indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

spacer line  

On 05-10-2012 19:09 ibusas wrote:
http://www.indoweb.nl/jakarta-(...)-voor-vrouwen-48181/

Dus dan mag ik niet met je mee in die trein ?? Lekker saai

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Ik vlieg aan op Jakarta, maar vlieg gelijk door naar Bali...naar huis!
Helemaal geen trein, dus!

Emoticon: Bye bye

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Het moet niet gekker worden. Zometeen hebben we ook treinen die alleen voor moslims of christenen of hindoes bestemd zijn.

Wellicht hebben ze binnenkort ook vliegtuigen voor vrouwen.

Gekke wereld in RI.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ibusas,

Wat bedoel je met sommige streken?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De Indonesische Spoorwegen introduceerden de speciale damescompartimenten na een reeks incidenten met ongewenste intimiteiten. De speciale treinen moeten vrouwen hiertegen beschermen.
Laatste update: 20 augustus 2010 11:30 info
AMSTERDAM - De Indonesische spoorwegmaatschappij heeft besloten in Jakarta twee wagons in te zetten alleen voor vrouwen. Dit besluit kwam na een stroom van klachtenbrieven door vrouwen.
http://www.nu.nl/buitenland/23(...)-alleen-vrouwen.html

Dit bericht heb ik maand geleden ergens gelezen, maar vond het niet zo belangrijk dat ik er melding van maakte.
Het was te verwachten als je in volle treinen staat en de mannen tegen een mooie vrouw leunt, die zich niet kan inhouden en aan haar boezems en kont gaat zitten.
Dit was een al langere eis van de vrouwen die dagelijks met die trein moesten reizen.
Die mannelijke garde, zullen er niet blij om zijn, dat ze dat doen, maar dat gaf daardoor ook de doorslag.
Want nu vinden ze het jammer, dat ze niet meer aan hun boezems/konten kunnen zitten. Emoticon: Sadley Emoticon:

Wat als je ziet hoe het er in Japan er aan toe gaat.
Daar drukken ze elkaar plat..... Emoticon: Devil Emoticon: Confused

Je zal maar een vrouw tegen je aangedrukt krijgen???

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

suhanura
User
spacer line

Fantastische regeling!!! Eindelijk iets positiefs voor de Indonesische vrouw.
Men kan deze genomen maatregel alleen begrijpen en goedkeuren/supporten als men op de hoogte is van het onderworpen systeem waaronder de Indonesische/Javaanse vrouw leeft.
NEE, het wordt niet gekker in RI, het is vooruitstrefend , weet zo niet een ander land te noemen waar dit gebeurt.

suhanura
User
spacer line

Ja Ziel, schandalig wat daar gebeurt in Japan. De uinformeerde "perronwachters" helpen nog mee ook , eerst dacht ik dat ze het stuwen probeerden the voorkomen, maar nee... ze helpen hardhandig het volk in een sardienblik vol te stouwen.
Dat zul je nooit en te nimmer zien op een Aussie perron. Zelfs na de Rugby wedstrijd komen geen taverelen voor zoals in de UK na de voetbal.

suhanura
User
spacer line

"uniformeerde"=geuniformeerde(typo)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

vooruitstrevend? Die mannetjes moeten eens leren om van vrouwen af te blijven, want dat schijnt een flinke tekortkoming in de Indonesische opvoeding/cultuur te zijn. Ikzelf heb daar als man vanzelfsprekend geen last, hoewel afstand houden voor mij wel fijn is, zodat ik niet de zweetdruppeltjes van de persoon achter me in mijn nek heb.

Verder bijzonder spijtig dat dit nodig is, niet uit het idee dat vrouwen watjes zijn dus.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zouden handtastelijkheden de werkelijke reden zijn?
Of is het weer een stap dichter naar het fundamentalisme zoals in Iran en Saudi ArabiŽ?

Iran
De meeste steden hebben een vorm van openbaar vervoer, vooral met stadsbussen. Naast bussen zij er ook metro's. De metro van Teheran kent drie lijnen. Ook Mashhad heeft een metronetwerk en in Isfahan is deze in aanbouw. Mannen en vrouwen zitten in het openbaar vervoer vaak van elkaar gescheiden

Saudi ArabiŽ
De bussen van SAPTCO zijn vaak voorzien van airconditioning. In de bussen van SAPTCO zitten mannen gescheiden van vrouwen en families. Los reizende mannen nemen achter in de bus plaats

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. BintangJan ; [ctext]Ibusas,

Wat bedoel je met sommige streken?
[/ctext]

Als ik de reisverslagen van AnneMieke zo lees.....en ik bedoel ook in andere streken, bijv. Egypte, TunesiŽ- niet alleen in IndonesiŽ.
Als vrouw alleen reizend ben je gauw loslopend wild.
Emoticon: Eerie

