indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar er zit toch ook veel waarheid en een goede perceptie in de postings van RPeetoom. Welkom, je bent de jus die nodig is.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 07-10-2012 20:11 schreef Yogya-Bali:
Maar er zit toch ook veel waarheid en een goede perceptie in de postings van RPeetoom. Welkom, je bent de jus die nodig is.

Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Cooool

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 07-10-2012 20:10 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
De dames van de "betere" klasse willen toch ook niet achteruit dus zullen ze er nog meer dan een ayam kampung aan doen hun niveau te behouden. En daarbij kan ook behoren: de boel belazeren. Dit als contradictie GB (de jus voor discussie).

En dat bedoel ik! dus............? Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Beste Yogya,

Bedankt voor de flinke scheut jus... Deze is zo vet dat ik even tijd nodig heb deze jus van je te verteren.. Haha

Wat me meestal opvalt is dat de dames van de "betere" klasse inderdaad wel proberen hun status te behouden. Men trouwt ook vaak met mensen uit dezelfde sociale omgeving.

Menselijk is het natuurlijk zo dat iedereen zal proberen zijn leven zo goed en leuk mogelijk te leven. Dit kan zowel op sociaal, financieel of cultureel gebied zijn.

Dus ook logisch van een dame uit de kampung en een hogere klasse haar geluk te zoeken bij iemand die het "beter" heeft. Vaak komen ze bedrogen uit als ze hier in Nederland zijn.

Dan eindigen ze alsnog ergens boven Dokkum in een gat waar geen hol te beleven is of ergens in de Bijlmer 10 hoog....

Maar goed het topic ging over alle Indonesiërs over 1 kam scheren. Er gaat natuurlijk wel een bepaald beeld ontstaan als je alle verhalen van onze ervaringsdeskundigen leest hier die ze mee hebben gemaakt de laatste jaren. Zouden we deze hele discussie niet als een groot cultuurverschil kunnen omschrijven, oh wijze Yogya?

Hoe denkt de gemiddelde Indonesiër over ons? Dat heeft denk ik ook met cultuur te maken.
We zijn wel degelijk anders. Toch ben ik blij met een Indonesische partner. Ik vindt bijvoorbeeld de Indonesiër veel liever voor kinderen zijn dan een gemiddelde Nederlander.

Ik denk dat Peetoom iemand is die ook positief in het leven staat en kansen grijpt die hij kan pakken. En leuk dat hij ook ondernemer is die wat Jus komt brengen.

Doe jij er nog een scheutje Jus de Yogya bij?
Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-10-2012 20:31 bule gembel wrote: Zouden we deze hele discussie niet als een groot cultuurverschil kunnen omschrijven
Niet zozeer een cultuurverschil als wel een verschil tussen westen en 3e wereld. Cultuurverschil is er ook tussen Londho en Aussie, maar toch anders dan tussen Londho en 3e wereldlanden.

spacer line  

Dit is een magere jus Yogya Emoticon: Smile
Kamu pelit! Doe er nog eens een scheut bij!

gjvoostr
User
spacer line

RPeetoom, maak je niet druk.
Ik moest me in mijn topic wat ik gestart heb (vrij reizen met paspoort) al vreselijk inhouden om geen nare dingen over de nederlandse auteurs te schrijven.
Er zitten mensen op dit forum die erg gekwetst zijn of een bepaald type vrouw zoeken die ze in Nederland niet kunnen krijgen.
En sommige vrouwen gaan voor geld, welvaart, dat is in onze westerse wereld ook zo.
Maar sommige mannen op Bali lopen ook op te scheppen dat ze geld hebben en laten dat graag zien (hoewel ze in Nederland waarschijnlijk net rond kunnen komen).
Tja, dan vraag je er ook om.
Dus ik heb mijn vriendin meteen verteld dat ik niet rijk ben, wat ik verdien, wat de onkosten zijn, gewoon om het haar in perspectief te kunnen laten zien.
Als ze wat nodig heeft help ik haar, zo ook met het opstarten van haar bedrijfje maar ze moet er wel gewoon zelf voor werken, dat geeft haar en mij ook meer voldoening.
Omdat ze nu zelf mensen in dienst heeft helpt ze ook die familie weer dus er zijn nu ongeveer 15 mensen beter geworden omdat ik haar wat geld gegeven heb en zij er een goedlopend zaakje van gemaakt heeft.

