indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Mereltje
User
spacer line

Ik ga 4 december voor bijna een maand naar Bali en er zijn een aantal dingen die
ik graag wil zien.
Heb nog helemaal niks geboekt behalve het ticket....

Wil graag naar de gilli eilanden, bromovulkaan op Java en de komodo eilanden....
Ik weet het ligt allemaal heel ver bij elkaar vandaan Emoticon: Wink

Zijn er mensen die tips hebben in welke volgorde ik de reis het beste kan doen?

Mijn idee was om als eerste naar de bromovulkaan te gaan en vanaf Bali de ferry
te nemen naar Java(ketapan) is er een andere/betere optie om daar te komen??

Hoop dat iemand mij wat tips kan geven.

hoor het graag Emoticon: Wink

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee hoor. Goed idee van die ferry. Via Ketapang kan je naar de Bromo. Boek gewoon een reisje via een van de vele reisbureaus die dit soort trips voor een goedkope prijs aanbieden. Duur: ca. 2 a 3 dagen.
Gili-eilanden is ook geen probleem. Duur: hangt van jezelf af. Om er te komen is men wel 1 dag kwijt, tenzij men de jetfoil vanit Bali neemt die rechtstreeks naar Gili Trawangan vaart (maar wel prijzig).
Vlieg vervolgens uit Lombok naar Labuanbajo op de westpunt van Flores van waaruit je snel en makkelijk naar Komodo kan. Duur: 2 dagen maar als je langer wilt verblijven rond Labuanbajo (aan te raden), kan dat natuurlijk.

Mereltje
User
spacer line

yoqya bali;

Hoe lang doe je er ongeveer over om met de ferry over te gaan en is het wel te doen??
Is vliegen niet sneller?? En enig idee wat het kost zo'n reisje via het reisbureau??

En van de gilli's zou je dan naar lombok varen en dan daar het vliegtuig pakken naar
lubuanbajo??

simpati
User
spacer line

Is vliegen niet sneller??
Dat kan naar Surabaya, maar ook naar met Lion Air naar Malang, kijk zelf eens op: ticketindonesia.info/nl/index.php
Je zou dan van Surabaya naar Labuan Bajo kunnen vliegen met Merpati, vanaf Denpasar echter voordeliger.
Succes,
Jan

Mereltje
User
spacer line

simpati;

Heb gekeken maar de vluchten zijn rond 300euro en vind dat toch heel erg veel....

Heb jij tips qua volgorde??

simpati
User
spacer line

Heb gekeken maar de vluchten zijn rond 300euro
Leg eens nader uit, ik heb hier geprobeerd en kom uit op maximaal 100 Euro voor de vlucht van Surabaya naar Labuan Bajo.

Frangipani
User
spacer line

Bromo is op Java, dus eerst Java, Bali, Lombok en Flores.

De prijs om met super snelle boat of met Vliegtuig Bali = Lombok is bijna dezelfde, ik zou voor vliegtuig kiezen

fatima
User
spacer line

Jawel de prijs is bijna hetzelfde , maar je moet naar het vliegveld ,komt aan op een vliegveld ,en daarna heb je dan ook gelijk vervoer? Met de boot is toch anders, leuk anders. Ik heb ook eens gekeken, en kom ook uit zo rond de 100 euro met het vliegtuig.
De volgorde van frangipani is correct.

Veel plezier met de keuze

Let it be

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Of je nu naar een vliegveld of haven moet, dat maakt niet veel verschil. Tenzij je een eigen boot in je achtertuin hebt liggen natuurlijk. Emoticon: Puh! De boot tussen Bali en Lombok - niet de snelle - doet er uren over. Voor diegenen zie vatbaar zijn voor zeeziekte is het een reis die niet aan te raden is naar mijn bescheiden mening. Ook niet bij rustig weer.

Mereltje
User
spacer line

Heb vorige keer de speedboat gepakt en dat beviel me heel goed Emoticon: Smile ....

Hoe lang doe je erover om van bali naar java te varen??
Denk dat ik vanaf daar dan terug ga naar Bali en daar de jetfoil pak richting de gilli's en dan vanaf daar met de boot naar lombok en het vliegtuig richting de komodo eilanden pak.....

Hebben jullie nog tips over deze volgorde??

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Van Bali naar Java duurt ca. 9 uur. Eerst van het zuiden naar de ferry: 3-4 uur, oversteek 1 uur, van Ketapang (haven aan de overkant op Java) naar Bromo ca. 4 uur.
Vliegtuig naar Surabaya is snel maar dan moet je ook weer per landtransport naar de Bromo. En dat ter plaatse regelen is moeilijk (en duur). Uiteindelijk ben je ongeveer evenveel tijd kwijt.
Je idee over naar de Gili's gaan en vervolgens naar Komodo zou ik zo doen. Met de ferry van Bali naar Lombok gaan en dan per taxi naar Bangsal (oversteek voor de Gili's) plus de oversteek zal ongeveer evenveel kosten als met de jetfoil......maar je bent zeker een volle dag kwijt per ferry en alles erbij. Dus jetfoil Bali-Gili.
Succes.

Pascal.F
User
spacer line

Voor mij persoonlijk is het veel voor 1 reis ( vakantie ).
Toraja is ook heel knap !! Emoticon: Wink

Ik zou beginnen met Flores en bij vertrek in Flores via Denpassar naar Surabaya vliegen.
Zo ben je direct in Java en dat allemaal op 1 dag en is je grootste verplaatsing gedaan.
Vluchten allemaal te regelen via Jeroen.

Daarna kun je op je eigen tempo verder en moet je geen vluchten meer regelen,en is boot en wagen je verder transport.
Je hebt dan ook een minder strak programma.

Veel plezier

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,515 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com