indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je aan mij zou vragen of ik wel eens meisjes aanraak, dan zou ik daar heel eerlijk en volmondig JA op antwoorden. Dit omdat het niet eens in me op komt om meisjes op een dergelijke foute manier aan te raken. En zoiets gaat ook onmogelijk per ongeluk, al helemaal niet meerdere keren.

Wellicht zit die kerel op het verkeerde eiland (als ie schuldig is, ken hem verder niet), want hier op Java weet 'men' wel hoe 'men' om moet gaan met leden van het zwakke geslacht die niet hun eigen bloed zijn. Als ik hier soms lokale berichten lees ben ik in staat om een dubbelloops jachtgewee te kopen omdat anaal in te brengen en vervolgens de trekker over te halen.

Maar ja, 'ies koeltoer', zeggen ze dan in Nederland. Emoticon:

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het anaal inbrengen van enkelloops, dubbelloops of andere zaken is in Nederland geen probleem meer.
Hier ligt dat iets anders.
Mensen die niet met hun jatten van kleine kinderen af kunnen blijven is niet gebonden aan een land.
We zien het in Europa doch ook in Azië, dus ook hier in Indonesië.
Wordt iemand in Nederland vals beschuldigt, dan heb ik alle vertrouwen dat dit boven water komt.
Als mensen hier een bule vals beschuldigen dan zet ik mijn vraagtekens erbij, dan zie ik maar liever bewijs.
Er zal nu wel iemand reageren dat het rechtsysteem hier is afgeleid is van het Nederlandse systeem, maar met geschillen waar persoonlijke belangen zijn betrokken, of financieële belangen wil de schaal van vrouwe Justitia wel eens scheef gaan hangen hier.

Regel één: Een bule heeft altijd ongelijk, regel twee: Mocht de bule gelijk hebben dan heeft hij een behoorlijke zak met muntjes nodig om zijn gelijk te krijgen.
Laten we eerst maar is even afwachten, lijkt mij persoonlijk beter.
Schuldig? De hoogste boom.

keizer
User
spacer line

Hij heeft bekend! En is daarmee dus schuldig. Dit zal de rechter binnenkort ook vaststellen. Hij heeft volgens zijn zegge meisjes gelokt en betast.

De bevolking heeft gedemonstreerd tegen zijn aanhouding, wat hem vast straf vermindering zal opleveren. (Aldus omroep zeeland) (immers de bevolking krijgt nu geen geld/snoep van hem meer.) Er zijn helaas wel slachtoffers, onbegrijpelijk dat jan vogel niet de keuze heeft gemaakt om daar is naar de hoeren te gaan, maar zich te vergrijpen aan zielige minderjarige zeer arme gratis meisjes...TRIEST hoor.

Welke straf zal hij nu krijgen? Zullen de medeleden van de stichting steun kinderen indonesie ervan af geweten hebben? hij reisde met nog twee oudere mannetjes..
Zijn zij medeplichtig, wisten ze hiervan ?

Ik hoop terecht op een gevangenisstraf en opheffen van deze malafide stichting. En last but not least een flinke schadevergoeding voor de slachtoffers.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-10-2012 12:18 keizer wrote:
De man komt uit Serooskerke, een leuk dorp in Nederland (Zeeland).
Deze man is al ruim 30 jaar betrokken bij de plaatselijke voetbal vereniging, ik kan u met zekerheid zeggen dat er nooit een seksueel misbruik hier heeft plaatsgevonden, anders had dit wel naar voren gekomen en bekend geweest onder de kleine gemeenschap in Nederland. Tevens ontvang ik persoonlijk e-mail van de man wat hij daar allemaal verricht en heeft zeker veel goede dingen daar gedaan, zoals een huis bouwen etc. De man is zeer gerespecteerd en hoog opgeleid. En zou zich denk ik niet verlagen tot deze gruwel daden.

