indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ramrod
User
spacer line

Ik ga van Jakarta naar Yogyakarta , grotendeels met de trein en zal natuurlijk onderweg uitstappen om het nodige te gaan zien .
Ik ben in de plaatsen Bogor , Bandung Banjar,Yogya en Malang , dit ligt natuurlijk aan de hoofdspoorlijn .

Gaan er vanuit die plaatsen ook nog locale treintjes die afwijken van het hoofdspoor , lijkt me leuk om daar eens mee te reizen .

Gr Willem

simpati
User
spacer line

lijkt me leuk om daar eens mee te reizen
Het zal toch bij de hoofdspoorlijn blijven, heb geen hoge verwachtingen van de trein, onderweg uitstappen en de volgende trein nemen zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn of je moet overnachten in zo'n plaats.

Je kan voor de variatie eens een goedkope trein nemen tussen de kippen en andere handelswaar.

Kijk eens op www.kereta-api.co.id/
Succes,
Jan

ramrod
User
spacer line

Jammer dat er geen aftakkingen zijn voor de kleine routes , die zijn vaak het leukst .

Nou ja dan maar van Jakarta naar Yogya met de trein en een paar keer uitstappen .

Gr Willem

spacer line  

On 26-09-2012 10:16 ramrod wrote:

Nou ja dan maar van Jakarta naar Yogya met de trein en een paar keer uitstappen .

Gr Willem

De trein reis met in en uitstappen tussen A en B is niet dezelfde zoals een trein reis in Nederland.

Voorbeeld :
Als ik van Amsterdam naar Enschede gaat kan ik heen gaande (of terug gaande) even uitstappen in Amersfoort , Apeldoorn , Deventer, Almelo etc .

Als je v.a Jkt naar Yogya gaat is het veel rompslomp(bijna niet te doen- of je moet jou treinreis onderbreken)) als je tussen Jkt en Bandung uitstapt of tussen Bandung en Yogya uitstapt ( in Garut-Tasikmalaya bijvoorbeeld) omdat de trein frequentie niet dezelfde is zoals de frequentie in Nederland.

(bijna niet te doen- of je moet jou treinreis onderbreken)

bisa dicek of makemyday .

ramrod
User
spacer line

Wat ik bedoelde met uitstappen is dat ik daar dan ook een paar dagen blijf ....

Is het nog de moeite om in Garut-Tasikmalaya uit te stappen en daar een paar dagen rond te kijken , daar zijn toch mooie sawa,s , , zo ja wat is een goede uitvals basis om wat wandelingen door de sawa's te maken ?

totto
User
spacer line

Willem,
Je koopt m.i. altijd een kaartje voor het hele traject. Stap je dus b.v. uit inTasikmalaya of Jombang dan betaal je toch tot Yogya of Surabaya. Niet echt voordelig dus.
Kijk eens op de site van Antarin, daar staat een hoofdstuk over treinen. In Bogor rijdt iedere ochtend vroeg een boemeltje door de stad voor een korte trip.

Toto Travel.com

spacer line  

De vlakte van Leles (bij Garut) is bekend door de sawah en vergezichten , zoals vroeger Karawang en Cianjur .
Tegenwoordig moet je vaak dieper /verder gaan van de grote weg.
Per defenitie kan je altijd de trein ( mss een boemel?) of de trein van Bdg naar Tasikmalaya nemen en uitstappen /logeren in Garut.
Ga je gewoon in Cipanas logeren.
Je betaald gewoon de kaart Bdg-Grt ( boemel) of Bdg-TSM ( "sneltreintje" Emoticon: Wink

In mijn kinder jaren heb je links en rechts naast de snelweg de vlakte van Leles(Garut) en vanaf Singaparna richting tot vlak Tasikmalaya sawahs .
Nu zijn het vaak huizen geworden, wil je sawah kijken moet je met de auto(huren dieper/vrder weg van de snelweg .

De laatste paar jaren heb ik niet echt opgelet of de sawahs van toen nog bestaan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het is best te doen. De omgeving van Leles is inderdaad ontzettend prachtig.....maar wel iets naar binnen gaan niet met een auto maar achterop op de ojek (= motor-taxi) of zelf een brommertje.
Overnachten in Cipanas is ook zeker aan te raden: niet in de stad Tasikmalaya of Garut.

spacer line  

On 26-09-2012 17:56 Yogya-Bali wrote:
Het is best te doen. De omgeving van Leles is inderdaad ontzettend prachtig.....

