indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Massaal stakingen in IndonesiŽ:
In bijna alle grote steden staken de mensen voor een betere loon.
Jakarta zit pot dicht, met alleen maar demonstrerende arbeiders.
Bandung heeft veel last van mensen massaal de straat op gaan.
Surabaya wegen pot dicht en allemaal voor beter loon en tegen de uitzendkrachtenÖÖ.

| Geplaatst 2012-10-03 om 07:55
Twee miljoen IndonesiŽrs staken

JAKARTA - Meer dan twee miljoen Indonesische fabrieksarbeiders hebben woensdag het werk voor ťťn dag neergelegd. Dat zeggen Indonesische vakbonden. De arbeiders willen meer loon en protesteren tegen het in dienst nemen van uitzendkrachten
http://www.metronieuws.nl/nieu(...)esiers-staken/IWIljc!Dz0YNSYUdlZ1mCC1GPzmQ/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik kon in alle rust van Sukabumi naar Cikarang komen, de laatste 3 kilometer lukte niet, want het grote kruispunt voor Lippo Cikarang was dicht. Dat betekende een sluipweg van anderhalf uur, maar heb het gehaald dus.

Er zijn buiten stakingen veel dreigingen geuit, vandaar dat op diverse tolweg-opritten oproerpolitie en zelfs leger aanwezig is. Demonstreren mag, maar maatschappij ontwrichten niet, en dat signaal wordt nu duidelijker gegeven.

Ook zou men de komende twee weken doorstaken als hun eisen vandaag niet ingewilligd zouden worden. Dan kan ik alleen maar hopen op heel, heel veel regen de komen de tijd, want de stakertjes willen natuurlijk niet onbetaald nat worden. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je weet hoe Malam er over denkt hť Yerun, als de gevestigde orde schijt heeft aan het klootjesvolk, dan mag het klootjesvolk een signaal afgeven Emoticon: Yes!
Dit is de enige manier om de politiek wakker te schudden, overal ter wereld.
Ja, daar worden mensen die er niets mee te maken hebben de dupe van, dan staat het halve land op zijn kop, de economische schade is vaak niet te becijferen.
Maar ik heb inmiddels gezien dat de vakbonden in IndonesiŽ voldoende signalen hebben afgegeven, zoals ik dit ook diverse malen in het verleden in Nederland heb meegemaakt.
Niet luisteren, het halve land op zijn kop, werkgevers die onder druk van de economische schade toegeven aan vaak vrij reŽle eisen Emoticon: Yes!
Ik heb me nog nooit ťťn minuut bedacht als de haven plat ging, met duizenden door de Maastunnel, Rotterdam plat, veel mensen boos Emoticon: Angry
Mede door dat had ik de laatste 15 jaar van mijn werkzaam leven een salaris waar ik tevreden mee was en mede daardoor zit ik nu al sinds mijn 60e in IndonesiŽ Emoticon: Wink
Laat het over je heen komen, die sloebers knokken voor hun recht Emoticon: Wink

spacer line  

Ben het helemaal met jullie eens laat ze maar vechten ervoor.Dat hebben ze wel verdient ze worden al genoeg uitgebuit. Emoticon: Frustrated En lopen met hun kop tegen de muur. Emoticon: Worship Men moet niet buigen voor die regering.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Joop; de stakers in mijn directe omgeving hebben het hoogste minimumloon van heel Indonesie, zelfs hoger dan Jakarta. Ze kunnen op vrijdagmiddag op kosten van de baas naar de moskee, hebben 1 maand per jaar een aangepast rooster vanwege de Ramadan, krijgen netjes een 13e maand voor het einde van de Ramadan zodat ze direct na de Ramadan pulang kampung kunnen een week, op kosten van de baas, want dat zijn verplichte vrije dagen.

Ik denk.. dat het allemaal zo slecht nog niet is eigenlijk. En wat dat 'outsourcing' (want zo noemen ze uitzendkrachten hier, klinkt Engels en dus Amerikaans en dus fout) betreft.. ik denk niet dat meer als 25% meer weet dan wat ze ingefluisterd wordt.