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ibusas een aanvulling, als buitenlandse vrouw alleen reizend ben je loslopend wild.
Over het algemeen zal een Indonesische man wel oppassen om een Indonesische dame met gore opmerkingen te benaderen, voordat ie het weet heeft hij een berg ellende met omstanders.
Tenzij de Indonesische dame een extreem korte rokje draagt of een decolletť ala Gina Lollobrigida, niet dat dit is goed te praten, zo'n maffert is en blijft dan een sexistische smeerlap in mijn ogen.
Dames met korte rokjes en dames uit, in hun ogen vrije westerse wereld, zijn het slachtoffer voor dit soort smeerlappen uit ťťn of andere kampung.
Gelukkig zijn er ook vele mannen die dat vooroordeel niet hebben, in die kring heb ik kennissen Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Laats was er een documentatie in BelgiŽ T.V. die zelfs het nieuws gehaald had in Nederland.
Het gebeurd overal dat mannen zich onfatsoenlijk gedragen.
Lees hier een kranten bericht, Brussel wil seksuele intimidatie aanpakken.
Alles is het gevolg van cultuur, die de mensen in hun genen hebben.
Het was en is te vergelijken, wat ze in Zuid Afrika, met die apartheid te maken heeft en had.
ZO zit het in die landen waar de vrouw behandeld word als een tweederangs burger.
Maar goed dat is wat de vrouw zelf op moet lossen, ze zullen van die juk af moeten,en zeker zo sterk moeten worden als in het verleden de dolle mina's in Nederland.
Het is soms ook de vrouwen eigen schuld dat ze misbruikt worden.
Want solidair met elkaar zijn ze niet.
Ze komen niet op voor elkaar, vooral in die moslimlanden en neem het van mij aan dat zal straks nog erger worden in die landen waar ze de revolutie hebben meegemaakt.
Het islamitische superieur gedachtegoed door mannen aangewakkerd zal hen steeds meer naar de achtergrond drukken.

Laten we eens kijken naar wat er hier in Nederland gebeurd.

Aftreden van Sap helpt GroenLinks niet als dit partijbestuur blijft zitten

We nemen GroenLinks als voor beeld.
De strijd die daar gaande is, is gewoon een ordinaire gedoe, onder de vrouwen in het bestuur en dat maak dat Jolande Sap. hier de dupe van is geworden.
Als dat geen voorbeeld is, wat je onder die gedachte goed van die vrouwen moet weten, is dat ze elkaar niets gunnen, dat zeer veel aanwezig is, onder een bepaalde groep vrouwen.
Zo moet je ook geen twee Kapiteins op een schip zetten.
Zo moet je ook geen twee chef koks in een kombuis zetten.
Daar komt gegarandeerd herrie van.
Zo moet je ook niet, in de top van een bedrijf, geen twee vrouwen plaatsen.
Omdat nu de actuele discussie opgang komt, waarom er zo weinig vrouwen aan de top zitten.
Allemaal verklaarbaar ze hebben iets gemeen en dat is gewoon meer jaloersheid, in hun genen hebben................................ Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Red face Emoticon: Red face
Veel respect voor die meiden van OekraÔne Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

alhamdelliah bagus''.............sykurla

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sorry Malam,

In grotere steden (Sukabumi dus nog niet Emoticon: Puh! ) is het helaas steeds gewoner dat vrouwen en meisjes met bepaalde kleding (rok, korte jurk, dun shirtje, onderbroek boven de broek uit.. in het kort 'hoerenkleding' volgens een deel van de maatschappij hier) toegefloten (en erger) worden. Ook hier genoeg kut-marokkaantjes en scooter-klootzakjes, alleen zijn het dan rokende bosapen zonder bondkraagje (te warm) en scooter (te duur), maar het resultaat is hetzelfde; een onveilig gevoel bij vrouwen en meisjes.

Ik denk dat dit als buitenlandse vrouw minder is, althans.. je zult er minder van verstaan/merken. Dat kan ook. Emoticon: Puh!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Inderdaad als vrouw alleen ben je soms loslopend wild en daar helpt helaas maar 1 ding tegen en dat is haar op je tanden en van je afslaan (letterlijk als het moet). Hert is soms heel vermoeiend en ik kan soms jaloers zijn op alleen reizende mannen. Wat ik regelmatig naar mijn hoofd krijg is niet geschikt voor dit forum. Gisteravond ook weer, uiteindelijk een becakrijder achterna en hem " kau babi" toegeschreeuwd. Dan lachen ze wel een keer maar ze zijn meteen stil. Een moslim als varken of hond uitschelden is het ergste wat er is. Wat zij kunnen kan ik ook. Dat ik daarmee een kenau voor ze ben moet dan maar hoewel het er niet leuker op word.