Over goedlopend gesproken, ik heb net een mailtje gestuurd naar je SPA.
Ik wil haar even verwennen door een goede knipbeurt bij jou te laten doen.
Op Bali knippen ze alleen maar maar dunnen ze het haar niet uit, dus ze wil nu haar haar kort laten knippen, en dat vind ik niet zo mooi.
Compromis is dus een goede kapper op Bali.
Dus.. misschien tot ziens!

Gert-Jan

spacer line  

wat maakt het nu voor verschil'waar de persoon van daan komt''is het dan soms een bedreiging om een relatie aan te gaan met iemand uit de kampong''het gaat er toch om wat er aan de ''binnen kant zit van de persoon self''en als 2 mensen veel om elkaar geven' van welke klase het ook mag zijn ''dit stort mij heel erg''als je een relatie aan gaat in indonesia''met een lieve vrouw''of het nu een boerin is of orang petani ''of scholing of geen scholing''daar kan je zelf altijdt wat aan doen''jij moet je self aan passen''aan de omstandige heden'waar je in beland'als een buitenlander' die'naar holland komt. zal hizich moeten aanpasen''waar je ook maar gaat wonen in de wereld''de mensen pasen zich niet aan jouw aan''het is nemen of geven''take it ''ore laeve it'' atauh berangkat''' Emoticon: Stupid

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laat ik allereerst zeggen dat het op lijkt dat het woord kampung bij vele Nederlanders een negatieve klank heeft.
Terwijl bij wijze van spreken driekwart van Indonesië uit kampung2 bestaat, een heel normaal woord hier, zoals Anne Mieke ook al aangaf.
Ayam kampung vind ik een vreselijk woord als dat voor een dame/vrouw of meisje wordt gebruikt, Indonesiërs die het wat hoog in de bol hebben willen dit woord nogal eens gebruiken.

Er zijn ook veel mannen die via vrienden of familie een Indonesische jongedame tegen komen en trouwen, huisje, boompje, beestje en ze leefden nog lang en gelukkig.
De waarschuwingen op dit forum gelden meestal voor mensen die na een vakantie in Indonesië hals over kop verliefd raken.
Die zitten op een roze wolk, weten vaak de achtergrond niet van de dame in kwestie.
Daar gaat het vaak fout, die zie je dan ook niet meer terug op het forum.
Mensen die een Indonesische partner hebben komen wel heel vaak met die tragedies in aanraking (ik althans wel)

Mensen die waarschuwen en dat vanuit hun eigen ervaringen/waarnemingen doen kan men toch nauwelijks negatief noemen, het lijkt me eerder positief om iemand te waarschuwen die blind op een roze wolk zit voor hij de bietenboot in gaat, dat heeft niets te maken met het over één kam scheren.

Mensen die op Batam bekend zijn, weten dat dit een werkeiland is, het barst er van de bleekgezichten, dit eiland trekt jongedames aan uit alle uithoeken van Indonesië, die daar voor het merendeel in één van de vele uitgaansgelegenheden terecht komen.
Als je voor langere tijd op Batam bent en bovendien behoorlijk Indonesisch spreekt, daarbij ook nog de 60 lentes bent gepasseerd en ze je regelmatig met je vrouw zien, dan zien die jongedames je vaak niet meer als potentiële suikeroom.
Dan worden ze vaak wat openhartiger en willen ze je ook nog wel eens vragen stellen die ze niet aan het bleekgezicht die ze op het oog hebben willen vragen.

Westerlingen die voor een klus van één of twee maanden op Batam moeten zijn voelen zich als kinderen in een ballenbak van MacD.
Het merendeel van hen die hals over kop verliefd raken, krijgen natuurlijk te horen dat de schone maagd tot voor twee weken werk had, maar door inkrimpen van personeel is zonder komen te zitten en dus nu even enkele weekjes in het cafe werkt ter overbrugging.
Maar de verliefdheid heeft toegeslagen de dame is tot over haar oren verliefd en laten we het maar niet over het bleekgezicht hebben.

