer worden van Hollandse toestanden, niet schijnheilig doen over prostitutie Surya, het is het oudste beroep ter wereld, dat zou jij als bijbelvaste moslim (eigen woorden) moeten weten.
Alles wat met prostitutie te maken heeft, wordt hier onder het tapijt geschoven, maar in het geniep zijn die praktijken hier vele malen erger als in Nederland.
Om je voor te zijn met de vraag hoe weet jij dat nou want ik ken je inmiddels, welnu dat is een kwestie van zonder oogkleppen op, eens goed om je heen te kijken, zelfs in dit kleine bergstadje.
Misschien zijn jou waarnemingen niet up to date meer?
Neem dat eens in overweging.

spacer line  

On 26-10-2012 11:36 Malam wrote:

[quote removed]

Weet je er nu in werkelijk waar je het over hebt Surya? Elk jaar 4 weken pulang kampung

en de rest van een zus van de buurman die getrouwd is met een oom die weer een broer is van een politieman. Ze zouden hier een stuk wijzer worden van Hollandse toestanden, niet schijnheilig doen over prostitutie Surya, het is het oudste beroep ter wereld, dat zou jij als bijbelvaste moslim (eigen woorden) moeten weten.
Alles wat met prostitutie te maken heeft, wordt hier onder het tapijt geschoven, maar in het geniep zijn die praktijken hier vele malen erger als in Nederland.
Om je voor te zijn met de vraag hoe weet jij dat nou want ik ken je inmiddels, welnu dat is een kwestie van zonder oogkleppen op de werkelijkheid onder ogen zien.
Misschien zijn jou waarnemingen niet up to date meer?
Neem dat eens in overweging.

Weet je er nu in werkelijk waar je het over hebt Surya? Elk jaar 4 weken pulang kampung

en de rest van een zus van de buurman die getrouwd is met een oom die weer een broer is van een politieman.

Ooops, he did it again Emoticon: Yummie!
Het is echt voorspelbaar dat als ik iets schrijf dat een londho ergens in een bergstadje gelijk gaat reageren.

Dat prostitutie de oudste beroep genoemd werd is bij niet analfabeten bekend.
Zelfs in Europa (lees Ollanda)waar vrije sex( vrijwillig) schering en inslag was en is, tenminste wat ik van af het begin van mijn aanwezigheid in Ollanda ( vlak na de flower power beweging , over gewaaid uit Amriki =1968) .
Vanaf 1968-1970 woon ik officieel in Amsterdam.
Natuurlijk zal prostitutie en promiscuiteit ook in Indonesia bestaan, why not .
En er zal ook mannen zijn die buiten gaan snoepen , en het is logisch dat in een land of streek waar men probeerde om waarden en normen te handhaven illegale activiteiten kunnen floreren.
Het is een begrijpelijke proces.
Maar om alles overboord te gooien , zoals in Nld men op sommige gebieden doen moeten ze zelf weten. Legalisatie van drugs, prostitutie , euthanatie .
Is hun land en hun moraal.

Dat er sommige streken in Indonesia de regels willen veranderen( strenger) is ook hun pakieaan.
Of in de praktijk werkt , heb ik ook vraag tekens erbij .
Dus , hou die Hollandse toestanden maar in Nederland .
Terima kasih banyak.

simpati
User
spacer line

Ik had bij een ander topic al gerageerd op deze onzin wat men in Padang van plan is.
Hoeveel straf krijgen de mannen die gebruik maken van de diensten van deze dames, waarschijnlijk komen die er vanaf met een paar keer op vrijdag naar de moskee te gaan en daar schijnheilig een beetje bidden voor de gemaakte zonden.
Zoals met veel gebeurtenissen in de moslimcultuur zijn de vrouwen weer minder dan de mannen!
Salam,
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Natuurlijk dat één of andere londho in een bergstadje die het dagelijks leven in Indonesië inmiddels 5 jaar in alle facetten heeft kunnen ervaren, gaat reageren op een Indonesiër die inmiddels decennia in Nederland zit en denkt dat de oude normen en waarden van 45 jaar geleden in het huidige Indonesië onveranderd zijn Emoticon: Wink

Als je in het nauw dreigt te raken dan ga je altijd moeilijke woorden gebruiken om maar vooral te benadrukken dat men denkt dat je een hoog ontwikkeld persoon bent en dien ten gevolge je dus ook altijd gelijk hebt, zo voorspelbaar Emoticon: Wink

Je zou inmiddels moeten weten dat ik daar echt niet onder de indruk van raak.
Voor de niet wetende forumgebruikers:
Promiscuïteit (voor de volledigheid met een trema op de i) vrij seksueel verkeer met wisselende partners (Hobby in Indonesië nummer één)
He did it again: Nu doet hij het weer, een inmiddels populair geworden uitspraak van Samsom in één van de laatste verkiezingsdebatten van een maand geleden, op een leugen Rutte.
Ik begrijp dit overigens niet, wan IK jok niet.

