indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ploucha
User
spacer line

Klopt t dat ze in Indonesie kleine zielige puppies eten??????????????????

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ja Ploucha, in bepaalde gebieden, zoals in de Minahasa, het noorden van Sulawesi. Daar wordt het R.W. genoemd. Ook in bepaalde gebieden van Sumatra verdwijnt onze trouwe viervoeter in de kookpot.
Selamat makan.

Jan.

Jantje
User
spacer line

Ook in Kalimantan. En in Java (diam diam) Emoticon: Nooo

spacer line  

Sorry maar mooi zoals je dat neerzet Dangdude....ikzelf ben een echte honde vriend! zoals vele Emoticon: Nice ik heb inmiddels drie honden in bali waarvan 2 uit yogja/solo en 1 uit lombok.
Ik durf mijn goed verzorgde..ayam eters niet uit te laten zonder mijn toezicht !!! een goed verzorgde hond kan je toch al gauw een 2 weken van eten!
De oude wijk waar ik voorheen woonde( Seminyak) werd regelmatig een hond vermist! volgens hen zijn er gasten echt op pad om waar dan ook een te pakken voor......Makan....triest maar het zij zo! in Sulawesi is het bij de gemiddelde restaurants een hoofdgerecht!

Beschuldig nu niet direct indonesia! want hier in nl word ook gewoon kat/poes geserveerd bij de chinees danwel! dat is natuurlijk verboden hier ,maar na jaren eten word in eenkeer zo'n restaurant gesloten door dat soort zaken...je voelt hem al denk ik....zonder dat je het weet eet je het....nooit iets van geproeft.

M-Solo.

Live life to the max.......

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Op Samosir in Sumatra word door de Batakkers ook Sang Sang (hond) gegeten en zie je zelfs die beestjes aan het spit op een barbecue.
Het is voor mij onvoorstelbaar dat de kinderen op het ene moment met zo'n hondje aan het spelen zijn en even later het dier word opgegeten.
In Bali schijnt het ook voor te komen maar heb ik het nooit met eigen ogen gezien.
Voor mij zijn echter de onverzorgde honden in Bali nog steeds het meest negatieve van Bali, er lopen ooit dieren met verwondingen rond waar mij de eetlust compleet van verdwijnt en als ik een geweer had zou ik zo'n dier als dierenvriend graag uit zijn lijden willen verlossen.
Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik weet het nog toen ik naar Palasari ging reden we met de bus van de Panti naar een plaatsje waar ze een "warmwater"bron hadden en daar werd er ook een hond geroosterd.Dat plaatsje weet ik niet meer maar de weg was waar je kon oversteken met de boot richting Java.
Je zag dat ze het gingen "panggan".
Maar gewoon te aanschouwen.
Umberto. Emoticon: Talk to the hand

Jantje
User
spacer line

Umberto,

Men zegt dat het erg lekker is. Is dat zo?. Ik heb het nog niet geprobeerd. Wel heb ik ooit in een warung cobra gegeten maar ik vind gerookte paling lekkerder.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Op een van mijn reizen in Sulawesi vroeg mijn gids me waarom ik geen R.W. at. Toen ik met een ernstig gezicht verklaarde dat ik dat kasihan vond - zielig - lag hij en zijn maten in een deuk van het lachen. Ja, ik ben ook een hondenliefhebber Martin, hoewel mijn laatste alweer wat jaartjes dood is (van ouderdom hoor). Maar ik ben nog nooit een Indonesiër tegengekomen die lief was voor dieren. Bij die gelegenheid werd mij trouwens pyton reserveerd, die ik te pedas vond om te eten. Overigens eet ik meestal vegetarisch.
Jan.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Nou om je eerlijk te antwoorden vond ik het geen gezellige gedachte,omdat de Panti Asuhan in Palasari diverse honden hadden rondlopen van mensen uit die buurt die het terrein schoonmaakten en van de Ibu's die de was deden.Ik werd zelfs door een allerliefst keffertje opgewacht en die gaf me daar een reeks geluid!! Emoticon: Very funny Wel begreep ik dat ik de "saté" ervan lekker moest smaken.
Nou en hebben we later op die tocht maar saté kambing gegeten.
Umberto

Blog Bot
spacer line

Beste Dieren vrienden,

Ik snap niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over het eten van een hond ik ben zelf ook gek op dieren en heb zelf ook paarden maar ook ik als dieren vriend eet ook wel eens paarden worst is dat zo verkeerd ? mensen die wel een koe, varken, kip, enz enz eten zouden in eens een hond zielig vinden ik vind het voor elk dier zielig maar dat neemt niet weg dat ik het niet eet.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 05-02-2005 15:13 bali2005 wrote:
Beste Dieren vrienden,

ook ik als dieren vriend eet ook wel eens paarden worst is dat zo verkeerd ?