Maar inmiddels heeft Lippo Cikarang de sluipweg via de achterkant netjes gereed gemaakt, dus iedereen kan zonder problemen weer naar zijn eigen huis toe na werktijd. Ik denk niet dat ze het zouden waarderen als ik zou gaan demonstreren voor hun huis als zij naar huis willen namelijk.

Staken? Ja, maar als een kip zonder kop? Nee dus.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 04-10-2012 02:52 Yerun wrote:
Joop; de stakers in mijn directe omgeving hebben het hoogste minimumloon van heel Indonesie, zelfs hoger dan Jakarta.
Staken? Ja, maar als een kip zonder kop? Nee dus.

Gelukkig heeft iemand uit de buurt het hier verteld.
Als ik ( een import Amsterdammer) dat schrijf wordt het mss niet geloofd.

Jaren geleden was er behoorlijk discussies geweest toen een paar fabrikanten ( dacht een bekende sportschoen) hun fabrieken wil sluiten en verplaatsen naar Vietnam en China .
Omdat de loonkosten te duur werd en nog een paar andere redenen.

PS : Inmiddels zijn er veel nwe buitenlandse investeerders die gekomen zijn ,
Door te staken als kip zonder kop kunnen de investeerders wegblijven .

En dat weten de meeste ongeschoolde arbeiders ook wel .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Typisch een uitspraak van iemand die alleen maar met personeelswerving/zaken te maken heeft gehad.
Zelfs dat kon hij niet aan, dus vreet nu uit de ruif en doet deze uitspraken na decennia uit IndonesiŽ weg te zijn
Ik neem de vrijheid het daar niet mee eens te zijn, opkomen voor je rechten is een verworven recht.
Vanuit het pluche kijken naar het klootjesvolk kijken is gemakkelijk zat, kan je zelfs dat niet aan dan lijkt het mij raadzaam te zwijgen. Emoticon: Angry

Ook nog even aanhalen dat een sportschoenenfabrikant arbeiders die een minimumloon van pakweg 100 Euro verdienen voor 60 uur per week, terwijl die producten in Europa meer dan 100 Euro per paar kosten?
Waar zit je gezonde verstand man

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Da's niet zo moeilijk Malam, iedereen die tot 2 kan tellen (een paar schoenen dus inderdaad) kan dergelijke producten maken. En in Indonesie is er geen tekort aan die klasse personeel, om het maar vriendelijk uit te drukken. En vervolgens worden deze producten als luxe-goed verkocht, dus wordt er flink aan verdiend.

Maar buiten dat, die mensen die tot twee kunnen tellen en dus alleen de middelbare school hebben afgemaakt over het algemeen, waarom zouden die nu moeten staken voor meer rechten en dergelijke?. Ze moeten Allah op hun blote knietjes danken dat ze uberhaupt een baan hebben, want er zijn er meer die werkloos zijn dan dat er in fabrieken werken.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 04-10-2012 15:24 Yerun wrote:
Da's niet zo moeilijk Malam, iedereen die tot 2 kan tellen (een paar schoenen dus inderdaad) kan dergelijke producten maken. En in Indonesie is er geen tekort aan die klasse personeel, om het maar vriendelijk uit te drukken. En vervolgens worden deze producten als luxe-goed verkocht, dus wordt er flink aan verdiend.

Maar buiten dat, die mensen die tot twee kunnen tellen en dus alleen de middelbare school hebben afgemaakt over het algemeen, waarom zouden die nu moeten staken voor meer rechten en dergelijke?. Ze moeten Allah op hun blote knietjes danken dat ze uberhaupt een baan hebben, want er zijn er meer die werkloos zijn dan dat er in fabrieken werken.

Amen .
Heb verder niks toe te voegen.

