indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sylvie
User
spacer line

Hallo,

Wij vertrekken eind oktober voor 30 dagen naar IndonesiŽ. Het plan is om eerst Java te doorkruisen en daarna Bali en Lombok te verkennen.
Het reisschema voor Java ziet er momenteel als volgt uit:
28/10: aankomst in Jakarta (10u 's ochtends). Doorreizen tot Bogor (bezoek botanische tuin) & overnachting Bogor
29/10: transfer van Bogor naar Bandung (via Pancuk pas). Is het nodig om hiervoor reeds een ticket te boeken op voorhand? Doe je dit best met de bus? Hoe lang duurt de rit ongeveer? overnachting in Bandung
30/10: bezoek Bandung - overnachting in Bandung
31/10: treinreis naar Yogyakarta. Is het nodig op voorhand je ticket te boeken? - overnachting in Yogyakarta
01/11: Yogyakarta - bezoek Borobodur
02/11: Yogyakarta - bezoek Prambanan en Yogyakarta
03/11: Transfer naar Solo - overnachting Solo
04/11: Busreis of treinreis van Solo naar Malang - overnachting in Malang
05/11: vertrek richting Bromo - overnachting hetzij in Tosari, hetzij in Cemoro Lawang
06/11: heel vroeg opstaan om Bromo te zien en in namiddag vertrek richting kust voor oversteek naar Bali.

Voor Bali willen we eerst het noorden bezichtigen (Lovina Beach en een stukje van het binnenland regio Batur, Bedugul en Munduk) en dan oversteken naar de Gili eilanden en Lombok om daar een dag of 5 te spenderen en van daaruit terug te keren naar het zuiden van Bali.

Ons vertrek uit Bali is gepland op 27 november. Indien we ons aan het reisschema in Java kunnen houden en effectief op 6 november kunnen oversteken naar Bali, hebben we nog 21 dagen over om Bali en Lombok te bezoeken.
Is dit voldoende? Of moeten we meer tijd voorzien in Java? Is ons reisschema voor Java te optimistisch? Is alles goed te doen met openbaar vervoer of moet je zoveel mogelijk met een Bemo of prive chauffeur doen?
Ik vind het ook moeilijk om vanaf de Bromo naar Banyuwangi te gaan, ik vind hier niet zoveel informatie over terug aangaande de beste reisroute. Zijn er misschien dingen die we vanaf de Bromo nog over het hoofd zien? Ik weet dat de Ijen ook heel mooi is, maar er wordt gezegd dat deze in het regenseizoen niet aan te raden is om te beklimmen.

Wat moeten we ons exact voorstellen bij het weer en klimaat op Java, Bali en Lombok gedurende november?

Alle tips zijn welkom.

Bedankt
Sylvie en Fred

spacer line  

In Indonesie is het altijd warm met een hoog luchtvochtigheidsgehalte. Stelregel: als de klank "br" in de naam van de maand voorkomt dat is het regentijd. November is dus een maand waarin het zal regenen. Hoe dit precies uitpakt is moeilijk te zeggen. De laatste jaren is het veel droger op Java dan normaal. Moessoenbuien zijn over het algemeen kort en krachtig. De meeste mensen houden hier rekening mee en als het regent dan wachten ze gewoon tot de bui over is. Op Java is trouwens veel meer te zien dan menigeen weet. Op onze website heb ik een overzicht gemaakt van alles wat er op midden Java te zien en te doen is (zie http://www.villaditya.nl/uitstapjes.php). Bali is leuk maar erg toeristisch. Lomok ben ik geweest maar was ik niet van onder de indruk. Java vind ik persoonlijk veel authentieker en interessanter. Wij kennen trowuens veel mensen in de toerisenbranch dus als je een adres wilt hebben voor vervoer, uitstapjes etc dan horen we dat graag.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-10-2012 11:11 sylvie wrote:
Ik vind het ook moeilijk om vanaf de Bromo naar Banyuwangi te gaan, ik vind hier niet zoveel informatie over terug aangaande de beste reisroute. Zijn er misschien dingen die we vanaf de Bromo nog over het hoofd zien? Ik weet dat de Ijen ook heel mooi is, maar er wordt gezegd dat deze in het regenseizoen niet aan te raden is om te beklimmen.

