indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het laatste stuk staat nu goed in " Salam manis dari Maluku". Ook meteen een reactietopic gemaakt.

Silakan!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pfffff wat een verhaal zeg, je hebt duidelijk met de wet van Murphy te maken Anne Mieke
"If anything can go wrong, it will"
Dan al dat geschreeuw en getrek, terwijl je je ook nog eens niet lekker voelt, Grrrrrrrrr.
De prijzen voor je wasje en vervoer zijn potverdorrie helemaal te zot voor woorden, ze doen duidelijk niet aan klantenbinding, pure rip praktijken.

Troost je, hier begint de dangdut al om half elf

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja zoals gezegd Malam ze hebben hier geluk dat ik letterlijk zwak ziek en misselijk ben...... Het grootste probleem hier is dat het niet duidelijk is zoals het vervoer. Die taxi's hebben wel een meter maar weigeren deze te gebruiken. Als je dan met je bagage staat dan moet je wel. En dat weten zij ookl. Wat dat aangaat is het allemaal zo plaatselijk in Indonesie. Ternate is gewoon mijn ding niet. Vanochtend in het hotel heb ik een heel verhaal gehouden (niet dat ze luisteren) dat dit allemaal niet echt meewerkt aan het toerisme en niet goed overkomt. En die mannen van vanochtend. Ik zou ze wel eens willen zien als ze in Amsterdam of (voor jou...) Rotterdam gedropt werden. Tidak tahu sesuatu. Maar op de een of andere manier zijn er hier hele volksstammen die er plezier aan beleven om je een poot uit te trekken en voor de gek te houden en ik mag het misschien niet zeggen, maar doe het toch. Dat heb je niet iets minder in christelijke gebieden.

Ik weet alles van Murphywetten. Maar goed het zij zo. Ben nu allemaal vluchten aan het checken want wil hier zo snel mogelijk weg.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

simpati
User
spacer line

Hoi Annemieke,
Ik heb de landkaarten van Indonesië nu allemaal online staan op: parpulo.nl/landkaarten.htm
De steden komen nog.
Ik ben benieuwd of de kwaliteit voldoende is om te printen, zo niet verneem ik dat graag op simpati55Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com.
Ik ga proberen een recentere landkaart van Java en Bali te kopen en die te scannen en dan te plaatsen.
Succes,
Jan

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Nou AnneMieke, het zit duidelijk even niet mee. Emoticon: Nooo

Bewonderenswaardig dat je nog verhalen weet te schrijven en op het forum kan zetten, met of zonder dongel en dat het niet in Sulawesi, maar Molukken is...ach, mijn topografische kennis was toch al niet best Emoticon: Smile

Ik wens je een voorspoedige recovery Emoticon: Yes!

Emoticon: Cooool

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deze even hierin geplakt:
On 05-10-2012 09:56 Pamelabak wrote:
Anne Mieke,

Heel veel sterkte en spoedige beterschap.

Groet,

Pamela

On 05-10-2012 10:59 Kembang wrote:
Spoedige beterschap toegewenst Anne Mieke en doe vooral rustig aan.

Zuurzak -vrucht heeft een genezende werking van je maag....elke dag zo'n stukje fruit eten doet wonderen én beter dan al dat chemische spul ( medicijnen) dat je slikt!!!
Ik heb hier ervaring mee gehad toen ik op Java een rondreis hebt gemaakt....en die zuurzak van een natuurgenezer hebt gekregen.
Dankjewel.

Ik ken de werking van sirsak, er zijn zelfs tabletten van maar dat is iets voor langere termijn. Als je alles uitspuugt en je lijf leegloopt dan kom ik nu even niet ver met een stukje sirsak. Ik heb het hier overigens niet eens gezien. Het aanbod van fruit op Java is niet hetzelfde in het oosten van Indonesie. Ik ben juist helemaal geen medicijnenmens maar nu moet het even. Ik heb gisteren alles genomen en vandaag die maagbeschermer en vanavond dan een tabletje tegen de misselijkheid. Straks nog de antibioticum en dat is misschien niet zo verkeerd als er echt maagzweertjes zitten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-10-2012 06:18 simpati wrote:
Hoi Annemieke,
Ik heb de landkaarten van Indonesië nu allemaal online staan op: parpulo.nl/landkaarten.htm
De steden komen nog.
Ik ben benieuwd of de kwaliteit voldoende is om te printen, zo niet verneem ik dat graag op simpati55Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com.
Ik ga proberen een recentere landkaart van Java en Bali te kopen en die te scannen en dan te plaatsen.
Succes,
Jan
Jan, het is helemaal geweldig. Ik heb nu kaarten van Gramedia bij me maar die zijn onhandig groot. Ik maak ook veel gebruik van de Indonesie atlas van Periplus. Vooral, uiteraard, het deel java en Bali is heel uitgebreid, maar is niet goedkooo.
Thx

