indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tu-bagus
User
spacer line

Hallo Yogya-kenners,

Volgend jaar juni ga ik mijn (schoon)familie weer op Bali bezoeken. Het plan is dan ook om enkele dagen met de hele familie Yogya te gaan.
Nu heb ik verschillende opties en hoef ik ook niet voor de familie te betalen. Dat geluk heb ik dan weer Emoticon: Laugh out loud
Mijn familie kent natuurlijk Yogya ook niet, dus vandaar hier de vraag.
We weten nog niet wat we precies willen, met zijn allen bij elkaar lijkt me (nu nog) het leukste. Dicht bij elkaar maar verschillende hotels kan ook.Guesthouse of hotel.
Voor mij is een beetje luxe wel lekker. Een warme douche (voor mijn vrouw misschien een bad Emoticon: Party! ), airco en een zittend toilet Emoticon: Wink is toch wel het minste. En schoon moet het voor iedereen zijn. Wie heeft er suggesties of ideeŽn?
En op een locatie waarbij me niet 's ochtends half5 gewekt worden door een minaret en van waaruit het ondernemen van excursies makkelijk is zou ook heel wenselijk zijn.

Tot slot kent er iemand er een betrouwbare chauffeur of meerdere die ons kunnen rondrijden voor een paar dagen

Nu ik het zo teruglees een beete een onsamenhangend verhaal. Geen tijd om het echter aan te passen. Hoop dat de strekking echter duidelijk is.

gr

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

In Yogya zijn -tig hotels en guesthouses die aan je voorwaarden voldoen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

tu-bagus
User
spacer line

Op 21-09-2012 10:59 schreef erwin:
In Yogya zijn -tig hotels en guesthouses die aan je voorwaarden voldoen.

Dat snap ik ook. Kan ook google'n.
Weet ook nog dat de Malioboro de straat is of zou moeten zijn. Maar of dit nog zo is en of ik deze beter kan mijden en ergens anders een hotel moet zoeken dat heb ik de "locals" voor nodig.

Op Bali weet ik dat je jalan legian moet proberen te vermijden, wil je niet 2 uur elke dag kwijt zijn om alleen kuta in of uit te komen.

simpati
User
spacer line

Kijk eens bij: www.agoda.nl/ of www.booking.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik was recentelijk nog in de buurt van Jl. Legian. Geen last gehad van enige file.. mijn benen doen het namelijk prima en heb me dus kostelijk vermaakt met mensen die wel denken even in 5 minuten ergens heen te kunnen.

Voor Jogja is het niet zo erg. In het weekeinde en tijdens feestdagen is het flink drukker, maar de file is over het algemeen niet langer dan de lengte van Malioboro x 3 (Jl. Mataram en Jl. Jlagran Lor, direct oost en west van Malioboro).

Onderkomens direct aan Malioboro kunnen rumoerig zijn, maar na 10 in de avond is eigenlijk alles wel dicht, dus is het nog een associale motorrijder zonder knalpot. De zijstraten als Jl. Dagen, Jl Sosrowijayan zijn bekende plekken, maar bestef je wel dat het gebied direct tegenover het station een red light district is.

Andere toeristische plek is rond Prawirotaman uiteraard, met aan de diverse straten daar meer dan voldoende onderkomens in diverse klassen.

Veel losmens echter hebben een minder goede watervoorziening dan je zou denken. Warm water kan op zijn als iedereen wil douchen en velen halen water uit de grond, wat muf kan ruiken. Voor schoon water moetje in de 'echte' hotels zijn over het algemeen, al is het geen garantie.

Ik heb, sinds ik niet meer in Jogja woon, diverse vrij eenvoudige plekken 'getest', de meest luxe was Hotel Abadi, direct tegenover het station. ong. 400.000 voor een deluxe kamer met groot bed, flatscreen tv, onbeperkt heet water, goed werkende wc en uitzicht op het zwembad van het hotel en de hoerenbuurt.

spacer line  

Ik ken alleen maar Novotel , Hotel Mutiara ( Malioboro) en een hotel schuin tegen over station , en Inna Garuda ( was een tijdje geleden) .

