indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RhoŽ vdv
User
spacer line

beste mensen,

Ik heb een vraagje voor jullie?
Ik heb sociaale problemen nodig van het buureiland van bali namenlijk lombok.
Mensen die er veel van weten of er indien geweest zijn, willen jullie eens reageren Emoticon: Puh!

vriendelijke groeten Rhoe vdv Emoticon: Smile

spacer line  

On 25-09-2012 20:49 RhoŽ vdv wrote:
Ik heb sociaale problemen nodig van het buureiland van bali namenlijk lombok.
vriendelijke groeten Rhoe vdv Emoticon: Smile

Niet zo moeilijk om daar "sociale problemen" te krijgen! De meeste inwoners van Lombok hebben een "erg kort lontje" en erg veel "vrije tijd", dus problemen zoeken en vinden is voor hen een leuk tijdsverdrijf.

Je hoeft daar maar iets onbenulligs te doen dat "de massa" niet aanstaat en je hebt je "sociale probleem", voila!

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

dat klopt, dat de meeste mensen van lombok.zijn heel erg gauw geiriteerd'ik heb dat al diverse keren mogen mee maken''terwel ik zelf ook geen makelijk persoon ben'dat heb ik ze laten weten''ik ben terug gekomen'met fam dat uit bali''komt ,,even 1 grote schoon maak gehouden'de rest laat ik eventussen haakjes''voor degoede orde''!!! ze hebben wel met de verkeerde persoon te maken gehad'' Emoticon: Stupid

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je informatie wil van welk plek ook op aarde is Google de plaats voor wat je tegen kan komen.
Maar des niet te min, je kan vragen, of wie hier er geweest zijn.
Dan is het beeld die je vormt, niet in woord uit te leggen, maar zien wat je tegen kan komen.

Het is zeer Islamitisch, maar neem dat maar met een korreltje zand, die hebben ze genoeg liggen aan het strand.
Meestal kom je aan, als je per boot gaat, Lembar dan richtining Mataram en dan is het meestal naar Senggigi naar Island eilanden dan heb je het gehad........ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Wij zijn er ook geweest en vonden na een auto gehuurd gehad te hebben, rond het gehele eiland gereden, niets bijzonders aan, mooie stranden, dat wel, maar dan moet je een strand mens zijn.
Snorkelen ISland eiland, dus niet voor iedereen een succes.............. Emoticon: Sadley Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

RhoŽ vdv
User
spacer line

Dank jullie wel voor deze informatie.
Ik heb het eigenlijk meer over sociaale maatschaplelijke problemen ginder zoals het watertekort.
Hebben jullie nog enkele andere problemen in lombok onderkt dan zou ik dit graag.
Deze informatie word kan ik uiteindelijk allemaal heel goed gebruiken in mijn eindwerk dat over lombok gaat.

De vulkaan in lombok is die nog actief ???

mvg RhoŽ vdv Emoticon: Wink

fatima
User
spacer line

Een reisje naar Lombok en al uw vragen worden beantwoord. Emoticon: Laugh out loud

Uw eerste vraag vond ik nogal verwarrend sorry.

Let it be

spacer line  

Lees de lokale kranten en u kunt al gauw het onderstaande lijstje van "sociaal maatschappelijke problemen" opstellen:

Armoede
Analfabetisme
Corruptie
Machtsmisbruik
Huiselijk geweld / seksueel misbruik
Mensenhandel en smokkel
Ondervoeding
Prostitutie
Drugsgebruik
etc., etc.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

On 26-09-2012 21:17 fatima wrote:

Een reisje naar Lombok en al uw vragen worden beantwoord. Emoticon: Laugh out loud

Uw eerste vraag vond ik nogal verwarrend sorry.

Zo'n veldonderzoek Emoticon: Wink is te kort en moet je ook over voldoende netwerk beschikken .
Wat interessant is om te weten moet je eerst literatuuronderzoek doen , waarschijnlijk meer op sociologisch gebied .
Voorbeeld:
1.De invloed van Islam op Lombok.
2.De acculturatie ( wat is dat nou weer ?) van "moderne" invloeden ( i.h.b de Westerse ) op de nog min of meer traditionele Moslim gemeenschap.
3.Wat is de invloed van de Arabische/buitenlandse en buiteneilandse investeringen op de sociale, culturele en politieke vlak van de oorspronkelijke bewoners(de Sasak).

Daarna kan je pas een kleine "veldonderzoek"doen.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Halo Halo ben ik in beeld
Om Sid toch.
Wat een onzin welk toerist gaat dat eerst allemaal onderzoeken ze zijn geen psychologen, die eerst een onderzoek gaan doen, om te weten wat daar allemaal leef en is.
Ze gaan op vakantie en niets meer en willen weten wat er in Lombok te zien is buiten die vervelende mensen daar.