Maar hij moet terug en zijn geliefde kan niet mee.
Maar dat is geen probleem, als de bule nu alles in Nederland op de rail zet, zodat hij zijn geliefde naar Nederland kan laten komen, dan maken we nu een kommitment (populaire uitdrukking in die kringen) dan maak je geld over en ach wat is vierhonderd Eurootjes per maand als je verliefd bent, dan kan zijn geliefde stoppen in het cafe en op haar gemak werk zoeken.
Kort gezegd, bleekgezicht weg, de dame terug in het cafe, met haar financiële ruimte kan ze nu wat kieskeurige haar klantjes uitzoeken.
Ook meegemaakt dat moeder de vrouw in Ned. voor de tropische schone het veld moest ruimen.
Voor die mannen zijn de waarschuwingen op het forum bestemd, laten we daar duidelijk over zijn.

Dat is mijn ervaring, op Bali zal het niet anders werken.
Op West Java werkt het iets anders, in de kleine steden zal men op enkele karaoke cafe's geen uitgaansgelegenheden vinden.
Karaoke is in Azië nu eenmaal populair, op de dag vindt je daar groepjes dames die zich kostelijk vermaken, ze zullen best een praatje met een bleekgezicht maken, pure nieuwsgierigheid, waar kom je vandaan, ben je hier getrouwd en wat spreek je goed Indonesisch, de kans zo'n dame aan de haak te slaan is vrijwel nihil op in het vrij strenge Islamtische West Java.

Dat zelfde karaoke cafe trekt s'avonds een heel ander publiek, vooral de dames zijn panisch bang voor een razzia, je kan je afvragen waarom.
Drink er op je gemak een biertje en kijk om je heen, ga tegen sluitingstijd naar buiten en kijk hoe de dames naar buiten komen.
Inmiddels omgekleed, weg decolleté, weg korte rok en er zijn er zelfs die een jilbab dragen.
Meestal staat de vaste ojek al te wachten om ze thuis te brengen, nog effe een ojek zoeken is te link, stel je voor dat iemand ze herkend.
Ook voor de bule (het zijn er niet zo veel hier) die verliefd wordt op zo'n dame geldt als op Batam, de kans dat je een zedige maagd treft is vrijwel uitgesloten.

Dat is niet alles over één kam scheren, dat is een welgemeende waarschuwing voor een bepaalde groep, kruip niet op de eerste de beste roze wolk, neem de tijd om uit te zoeken wat voor achtergronden een jongedame heeft voordat je tegen een berg ellende aanloopt.
Ik ken hier ook dames met een goede opleiding uit wat RPeetoom hogere kringen noemt, die zitten echt niet te wachten om in een dorpje op het platteland van Ned. of driehoog achter terecht te komen.(wederom uitzonderingen daar gelaten)

Overige waarschuwingen die men hier vaak geeft, kijk uit in het verkeer, het is hier een gekkenhuis op de weg.
Pas op, voor veel Indonesiërs is een bleekgezicht niets meer of minder dan een wandelende portemonnee, alles draait hier om geld.
Dat is geen kwaadsprekerij, maar keiharde feiten.
Het is duidelijk dat RPeetoom zijn kennis van Indonesië zich beperkt tot een selecte groep op Bali, ik kan alleen maar zeggen "houden zo" het zou zonde zijn als zijn droom in duigen zou vallen.

