indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ramrod
User
spacer line

Hallo,

Scheelt de wisselkoers op het vliegveld van Jakarta veel met het wisselen in Bogor ? Iemand nog een goed en betrouwbaar adres in Bogor ?

Wat is goedkoper denken jullie , steeds uit de geldmachines geld pinnen met bijkomende kosten of via een wisselkantoor , nadeel van pinnen is dat je maar een max per keer kan pinnen en dus de transactie kosten zo aardig kunnen oplopen , wat is trouwens het max dat je per keer/dag kan pinnen ?

Willem

spacer line  

ik pin altijdt bij ''bca atm automaat''2.500.000 nooit geen probleem.je krijgt een goeije dag koers'ja ligt er aan''welke bank jij hebt''toch veel succes

spacer line  

Geld pinnen is geen probleem. Je kan meerdere keren pinnen bij dezelfde automaat. Je moet er alleen even op letten dat het Maestro logo op de automaat staan (sommige automaten zijn alleen voor Indonesische banken) Ook kan je natuurlijk nog bij meerdere automaten pinnen. Ik weet niet precies waar de limieten liggen. Indonesische wisselkoers is beter dan de koers die je in Nederland ziet. Ik heb zojuist nog even gecontroleerd maar bij mij zijn er geen aparte kosten in rekening gebracht (wij waren in juli-augustus in Indonesie). Misschien dat de kosten ergens verwerkt zijn in de wisselkoers. Kijk even goed naar welke automaat je gaat gebruiken. Sommige geven alleen briefjes van IDR 50.000 en als je dan een paar honderd euro pint, heb je een hele dikke portomonee. Het grootste biljet is IDR 100.000 (ongeveer 9 euro)

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

ramrod
User
spacer line

Ik zit bij de ABN , als ik in Azie reis dan gebruik altijd mijn pinpas , maar de ABN rekent hier iederekeer transactie kosten voor , is iedere keer toch weer een bedrag tussen de 2.25 en 5 euro , afhankelijk van de hoogte van het gepinde bedrag . Dit loopt aardig op als je om de paar dagen moet pinnen .

Euro,s meenemen en wisselen is niet gunstiger ?

Wat is de koers in Indonesie dan op dit moment , ik zie op een wisselkoers lijst op mn IPhone €1 = Rp12.489.

spacer line  

Dat is opvallend. Ik zit bij ING en die berekend de kosten niet apart (maar zal waarschijnlijk in de wisselkoers verwerkt zitten). Voor contant geld wisselen moet je ook provisie betalen en je loopt het risico van diefstel of verlies dus daar schiet je niet veel mee op. Wisselkoers is misschien wel iets gunstiger maar dat weet ik niet precies. Het maximale bedrag wat je in een keer kan pinnen verschilt per automaat dus daar zou je op kunnen letten.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

ramrod
User
spacer line

Zie hier wat er op de site van de ABN staat

Met Betaalpas*

€ 2,25 en 1,2% valutakoersopslag

Loopt aardig op zo .

PS bij de ING betaal je ook per transactie hoor, afhankelijk van welk betaal pakket je hebt , zie hier wat er op de ING site staat .

Vreemde valuta
in
niet-eurolanden

€ 2,00 opnamekosten
per transactie***
plus 1,0% koersopslag

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-10-2012 09:57 Villa Ditya wrote:
Geld pinnen is geen probleem. Je kan meerdere keren pinnen bij dezelfde automaat. Je moet er alleen even op letten dat het Maestro logo op de automaat staan (sommige automaten zijn alleen voor Indonesische banken) Ook kan je natuurlijk nog bij meerdere automaten pinnen. Ik weet niet precies waar de limieten liggen.
Sinds begin dit jaar is er nogal het een en ander verander met pinnen in het buitenland. Allereerst bij je eigen bank checken of je uberhaupt nog buiten de EU kunt pinnen en eventueel laten aanpassen.
Verdere is meerdere keren pinnen ten dele waar, mits je de limiet van 3 miljoen per dag niet overschrijdt. Tot begin dit jaar was dit tot 5 of 6 miljoen per dag mogelijk. Dat laatste lijken misschien grote bedragen maar op kleinere eilanden kun je niet overal pinnen en zul je moeten "hamsteren". De limieten zijn door de Nederlandse banken zelf ingesteld ter bescherming. Ik heb daar in mij een lang gesprek over gehad met mijn eigen bank (ABN Amro) maar de limiet met toestemming aanpassen wordt niet gehonoreerd. Dit even ter aanvulling.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

totto
User
spacer line

Binnen 2 minuten 6 miljoen gepind. Rabobank.