Wat betreft die treinen voor vrouwen.
Toen ik 18 jaar geleden in Sri Lanka was waren er al aparte wachtkamers en wagons voor vrouwen dus op zich niks nieuws.
Het is wel triest dat dit anno 2012 nog nodig is omdat sommige mannen hun pootjes niet in bedwang hebben. Volgens mij werkt Indonesie steeds meer toe naar een gescheiden mannen en vrouwenmaatschappij. Dit soort praktijken is ook in het oosten van Maleisie zoals Kota Bahru, Terranganu en Kuantan. Aparte kassa's voor vrouwen, zelfs pondoks apart voor mannen en voor vrouwen.
Een mens zou een dier met verstand moeten zijn maar het lijkt wel of het verstand op zijn retour is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-10-2012 03:08 Yerun wrote:
Ik denk dat dit als buitenlandse vrouw minder is, althans.. je zult er minder van verstaan/merken. Dat kan ook. Emoticon: Puh!
Niet dus, dat schrijf ik net op. Het verschil zit 'm erin of je met een man of met een groepje bent of alleen. Ik had een half plan om nog een paar dagen naar Lombok te gaan maar nu ik er zo over nadenk toch maar niet.

Triest dat vrouwen daarom bepaalde bestemmingen moet vermijden. Niet alleen in Indonesie overigens. 10, 20 jaar geleden was dit niet. De islamitische landen in Noord Afrika staan hier ook om bekend.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; bepaalde dingen zouden hier niet passen inderdaad, maar een veelgehoorde 'lokroep' van zo'n hang-aap met sigaret in de bek is gewoon kortweg 'hoer'. Waarom? Pure jalouzie en een chronisch tekort aan opvoeding.

Ik heb in Jogja - toen ik daar nog woonde - om deze lokroep tegen mijn toenmalige vriendin een tukang parkir tegen een muur geduwd uit woede. Daarna liet ik maar los, want er valt toch niets mee te beginnen met zulk dom volk (ja, lekkere generalisatie, maar zo werkt het hier nu eenmaal). Heb hem wel nagegeven beter zijn bek te houden in het vervolg. En op z'n Indonesisch met Javaans erdoor is er dan ineens respect wat er al vanaf het begin had moeten zijn.

Wat zei de vriendin? 'ik had niets gehoord'. Ja, Oost-Indisch doof dus overduidelijk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-10-2012 05:48 Yerun wrote:
En op z'n Indonesisch met Javaans erdoor is er dan ineens respect wat er al vanaf het begin had moeten zijn.
Ja, dat is misrekening nummer 1. Ze gaan ervan uit dat je ze niet verstaat en als ze dat door hebben vervolgen ze soms in de streektaal.
Jouw toenmalige vriendin werd wellicht zo genoemd omdat ze samen met jou was? De combinatie oosters en westers levert ook nogal eens verwensingen op, jalouzie of niet. Wij zijn hier de '"ongelovigen" en ik denk dat DAT vaak het " probleem" is. Buiten die opvoeding dan. Juist daarom zou het goed zijn, zoals beschreven in een ander actueel topic dat mensen zich hier ook eens verdiepen in andere culturen en gewoontes. Ik draag hier geen spaghettitopjes of korte broeken maar blond en lichte ogen levert al genoeg testosteron op. Ze vinden het hier ook niet normaal dat je alleen reist en el helemaal niet als vrouw. Hoewel ik af en toe mensen tegenkom die dat helemaal geweldig vinden. In hun ogen vraag je om moeilijkheden.
Een enkele keer als Daniel erbij was, maar mensen dat niet in de gaten hadden omdat we niet naast elkaar liepen, gebeurde het ook wel eens maar die zag ik nog geen tukang parkir tegen de muur zetten. Nee, dat doe ik zelf wel als het nodig is.
Toch zou ik de ervaringen wel eens willen weten van forumbezoekers hier.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; ja, 'natuurlijk' werd ze uitgescholden om die reden, dat is begrijpelijk als je hier al jaren zit of komt helaas. Het ongelovig zijn is iets waar ik een simpele oplossing voor heb. Een grappig bedoeld 'alhamdulillah' of 'haleluja'.

Je weet dat ik ook niet het type ben die even iemand tegen de muur zet, daarvoor te weinig spinazie gegeten. Heb echter in de 2e brugklas (havo 2) een manneke z'n keel dichtgeknepen na tijden van pesterijen. Er waren toen 4 klasgenootjes nodig om hem te ontzetten. Daar dacht ik aan toen ik die parkeer-piet vast had. Niet doen dus, want ik had hem zo z'n strot dichtgeknepen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,410,987 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com