Mocht RPeetoom zijn stelling dat hier op het forum heel Indonesië over één kam wordt geschoren kracht bij zetten, dan heb ik maar één advies voor hem.
Pak je koffer in en maak een reis van een half jaar over andere eilanden, ga alleen, mijdt dure hotels en stort je in het dagelijks Indonesische leven van het platteland, grote en kleine steden.
Daarna zou ik nogmaals willen horen hoe je over de dingen denkt.

spacer line  

ok ..ik ben het met jouw eens ..het draaid altijdt om geld''maar hou daar wel rekening mee, dat de de meeste mannen''die naar ''batam gaan 'of bal '' lopen alle maal hun eigen lul achter na'ik zelf kan batam maar al te goed'ik heb er 3 jaar gewoond'en gewerkt' toen was het nog goed''

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-10-2012 05:33 gerry deuren wrote:
ok ..ik ben het met jouw eens ..het draaid altijdt om geld''maar hou daar wel rekening mee, dat de de meeste mannen''die naar ''batam gaan 'of bal '' lopen alle maal hun eigen lul achter na'ik zelf kan batam maar al te goed'ik heb er 3 jaar gewoond'en gewerkt' toen was het nog goed''

Juist en voor de mannen die hun plasser achterna lopen zoals jij het noemt en de dames die daar op uit zijn, geldt de waarschuwing, ik ken vele mixed koppels die heel gelukkig zijn.
Ik ken ook heel veel Indonesische dames in mijn omgeving waar niets op aan te merken is en zo zijn er miljoenen.
Maar ik heb ook maar weinig huwelijken die hals over kop gesloten werden uit de categorie waar ik het over had zien slagen.
Een vent van over de 50 jaar met een meisje van 21 die in een boerengehucht terecht komt, terwijl ze in Nederland aan iedere vinger 10 gabbertjes kan krijgen van een jaar of 23 voel je em.

spacer line  

On 07-10-2012 20:31 bule gembel wrote:

Hoe denkt de gemiddelde Indonesiër over ons? Dat heeft denk ik ook met cultuur te maken.
Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Adoeh , gelukkig is er communicatieproblemen .
En dat velen vaak met Indonesiers te maken hebben die maatschappelijk gezien de mindere zijn .
Anders ...............................
Mss krijg je angin dari depan ( wind van voren) Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-10-2012 07:59 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Adoeh , gelukkig is er communicatieproblemen .
En dat velen vaak met Indonesiers te maken hebben die maatschappelijk gezien de mindere zijn .
Anders ...............................
Mss krijg je angin dari depan ( wind van voren) Emoticon: Shiny

Daar kan ik mij inderdaad iets bij voorstellen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Overigens Gert Jan alias Gjvoostr , het is na wat meer informatie van jou kant duidelijk dat je weet waar je mee bezig bent.
Door schade en schande wijs geworden (ik overigens ook) ik lees dat je vriendin heel goed bezig is, mooi man.
Ik wens jou en je vriendin heel veel succes en veel plezier in Kuala Lumpur

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zal er ook maar weer proberen, een ondersteunende factor zijn en Malam en gerrie deuren, complementeren door hun eenvoudige uitleg.
Als ik dat doe, dan krijg je toch geen antwoord op mijn vragen, want dat hebben ze niet.
Dus nu mijn bijdrage ...............

gerrie deuren schreef
wat maakt het nu voor verschil'waar de persoon van daan komt''is het dan soms een bedreiging om een relatie aan te gaan met iemand uit de kampong''het gaat er toch om wat er aan de ''binnen kant zit van de persoon self''en als 2 mensen veel om elkaar geven' van welke klase het ook mag zijn ''dit stort mij heel erg''als je een relatie aan gaat in indonesia''met een lieve vrouw''of het nu een boerin is of orang petani ''of scholing of geen scholing''daar kan je zelf altijdt wat aan doen''jij moet je self aan passen''aan de omstandige heden'waar je in beland'als een buitenlander' die'naar holland komt. zal hizich moeten aanpasen''waar je ook maar gaat wonen in de wereld''de mensen pasen zich niet aan jouw aan''het is nemen of geven''take it ''ore laeve it'' atauh berangkat''' Emoticon: Stupid