Of zoals je het zelf liever subtiel omschrijft (posting van enkele dagen geleden)
Heb je je niet vergist ?
Want ik denk dat het mss anders is . Emoticon: Laugh out loud

De reactie van deze Londho Surya zal niet veranderen zolang je met postings op de proppen komt gelijk aan aan de uitstraling van je avator Emoticon: Shiny

Prostitutie is in Indonesië vele malen erger als in Nederland Surya, nog erger het uitbuiten van jonge meisjes in de prostitutie is in de grote steden zeer normaal.
Alleen het gaat in het geniep, de gene die enigszins op de hoogte is met het reilen en zeilen in Indonesië en dit ontkent is voor mij ziende blind Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

foutje, dubbel geplaatst

spacer line  

On 26-10-2012 13:13 Malam wrote:
He did it again: Nu doet hij het weer, een inmiddels populair geworden uitspraak van Samsom in één van de laatste verkiezingsdebatten van een maand geleden, op een leugen Rutte.
Ik begrijp dit overigens niet, wan IK jok niet.

Begrijpend lezen is ook niet zo vanzelfssprekend , zelfs voor natieve speakers.
Ik refereer op jou manier van reageren , vaak op persoon gericht.
Bij mij is bijna standaard dat ik in Ollanda woon, niet meer weet wat daaro gebeurt( jij wel , al bijna 5 jaren in Sukabumi woont .
En ben je dan "ooit" buiten Sukabumi gegaan ?
Wist niet dat Sukkelebumi de centrum van Indonesia is.

Bij anderen (vooral nieuwelingen) ga je gelijk diverse uitspraken doen zoals of iemand uit een telor er uit kruipt.
Dat ze naief zijn en vele andere specifikaties.
Het is een genot om dat te mogen lezen.

Ik denk( weet zeker Emoticon: Shiny ) dat ik iets meer over Padang e.o weet , van de reizen naar Sumatra (2009-2011) , ook over inside informations.
Kom zelfs op plaatsen waar de gewone orang turis niet komt.
Ik spreek open en eerlijk met de chauffeurs( dagenlang tijdens de honderden km tussen Padang en Medan.
Taxichauffeurs zijn goede infobronnen.
Met de Security man van de hotels etc , buiten mijn Padangse vrienden in Jakarta en Medan.
Dus in een streek zoals Padang e.o heb je ook hoeren Emoticon: Shiny en mannen die van hun diensten gebruiken , alleen niet zo openlijk zoals op Bali, Jakarta of Medan .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik waardeer natuurlijk je enorme actuele kennis die je op doet van taxichauffeurs en hotelpersoneel in je jaarlijkse vakanties van enkele weken.
Maar ik neem toch de vrijheid om waar te nemen dat je postings t.a.v. de huidige situatie in Indonesië vaak op het niveau liggen van een taxichauffeur en een kamermeisje.
Of te wel met een tunnelvisie, maar dan een tunnel met éénrichting verkeer.
Leer nu ook eens na zolang in Nederland om commentaar of wat iemand constateert op of in Indonesië niet gelijk als een persoonlijke aanval te zien.
Nogmaals dus je eigen woorden.

Misschien heb je je vergist ?
Want ik denk dat het mss anders is .
Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
spacer line

Ik begrijp wel dat ik soms gegeneerd word door mijn uitlatingen, dat vind ik helemaal niet erg.
Ik weet toch wel dat ik gelijk heb, dat hoeft niet bevestigd te worden..
Maar hier wil ik wel even op inspringen.
S-M Om Sid ben je nooit wezen kijken, met je gasten op de zeedijk en Achterzijdsvoorburgwal achter de katholiek kerk, de hoerenbuurt van Amsterdam.
Een vraag je wat zeiden die gasten tegen je.
Of dorst je daar niet te komen, of wil je dat niet weten?, dat je daar bent geweest.
Kijk hoe je met achterbakse mentaliteit, je hier ten toon stelt en je eigen in de nesten kan werken.
Gewoon bekennen is, dat je de seks, niet kan uitsluiten en heden den dagen, vooral in Nederland een enorme sprong voorwaarts heeft gemaakt en openlijker mee omgaat.
Ook de ziektes zijn dan beter onder controller te brengen, zoals Seksueel overdraagbare aandoening SOA
Hier te lezen goed door nemen