Ik weet nog dat ik bermuda broekjes van O.P ( geldt ook voor sportschoenen) in de outlet van Heritage Jln Riau Bandung had gekocht voor mijn zoon/en buurjongen .
Kost een "schijntje", en bij de Bijenkorf in Amsterdam koste het toen 45 Eurie.
Of Timberland (Made in Indonesia) kost een vermogen , gezien in Amtelveen.

spacer line  

De gevraagde loon was :
Buruh Pabrik Jabodetabek Minta 2,5 - 3,2 jt jt/bulan

Horeee.... gaji buruh terendah bakalan lebih tinggi dari para S-1 yang jadi PNS golongan IIIa. Semoga buruh jadi lebih makmur....dan diiukti oleh meningkatnya kemakmuran para pedagang karena menaikkan harga barang2

De gevraagde loonsverhoging was hoger dan de salaris van een S-1 ( Universiteit graduate)

Komentaar bij een grote Indonesische site:
buset mantap bener gaji yang di minta

melebihi gaji rata2 para salesman dan gaji fresh graduate

Hi hi hi hi , de zoon van mijn broer , net afgestudeerd kreeg ongeveer iets meer dan 2 juta.
Ook de dochter van mijn nicht, met een buitenlandse diploma , ook in de buurt van 2,5 juta .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nee heb je, ja kun je krijgen, maar dit soort eisen zijn dus gewoon 'als een kip zonder kop'. Die hele demonstratie was dus compleet onnodig op deze manier. Niet haalbaar, niet verdedigbaar en wat nog meer.

De S1 die op kantoor werkt bij mijn vrouw krijgt inderdaad wat ze moet krijgen en nog wat meer omdat ze goed werk levert, daar kan iemand met alleen SMA natuurlijk nooit aan tippen.

Dat soort Barbie-poppen-hoofdjes-drukkers moeten gewoon barbie-poppen-hoofdjes blijven drukken. Dat kunnen ze kennelijk goed, althans, goed genoeg, om niet te worden ontslagen.

Ho Lee Fuk

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is nog niet gedaan met de stakingen in IndonesiŽ.
Morgen 17 oktober woensdag, hebben ze weer opgeroepen, voor nieuwe stakingen. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Verkeer; omweg als gevolg van, massale stakingen
De Post van Jakarta, Jakarta | Jakarta | Wo oktober 03 2012, 11: 28 AM

De politie van Jakarta, hebben opgeroepen, dat pendelaars, de hoofdwegen in de stad moeten vermijden en een alternatieve routes nemen, op woensdag, als gevolg van massale stakingen door de vakbonden.

http://www.thejakartapost.com/news/2012/10/03/jakarta-police-brace-labor-strike.html

As around 2.8 million workers nationwide prepare to strike on Wednesday in protest of the cheap labor policy and uncertain access for health care, the police beefed up security and prepared for traffic detours to prevent traffic jams and chaos.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Om Ziel,

Ik heb moeite om de pagina te laden. Kun je zien of er ook luchtvaartmaatschappijen gaan staken? Hoop toch wel in Ambon te komen morgen..... Ik denk het niet in deze uithoek maar je weet het maar nooit.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Neen niets van bekend of anderen moet het ergens gelezen hebben... Emoticon:

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; de stakingen zijn gericht op (vrijwel) ongeschoolde fabrieksarbeiders die menen meer recht ergens op te hebben buiten alle rechten die ze al hebben zonder fatsoenlijke opleiding genoten te hebben (middelbare school over het algemeen, dus tot 10 tellen en de koran lezen kunnen ze al, nu nog het echte leven).

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ok, dan hoef ik gelukkig niet nog een dag hier te blijven....
Thx

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-10-2012 12:07 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; de stakingen zijn gericht op (vrijwel) ongeschoolde fabrieksarbeiders die menen meer recht ergens op te hebben buiten alle rechten die ze al hebben zonder fatsoenlijke opleiding genoten te hebben (middelbare school over het algemeen, dus tot 10 tellen en de koran lezen kunnen ze al, nu nog het echte leven).