Hij is op dit moment verdachte, e.a. moet dan ook eerst uitgezocht worden.
Het zou mij niet verbazen als hij er is ingeluisd. Deze arme families gaan ver als het om geld gaat...Dus oordeel niet te snel. Mocht hij veroordeelt worden, dan zit hij daar op zijn plaats. Persoonlijk geef ik hem op dit moment het voordeel van de twijfel.

Zo zie je maar hoe iets in enkele dagen kan veranderen Keizer.
Hij heeft dus bekend, er zullen dan best keiharde bewijzen zijn, tja dan is hij dus hier niet jarig, dat de dorpelingen gedemonstreerd hebben moet je met een korreltje zout nemen.
De rechters hier zullen maar al te graag een voorbeeld stellen, zeker als het een bleekgezicht betreft, van mij mogen ze, moet je maar met je fikken van kinderen afblijven.
Dat er na 30 jaar betrokkenheid bij de plaatselijk voetbal vereniging nooit iets van dien aard naar boven is gekomen, zou er op kunnen wijzen dat dit stuk ongeluk niet op jongetjes valt maar op kleine meisjes.
T.a.v. zijn medereizigers en de stichting, moet je toch de nodige voorzichtigheid betrachten, één rotte appel hoeft niet te betekenen dat de hele fruitmand rot is.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Zou hij uit vrije wil bekend hebben? Indonesische gevangenissen staan niet bekend om hun vriendelijkheid tegenover dit soort volk. Misschien kan ie zo wel uitgeleverd worden of mikt ie daarop.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat kan Jeroen, maar dan moet Nederland, met Indonesië een verdrag hebben afgesloten, om elkaars gevangenen uit te leveren.
Een gedetineerden verdrag, maar als ik zo zoek, zit daar Indonesië niet bij.

Mogelijkheid tot overbrenging naar Nederland
http://www.prisonlaw.nl/nl/nie(...)en-in-het-buitenland

Nederland is partij bij het “Verdrag betreffende de overbrenging van gevonniste personen”. Hierbij zijn 68 landen aangesloten. Daarnaast heeft Nederland met vier landen (Marokko, Thailand, Venezuela, Zambia) bilaterale verdragen gesloten op het gebied van de overname van gedetineerden. Bovendien zal er binnenkort een bilateraal verdrag van kracht worden tussen Nederland en Peru. Met Brazilië is eveneens reeds een bilateraal verdrag gesloten, deze is alleen nog niet in werking getreden

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

[quote] Op 15-10-2012 19:00 schreef keizer:
Hij heeft bekend!

Welke straf zal hij nu krijgen?
. [/quote

Een tijd terug hebben ze ook eens een NL-er veroordeeld voor iets dergelijks, deze kreeg 18 jaar dacht ik...... Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Maximum straf is 15 jaar Siep, ene Australische meneer Grandfield kreeg 8 jaar.
Als het inderdaad bij betasten is gebleven zal hij met een jaar of drie weg komen en het land uit gelazerd worden, maar zijn naam in Serooskerke ligt ook in delen dus ik wens hem een fijne oude dag, maar niet in Zeeland Emoticon: Laugh out loud

chirpy
User
spacer line

Kembang en Malam, wat een primitieve reactie op een verdenking. Jullie willen waarschijnlijk terug naar de praktijken zoals in de donkere jaren van de Verenigde Staten waar zwarten alleen al om een gerucht werden gelyncht. Probeer je in ieder geval de volgende keer wat te beheersen of misschien is het beter dat de beheerder jullie verwijdert van de site, althans deze platitudes.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je er moeite mee hebt Chirpy links onder op de gele driehoek drukken, misschien dat de moderator dan iets voor je kan betekenen.
Het terug grijpen op de Afro Amerikanen slaat kant nog wal, dat is appels en peren vergelijken.
Mijn mening is nu eenmaal dat iemand die niet met zijn handen van kleine kinderen af kan blijven niet zwaar genoeg gestraft kan worden.
Dat jij daar een andere mening over hebt, zal mij een worst zijn.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Mee eens Malam....NIETS TOE TE VOEGEN....