Hoezo geen Hollandse taferelen in Indonesië.
Je zou blij moeten zijn, als dat daar er wel was.
Dan kon je er beter over praten en controleren, op dat gebied is het daar een achterbakse gedoe.
Alles is in Nederland bespreekbaar, zelf gisteravond weer gezien…………………… Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink
bij Pauw en Witteman zat een vrouw Annemarie van Osch die een boek over ouderdom had geschreven.
Ouderdom van een vrouw of je volmaakt er uit moet zien, ook zo iets als rimpeltjes, mogen de volmaakte vrouw zijn.
Haar spreuk was en dat vond ik mooie uitlating, Ouwe taaie laat de boel maar waaien daarom wilde ik dat hier plaatsen ……………………….. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-10-2012 14:24 zieleffe wrote:
Hoezo geen Hollandse taferelen in Indonesië.
Je zou blij moeten zijn, als dat daar er wel was.
Dan kon je er beter over praten en controleren, op dat gebied is het daar een achterbakse gedoe.

Dat Ziel is nu precies de kern van het hele verhaal.
Door de illegaliteit gebeuren hier dingen die het daglicht absoluut niet kunnen verdragen.
Prostitutie is van alle tijden en er is geen land ter wereld waar geen prostitutie bestaat.
Als men in Padang denkt de prostitutie de nek om te kunnen draaien dan jagen ze hersenschimmen na.
Daarbij moet men bedenken dat de gevolgen van het uitbannen van prostitutie erger kunnen zijn dan de prostitutie zelf.

De opmerking "Geen Hollandse toestanden hier" is dan ook een oliedomme opmerking.
In Rotterdam heeft er jarenlang een gedoogzone bestaan, ideaal nee, duidelijk niet, maar er was wel politiecontrole, een vestiging van Keetje Tippel waar die meiden condooms kregen, medische begeleiding en een warme kop koffie, de zaak was redelijk geconcentreerd en onder controle.

Hier ligt dat duidelijk anders, het is illegaal hier, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is, het tegendeel, prostitutie komt hier veel meer voor dan in Nederland.
Heeft ook met de moslimcultuur te maken, de gemiddelde moslim man is net zo monogaam als een chimpansee.
Het Nederlandse spreekwoord " Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd" daar hebben ze hier een eigen draai aan gegeven, ze hebben het woord gelachen vervangen voor het woord vreemd gegaan.
Het motief van Surya dat hij het kan weten omdat hij op heel veel plaatsen in Indonesië is geweest, met vrienden,familie, hotelpersoneel en taxichauffeurs praat, is een zwak argument.

Ja het klopt wel dat Malam niet echt reislustig in Indonesië is, maar de conclusie er aan verbinden dat ik dus er geen pepernoot van weet is ook zwak.
Batam, Jakarta, Bandung, Bali en zelfs Sukabumi, het barst er van de prostituee's, dat weet ik maar al te goed, daar heb ik ervaring mee.
Ik wordt nog regelmatig door angkotchauffies gevraagd of ik op zoek ben naar een jongedame, nog erger, paard in de wieg, kind in de wei, heb al twee keer meegemaakt dat een politieagent mij dat vroeg.
Het lijkt me toch sterk dat het beperkt blijft tot de plaatsen waar ik bekend ben.
De schijnheiligheid overboord smijten, erkennen dat het er is en voorlichting zou al een berg jonge meiden een smak ellende en verdriet kunnen besparen.
Zweepslagen, gevangenisstraf en hoge boete's anno 2012?
Het lijkt potverdorrie wel of ze hier terug willen naar de middeleeuwen.

spacer line  

Hier op Bali krijgen de "dames" die op heterdaad gepakt worden een boete van Rp. 50,000,-.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kijk dat bedoel ik Amed, dat bedrag kunnen de dames in hun tarief verwerken.
Zoiets als brandstoftoeslag als je gaat vliegen Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zulke wetgeving maken, dan invoeren en stellen dat het onder het mom van Pancasila is, dat is wellicht nog hypocrieter dan de inhoud van die wet zelf. Wat een farce.. omdat de gemiddelde inwoner van Padang en omstreken (ik zal maar niet zeggen van welk geloof) zijn lul (o jee!) niet in zijn broek kan houden moeten deze regeltjes gemaakt worden. Tja, dat gaat niet werken natuurlijk.