Had toen ene Yerun ontmoet .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Een eenvoudig maar betrekkelijk nieuwe Hostel in Bladok in de Jl Sosrowijayan.
Ik heb hier jarenj geleden gelogeerd. Schone kamers en optimale veiligheid.
Prijs was 5 jaar geleden ongeveer 65.000 IDR. Is vaak wel volgeboekt. Meer
is te vinden op tripadvisor.nl. Veel succes.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bladok is inderdaad een hele bekende, en dus vaak echt vol. Niet op de bonnefooi naar toe gaan, want dikke kans dat je van een koude kermis thuis komt.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Tu-bagus,

De keren dat wij in Jogja hebben overnacht deden we dat in Duta Garden. (Prawirotaman gebied). Een oase van rust in een drukke omgeving, die naar mijn mening voldoet aan de wensen.
We boekten via Agoda.
Zij kunnen ook tripjes e.d. regelen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Heb een paar jaar geleden gelogeerd in Peti Mas Hotel - Dagen 27 - Malioboro, klein hotel met 40 kamers, komen veel Nederlanders, schoon en redelijke prijs, suc6.

Alaaf

tu-bagus
User
spacer line

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Dank voor jullie antwoorden Emoticon: Worship Emoticon: Worship
Ik ga eens even google'n met deze adressen

wouter1492
User
spacer line

Hallo Tu Bagus,

Precies zoals bintang Jan zegt, Duta Garden is een dijk van een hotel in de buurt van Prawirotaman. Echt een oase van rust en ontzettend gastvrij. Een auto met chauffeur kan daar ook eel gemakkelijk geregeld worden.

Sukses,

Wouter

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo tu-bagus,

Ik heb vorige week gelogeerd in hotel eclipse. Is heel goed bevallen.

www.agoda.nl/asia/indonesia/yo(...)3LWKaD0RZGSvB2Hf9W3g

Groetjes,
Anita

Pamelabak
User
spacer line

Tu-bagus,

Wij hebben diverse keren gelogeerd in Hotel Batik Yogyakarta. Dit ligt direct achter Malioborostreet. Is ons goed bevallen.

Groet,
Pamela

Frangipani
User
spacer line

beste tips voor hotels in Yogya kijk je op Tripadvisor.

Leuk zijn Sheraton en Hyatt, maar er zijn ook paar boutique hotels in Yogya, of als je met grote familie komt, beter een villa huren (tripadvisor and yogyes.com)

voor andere tips en waar autohuren kijk naar yogyes.

Dominica
User
spacer line

Het Phoenix hotel is uitstekend voor Nederlandse begrippen niet duur (47 euro) 5* zeer luxe heerlijke zwembad, ruime kamer, fantastisch ontbijt, heerlijk zwembad. Wij waren 8 dagen in yogyakarta en hebben vooraf een chauffeur geregeld via internet. Het was in 1 woord fantastisch. Hij had in AustraliŽ gestudeerd en sprak perfect Engels, mooie nieuwe , 6 persoons auto, met wifi en elke dag flesjes water. Hele redelijke prijs.hij heeft zich erg voor ons ingezet. Zijn naam is Frans. Http://dejongasia.com hij gaf hele goede reissuggesties en het is niet een chauffeur die op de klok kijkt en als een idioot op de weg rijdt met gevaarlijke inhaal manoeuvres , wij hebben ook anders meegemaakt! Er zijn veel slechte chauffeurs.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

frangipani; wat is er leuk aan Sheraton en Hyatt hotels? ze liggen zelfs niet eens in de stad, maar er aanzienlijk buiten. Ik persoonlijk zit liever in de stad, lekker stukje lopen voor een hapje eten en een biertje bijvoorbeeld.

Dominica; natuurlijk zijn er veel slechte chauffers, maar je moet je wel een beetje aanpassen hier, anders kom je nooit op je bestemming. Ikzelf zou niet in Nederland meer gaan rijden nu ik er hier zelf dik 30.000 kilometer op heb zitten. Nederland is veel te netjes en beschaafd, ik zou daar direct de politie achter me aan hebben vrees ik.

Dominica
User
spacer line

Natuurlijk moet je je aanpassen maar het is ook prettig om te delen met anderen die nog moeten gaan dat wij een uitstekende veilige chauffeur hadden! Die erg service gericht was en zelfs wifi in de auto had en heel erg betaalbaar was. Hyatt ligt ver buiten de stad, het Phoenix ligt heel centraal vlak bij de mailboro en 5 minuten vanaf station.
Dit heeft niets met aanpassen te maken, aanpassen betekent in IndonesiŽ niet zoveel belang hechten aan de hygienen, de wc,s zijn soms erg vies, dames neem vooral plastuitjes mee. In de keuken lijkt het ook niet hygiŽnisch maar het eten is overal over heerlijk. Je moet bijna overal een tip geven en betalen voor zelfs kleine parkeerplaatsjes, maar dat hoort bij het land dat noem ik aanpassen. Kiezen voor een slechte chauffeur heeft niets met aanpassen te maken maar is een verkeerde keuze!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dit heeft niets met aanpassen te maken
Bedankt dat je me afdoet als niet hygienisch, soms erg vies met vies vreten. Daar had ik het niet over. Je moet je aanpassen als je op de weg zit als chauffeur hier, anders kom je nergens. Dat zei ik. Dat jij als toerist je niet wil aanpassen kan ik me voorstellen, daarom zit je ook niet op de chauffeursstoel. Toch?

tip geven is vrijwillig, plekken waar dit verplicht is vermijd ik. Betalen voor een parkeerplek is normaal. Net als dit in Nederland normaal is. Geen aanpassing voor nodig.