chirpy
User
spacer line

Jammer Malam en Kembang,j ullie hebben niet goed gelezen wat ik schreef, of willen het niet begrijpen. Het is erg gevaarlijk om op geruchten af te gaan en daarop je mening te vormen. Tegelijkertijd dan deze onbewezen feiten te willen bestraffen zoals jullie beschreven, gaf mij een aanleiding te reageren. Bekijk de nieuwe Deense film: Jagten maar eens en misschien denken jullie dan wat genuanceerder.
Ook ik vind dat volwassenen die zich vergrijpen aan kinderen niet zwaar genoeg bestraft kunnen worden. Echter er zijn te veel onschuldige mensen alleen op grond van een enkele verdachtmaking van ontucht voor het leven kapot gemaakt om direct te oordelen en te veroordelen. Gelukkig zijn er ook nog rechters die op grond van feiten kunnen oordelen. Wanneer de wereld zou reageren zoals jullie deden, dan keren de tijden van de lynchpartijen of das gesundenes Volksempfinden weer terug. Het is geen appels met peren vergelijken, het gaat om het uiteindelijke resultaat.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nederlandse pedofiel Bali bekent schuld
Door Redactie op 15 oktober 2012 in Nieuws ·

De 57-jarige Nederlandse man die twee weken geleden gearresteerd werd op verdenking van sexueel misbruik van kinderen, heeft schuld bekend. Volgens de Balinese politie heeft Jan V. de aanranding van 4 meisjes toegegeven.

De man uit Serooskerke heeft de meisjes met snoep en geld naar zijn huis gelokt om bij hem te blijven slapen. Wanneer de meisjes sliepen betastte hij ze. Of de man ook daadwerkelijk vervolgd is, is niet duidelijk. Volgens de politie is er in elk geval voldoende bewijs. Ook zijn er aanwijzingen dat de man meer kinderen heeft misbruikt. De ouders van de kinderen hebben wel melding gedaan bij de politie, maar dit heeft nog niet tot een officiële aanklacht geleid. Een officiele aanklacht is nodig om tot vervolging over te gaan.

Jan V. is de oprichter van de Stichting Kinderen in Indonesië die hulp geeft aan kindertehuizen en arme gezinnen. Hij was op Bali voor zijn werk voor de stichting.

Moet ik hier nog iets aan toevoegen Chirpy of is het zo voldoende?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ook nog het lef hebben een stichting op te richten die 'goed doet' voor kinderen. Bah, dan ben je van het meest misselijke soort als je het mij vraagt.

elsbeth
User
spacer line

Malam, ten tijde dat jij schreef waar Chirpy bezwaar tegen maakt (niet echt handig dat hij er zo lang mee wacht, nu krijg je dit soort verwarringen), wist jij nog niet dat die man schuld had bekend. Dat is volgens mij waar het Chirpy om gaat. Iemand veroordelen voor er duidelijkheid is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is wel duidelijk dat de mensen met pedofielen gevoelens zich overal waar kinderen mee gemoeid is zich daar infiltreert.

Echter er zijn te veel onschuldige mensen alleen op grond van een enkele verdachtmaking van ontucht voor het leven kapot gemaakt om direct te oordelen en te veroordelen. Gelukkig zijn er ook nog rechters die op grond van feiten kunnen oordelen.

Ja dat hebben wij vorig week kunnen zien van een Leraar bij Pauw en Witteman.
Neen ik heb totaal geen vertrouwen in de rechtelijke macht.
Als je alles goed bekijk, door je interesse voor een maatschappelijk deugdelijke samenleving, kom je tot een conclusie, dat er te veel instantie er mee bemoeid, ieder heeft daar zich ingenesteld, om daar mee, veel geld te verdienen.
ZO komt er nooit wat van, dat die pedofielen geholpen worden, na een verhoor laten ze hen lopen en zo kunnen ze gewoon weer verder gaan, met hun daden.
Of ze vluchten naar andere landen waar ze hun ei kwijt kunnen.
En waar licht het aan!!!!!!!
Aan de slappe juridische rechters, die hen niets in de weg leggen, waardoor ze hun daden gewoon weer uitvoeren en niet zorgen, hen nooit meer hun gang te laten gaan.
http://www.nujij.nl/algemeen/k(...).lynkx#axzz2ArdrQopl