Ik zit hier inmiddels ook alweer 6,5 jaar en leer nog iedere dag, maar als er iets makkelijk is in dit land, dan is het wel hoerenlopen (o jee!). Het is werkelijk overal, maar dan ook overal. Zelfs direct links en rechts van de moskee als je in de buurt van Subang bent op de Pantura. De hoeren (o jee!) staan daar gewoon voor de deur van de moskee op klanten te wachten.

Dit is Java, werkt vast anders als in Padang, maar zoveel anders zal het allemaal niet zijn. Misschien moet ik er eens heen. Ze schijnen er lekker eten te hebben.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 26-10-2012 15:36 Malam wrote:

[quote removed]

Ik wordt nog regelmatig door angkotchauffies gevraagd of ik op zoek ben naar een jongedame, nog erger, paard in de wieg, kind in de wei, heb al twee keer meegemaakt dat een politieagent mij dat vroeg.

Hi hi hi hi.
Hoe zal dat dan komen ?

Ik zie me al , je bent een eerzame oudere blanke man .
Komt zo'n plaatselijke part time pooier die zijn diensten aanbieden.
Angkotsupir ook nog ( geen ojekrijders die toevallig een werkloze zus of nicht hebben ?).
Die graag bijverdienen ?
Om jeans of blek berie telefoon te kunnen kopen.?

Ik heb wel 1x meegemaakt op Bali, jaren geleden.
Bij de Kutastraat? , schuin tegen over Dulang restaurants(lekker sate en nasi campur) , bij de Kutasquare.

Eerst was het has has has , maak ik een praatje met die hasjdealers , zo'n preman geval .
Zeg ik wil je van mij kopen of verkopen.
Toen werd het stil . Het ijs was gebroken toen ik zeide dat ik uit Amstelerdam kwam.
Toen werd het lachen met de Mister cq Bos .
Mijn has is nog beter en zuiverder dan de hunne zeg ik dan
En toen kreeg ik een aanbod van yang geul , bleek jonge meisje(s) te zijn .
Voel me wel een dirty old man , waarom denken ze (bijna) altijd dat een orang turis schuinmarcheerders zijn ? .
Die paar dagen dat ik langskomt is het lachen en knipoogjes geven als ik langs hun komt en has has zegt.

spacer line  

On 26-10-2012 14:24 zieleffe wrote:
Om Sid ben je nooit wezen kijken, met je gasten op de zeedijk en Achterzijdsvoorburgwal achter de katholiek kerk, de hoerenbuurt van Amsterdam.
Een vraag je wat zeiden die gasten tegen je.

Ziel , ik kom vroeger ( toen ik nog "jong" was) wel eens met mijn gasten ( vrienden uit daaro ) .
Sight seeing om naar de aquariums te kijken .
Ik denk iets meer dan 10 jaar geleden , ben zelfs ooit in een van de cafe's binnen gegaan ( bruine cafe) met oud klasgenote die in Amerika woont .

spacer line  

On 26-10-2012 15:36 Malam wrote:

[quote removed]

De opmerking "Geen Hollandse toestanden hier" is dan ook een oliedomme opmerking.

Hier ligt dat duidelijk anders, het is illegaal hier , maar dat wil niet zeggen dat het er niet is, het tegendeel, prostitutie komt hier veel meer voor dan in Nederland.

Gelukkig is het illegaal , en dat gebeurt ook in de meeste beschaafde landen.
Met Hollandse toestanden bedoel ik dat om een probleem op te lossen ga je onder de tapijt vegen, wordt ingepolderd.
Dus legaliseren die illegale hap en omdat men ook kruideniergenen hebben kan men ook geld verdienen .Belasting heffen.
2 strontvliegen in een klap, geen illegale zaken meer en dan ook geld verdienen.

Inmiddels komen de zzp-ers , bijverdienende huisvrouwen aan bod .
Het verhaal dat goede zaken werden gedaan tijdens de huishoudbeurs, 3D dagen van Bijenkorf is ook al standaard.
En de reden om de illegaliteit te voorkomen klopt ook geen meter.
Hoeveel % van die working girls zijn gedwongen , mensenhandel, slachtoffers van de loverboys etc .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik zie geen enkel verband met de vorm van prostitutie in Nederland en RI. Geen enkele.