Dominica
User
spacer line

Tsjonge, MoŽt je dan mar genoegen Neman met chauffeurs die on veiling inhaler, rijden etc. Ik krijg de indruk dat u mij niet begrijpt. Het kiezen voor een goede chauffeur met veel service heeft niets met aanpassen te maken. Overal maar dan ook overal moest je betalen niet erg maar dat is in Nederland echt niet zo. En als je plekken waar een tip gegeven moet worden vermijdt dan pas je je dus niet aan want dat is een gebruik in dit prachtige land!

fatima
User
spacer line

Op 11-10-2012 12:57 schreef [url=http://forum.indahnesia.com/profile/11261 Ik krijg de indruk dat u mij niet begrijpt. Het kiezen voor een goede chauffeur met veel service heeft niets met aanpassen te maken. Overal maar dan ook overal moest je betalen niet erg maar dat is in Nederland echt niet zo. En als je plekken waar een tip gegeven moet worden vermijdt dan pas je je dus niet aan want dat is een gebruik in dit prachtige land!

In ieder land zou ik kiezen voor een goede en veilige chaffeur, maar zie je dat aan zijn neus of zo ?

Wbt overal betalen: is dat in Nederland niet het geval ....betalen voor een toilet in een warenhuis , betalen op de parkeerplaats, is dat anders als je het geld in een parkeer automaat stopt ?

Tip geven doe je als je tevreden bent over de service die je krijgt, dat doe je in NL ook.

Over de hygiene , in de grotere supermarkten zijn de toiletten gratis, en worden regelmatig schoongemaakt..
Ben je niet zeker neem dan vochtige doekjes mee ,na gebruik van een plastuit de kraan opendraaien of een deur opendoen lijkt me ook niet echt fris.

Maar goed het gaat over overnachten, op het eerste oog lijkt het schoon.
Kijk je even verder laat de hygiene vaak te wensen over.

Let it be

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En als je plekken waar een tip gegeven moet worden
lees nog eens wat je schrijft. Een tip is fooi, die geef je voor meer dan goede dienstverlening. Die behoren ze niet te eisen/pakken. Doen ze dat wel, dan zijn het onopgevoedde vlegels (en ja, daar zijn er veel van). Dat soort figuren lach ik altijd vriendelijk toe en rijd dan door. Tip geef ik als ik dat wil, niet als iemand anders denkt daar recht op te hebben.

Dominica
User
spacer line

Mijn verhaal ging over een goede chauffeur en u haalt er van alles bij mbt aanpassen. Een goede chauffeur kun je idd niet aan zijn neus zien. Daarom schrijf ik mijn ervaringen met Frans juist op dit forum. The best driver we had! Nergens had ik wifi in de auto, kost niets extra,s
Einde discussie

fatima
User
spacer line

Het topic begin was overnachten in Yogjakarta.

Fijn dat ehh hoe heet hij alweer ....zo,n goede chauffeur voor u was,

Een ding begrijp ik niet : eerst schrijft u dat er wifi in de auto was, en nu ineens nergens had u wifi in de auto Emoticon: Confused en dat kostte ook niets extra,s Emoticon: Clown

Ja hoor einde verhaal Emoticon: Shiny

Let it be

elsbeth
User
spacer line

Hai Dominica,

Fijn dat je zulke goede ervaringen hebt gehad. Ik heb je link opgeslagen, wie weet kan ik hem nog een keer gebruiken.
Altijd fijn om iemand als chauffeur te hebben waarvan je weet dat een ander er goede ervaringen mee heeft. Veiligheid staat boven alles, ook boven tijd, dus ook wat mij betreft in etapes waar een ander in een keer doorheen scheurt.
En dat van die wifi: ik snap het prima hoor. Nergens eerder had je wifi in de auto en nu wel.
Daar zou ik overigens helemaal geen behoefte aan hebben, maar wie gaat de invloed van mijn kinderen over een jaar toch zijn vruchten afwerpen.
Over hotel Phoenix hoorde ik zeer recent ook goede verhalen, slaan we ook op!

Groet Elsbeth

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,037 posts - 13,697 topics - 25,801 members - last post @ 20-11-2019 15:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,903,565 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com