elsbeth
User
spacer line

He Anne Mieke,

Ook van mij natuurlijk heel veel sterkte! je gezondheid is je grootste goed, dus luister naar je lichaam. Desnoods eens een keer op 1 eiland blijven zitten en niet veel doen (ja, ik weet, da's vloeken in de kerk bij jou..). Echt even tot rust komen. Een hele suffe tip misschien wat betreft je maag: Rennie?? Heb je vast in een veel eerder stadium genomen, helpt bij mij bij maagklachten zeer snel. Nou, veel sterkte en doe rustig aan.

Groet Elsbeth

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Een klein tipje AnneMIeke, éérst die maagbeschermer 20 minuten vóór het eten inslikken en dan pas de rest ( medicijnen) tijdens het eten innemen.....en het laatst antibioticum.
Laat je lichaam lekker rusten c.q. relaxen....en daarna weer verder gaan Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Maar jou kennende....denk ik dat je tóch weer doorgaat, ha.ha.haaa. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Nogmaals wees zuinig op je lichaam....
Fijne tijd toegewenst.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dank voor de riem onder het hart..

Jawel ik weet hoe maagbeschermers werken. 1/2 jam sebelum makan, da's hetzelfde toch Emoticon: Smile Emoticon: Wink de andere medicijnen behalve de antibiotica moeten ook voor het eten. Maar wat als ik maar amper eet? Nou, genoeg over pilletjes.
Ik zit nu op het vliegveld op mijn vlucht naar Makassar te wachten. daar heb ik een goede kamer (maarja dat weet je pas zeker als je er bent) en zal ik tussen de malls door uitrusten Emoticon: Smile
Idd niksdoen is heel moeilijk voor mij.

Ik ga hier vooral weg omdat ik me hier figuurlijk ook niet lekker voel met al die schreeuwers en mensen die me een poot willen uitdraaien.
A.s. maandag door naar Ambon. Heb net even op de landkaart zitten puzzelen. Denk nu aan Saumlaki (op Yamdena een van de Tanimbareilanden), of Seram. Overigens vind ik Leitimur en Leihitu de twee eilanddelen waar Ambon op ligt ook mooi.
En in Ambon zelf vermaak ik me ook wel. ik maak er wel iets van.

barubagus
User
spacer line

Hoi AM,

Ik hoop dat je je wat beter voelt. Als je toevallig weer otak-otak
ziet, moet je het eten tenminste ALS je van vis houdt.
Want het zijn geen hersenen, maar een snack gemaakt van meel en ikan tengiri. Het wordt gestoomd en daarna geroosterd.
Je ktijgt er een pinda/sambel saus bij.
Net als empek-empek zijn het snacks die in heel Ind populair zijn. Indo's zijn gek op snacks...risolles,panada, kroket, putu,
otak2, empek2, kue mangkok, ..noem maar op.

Als je je niet zo goed voel kun je gewoon otak2 eten, het is niet zo zwaar, en als je de sambel weg laat is het zelfs goed voor kinderen, niet te pedis.

hati2 dan selamat jalan.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Smullen van jouw verhalen is een verkeerde uitdrukking. Zeker nu je met darmproblemen o.i.d. zit. Maar toch is het leuk om jou te volgen. Hopelijk vind je op Ambon jouw rust.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

BB ik denk dat het vanavond maar ikan bakar wordt zonder het vel, Ik ben niet zo dol op het eten van Makassar zoals de soto hier.

Jan, ik hoop ook dat het op Ambon beter gaat. Alle voorgaande keren heb ik het daar leuk gehad. Het is nu allemaal een samenloop van omstandigheden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; ja, hopelijk gaat het beter eenmaal op Ambon. Ik zou er ook zo weer heen gaan als ik de tijd had. Later dit jaar wellicht nog.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

AnneMieke...hoopt dat je in Ambon even je rust kan nemen voor je maag/ darmproblemen voordat je verder gaat reizen...... Emoticon: Yes!
Geniet van Ambon en beterschap toegewenst.....