Nee Jeroen, fabrieksarbeiders die geen mogelijkheid hebben gehad voor een fatsoenlijke opleiding zoals zovelen hier, die opkomen voor een menswaardig bestaan.
Ik moet morgen naar Bandung, kom ik het laatste stuk vast te staan dat zoek ik een alternatieve route, het zij zo.
Die mannen strijden voor een paar centen meer, en uitsluiten van obscure uitzendbureautjes, hun goed recht.
Kijk naar Nederland vaste arbeidscontracten raken steeds meer uit de mode, alles in handen van de uitzendbureau maffia, geen goede ontwikkeling.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Idd Malam, "fabrieksarbeiders die geen mogelijkheid hebben gehad....", die zich laten horen vind ik op zijn plaats. Zeker in RI waar "minimum (UMR) lonen aan de laars gelapt worden". Emoticon: Angry

Wel vind ik arbeidburo's een goede zaak over het algemeen Emoticon: I love it

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sukadi46
User
spacer line

Ik vraag mij af, wat verdienen de stakers en wat vragen de bonden?
Weten jullie trouwens, wat de medewerkers van een hotel verdienen, schandalig weinig. Bij de gemiddelde familie hotels tussen de Rp 500.000 en 1jt
De meesten komen niet boven de Rp 600.000.
6 dagen per week werken in 2 ploegen..
Ik heb het meegemaakt, dat bij het vragen voor opslag een hotel werd gesloten, iedereen op straat en na een paar maanden weer open met nieuw personeel en een lager salaris.
Mijn vrouw was ass. bedrijfsleider salaris Rp 600.000 ,mijn schoonfam. 2 zwagers en een schoonzus werk(t)en in een hotel
Laten we daar druk om maken, omdat de meesten van jullie in hun vakantie in een hotel verblijven, ipv van ons druk maken om Rp 2,5 - 3,5 jt die de bonden vragen
We weten allemaal dat de grote fabrikanten zoveel vragen om sporters die al belachelijk veel verdienen nog hogere reclame inkomsten te bezorgen. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

sukadi46
User
spacer line

By the way, een vriend geeft les aan de universiteit en verdiende iets meer dan 1jt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sukadi, je eerste posting, volledig mee eens, schandalige salarissen in hotels.
Wat jij hebt meegemaakt was dus een hotel wat failliet ging, daarna heeft een nieuwe eigenaar weer geopend met lagere salarissen, laten we zeggen dat dit een beter verhaal is.
Iemand die op de universiteit les geeft voor nog niet 1 jt, ik weet niet wie dat op je mouw heeft gespeld, maar dat is een jokkebrok.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Die 1 jt zal voor een assistent leraar zijn, veelal Master studenten die aan de 1e jaars bachelors simpele lessen geven voor een aantal uren per week. Doen ze veelal om een wit voetje te halen bij de professor en de professor besteed het maar al te graag uit om zich daar niet mee bezig te hoeven houden.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Allmaal leuk en aardig Malam, maar ik lach me de tyfus als ik hoor dat ze fabrieksarbeiders het salaris van een verse S1 willen geven, een loonsverhoging van 250% zo'n beetje. Nou, dan gaan al die Koreanen, Chinezen en Japanners hier heel netjes en heel snel hun fabrieken sluiten, want zo werkt de wereld niet.

Ho Lee Fuk

simpati
User
spacer line

want zo werkt de wereld niet
Die 250% is het ene uiterste, minder dan de helft van met minimumloon betalen het andere.

sukadi46
User
spacer line

Malam leens eens goed. Ik heb niets geschreven over een hotel dat failliet ging, maar dat de eigenaar het sloot en een paar maanden later weer opende. Ook schreef ik niet "nog geen 1jt"maar iets meer dan 1 jt. Het juiste bedrag was 1,5jt.
Ook wordt er niet overal evenveel betaald. Jakarta betaalt meer. Bali ook. Dus vergelijk niet alles met Jakarta.
Trouwens die vriend zit nu hier, omdat hij zijn kinderen wil laten studeren. Weet je trouwens dat studeren in Indonesia duurder is dan hier. Ik weet het omdat ik de studie van familieleden betaal

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,716,546 topic views - 237,924 posts - 13,715 topics - 29,381 members - last post @ 30-03-2020 00:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,606,783 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com