Ja, ik vind dat raar. Dat doe je toch niet als je van paarden houdt. Om de zelfde reden eten we toch ook geen mensenvlees?

Blog Bot
spacer line

De paarden die in Nederland geslacht worden zijn meestal kreupel door een ongeluk of ouderdom er worden geen gezonde paarden dood gemaakt voor het vlees dit is echter wel met de honden het geval.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

kupukupu
User
spacer line

Tja koeien zijn ook erg lief, en worden ook gezond geslacht, en toch eet ik rundvlees smakelijk op. Anders zou het waarschijnlijk worden als ik een koe in de achtertuin heb staan, en deze dagelijks verzorg.

Andere culturen andere normen. Heb er in dit geval weinig moeite mee. Ben in Indonesië wel meer soorten vlees tegen gekomen waar ik niet veel mee op had. Kat, rat, vleermuis, aap, python, schildpad. Geen één keer de behoefte gehad om te proeven, maar of ik het ook werkelijk niet gegeten heb is natuurlijk maar de vraag......... Emoticon: Confused

spacer line  

Ik heb zelf 4 paarden en je zal mij nooit paarden vlees zien eten! Op die manier kan ik het niet... Koeien, varkens enz zijn ook lieve beesten, maar heb ik minder band mee...

Wij vinden het waarschijnlijk raar van hondenvlees omdat wij dat niet gewend zijn.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Wie heeft er ooit eekhoorn saté gegeten??? Daar had ik ook niet echt veel mee, en vind dat ook erg leuke dieren, maar saté is ook erg lekker...

Voor een try-out, ga naar Tabanan...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

dieren zijn dieren, en dus is een paard hetzelfde als een konijn als een varken en ook als een hond. al die dieren kunnen angst / pijn voelen.
zoals veel beesten in indonesie leven; (vrij) rondlopen en op t 'moment supreme' doodgemaakt worden, dat vind ik altijd nog beter dan de kistkalveren en andere zielige beesten hier in nederland die nooit vrij rond zullen lopen maar hun hele leven in een hokje zullen slijten, totdat ze gedood worden.
ik weet best dat er ook in indonesie fokkerijen zijn, zelf heb ik (gelukkig) alleen maar legbatterijen gezien op bali.
maar ik keur het af hoe weinig respectvol de meeste mensen met dieren omgaan in azie. maar het verschil met de 'westerse wereld' zal ook met ontwikkeling en rijkdom te maken hebben. in azie leeft een groot deel van de bevolking om te overleven. die mensen houden zich niet met dit soort zaken bezig. levensonderhoud, dat zijn de dieren. niet meer en niet minder.
om maar wat bekende dingen te noemen;
-kippen die aan de poten aan elkaar over een brommer hangen, verbrandend omdat ze tegen de moter aanhangen.
-jonge varkens meegesleept in een jute zak.
-varkens op de rug vastgebonden op de brommer.
enz enz enz enz enz enz enz

als wij westerlingen een geslachte hond zien hangen, vinden wij dit erger dan wanneer we een geslacht varken zien. dat komt natuurlijk door het aaibaarheidsgehalte en door wat we 'gewend' zijn te zien, maar eigenlijk vind ik dat dus nergens op slaan. zoals ik al zei: een dier is een dier hoor

spacer line  

Het maakt mij niet uit hoor!
Geef mij maar een paar saté stokjes met hond.
Ik heb thuis ook twee honden, maar zolang hun het niet zijn, maakt het mij niet uit.
Trouwens, er is maar weinig wat ik niet zou eten hóór, ten zij het verboden is.