Wat moeten we ons exact voorstellen bij het weer en klimaat op Java, Bali en Lombok gedurende november.
Je vind hier niet zoveel informatie? Met alle respect maar ik val nu van mijn stoel. Dit topic gaat over Indonesie en als er ergens wel VEEL over geschreven is dan is het over Java en Bali. OOK over de vraag die je stelt.

En een "exacte" voorstelling van het klimaat is er niet. Het ZOU dan regentijd moeten zijn maar aangezien het weer in de hele wereld in de knup zit is Indonesie daar geen uitzondering op. De kans op regen is groot, de kans dat het niet regent ook...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

28/10: aankomst in Jakarta (10u 's ochtends). Doorreizen tot Bogor (bezoek botanische tuin) & overnachting Bogor
Na een reis van pak 'm beet 30 uur nog even de Botanische Tuin doen? Dan zeg ik of schrappen of eerst een nachtje slapen om bij te komen.

1 week op Java voor dit alles, maar 2 weken op Bali/Lombok? Omdraaien je schema en rustiger aan doen, anders kom je overwerkt terug thuis. Lijkt me niet wenselijk.

Klimaat is tropisch, weer is nog niet bekend, maar hele dagen regen zijn vrij zeldzaam.

spacer line  

een zware trip''hou er echt rekening mee''het regen zeisoen staat voor de deur''zeker weten
op dit moment is het in jawa bloedtejes heet panas sekali''er heerst veel droogte'in midde jawa 'toch veel plezier''selamat jelang'

Dominica
User
spacer line

Wij hebben met een huurauto 6 uur gedaan over de rit Bogor Bandung. Er is heel erg veel verkeer. In branding sliepen wij in het Aston tropicana, erg centrale omgeving. 20 minuten met de taxi voor 15.000 rph naar de art deco wijk! In yogyakarta is veel te zien, 2 dagen is misschien wat weinig, er zijn ook lokale bezienswaardigheden. Het paleis van de sultan, badhuis, birdmarket. Solo lijkt erg op yogyakarta. Vergeet niet dat het verkeer heel erg druk is, 1000den auto,s en brommers en wagentjes opende weg. Wij hadden een geweldige chauffeur in yogyakarta. Hij keek niet op zijn horloge, had een mooie nieuwe auto met wifi en flesjes water. Erg service gericht, had een zesdaags programma voor ons gemaakt. Hij spraak uitstekend Engels, bracht ons naar plaatsen waar de toeristen niet komen,
Zijn naam is Frans http://:dejongasia.com. Kan hem zeer aanbevelen. Er zijn veel chauffeurs die in niet veilige auto's rijden. Frans kevert kwaliteit, veel extra,s en service!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dominica: Veilig of niet maakt niet veel uit als de auto niet verzekerd is.

sylvie
User
spacer line

heel erg bedankt voor alle reacties. Ik onthoud dat we meer tijd moeten uittrekken voor Java als we dit op een relaxe manier willen doen. Misschien een dagje extra Bogor en daarnaast 1 extra overnachting in Yogyakarta.
Ik ga zeker ook de websites bezoeken die jullie hebben aanbevolen.

aan Villa Ditya: adresjes voor uitstapjes en prive chauffeur zijn altijd welkom. Kunnen wij ook nog contact opnemen met jullie eenmaal ter plekke. We gaan nl nog geen hotels vastleggen op voorhand (buiten de eerste avond dan) omdat we ons een beetje willen laten leiden door wat er zich op het moment zelf aanbiedt. We weten dus wel in grote lijnen wat we zeker willen zien, maar we willen ons eigenlijk niet vastpinnen op data. Het is dan ook moeilijk om al bepaalde uitstapjes op voorhand vast te leggen daar we niet met zekerheid kunnen zeggen wanneer we waar zullen arriveren.