Als je weer Opgelicht, een programma van de TROS ziet, hoe ze het aan pakken, ze zijn net uit de gevangenis en ze doen het gewoon weer.
Hier zie je hoe de rechtelijke macht, niets doet om de samenleving te beschermen.
Het is gewoon vreselijk gesteld met die instituut.

Je neem maar als voorbeeld, Bram Moszkowicz die nu aan de schandpaal word genageld.
JA je kan je eigen dan wel iets bedenken, maar dat wil nog niet zeggen dat je het weet.
Het zelfreiniging vermogen, leid tot stellingen tegen over elkaar te komen staan.
Je ziet dat in die kringen, mensen zijn, die hun eigen inbreng, te veel laat gelden, dan juist te handelen, wat nodig is om transparant te zijn..............
Een klucht; Eerst als tragedie, dan als klucht, ze moesten zich schamen op dat niveau............. Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up! .

chirpy
User
spacer line

Wat Elsbeth schrijft, raakt precies de kern van mijn bezwaar.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 31-10-2012 07:55 elsbeth wrote:
Malam, ten tijde dat jij schreef waar Chirpy bezwaar tegen maakt (niet echt handig dat hij er zo lang mee wacht, nu krijg je dit soort verwarringen), wist jij nog niet dat die man schuld had bekend. Dat is volgens mij waar het Chirpy om gaat. Iemand veroordelen voor er duidelijkheid is.

Elsbeth ik weet precies waar Chirpy op doelde, wat mij in het verkeerde keelgat schoot is de reactie van Chirpy ruim 3 weken na mijn voorbarige oordeel en 2 weken nadat dit stuk ongeluk had bekend.

Kembang en Malam, wat een primitieve reactie op een verdenking. Jullie willen waarschijnlijk terug naar de praktijken zoals in de donkere jaren van de Verenigde Staten waar zwarten alleen al om een gerucht werden gelyncht. Probeer je in ieder geval de volgende keer wat te beheersen of misschien is het beter dat de beheerder jullie verwijdert van de site, althans deze platitudes.

Bovendien nog met deze stellingen komt, die ik mij niet aan laat leunen.
“Jullie willen waarschijnlijk terug naar de praktijken zoals in de donkere jaren van de Verenigde Staten waar zwarten alleen al om een gerucht werden gelyncht”
“ Wanneer de wereld zou reageren zoals jullie deden, dan keren de tijden van de lynchpartijen of das gesundenes Volksempfinden weer terug.”

Eerste zin jullie willen, is ook een voorbarig oordeel vellen, na Chirpy een beetje uit de tent gelokt te hebben, maakt hij het met zijn oordeel nog bonter door iemand denkbeelden uit de nazi ideologie toe te dichten.
De enige conclusie kan hier zijn “De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet”

Dan lijkt het mij logisch dat hij een reactie terug kan verwachten.

Chirpy is een zeer ervaren Baliganger, als hij er niet met oogkleppen op loopt, dan heeft hij daar zeker het probleem jonge meisjes met oude kerels gezien.
Chirpy is bovendien zelf opa van 6 kleinkinderen, als Chirpy naar aanleiding van een voorbarig oordeel t.a.v. kindermisbruik met zulk zwaar geschut komt, en oordeelt over mensen en hun ideeën zo hij dat in zijn reacties doet, dan staat hij voor paal.