idbrj
User
spacer line

Toen wij op Sumba (Waikabubak) waren kon je op de markt een hond kopen. In hotel Arta, waar wij verbleven, stond tussen de vleesgerechten van het buffet een vleessoort die we niet kenden.
Op onze vraag wat dat was werd een beetje lacherig gedaan en we kregen een ontwijkend antwoord. Toen we het malse, lekker gekruide vlees geproefd hadden kwam het antwoord. Hond.
Het smaakt prima, maar zal zeker niet bewust op zoek gaan naar RW restaurants.

ploucha
User
spacer line

Iedereen moet natuurlijk eten wat ie lekker vind. Het maakt mij niet uit. Ik zelf wil liever geen hond, kat, vleermuis, aap of zoiets eten.
Als je nou bij een restaurant op Bali gaat eten, staan de engelse vertaling er dan ook bij op de menu-kaart? (Misschien een domme vraag....) Is t altijd duidelijk wat je te eten krijgt?
Ik wil echt liever geen rare dingen eten.......

Groetjes Ploucha Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Blush

indrapura
User
spacer line

Misschien weten jullie het niet ,maar op Bali eten ze schildpad sate,maar sinds kort verboden,schijn potentie verhogend te werken ,
Vraag naar sate peniu aan een balinees en hij zal je met grote ogen aankijken........Selamat makan !!!!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 06-02-2005 17:21 ploucha wrote:
....Als je nou bij een restaurant op Bali gaat eten, staan de engelse vertaling er dan ook bij op de menu-kaart? (Misschien een domme vraag....) Is t altijd duidelijk wat je te eten krijgt?
Ik wil echt liever geen rare dingen eten.......

Groetjes Ploucha Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Dit weet je bij de Chinees in NL toch ook nooit zeker Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jantje
User
spacer line

Halo Indrapura,

Ik werd nieuwschierig naar de reden van dit verbod. Is dit vanwege de potentie verhogende werking, of omdat het een bedreigde diersoort betreft?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Als je een uur in Bali bent weet je als zeker dat de hond geen bedreigde diersoort is in Bali en hond eten vanwege potentieverhogende werking is niet nodig met de tropische temparaturen, als we ook nog hond gaan eten denk ik dat onze vrouwen spoedig op de vlucht slaan!!
Jan

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 11-02-2005 22:32 Richy wrote:
[...]

Dit weet je bij de Chinees in NL toch ook nooit zeker Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Een bekend fabeltje. Er is inderdaad wel hond of kat aangtroffen in de koeling van Chinese restaurants door de keuringsdienst van waren, maar omdat dit een delicatesse is voor de Aziaat eet hij dit zelf en zal het dus niet aan zijn klanten presenteren.

Biancaatje
User
spacer line

Heeee voor mij als vegetarier is alle dierenleed verschrikkelijk! Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry [IMG]Zowel in Nederland (al die zielige varkens, kippen, koeien etc.) als op Bali (al die zielige katten, honden, schildpadden. slangen, eekhoorntjes etc.) Jaha..zelfs katten worden door sommigen daar verslonden, alhoewel de meesten daar toch van walgen, want een kat is toch een beetje heilig. Als een kat wordt doodgereden, wordt meestal ter plekke een klein offertje vor dat dier gemaakt. Over honden wordt een stuk negatiever gedacht. Ik kreeg ooit de schrik van mijn leven toen ik bij Balinese mensen thuis op het erf een geveld hondenlijk zag liggen... In Nl probeer ik de aanblik van slagersetalages meestal te vermijden, maar hier werd ik er vrij plotseling mee geconfronteerd. maar ach...niet-vegetariers moeten toch eten...wees alleen dan niet zo hypocriet om het enen dier boven het andere te stellen en volkeren die honden etc. eten te veroordelen! Weten jullie hoe de varkens hier in Nl gemarteld worden en ' opgroeien' ? Dan hebben de meeste straathonden een stuk beter en vrijer leven achter de rug! Voor de toeristen die toch liever hypocriet varkens blijven eten maar vies zijn van andere dieren: wees maar niet bang hoor, in de echte toeristen restaurants zal je echt geen (straat)hond op de menukaart aantreffen! Aanrader: veregarisch gado-gado!!!!!! Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,795,257 topic views - 229,152 posts - 13,639 topics - 19,747 members - last post @ 16-11-2018 17:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,469,221 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com