De opmerking dat het gelukkig illegaal is? Ook ik heb mijn Schwalbe wel eens Om Sid.
En een Nederlandse aanpak van dit vraagstuk kan in RI niet eens van toepassing zijn. Al was het alleen al zoals eerder iemand opmerkte dat promiscuiteit zoals we dat in RI zien geen enkel raak vlak heeft met prostitutie in nederland. Natuurlijk zijn er de dames. Maar dan hebben we het over heel iets anders. Inderdaad, het is volkssport nummer 1.

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

On 27-10-2012 10:39 Anorak wrote:
Ik zie geen enkel verband met de vorm van prostitutie in Nederland en RI. Geen enkele.

De opmerking dat het gelukkig illegaal is? Ook ik heb mijn Schwalbe wel eens Om Sid.
En een Nederlandse aanpak van dit vraagstuk kan in RI niet eens van toepassing zijn. Al was het alleen al zoals eerder iemand opmerkte dat promiscuiteit zoals we dat in RI zien geen enkel raak vlak heeft met prostitutie in nederland. Natuurlijk zijn er de dames. Maar dan hebben we het over heel iets anders. Inderdaad, het is volkssport nummer 1.

Volkssport no 1 ?
Meer dan voetbal ?

Ik heb een stelling :
1.Het verschil tussen Ollanda en Indosenia is de acceptatie / legaliteitsaspect.

In een land met vrije moraal/sex kan je met je "buurvrouw/man " , collega's , medestudenten , scholieren bepaalde relaties opbouwen.
Je kan zelfs openlijk samenwonen . Dat is algemeen geaccepteerd .
(Ik heb Nederland in diverse steden in totaal > 40 jaren) en tijdens mijn studentenleven vanaf 1968 t/m 1978 kunnen observeren.

In een land waar men formeel de boterbrief moet hebben om bepaalde geneugten des levens wil voorproeven ( laat staan samenwonen) gebeurt het stiekem.
Er zijn 2 mogelijkheden :
a. je gaat het "kopen" als je geen partner hebt .
b. of je gaat te snel trouwen( vaak een moetje) , dus ook veel scheidingen= te vinden in diverse rapporten.
Bij a, is het een logische gevolg als men niet aan hun basisbehoefte kan voorzien omdat er te weinig vrije meisjes zijn die aan vrije sex doen.
Tegenwoordig weten de jongeren ook wel waar ze de mosterd moeten halen.
Maar omdat ze slechte naam krijgen , doen ze het (nog)stiekem.

2.Dus kan ik weinig of geen verschil vinden tussen de prostitutie in Indonesia of Nederland. (is mijn 2de stelling).
Kwestie van vraag en aanbod .