Hier is het alleen maar regen en nog eens regen en de temperatuur gaat langzaam
aan om laag....écht Herfstweer Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Net je laatste verhaal gelezen Anne Mieke, zoals gewoonlijk weer genoten, je schrijfstijl maakt dat iemand die het leest bij je is, althans zo werkt het bij mij.

Ik kan bij het lezen van een boek helemaal van de wereld af zijn, heb in de afgelopen 2 dagen een boek van 463 pagina's verslonden, als een boek mij pakt dan ben ik van de wereld, dat heb ik ook met jouw verhalen.

Vandaar dat ik nog weleens jou reisverhalen laat staan, dan komt er na enkele dagen ineens een moment dat ik even niets weet te doen, dan vreet ik jou verhalen op Emoticon: Wink
Dan ben ik een uur van de wereld en ben op de plaatsen die jij omschrijft.
Ik ben geen zeker niet iemand die een geweldige scholing heeft gehad, je schreef ergens dat je MULO had gedaan, nou ik nog een trapje lager ULO Emoticon: Wink

Dat was mijn basis, ik wilde niet meer, later spijt van gehad en alsnog een beetje bij geleerd, maar één ding heb ik van thuis meegekregen, lezen lezen en nog is lezen.
We hadden thuis een boekenkast waar een paard de hik van kreeg, ik heb alles gelezen, heb de voorliefde van lezen mijn hele leven gehouden.

Ik durf gerust te zeggen dat ik weet wat in een boek boeiend is of niet, vanuit die gedachte zeg ik jou Anne Mieke, bundel je verhalen en tracht ze uit te geven.
Pas het hier en daar aan en ik weet zeker dat er belangstelling voor is.
Ik wil niet nadat je je zo beroerd hebt gevoeld ook nog pijn in je pantat veroorzaken om er een veer in te steken, ik meen het echt, probeer een uitgever te zoeken.
Veel plezier op Ambon.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

www.indoweb.nl/sterke-aardbevi(...)p-de-molukken-86269/

Dit kan je niet meeeenen!!!
Annemiek, hoe is het?????

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is goed met mij. Gezien de tijd was ik gisteren al terug op mijn hotelkamer. Ik vroeg me wel even af waarom het raam zo raar deed maar verder geen aandacht aan geschonken.

Ik heb wel het gevoel dat ik door een "mijnenveld" loop. Ben ik net een paar dagen bij de Lokon vandaag op noord Sulawesi begint die de boel op te stoken, de onrust hier (tot nu nog niks van gemerkt) en nu dit. Zou ik op de proef gesteld worden? Maar alle gekheid op een stokje. Ze hebben het hier een paar maanden geleden al zwaar te verduren gehad.

Nu op pad.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-10-2012 17:35 Malam wrote:
Net je laatste verhaal gelezen Anne Mieke, zoals gewoonlijk weer genoten, je schrijfstijl maakt dat iemand die het leest bij je is, althans zo werkt het bij mij.

Ik kan bij het lezen van een boek helemaal van de wereld af zijn, heb in de afgelopen 2 dagen een boek van 463 pagina's verslonden, als een boek mij pakt dan ben ik van de wereld, dat heb ik ook met jouw verhalen.

Vandaar dat ik nog weleens jou reisverhalen laat staan, dan komt er na enkele dagen ineens een moment dat ik even niets weet te doen, dan vreet ik jou verhalen op Emoticon: Wink
Dan ben ik een uur van de wereld en ben op de plaatsen die jij omschrijft.
Ik ben geen zeker niet iemand die een geweldige scholing heeft gehad, je schreef ergens dat je MULO had gedaan, nou ik nog een trapje lager ULO Emoticon: Wink

Dat was mijn basis, ik wilde niet meer, later spijt van gehad en alsnog een beetje bij geleerd, maar één ding heb ik van thuis meegekregen, lezen lezen en nog is lezen.
We hadden thuis een boekenkast waar een paard de hik van kreeg, ik heb alles gelezen, heb de voorliefde van lezen mijn hele leven gehouden.

Ik durf gerust te zeggen dat ik weet wat in een boek boeiend is of niet, vanuit die gedachte zeg ik jou Anne Mieke, bundel je verhalen en tracht ze uit te geven.
Pas het hier en daar aan en ik weet zeker dat er belangstelling voor is.
Ik wil niet nadat je je zo beroerd hebt gevoeld ook nog pijn in je pantat veroorzaken om er een veer in te steken, ik meen het echt, probeer een uitgever te zoeken.
Veel plezier op Ambon.