09-10-2012 gb CAPEM PANGANDARAN BANJAR af € 162,41
Geldautomaat 21:20 pasnr. 002 IDR 2.000.000 EUR = 12.314,51 IDR

09-10-2012gb CAPEM PANGANDARAN BANJAR af € 162,41
Geldautomaat 21:19 pasnr. 002 IDR 2.000.000 EUR = 12.314,51 IDR

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het geprobeerd de afgelopen twee weken in Tomohon, Manado, Makassar, Ternate en Ambon (en in april op diverse plekken in Timor en Flores). Niet meer dan max 3 miljoen.

ramrod
User
spacer line

> Binnen 2 minuten 6 miljoen gepind

Daar komen dan zo,n7 euro aan kosten bij ..... volgens de Rabo

Wilt u met uw Rabo WereldPas vreemde valuta betalen of opnemen, dan zijn daar kosten aan verbonden. U betaalt de zogenaamde 'koersopslag'. Dat betekent dat de wisselkoers wordt verhoogd met 1%. Bij het Rabo BasisPakket en het Rabo DirectPakket betaalt u bij opnames in vreemde valuta naast de koersopslag € 2 administratiekosten per opname.

spacer line  

Zojuist nogmaals op mijn afschriften gekeken. In afgelopen augustus 3,4 miljoen op 1 dag gepind bij verschillende automaten. Op het afschrift worden geen aparte kosten vermeld. Ik heb een ING rekening. Blijkbaar hanteren de banken allemaal verschillende regels.

Op de site van ING staat het volgende: Met de Betaalpas kunt u in het buitenland maximaal € 500 euro per dag opnemen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Iedere bank heeft zijn eigen regels. De een werkt met kosten per transactie, bij de andere zit dat inbegrepen bij het maandelijkse of kwartaalpakket, koersen kunnen ook wisselen. De bank die je hebt heb je nou eenmaal en die ga je, lijkt mij, niet aanpassen voor een reis naar het buitenland. Alles bij elkaar genomen betaal je kosten, de een wat meer of minder dan de ander. Maar een reis naar Indonesie kost nou eenmaal geld en dit behoort dan tot de vaste lasten van de tijd dat iemand weg is.
Je zult straks hier en daar ook wel wat meer betalen aan transportkosten bijvoorbeeld. Allemaal included in een reis naar Indonesie. Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Effe meerekenen.
Bij ING transactiekosten 2 Euro per opname.
Bij opname in een een 100.000 ATM van BCA kan je normaal gesproken in één keer 2 miljoen pinnen, zeg even plus minus 175 Euro.
Je gaat 3 weken op vakantie naar Indonesië, je hebt per dag 150 Euro nodig, hotel, vervoer en eten, dus een slordige 3150 Euro.
Dan moet je dus 18 maal naar de flappentapper.
Dan zijn de transactie kosten dus 36 Euro, waar gaat dit over Emoticon: Confused

pierre
User
spacer line

Op 12-10-2012 14:35 schreef Malam:
Effe meerekenen.
Bij ING transactiekosten 2 Euro per opname.
Bij opname in een een 100.000 ATM van BCA kan je normaal gesproken in één keer 2 miljoen pinnen, zeg even plus minus 175 Euro.
Je gaat 3 weken op vakantie naar Indonesië, je hebt per dag 150 Euro nodig, hotel, vervoer en eten, dus een slordige 3150 Euro.
Dan zijn de transactie kosten dus 36 Euro, waar gaat dit over Emoticon: Confused

Grappig.
Waarschijnlijk heb ik een streepje voor bij mijn bank ( ING) want ik heb regelmatig gebruik gemaakt van de ATM en inderdaad kreeg ik per transactie maar 1.200.000 RP.

Maar wat schetste mijn verbazing bij thuiskomst. GEEN transactie kosten.

spacer line  

On 12-10-2012 14:35 Malam wrote:
Effe meerekenen.

3150 eurie voor 3 weken .
En ik ga gemiddeld 4 weken , dus heb ik nodig 4200 eurie .
En mijn toekomstige Dreesgeld is ongeveer 1475 euri .