Permisi; daar sta ik ook achter het verhaal van gerrie deuren en malam, je weet maar nooit wat je er achter moet zien, deze aanvallen, op het niveau van je partner.
Al komt ze uit een zigeuner familie dan is het maar zo.
Wel is het zo, dat je dan alle consequenties moet aanvaarden, van het gevolg van je keuze.
En daar komt het dilemma om de hoek kijken, als het fout gaat, word het af gewimpeld op de gemeenschap.
De maatschappij moet in dat geval, weer hun financieel helpen en daardoor is er van die overheid, ook regels bedacht, die te maken hebben, dat de overheid heeft alimentatie betalingen ingevoerd,naar de man.
Wat daar het gevolg van was, dat die man geen cent had te makken en gewoon weer een nieuw lief poesje aanschafte.
Zo is de visuele cirkel rond, door nepotisme schijnhuwelijken hebben vele jaren ons land geteisterd.
Daardoor zijn ook de maatregelingen, een vrouw uit het buitenland te halen, aangescherpt.
Zoals inkomen en huisvesting noem het maar op.
Ik denk nu dat deze topic is ontstaan, door de ongerustheid die negatieve berichten, hun klandizie in het geding komt, waardoor er minder toeristen van uit Nederland naar Bali zal komen.
Nou zo veel invloed, dat hebben we niet, je moet hier van uitgaan, dat deze site veel meer te maken heeft met het zien, wat er gebeurd, als je daar woon en te maken heeft met datgene wat je ervaart.
Meer en minder kan je er niet van maken.
Alle geleerdheid op een stokje je kan geen invloed hebben op de mensen die de keuze zelf maak.
Want de waarschuwingenn die door mij, of anderen ook zijn gedaan, hebben alleen het effect, dat ze op hun hoede zijn, waar aan ze gaan beginnen, dat effect is er wel degelijk aangetoond.
Anders zou deze site, allang ter zielen gegaan zijn, voorbeelden genoeg op het internet………….

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach Om Ziel, de huidige wet in Nederland biedt voldoende garanties dat bepaalde dames met bepaalde bedoelingen uit het buitenland nagenoeg geen kans meer krijgen.
Wat erg jammer is, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, dat twee mensen met de beste bedoelingen daar ook de dupe van zijn godverdegodverdegodver, vergeef mijn verontwaardiging.

Ik begrijp best dat het moeilijk is het kaf van het koren te scheiden, maar het moet mogelijk zijn met de liefde van je leven samen te zijn in Nederland, waar zij/hij dan ook vandaan komt.
Dat wordt nu bij de IND aan een stelletje klootzakken over gelaten die kant nog wal weten, als dat stelletje nu in de ochtend ruzie hebben gehad met hun echtgenoot/echtgenote dan wijzen ze alles af.
De verkeerden laten ze binnen komen de schrijnende gevallen pleuren ze eruit.
Het wordt tijd dat daar ambtenaren komen te zitten die de zaken op juiste waarde weten te schatten, zonder de invloed van ene Geert Wilders. punt

Misschien beter Om Malam een oordeel te laten geven, op basis van gegevens in de aanvraag, voor een visum een aanvraag kan ik al een behoorlijk analyse geven als je wat meer weet van de jongedame en dan ook voor veel minder poen als dat Surya zegt dat een ambtenaar hier verdient Emoticon: Blush
Voor Nederlandse maatstaven ben ik dus t.o.v. Indonesië spotgoedkoop, zonder corruptie Emoticon: Talk to the hand
Geintjuuuuuuuh

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-10-2012 17:57 elsbeth wrote:
Als kapper/stylist. Maar misschien handiger als hij het zelf vertelt, want misschien zit ik er toch naast en heb ik de verkeerde te pakken...

Om in de woorden van Samsom te vervallen," nu doe je het weer "
Eerst bij Fatima en nu weer.
Is het niet in jouw brein opgekomen dat het verleden of wat iemand doet niet belangrijk is?
Dat wat iemand in een topic schrijft/vraagt los staat van zijn persoonlijke leven??????
Zou het niet zo kunnen zijn dat we gewoon antwoorden op basis van wat er wordt gevraagd zonder in her verleden te spitten van iemand?
Of zijn Story verhalen belangrijker voor jou, het blijkt welke je bladen je leest, dit was de tweede keer dat je feilloos iemand aan kon wijzen, valt mij een beetje tegen voor iemand die pretendeert heel intelligent te zijn.
Zonder dat voor zichzelf te houden en te gebruiken om gelijk te krijgen.
Ja sorry Elsbeth, ik mag dan wel een rare kwast zijn, maar ik vertrouw op mijn eigen waarnemingen, ik spreek dan ook niemand aan op wat er in één of ander blaadje staat.