Om te verduidelijken wat Chirpy bedoelde met "Das gesundenes Volksempfinden"

De term dook op in 1934 en kreeg voor het eerst grotere bekendheid na de Kristallnacht in 1938. De bezittingen van duizenden joden werden geplunderd, terwijl er zeker 90 personen werden vermoord. De plunderingen moesten op een spontane volkswoede lijken. Toen uit het buitenland kritiek op Duitsland kwam, verklaarden de nazi's dan ook dat het volk de activiteiten van de joden zat was, en dat deze actie dan ook een uitvloeisel was van "das gesunde Volksempfinden" . De nazi's waren van mening dat, wanneer de publieke opinie zou willen dat iemand voor bepaald gedrag gestraft diende te worden, dit moest kunnen, desnoods zonder wet of door middel van een wet met terugwerkende kracht.

Over voorbarig oordelen gesproken, lust je nog peultjes?

chirpy
User
spacer line

Doodschoppen dat kadaver, afijn één ding is zeker, hier is 15 jaar echt 15 jaar en hier opgesloten zitten is voor dat stuk ellende echt straf Emoticon: Yes!
Niks hotelkamer met TV en internet, niks recreatie ruimte met allerlei activiteiten, niks proefverlof.
Met velen in één cel, zijn witte poepertje ter beschikking stellen van zijn mede celgenoten om te overleven, want niet alleen de dames zijn hier gek op bleekgezichten, ook levenslang veroordeelden Emoticon: Yes!
Weet ie gelijk wat hij die kinderen heeft aangedaan. Emoticon: Angry

Malam, deze uitlating was de aanleiding om zo te reageren. Deze "primitieve" uitingen zoals vaak aan de borreltafel worden geuit zijn erg gevaarlijk indien ze gemeengoed worden. De achterliggende gedachte achter het Volksgevoel is natuurlijk op deze situatie niet van toepassing, wel het uiteindelijke resultaat. Als het populisme gaat winnen zijn we verder van huis. Dus mijn verzoek is iets beschaafder te reageren in voorkomende gevallen.
Voor de rest heb je gewoon gelijk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi zijn we toch tot elkaar gekomen Chirpy, ik had al aangegeven dat mijn reactie voorbarig was.

paulb.
User
spacer line

Op 31-10-2012 08:18 schreef zieleffe:
Ja dat is wel duidelijk dat de mensen met pedofielen gevoelens zich overal waar kinderen mee gemoeid is zich daar infiltreert.

[quote verwijderd]

Ja dat hebben wij vorig week kunnen zien van een Leraar bij Pauw en Witteman.
Neen ik heb totaal geen vertrouwen in de rechtelijke macht.
Als je alles goed bekijk, door je interesse voor een maatschappelijk deugdelijke samenleving, kom je tot een conclusie, dat er te veel instantie er mee bemoeid, ieder heeft daar zich ingenesteld, om daar mee, veel geld te verdienen.
ZO komt er nooit wat van, dat die pedofielen geholpen worden, na een verhoor laten ze hen lopen en zo kunnen ze gewoon weer verder gaan, met hun daden.
Of ze vluchten naar andere landen waar ze hun ei kwijt kunnen.
En waar licht het aan!!!!!!!
Aan de slappe juridische rechters, die hen niets in de weg leggen, waardoor ze hun daden gewoon weer uitvoeren en niet zorgen, hen nooit meer hun gang te laten gaan.
http://www.nujij.nl/algemeen/k(...).lynkx#axzz2ArdrQopl

Als je weer Opgelicht, een programma van de TROS ziet, hoe ze het aan pakken, ze zijn net uit de gevangenis en ze doen het gewoon weer.
Hier zie je hoe de rechtelijke macht, niets doet om de samenleving te beschermen.
Het is gewoon vreselijk gesteld met die instituut.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Je neem maar als voorbeeld, Bram Moszkowicz die nu aan de schandpaal word genageld.
JA je kan je eigen dan wel iets bedenken, maar dat wil nog niet zeggen dat je het weet.
Het zelfreiniging vermogen, leid tot stellingen tegen over elkaar te komen staan.
Je ziet dat in die kringen, mensen zijn, die hun eigen inbreng, te veel laat gelden, dan juist te handelen, wat nodig is om transparant te zijn..............
Een klucht; Eerst als tragedie, dan als klucht, ze moesten zich schamen op dat niveau............. Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up! .