Hoe kan ik mijn gedeeltelijk oude dag in den Oosten betalen ?
Voor 36 eurie kan ik een paar dagen eten kopen bij Lidl.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-10-2012 14:46 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Toch maar een keer een warung of een kaki lima dan Emoticon: Devil Scheelt veel hoor, dan heb je die 36 euro er zo uit.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-10-2012 14:46 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Allereerst is er een verschil tussen iemand die enkele maanden in Indonesië is en enkele maanden in Nederland Emoticon: Yes!
Ik heb het over vakantiegangers en die 3150 Euro is zo maar een slag in de ruimte.
Voor die 1475 Euri moet je dus 9 keer naar de flappentapper.
Transactie kosten dus 18 Euro Emoticon: Wink Beter zo?
Echt ik kan niet begrijpen dat iemand die zo'n verre reis maakt, wat toch een rib uit het lijf is, zich druk maakt over een paar tientjes transactie kosten.

We hebben het hier vaak over dingen die typisch Indonesisch zijn, maar dit is echt typisch Nederlands Emoticon: Yes!

spacer line  

On 12-10-2012 15:02 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Toch maar een keer een warung of een kaki lima dan Emoticon: Devil Scheelt veel hoor, dan heb je die 36 euro er zo uit.

En de kans om typhus, dysentrie, cholera of andere exotische ziekten te krijgen ?.
Ik ken mijn beperkingen . Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-10-2012 15:22 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

En de kans om typhus, dysentrie, cholera of andere exotische ziekten te krijgen ?.

Dan wordt het dus meer dan 9 maal pinnen Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-10-2012 15:22 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik snap er niks meer van. Ik komt uit Indonesie en ik niet maar u mijdt de warung en de kaki lima, precies daar waar de menukazart klein is en het eten er snel doorheen gaat, in tegenstelling tot de lange kaarten van de grote hotels en dure restaurants waar al die dingen allemaal bewaard moeten worden tot het een keer besteld wordt.
Ik werd 25 jaar geleden voor het eerst ziek aan het eind van de reis na het diner in het viersterren Sahid Jaya hotel. De laatste keer heeft iedereen kunnen volgen, dat was anderhalve week geleden nar vertrek uit Manado en mogelijk door het avondeten in het Minahasahotel....

Je krijgt overigens niet zomaar typhus of dysenterie hoor. Er zijn nog allerlei varianten van een tot een paar dagen ziek zijn. De ziekten die u opnoemt zijn allemaal veel erger. Een ander voordeel behalve het geld is dat het eten in warungs of kaki lima veel beter smaakt dan bv in de toeristenrestaurants.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

In Tanzania is ooit eens 600$ van mij gestolen. Dan betaal ik liever wat transactiekosten!
En als je rondtrekt reist het ook veel prettiger als je niet steeds moet nadenken hoe en waar je je geld moet verstoppen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
User
spacer line

Ben het helemaal met Malam eens, waar heb je het over op een reis van 3 weken?

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

3 weken: 3 x € 100,- pinnen zonder kosten ING.
Eten per dag: warung: 20.000 rp nasi cumicumi, snacken: kaki5 gadogado rp 4000, snacken terang bulan rp 15.000, ontbijtje bamisoep: 1200 rp.

(maart 2012 !!)
De rest van het geld verbras ik!

Ken mákkelijk Suraya!
Emoticon: Puh!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-10-2012 15:31 Malam wrote:

[quote removed]

Dan wordt het dus meer dan 9 maal pinnen Emoticon: Yes!
En daarvan zijn de kosten ook al af te schrijven als je 1 dag goed ziek bent. Dus nogmaals: waar hebben we het over?

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-10-2012 11:59 schreef totto:
Binnen 2 minuten 6 miljoen gepind. Rabobank.

09-10-2012 gb CAPEM PANGANDARAN BANJAR af € 162,41
Geldautomaat 21:20 pasnr. 002 IDR 2.000.000 EUR = 12.314,51 IDR

Idd Emoticon: Yes!
Ik heb ook Rabobank en geen probleem!
Het kost je iedere keer een bedrag maar als je bijvoorbeeld in NTT pint dan is de koers die Rabobank geeft + het vast bedrag per transaktie BETER/meer dan wanneer je je euro's contant inwisseld! Emoticon: Yes!

Op Bali is dat anders, hier is mijn ervaring dat je het beste/meeste krijgt als je contant wisselt. Wel goed opletten Emoticon: I love it (je wordt zo geflest Emoticon: Angry )

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,225,934 topic views - 224,558 posts - 13,536 topics - 17,036 members - last post @ 17-12-2017 03:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,538,186 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com