Dit is onze eerste keer op reis naar AziŽ en we willen eigenlijk gewoon genieten van dit prachtige land en zijn inwoners. We vertrekken dus met rugzak en Lonely Planet op zak (aan Anne Mieke: had deze website nog niet grondig bekeken vandaar ook de vragen die ik stelde...).

Ik stel in elk geval mijn verwachtingspatroon wat bij, ik begrijp dat je in Java grote afstanden aflegt en je dus allicht wat meer tijd nodig hebt om dit op een rustig en aangenaam tempo te doen.

Iedereen bedankt voor de feedback.

Groetjes,
Sylvie

spacer line  

Beste Sylvie,
Wij wonen in Nederland maar hebben dagelijks intensief contact met Indonesie (met name mijn vrouw die daar vandaan komt). Ik kan je Biancatours.com aanbevelen voor uitstapjes en vervoer. Guntur (de eigenaar) kennen wij heel erg goed en levert prima werk voor een redelijke prijs. Rijdt met goede auto's (4 in totaal) en heeft ervaren chauffeurs in dienst. Guntur kan je ook met andere zaken helpen (zoals het verlengen van een visum, tips etc). Guntur is Indonesisch maar spreekt goed Nederlands. Ook kennen wij een aantal lokale gidsen. De uitstapjes hoef je niet van tevoren vast te leggen. Het is misschien wel handig om alvast contact met Guntur te leggen (hij reageert altijd erg snel op e-mails). Kan eventueel ook via Facebook. Als je ons wilt bereiken kan je het beste op onze website kijken voor e-mail adres en telefoonnummer. Je zou ook kunnen overwegen om in ons huis te overnachten (is tegen die tijd helemaal gemeubileerd). Yogyakarta is erg druk en toeristisch wat voordelen maar ook nadelen heeft. Ons vakantiehuis staat net buiten Yogyakarta (halverwege Solo) en is heerlijk rustig (en heeft o.a.) een eigen zwembad. In ons huis kan je genieten van het echte Indonesiche leven (rijstvelden, vulkanen, vriendelijke bevolking)!

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Lizzy-Ilse
User
spacer line

Hallo
Ik sluit mij helemaal aan bij de informaties van Villa Ditya.
In het kort: ik ben net twee weken terug van een 5 weekse reis door Java ( roots) en Bali( voor 't eerst)
Wil je wat meer van Java kennen, waar heel veel te beleven en te zien is, dan zou ik er een veel langere tijd voor uittrekken.
Bali was de bedoeling om evt. later te overwinteren, maar daar ben ik van terug gekomen....nooit meer! Touristisch.
Ik wens jullie een schitterende reis en veel plezier.
Steffie.

Pascal.F
User
spacer line

Sylvie,

Je kan heel makkelijk op 1 dag na het bezoek aan de Bromo met privť vervoer tot in de buurt van de
Kawa Ijen komen.Er 1 nacht in de buurt slapen ,hem bezoeken en dan verder naar Bali.
Volgens mijn bevindingen is het weggetje naar de Ijen heel goed te doen (1.5 a 2 m breed )misschien wel wat modder (water kan dit oplossen ) ??
Wij regelde transport via Joost op dit forum en dit was prima !!

PS. Ik zou ook meer tijd uittrekken voor oost -Java
Veel plezier Emoticon: Yes!

joost
User
spacer line

Sylvie je kunt ter plaatse contact met me opnemen. Zit momenteel weer voor een tijdje in Oost-Java. Ik heb een verzekerde auto met chauffeur in de verhuur. Veel ervaring. Je mailed maar indien je meer info wilt.
Verder voor en ieder : Eindelijk is men begonnen de super slechte weg naar de Kawah Ijen te repareren vanaf de zijde Bondowoso

spacer line  

we hebben een site gevonden die een vierdaagse avontuurlijke trip maakt vertrekkende vanuit Yogja naar Bali. Onderweg bezoeken we Solo, Bromo en Ijen. momenteel zijn we met z'n 2tjes. We zouden het tof vinden mochten er nog 2 of meer mensen meereizen. Zodoende kan de prijs aanzienlijk gedrukt worden. Wie is er geintereseerd?
Kijk maar eens naar de site www.azimuth-travel.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,411,176 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com