Wat achter de gesloten gordijnen in Nederland en in Indonesia gebeuren heb ik geen zicht.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-10-2012 11:36 Malam wrote: Alles wat met prostitutie te maken heeft, wordt hier onder het tapijt geschoven, maar in het geniep zijn die praktijken hier vele malen erger als in Nederland.
Om je voor te zijn met de vraag hoe weet jij dat nou want ik ken je inmiddels, welnu dat is een kwestie van zonder oogkleppen op, eens goed om je heen te kijken, zelfs in dit kleine bergstadje.
Dat prostitutie hier meer voorkomt dan in NL heeft uiteraard ook te maken met het feit dat het hier een 3e-wereld land betreft waar men door armoe wordt verleid om op een snelle(re) manier voor het dagelijks brood te zorgen. Dat er daarnaast ook een groeiende groep studente(n)(s) zijn die zich prostitueren voor een mobiele telefoon of iets anders gengsi -achtig iets, heeft niets te maken met 3e-wereld maar met hedendaags globaal materialisme. Dan heb je ook nog degenen die wel houden van het "leven" want het is hier veel voorkomend in uitgaansgelegenheden.
Het heeft echter niets te maken met de islam want de grootste hoerenketens kwam ik ooit tegen bij Maumere (Flores, 90% RK), Atambua (West-Timor, 90% christen), Waingapu (Sumba, 80% christen), Kalabahi (Alor, 70% christen), Sanur (Bali, 90% hindoe), Tual (Kei, 70% christen/RK). Het ligt waarschijnlijk meer aan de cultuur van "het achtereind van de tong niet laten zien" dan aan de religies.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-10-2012 13:13 Malam wrote: Prostitutie is in Indonesië vele malen erger als in Nederland Surya, nog erger het uitbuiten van jonge meisjes in de prostitutie is in de grote steden zeer normaal.
Alleen het gaat in het geniep, de gene die enigszins op de hoogte is met het reilen en zeilen in Indonesië en dit ontkent is voor mij ziende blind Emoticon: Angry
Zoals Malam al opmerkt, wordt het je gewoon aangeboden. Als er geen uitgaansgelegenheden zijn, dan wordt het "vlees" wel op een andere manier aan de man gebracht. Via de "express-service" per ojek of anders zelfs per politie-auto met sirenes (echt waar meegemaakt). Als je in een hotel alleen slaapt (waar dan ook: in Atapupu of Jakarta) vraagt vaak 1 van de hotelboys wel of meneer/mevrouw niet een "slaapgenootje" nodig heeft. Ja, daar vangen ze weer zoveel % commissie op.
Jonge meisjes is vreselijk maar velen bieden zich zelf aan voor een Hapeetje of i.d.
Ook de "drang" naar een maagd bij de heren en een knaap bij de dames ( obat awet muda = "eeuwige jeugd" medicijn) doet er een schepje bovenop.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mijn 1e kennismaking met RI (33 jaar geleden) leerde mij dat al binnen 24 uur. Hypocriete maatschappij? Ja, in onze ogen/waardering is dat hypocriet. Hier wordt er toch heel anders tegen aangekeken. Zie ook de postings over pedofolie in "Praathoek-Omong omong". Pedofolie proberen tegen te gaan via het uitdelen van flyers op Schiphol doet nog niet de lokale pedofilie verdwijnen......en die is vele malen groter dan de "buitenlandse".

spacer line  

On 27-10-2012 11:14 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat prostitutie hier meer voorkomt dan in NL heeft uiteraard ook te maken met het feit dat het hier een 3e-wereld land betreft waar men door armoe wordt verleid om op een snelle(re) manier voor het dagelijks brood te zorgen. Dat er daarnaast ook een groeiende groep studente(n)(s) zijn die zich prostitueren voor een mobiele telefoon of iets anders gengsi -achtig iets, heeft niets te maken met 3e-wereld maar met hedendaags globaal materialisme. Dan heb je ook nog degenen die wel houden van het "leven" want het is hier veel voorkomend in uitgaansgelegenheden.

Het heeft echter niets te maken met de islam want de grootste hoerenketens kwam ik ooit tegen bij Maumere (Flores, 90% RK), Atambua (West-Timor, 90% christen), Waingapu (Sumba, 80% christen), Kalabahi (Alor, 70% christen), Sanur (Bali, 90% hindoe), Tual (Kei, 70% christen/RK). Het ligt waarschijnlijk meer aan de cultuur van "het achtereind van de tong niet laten zien" dan aan de religies.

Y-B, vielen dank dat je dit wil plaatsen.
Want jij hebt nog bepaalde "autoriteit" bij een paar leden Emoticon: Wink .

Oya , over Nederlandse toestanden , lees maar de kranten , kijkt maar de TV( o.a undercover in Nederland).
Het lijkt wel Sodom en Gomora aan de rand van de Noord Zee .
De legalisering van de prostitutie heeft ook weinig van de beoogde resultaten op geleverd.
Zelfs als je buitenlandse reportages ziet op tv van de indrukken van buitenlandse toeristen over Nederland en i.h.b Amsterdam .

PS: Ik ben nog steeds tevreden met mijn leven (adem ayem) in Amstelerdam.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Nou Om Sid, ook ik maakte het onderscheid tussen de beroepsdames en weet heel goed wat dagelijkse praktijk is in een derde wereld land. En de gevolgen daarvan.

En zie alleen dat het geen zin heeft daarvoor je kop in het zand te steken of er een andere draai aan te geven. De feiten liggen niet anders. De legalisering heeft wel degelijk zijn gevolgen ! Zeker in Amsterdam heel goed te zien. De halve wallen zijn weg.
Niet dat ik daar problemen mee heb, wel als U de stelling er op loslaat dat het niet werkt.
En dat bedoeld ik dus ook met dat dit in RI nooit zou werken.

Where there is a will there will be relatives.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,136,301 topic views - 240,133 posts - 13,729 topics - 33,219 members - last post @ 21-09-2020 15:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,833,400 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com