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Ik zou zeggen, gebruik eens een andere vertaalmachine: probeer vervolgens eens "maffiamaatje"- het geheim van het kunnen ligt tenslotte in het willen, niet dan?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 03-11-2012 14:37 schreef paulb.:

[quote verwijderd]

Ik zou zeggen, gebruik eens een andere vertaalmachine: probeer vervolgens eens "maffiamaatje"- het geheim van het kunnen ligt tenslotte in het willen, niet dan?

Ik begrijp u niet??, vertel nader, of beter geschreven wat heb je op je hart?????
Als je bedoeld?, een spelling controle, ja dat heb ik ook automatisch ingesteld, als leidraad in mijn woorden, die dan in rode gegolfde lijn in mijn zinnen komen staan.
Maar grammatica controle werkt denk ik niet.
Ten minste niet dat ik weet.
Als dat dan ook kan, ja dat zou mooi meegenomen zijn.
Ten slotte ben ik graag bereid om wat te leren
Maar als ik zo iedereen volg, dan zijn ze niet allemaal secuur, in hun taalgebruik.
Werkwoorden waar plaatsen KAPSTOK regeling???, zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈkɑpstɔk] Verbuigingen: kapstok|kent (meerv.)enzv.
Maar als je eigen aan stoort dan lees je gewoon het niet, als je te veel moeite voor moet doen, om mijn verhaal te lezen…………….. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

siska58
User
spacer line

laat hem maar daar zijn straf uitzitten
in zijn huis is ook al onderzoek gedaan en
pc foto's etc meegenomen voor onderzoek
en de 2 andere mannen laat die ook maar eens onderzoeken Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-11-2012 12:58 siska58 wrote:
laat hem maar daar zijn straf uitzitten
in zijn huis is ook al onderzoek gedaan en
pc foto's etc meegenomen voor onderzoek
en de 2 andere mannen laat die ook maar eens onderzoeken Emoticon: Shiny

Verklaar je nader, kom maar met bewijs, lijkt me beter Emoticon: Wink

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-10-2012 07:21 Malam wrote: Jan V. is de oprichter van de Stichting Kinderen in Indonesië die hulp geeft aan kindertehuizen en arme gezinnen. Hij was op Bali voor zijn werk voor de stichting.

Moet ik hier nog iets aan toevoegen Chirpy of is het zo voldoende?
Vele goede initiatieven hebben een behoorlijke bijbedoeling die in realiteit vaak de hoofdbedoeling is van dergelijke charitatieve acties. Nou is dit wel heel ver gaand: stichting voor kinderen gerelateerd aan en pedofiel. Maar weliswaar met minder kwalijke bijbedoelingen als voornoemde situatie, barst het vreemd genoeg van de charitatieve projecten op Bali, daar waar het elders veel harder nodig is. Dit is al eens besproken maar men zoekt kennelijk het hulpproject bij de plaats die men graag bezoekt.....en niet bij de plaats waar het het hardst nodig is.

Vaak beginnen Bali-reizigers een of ander project op Bali zodat er voor hun een excuus is om weer eens naar hun geliefde godeneiland af te reizen. Naast "de goede reden" is er veelal ook een financieel voordeeltje aangekoppeld. Als het niet via directe bezoldiging is, dan wel op een andere manier als aftrekbare kosten.
Hoewel men beter gebruik kan maken van het aanwezige HR, gaat men toch vaak op en neer met allerlei dubieuze redenen om de boel te "checken", m.a.w. snoepreisjes.
Het is ook frappant als er een ramp heeft plaatsgevonden dan ziet men - naast het ontstaan van initiatieven - ook allerlei "weldoeners" opduiken die de gelegenheid grijpen een leuk reisje te maken (onder het mom van het bieden van hulp).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,974,355 topic views - 222,224 posts - 13,488 topics - 16,255 members - last post @ 23-09-2017 16:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,077,463 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com