elsbeth
User
spacer line

Pardon? Geen woord heb ik gezegd over Fatima, maar je bedoelt misschien een ander waar je mij zo over uitfoeterde. Ik heb wel gevolgd wat er allemaal gesuggereerd werd over Fatima en ik weet ook predies wie er bedoeld werd. (o.a. door de moderator Oyibo). Ik heb mij daar verre van gehouden, dat gepraat over iemand.
Nu over deze meneer die hier gewoon zijn naam gebruikt, zegt dat hij een zaak op Bali heeft.
Ik ben benieuwd, druk op de knop en kom er welgeteld één tegen op Bali, zal hem wel zijn dan. Ik had niet het idee dat hij iets te verbergen had, hij mag trots zijn op wat hij bereikt heeft! Maar ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd of hij ook vindt dat ik iets verkeerds heb gedaan.
By the way: ik pretendeer niet om intelligent te zijn, ben het ook niet. Dat jij dit zegt heeft niet zoveel met mij, maar meer met jou te maken.) Minderwaardigheidscomplex? Ja sory hoor, ik kan het ook.
En nee: geen Story, geen Prive, geen Panorama. Blijkbaar heb jij die blaadjes wel gelezen, want ik spreek niemand aan op wat ik in een blaadje heb gelezen. Wat bedoel je gvd eigenlijk??

elsbeth
User
spacer line

RPeetoom, mocht ik in jouw ogen iets verkeerd hebben gedaan, dan hoor ik het graag en bied ik bij dezen mijn oprechte excuses aan! Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest iets te "onthullen" wat overduidelijk verborgen had moeten blijven.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sorry Elsbeth ik was fout, ik bedoelde niet Fatima, mijn fout Emoticon: Blush
Het was het verleden en heden van Meggie, net als de opmerking over RPeetoom.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het met een posting van zo iemand te maken heeft.
Zowel bij Meggie als RPeetoom wordt er als een raket het hele internet afgezocht, Story, Libelle en meer van dat soort blaadjes geraadpleegd.
Dan wordt er ook nog een link gegeven, daar ben ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd.
Ik zie er het nut niet in om de achtergrond van iemand die hier post te weten, tenzij hij/zij dat zelf aangeeft Emoticon: Wink

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat bedoelde ik dus Malam, Elsbeth staat altijd vooraan er een ander op te wijzen hoe fout iemand is (geweest) maar trekt zelf wel op een foute manier registers open. Fout, fouter foutst. Dat doe je niet. Ik weet niet wat het wat tegen Meggie is of was, maar fris vond ik het ook niet.

Iemand doet een posting hier op het forum. Het lijkt wel jaloezie zeg. Bah.

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Malam, Mijn dank voor uw heldere uitleg over het reilen en zeilen van diverse relaties in allerlei vormen

Beste Peetoom zojuist heb ik met een vriend die op Bali woont je posting gelezen.
Hij zit naast mij en verteld het volgende ( en ik typ )

Beste R(ob)Peetoom,

Mag ik het zo zeggen?
Waarom U zich over hebt laten halen om zich te registreren voor dit zure melk forum is mij een raadsel.
Waarom vind ik dat? Omdat U beter had moeten weten.
Horend doof en ziende blind is de algemene tendens op dit forum en de eerste de beste reactie die U van Yerun kreeg sprak weer eens boekdelen.

Verwacht U nu werkelijk dat U op dit forum een verandering van stemming en inzicht kan brengen?
Om even dit topic aan te halen. U zou het ook zo kunnen zien dat alle Nederlanders hier over een kam worden geschoren en dan bedoel ik het nog letterlijk.