Kan je voorstellen hoe mooi het is , iets meer dan 50 jaar geleden was , de vlakte van Leles ?
Je gaat via Malangbong naar Tasikmalaya, zie je links en rechts sawahs .
Nu moet je echt gaan zoeken.Of met huurauto of met ojek zoals Y-B zegt.

En hoe vaak heb ik gelopen in de sawahs in Tasikmalaya , als we met vakanties zijn bij oma .( Cibalanarik met de Situ Sanghiyang) -Singaparna-Tasikmalaya was de roots van de S.A )
Mijn ouders waren in hun jonge jaren leraren in Garut ,

ramrod
User
spacer line

Erg bedankt voor de zeer bruikbare tips ,

Vanuit Bandung naar Leles kan ik zeker het beste met een taxi/prive auto gaan ? Hoelang gaat die rit dan ongeveer duren en wat zijn +/- de kosten . Neem aan dat de rit per auto net zo mooi is als met de trein...?

Kan ik daar (Leles of Cipanas )overnachten zo ja iemand een tip , zo nee waar dan wel het beste en eventueel met een homestay/guesthouse of hotelletje , ik zie er op het www zo snel niets over , kan het ook niet op mn kaart vinden deze plaatsjes (Leles of Cipanas)

Willem

spacer line  

http://www.indotravelers.com/garut/peta_garut.html

http://desnantara-tamasya.blog(...)i-cipanas-garut.html
Staat ook adressen van hotels 2 jaar geleden betaalde ik 250.000 rup per nacht , nieuw/schoon.
Met 30-40 euro pernacht per kamer heb je leuke keuze's

Van Bandung naar Garut , mss 3 uren met huurauto+ chauffeur ( nooit opgelet, heb geen haast).
Kosten gemiddeld 50 euro per dag , plus kleine tip voor eten/koffie oor de chauffeur.
Eerlijk gezegd heb ik nooit opgelet toen we 2x met de trein van Bandung naar Yogya gingen.
Met de auto vind ik leuker.(dus persoonlijk)

spacer line  

Om (te proberen) on-line treinkaartjes in RI te bestellen of te kijken tussen welke plaatsen er treinen rijden, kunt u de website

http://www.tiketkai.com/

bezoeken.

Wel raadzaam om e.e.a. met de Google Chrome browser te doen, en niet met Internet Explorer omdat anders veel functies binnen de website niet of niet goed werken.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

ramrod
User
spacer line

Dank voor jullie reactie's,

Valt me wel op dat de overnachtingen vrij duur zijn , zal ook wel komen dat het weekend is (27+28 okt) maar zie prijzen van 50-60euro per nacht voor niets bijzonders .

Het zal in het weekend wel extra druk zijn dus eventueel reserveren lijkt me wel verstandig , als ik wat normaal geprijsd tegen kom .

Willem

spacer line  

De hotel waar we gelogeerd hebben is een soort motelachtig kleine "bungalowtjes" , met eigen badkamer met doorlopende warme waterstroom.
Was toen nog nieuw dus schoon.
Alleen het ontbijt eten is niks , maar dat kan je opvangen door in een van * hotels waar ook westerse toeristen komen.
30-40 euro is relatief gewoon, anders komt in in een hotel waar je jarenlang kan praten omdat het mss niet volgens je standaard is.

Je hebt ook Hotel Ngamplang (iets buiten Garut).
Ben 2x geweest, is niet modern , en volgens mij basic. Prijs is democratisch.
Mijn ouders komen vroeger daar. Toen nog Grand Hotel Ngamplang.

https://www.google.nl/search?q(...)ELAE&biw=897&bih=515

ramrod
User
spacer line

Heb je geen naam van dat hotelletje waar jullie hebben gelogeerd , heb niet zo,n zin om als ik daar ben aangekomen een aantal hotels in en uit te gaan om te kijken of het wat is .