Ik heb er ook mee aan de stok gehad en heb een mes getrokken om ze even te leren dat ze niet met me moet proberen op te lichten.
Dat verhaal had ik al eerder geschreven hier in een ander topic.
Als die RhoŽ vdv tijd spendeer, kan hij die gegeven zelf opzoeken op verschillende topic hier........ Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

fatima
User
spacer line

Op 27-09-2012 11:37 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Zon veldonderzoek Emoticon: Wink is te kort en moet je ook over voldoende netwerk beschikken .
Wat interessant is om te weten moet je eerst literatuuronderzoek doen , waarschijnlijk meer op sociologisch gebied .
Voorbeeld:
1.De invloed van Islam op Lombok.
2.De acculturatie ( wat is dat nou weer ?) van "moderne" invloeden ( i.h.b de Westerse ) op de nog min of meer traditionele Moslim gemeenschap.
3.Wat is de invloed van de Arabische/buitenlandse en buiteneilandse investeringen op de sociale, culturele en politieke vlak van de oorspronkelijke bewoners(de Sasak).

Daarna kan je pas een kleine "veldonderzoek"doen.

Dhr Rhoe stelde een vraag met puh en smile geschreven.!

Hoe groot is de kans dat het ook echt gemeend is ?
Een veldonderzoek laat hij liever aan anderen over, gezien de vraag hier over Lombok

Let it be

spacer line  

On 27-09-2012 13:58 fatima wrote:

[quote removed]

Dhr Rhoe stelde een vraag met puh en smile geschreven.!

Hoe groot is de kans dat het ook echt gemeend is ?
Een veldonderzoek laat hij liever aan anderen over, gezien de vraag hier over Lombok

Wat is dit dan ?
(Zo'n veldonderzoek Emoticon: Wink)
en dit
(Daarna kan je pas een kleine "veldonderzoek"doen. ).

Een reactie hoeft niet per se nuttig kan zijn voor 1 persoon, kan ook voor andere personen nuttig zijn .

Heb je dan vraagtekens over de eerlijkheid ( mensen niet in de maling nemen ) van de vraagsteller ??
Want dan heb je een paar leden die in de maling genomen worden, zelfs Zieleffe( met veel foto's) , AEB tot 2x toe hebben gereageerd

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Ik ben vorig jaar voor de eerste keer naar Lombok geweest. Ik vond het eten daar erg heet (pedes). Maar ik denk niet dat dit een sociaal probleem is.

fatima
User
spacer line

Op 27-09-2012 16:42 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Wat is dit dan ?
(Zon veldonderzoek Emoticon: Wink)
en dit
(Daarna kan je pas een kleine "veldonderzoek"doe beantwoord krijgen.

Heb je dan vraagtekens over de eerlijkheid ( mensen niet in de maling nemen ) van de vraagsteller ??
Want dan heb je een paar leden die in de maling genomen worden, zelfs Zieleffe( met veel fotos) , AEB tot 2x toe hebben gereageerd

Vraagtekens heb ik alleen bij het stellen van de vraag.
Of de vulkaan nog actief is kan hij hier op het forumlezen ,daar staan alle actieve vulkanen van Indonesie.

Het antwoord van AEB slaat niet perse op Lombok ,dat komt overal voor mi.

Met een mes zelfverdedigen hoor je ook vaker, erg genoeg dat dit nodig is.

Verder ken ik Dhr. Rhoe niet ,maar Google weet ook veel.
Waarschijnlijk vond de vraagsteller dat puh en smile aangebracht ??

Lombok is een mooi eiland en de mensen daar vond ik vriendelijk ,maar uitzonderingen heb je overal. Emoticon: Yes!

Let it be

fatima
User
spacer line

Google is al genoemd sorry

Let it be

fatima
User
spacer line

Op 27-09-2012 18:59 schreef barimuchtar:
Ik ben vorig jaar voor de eerste keer naar Lombok geweest. Ik vond het eten daar erg heet (pedes). Maar ik denk niet dat dit een sociaal probleem is.

Hahaha , Nee dat is meer een luxe probleem op Lombok.

Ook andere problemen gehad ?

Mij is opgevallen dat er toch ook veel Hindoes wonen op dat buureiland van Bali. Emoticon: Yes!

Let it be

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Beste forumleden,

Ik ben wel vaker kritisch over het gebruik/misbruik van de Nederlandse taal.
Rhoe, die kennelijk een veldonderzoek wil doen, heeft twee keer in dit topic gereageerd en in beide posts zitten taalfouten.

Ik denk dat deze Rhoe jullie bij de neus neemt. En zoals medeforummers al melden. Zoek op Google en je vindt (is dit nu met een d of dt) veel over Lombok.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

RhoŽ vdv
User
spacer line

Voor de meeste onder jullie bedankt dat jullie mij willen helpen.
Het is inderdaad zo dat mijn teksten vol spellingsfouten zitten omdat ik Deslecie heb daar kan ik niet veel aan doen. Emoticon: Nooo
Ik probeer er zoveelmogenlijk op te letten.

mvg RhoŽ

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,996,059 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com