Dat het lijkt of je er zelf bij bent hoor ik vaker. Afgelopen week ook wat opmerkingen gehad dat mensen het knap vinden dat ondanks da ik ziek ben toch een verhaal kan uploaden. Maar dat is niet zo knap hoor. Ik heb een systeem (misaschien al eens eerder verteld). Ik schrijf mijn verhaal in 1 of 2 keer op (afhankelijk van de activiteiten van die dag en beschikking over laptop). Daarbij zijn gemaakte foto’s de leidraad en ik zet door de dag heen wat steekwoorden in mijn mobiele telefoon. Het verhaal zelf schrijf ik zo op zonder er over na te denken. Dat is gewoon met tien vingers ratelen. Naderhand verander ik er ook niet zoveel meer aan, hooguit wat dingen ik toch vergeten ben, feiten die niet juist zijn, taaltechniek en fouten. Ik heb ook een heel goed geheugen.

Ja lezen. Vroeger was ik ook vaste klant bij de bieb en nam dan altijd het maximale aantal boeken mee van uiteenlopende onderwerpen. Ik ben wel erg blij met het internet, heb ook lang niet meer zoveel boeken als vroeger.

Van dat uitgeven. Ook dat hoor ik vaker. Ik wil me niet ergens achter verschuilen maar ik heb er niet echt kaas van gegeten en door de situatie met Daniel ben de laatste jaren veel van mijn energie kwijtgeraakt. Maar wie weet, kom het nog wel.

Dankjewel voor de veren. Het gaat inmiddels weer goed met de pantat dus ik kan wel weer een veer hebben, haha….
Thx

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Wat Malam schrijft is inderdaad een optie AnneMieke...je schrijfstijl is gewoonweg geweldig.....ik leef helemaal met je mee zoals jij het meemaakt én schrijft....
Ik ben ook een boekenwurm...en leest ook veel, het hangt af van de schrijfstijl....als ik de eerste bladzijde van een boek leest en het leest NIET lekker of het verhaal "pakt" mij niet dan breng ik meteen terug naar de bibliotheek...
Daarom kijk ik en anderen ook écht uit naar jou verhalen... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ik ben blij om te lezen dat je weer aan de beterende hand ben....geniet lekker in Ambon en vooral naar de muziek van G. de Fretes over Pulang Ambon....een lied vol heimwee....

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

AM,

Ook tegen mij is vaker gezegd dat ik mijn reisverhalen in een boek moet bundelen. Het zal wel en ik ben altijd zeer vereerd als men dat tegen mij zegt. Maar je hebt, net zoals hier op het forum, te maken met mensen die daarin geinteresseerd zijn en die groep is niet zo groot. Een het uitgeven van een boek is niet echt eenvoudig.
Ik zou zeggen.....schrijf ze vooral voor jezelf. Je kunt er veel van jouw energie en ervaringen in kwijt.
En datgene wat je aan ons wilt melden lees ik (wij) graag op dit forum.
Ga zo lekker door.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jan, ik betwijfel of die groep niet zo groot is.
Veel Nederlanders hebben volgens mij een bovenmatige belangstelling voor Indonesië.
Dat zal de koloniale achtergrond zijn Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo dan Anne Mieke, dat hotel ziet er gelikt uit ech wel. Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

Op 10-10-2012 04:47 schreef Malam:
Jan, ik betwijfel of die groep niet zo groot is.
Veel Nederlanders hebben volgens mij een bovenmatige belangstelling voor Indonesië.
Dat zal de koloniale achtergrond zijn Emoticon: Confused

Maar daar is natuurlijk toch ook al het nodige geschreven. O.a. door bijvoorbeeld Dangdude, die we hier van het forum kennen. Vooral de Molukken heeft hij (zeer boeiend) uitgebreid beschreven. Ik meen overigens dat hij inderdaad één en ander in boekvorm/Ebook heeft uitgebracht. Misschien daar eens contact mee?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 10-10-2012 09:22 schreef Kembang:

Schitterend hotel AM...lekker geslapen? Emoticon: Party!

Kembang wij hadden met zijn allen afgesproken, op advies van AM, dat wij geen berichten in de topic van Anne-Miek zouden plaatsen
deze dus http://forum.indahnesia.com/to(...)eeee_dari_maluku.php
en jij doet het weer................................ Emoticon: Angry

Dit verplaats ik naar omong-omong omdat er hier een nieuwe blad is gekomen...... Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,240,825 topic views - 233,622 posts - 13,687 topics - 24,410 members - last post @ 16-09-2019 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,290,158 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com