Ik hoef geen luxe als het maar een beetje schoon is en kan douchen , het ontbijt is meestal in Azie niet veel bijzonders dat maakt me ook niet zoveel uit hoor ,

Gr Willem

simpati
User
spacer line

Valt me wel op dat de overnachtingen vrij duur zijn
Is veel te veel voor hetgeen geboden wordt, als het even kan reis dan door naar Tasikmalaya en overnacht in http://www.santika.com/ daar krijg je voor minder dan Ä50 per nacht een keurige kamer met uitstekend onbijtbuffet, voordelig te boeken bij http://www.agoda.nl/
Er is een treinstation in Tasikmalaya en er zijn aanbiedingen voor de Exsekutif klasse van Bandung naar Tasikmalaya voor IDR50.000 vertrek 08:00 in de morgen, je kan verder naar Yogyakarta met de trein.
Ik ben vaker in Tasikmalaya en ook Cipanas Garut geweest, ik kan niet zeggen dat ik daar de vriendelijkste mensen van IndonesiŽ ben tegen gekomen!
Succes,
Jan

spacer line  

Jan , de bewoners van Tasikmalaya e.o zijn echt vriendelijke mensen, de roots van mijn moeder is ook van daar.We komen vaak bij oma met vakantie.
Alleen zijn ze niet zo bekend met bule's( walandas) , tenminste toen en ook hun agrarische en moslim achtergrond kan een rol mee spelen . Emoticon: Yes!

De laatste jaren kom ik niet meer , terwijl ik nog veel familie van af de 2de graad heb die daar wonen.
Kom alleen langs als orang turis .

simpati
User
spacer line

Jan , de bewoners van Tasikmalaya e.o zijn echt vriendelijke mensen
Mijn vrienden in Tasikmalaya zijn inderdaad ook echt vriendelijke mensen, ik denk dat mijn opmerking niet helemaal juist is maar dat alleen zijn ze niet zo bekend met bule's( walandas) een betere omschrijving is.

ramrod
User
spacer line

Voor mij zou het het makkelijkste zijn om met de trein van Bandung naar Tasikmalaya te gaan om vanuit Tasikmalaya naar de rijstterrassen te gaan .

Ik neem aan dat dit toch wel vanuit Tasikmalaya te regelen is of is het op een motor goed zelf te doen , hoelang doe je er over om er te komen ?

spacer line  

Tasikmalaya naar Garut ( Leles vlakte en Tarogong) is ongeveer 60km , waarschijnlijk tussen 1,5 tot 2 uren ( nooit opgelet) .
Je moet ook de Kampung Naga bekijken , die zit tussen TSM-Grt( wel met een huur auto , niet geschikt voor motorrijders ).
Pak je tegelijk de Candi Cangkuang, een van de oudste Hindu Candi, in een kleine eilandje .
Of je komt even langs (alleen kijken, het is verdomd duur en mijn inziens alleen voor rijke toeristen )bij Kampung Sampireun .

Voor beschrijving even op www kijken.

ramrod
User
spacer line

Kan je van Bogor ook naar Tasikmalaya per trein , zo nee , vanaf welk treinstation in Jakarta kan dat dan wel ?
Is dat dan een trein met een soort van 1e class en 2e class ?

Dank weer .

spacer line  

NEE, eerst naar Jakarta. Met de trein of auto/taxi.
Jakarta via Bdg en dan naar TSM.
Vroeger had je een station Cibatu bij Garut , maar dan een boemeltrein ?

ramrod
User
spacer line

Weet je ook welk station in Jakarta ik moet hebben , thx

spacer line  

Op onze website staat een kaart van de spoorlijnen op Java. Zie http://www.villaditya.nl/omgeving.php Informatie over treinen + tarieven is te vinden op de site http://www.kereta-api.co.id/. Helaas is deze laatste site alleen in het Indonesisch (maar met Google translate wel te lezen)
Als je van treinen houdt zou ik zeker het Ambarawa Stoomtrein museum bezoeken.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

ramrod
User
spacer line

Nog even een laatste vraag voor dat ik morgen naar Java vertrek .

Is het stuk Tasikmalaya- Banjar de moeite waard met de trein ?

Ik kom uit Pangandaran , het kortste is om naar Banjar te rijden en dan door naar Yogja , maar als het echt mooi is lijkt me die trein reis wel de moeite waard om om te rijden .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,225,934 topic views - 224,558 posts - 13,536 topics - 17,036 members - last post @ 17-12-2017 03:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,538,244 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com