U laat zich verlagen door taal te ventileren die niet bij U past en verontschuldigd U daar dan ook meteen weer voor.
Ayam Kampung zou een betere benaming zijn voor de heren die graag een hanepik achter willen laten bij de dames die in mijn ogen alles doen wat in hun mogelijkheid ligt om een beter (financieel) leven te krijgen. Dit heeft trouwens niets met de opleiding te maken maar de karakter instellingen van zowel de dames als de heren. Het is echter wel zo dat de drempel om zich in de hoenderstrijd te werpen bij de armere bevolking wel lager ligt.
Soort zoekt soort is een waarheid als een ayam in dit geheel en dat geld ook voor bezoekers aan fora.
Het feit dat U succesvol bent in Nederland en zelfs daarbuiten wil niet zeggen dat U dat ook bent in Indonesie of Bali zoals bij U het geval. Succesvol zijn op Bali moet bij U wel gerelativeerd worden vind ik want U start nu niet echt vanaf een blanke lijst.

Ik rijd ongeveer dagelijks langs Uw establishment en zie mensen voorlopig nog niet rijen dik voor de deur staan hoewel ik verwacht dat dit ook niet is wat U wenst.
Niettemin heb ik respect voor Uw moedige actie en zou het leuk vinden eens een keer met U een bakje koffie te drinken om U punitiviteit eens te mogen ervaren. Ik woon al een lange tijd op Bali, ben succesvol in mijn visie en woon op een golfbal afslag van het Nirwana Golf Court. Als U dit ok vind loop ik wel eens een keer Uw etablissement binnen en stel me dan voor.

Met vriendelijke groeten,

Henk van der G.
Aldus mijn verre vriend die nu even dichtbij is Emoticon: Smile

elsbeth
User
spacer line

Op 08-10-2012 15:29 schreef Anorak:
Dat bedoelde ik dus Malam, Elsbeth staat altijd vooraan er een ander op te wijzen hoe fout iemand is (geweest) maar trekt zelf wel op een foute manier registers open. Fout, fouter foutst. Dat doe je niet. Ik weet niet wat het wat tegen Meggie is of was, maar fris vond ik het ook niet.

Iemand doet een posting hier op het forum. Het lijkt wel jaloezie zeg. Bah.

Anorak, je weet helemaal niet meer wat het was, want je schrijft volstrekte lulkoek.
En anders plaats je het nog maar een keer waar ik de fout inging. En hou eens op met je te verschuilen achter je grote broer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Schitterend Henk G, zo subtiel maar toch zo recht op het doel af.
Met alle ingrediënten gekruid die in deze topic al aan de orde kwamen.
Weliswaar is het geen getuigenis van veel initiatief om dat via een kameraad te doen, maar ja, zoals als reeds gezegd, niet iedereen is assertief genoeg om op eigen initiatief iets te zeggen op een forum Emoticon: Wink
Sommige mensen hebben een zetje nodig, naar mijn mening zijn dat nu juist niet de zakenlui waar jouw waarde vriend Bule Gembel zo naarstig naar op zoek is.
Echte zakenlui hebben namelijk geen zetje nodig van een vriend, die doen alles op eigen ellenbogenstoom, of zie ik dat verkeerd Emoticon: Laugh out loud
Het lijkt mij dat een goede zakenman geen vriend nodig heeft voor een bepaalde uitspraak op een forum, die kan voor zo iets eenvoudigs zijn eigen broek wel ophouden denk ik Emoticon: Wink
Het zou ook kunnen dat je vriend een dermate grote invloed op je heeft, dat je je gedwongen voelt om iets te zeggen.
Als je een geslaagd zakenman in Indonesië bent dan zou mij dat enorm bevreemden, immers in Indonesië zaken doen is vooral niet luisteren wat Indonesische vrienden je influisteren Emoticon: Nooo

elsbeth
User
spacer line

Bule gembel, begrijp ik het goed dat jouw goede verre vriend Henk van der G. nu toevallig even in Nederland op bezoek is en niet vanuit zijn eigen computer kan posten?
Hij kent het forum gelukkig goed, leest het blijkbaar regelmatig en heeft ook een eigen account? Kunnen we als hij terug is op Bali weer genieten van zijn eigen inbreng onder eigen (schuil)naam? Ik sta verder volledig achter de posting van Malam.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

74,239,887 topic views - 233,320 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 14:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,685 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com