indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ramrod
User
spacer line

Hallo,

Volgende maand 14 dagen naar Java , heb mijn "Java tour" wel zo,n beetje rond ,wil alleen nog wat info over Yogyakarta en omgeving .

Na een dag of 2 in de stad Yogya , wil ik vlakbij de Borobudur een paar dagen verblijven om daar de omgeving te voet/fiets.brommer te verkennen , heeft iemand nog een leuke tip tav overnachtingen ? Ook tav Yogyakarta zijn overnachting tips welkom , liefst kleinschalig en rond de 25 p.n .

Is de omgeving van de Borobudur de moeite waard om daar een dag of 3 a 4 te verblijven , wil daar vanuit ook het Dieng Plateau gaan bezoeken , kan dit op 1 dag of is de moeite waard om er ook een overnachting te doen ,wat ziijn de kosten om daar te komen , met taxi of tour ?

Na het Dieng Plataue wil ik richting Malang , liefst met de trein , wat is dan handig , terug naar Yogya of anders ...?

suhanura
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.RAMROD... ati-ati ya bertamu Borobudur...Ik wil geen paniek en schrik aanjagen maar lees eens de JAKARTA GLOBE. A daily newspaper from Jak. about Indonesia.
Niet allen de bergen beginnen aardig te rommelen op midden Java maar ook de terroristen zijn weer druk bezig aan het rommelen and speciaal in Yogjakarta and surroundings.
Het is een waarschuwing van de millitaire and police intelligences dat ze de Borobudur weer van een paar bommetjes willen voorzien.(net als in 1985) Ze hebben de laatste paar dagen flink wat terroristen opgepakt in deze omgeving. Ya sudah lah... don't be alarmed, ....just be alert want ze zien geen verschil tussen een yank or a belanda.Van de 200 dodelijke slachtoffers van de Bali bombings waren er 88 Australiers. Veel plezier tetapi ati ati saja.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De 8 terroristen die ze opgepakt hebben, zijn opgepakt in (en in de buurt van Solo), de andere kant op van Yogyakarta. Er bestaat bovendien altijd wel een gevaar voor het een en ander. Ik heb zelf hier nog niets gelezen over daadwerkelijke plannen om de Borobudur weer aan te vallen.

Tot een aantal jaren geleden waren buitenlanders doelwit. Dit is steeds minder het geval, want moeilijk. Het is veel makkelijker om de 'hulpjes van het regime' te pakken, denk hierbij aan een willekeurige politie-agent of politieke figuren met gematigde motieven. Ook als deze moslim zijn.

Voor het plannen van je vakantie moet je hier helemaal geen rekening mee willen houden denk ik. Anders kun je nergens meer rustig naar toe, en dat zou een beetje jammer zijn.

Frangipani
User
spacer line

Je moet niet bang zijn maar wel voorzichtig blijven (meer voor diefstal etc..)
Bomaanslag kan ook elk moment in Europa gebeuren.

Voor Borobudur verblijft je het beste in Yogya en vandaar een auto huren om rond te rijden. Kijk naar tripadvisor voor hotel review. Auto huren is vanaf 200.000 rupiah/dag, met chaufeur plus 150.000

spacer line  

Op midden Java in de omgeving van Yogyakarta is ontzettend veel te doen en te zien; veel meer dan de meeste mensen denken. Wij hebben een villa in de omgeving van Yogyakarta en hebben (ivm verhuur van ons huis) uitgezocht wat er allemaal te doen en te zien is en waar zich dit allemaal bevind. Op onze website www.villaditya.nl kan je op de pagina "omgeving" en "uitstapjes" een compleet overzicht zien. Ook kennen wij een betrouwbare lokale reisorganisatie die met goede auto's en chauffeurs dagtochten en vervoer kunnen regelen. Pas op voor beunhazen die je met levensgevaarlijke busjes/auto's gaan rond rijden.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,261 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com