indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bedankt voor het welgemeende advies Surya en ik ben zeer zeker niet edel en geleerd doch maar een gewone Rotterdamse havenarbeider(ik heb geen 10 jaar gestudeerd Emoticon: Blush )
Hopen dat de moderator dit leest, vadertje Surya, je advies om ontopic te blijven zal je zeker in dank worden afgenomen.
Dat is toch je bedoeling of heb ik het weer verkeerd ???????
Ontopic dus maar weer, Meggie betaalde te veel voor haar hulp dacht ze, voor 16 uur Rp 700.000 pm

Dit was de aanvang:

Hoi allemaal.
Weet een van jullie hoe de salarissen liggen in yogya? Ik had iemand aangenomen voor 16 uur per week voor 700.000 per maand maar ze bakt er niks van en vandaag is ze niet op komen dagen. Dus ik moet weer op zoek maar zal het aan het salaris liggen? Is dat te weinig?

Dit was jou antwoord:

Voor Yogya is het redelijk goed te noemen.
Mss omdat het tidak cocok (klikt niet) is met de werkgever , soort werk etc ?
Per week , is het een 5 daagse werkweek , of 6/7 daagse werkweek.
Wat zijn de werktijden?

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Kan je nagaan hoe goed je leest, laat staan de informatie die je erna op los laat Emoticon: Wink
Neem je hem zo mee of moet ik hem inpakken Om?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-09-2012 18:08 Malam wrote:
Yoke ik lees verdomd goed geloof mij maar Emoticon: Wink
Ik doelde hier op, topic "Emigranten en ik vertrek"

Nou, dan ga ik wel een boek schrijven. Misschien wel samen met Y-B, doen we om en om een hoofdstuk, net als dat echtpaar Nicci French

Ssssst Emoticon: Shut up!

Zou kunnen Malam maar ik denk dat Elsbeth het boek bedoelt wat reeds geschreven is, al is het dan niet over emigranten en ik vertrek maar over drankverslaving.
Wie weet wat M. daarmee heeft verdiend en wie weet wat een boek oplevert geschreven door haar en YB. Misschien kan je vast gaan dromen van de verhalen die erin komen te staan en mag jezelf ook wat aandragen Emoticon: Laugh out loud

Als je de wijze google raadpleegt dan staat er te lezen dat Meggie de Jong een succesvolle zakenvrouw is/was (de vacaturekrant)

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-09-2012 18:50 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Zou kunnen Malam maar ik denk dat Elsbeth het boek bedoelt wat reeds geschreven is, al is het dan niet over emigranten en ik vertrek maar over drankverslaving.
Wie weet wat M. daarmee heeft verdiend en wie weet wat een boek oplevert geschreven door haar en YB. Misschien kan je vast gaan dromen van de verhalen die erin komen te staan en mag jezelf ook wat aandragen Emoticon: Laugh out loud

Hahaha zou kunnen Yoke.
Als ik zou kunnen verwoorden wat ik in mijn gedachte heb, dan heb ik een bestseller, helaas mijn grammatica is zo belabberd dat het waarschijnlijk alleen door havenarbeiders gelezen wordt en dat zijn er niet zo veel meer Emoticon: Nooo

Trouwens Yoke, zoals Marco Borsato al zong " Dromen zijn bedrog " alles op eigen ellenbogenstoom, zoals jij ongetwijfeld weet.
Beide pootjes op de grond en de realiteit aanvaarden, niets maar dan ook niets komt zo maar aangewaaid Emoticon: Angry

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Als ik zou kunnen verwoorden wat ik in mijn gedachte heb, dan heb ik een bestseller, helaas mijn grammatica is zo belabberd

Gewoon beginnen en af en toe de spellingscontrole eroverheen halen.
Succes Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

On 21-09-2012 18:46 Malam wrote:

Voor Yogya is het redelijk goed te noemen.
Mss omdat het tidak cocok (klikt niet) is met de werkgever , soort werk etc ?
Per week , is het een 5 daagse werkweek , of 6/7 daagse werkweek.
Wat zijn de werktijden?

Voor 16 uren per week zeg ik "redelijk goed", om aan te te duiden dat goed (de genoemde bedrag) een relatief begrip is .
Is afhankelijk van wat voor soort werk ze moeten doen( alleen pembantu of masak , cuci etc erbij) en wat de werktijden zijn .S'ůchtends , s'middags en of s'avonds.

Bij benadering zal bij een 40 urige werkweek ( 5 of 6 dagen, en niet intern ) zal zo'n pembantu metjarenlange ervaring en verantwoordelijkheden ongeveer 1,5 jut verdienen.
Is heel royaal in vergelijking met een gewone pembantu cq penjaga werkzaamheden.
In de meeste gevallen vaak meer dan 40 uren per week als ze intern zijn .

Het is voor jou ( zie jou voorbeelden van je eigen pembantu) behoorlijk veel maat niet echt onmogelijk .
Ik heb altijd al 100 eurie (max) gereseerveerd voor evt. pembantu als ik in de toekomst gaat bivakkeren in Jakarta.
In Jakarta heb veel uitzendburo's voor prt .

Voor supir ongeveer 125 eurie. Uiteraard buiten uang roko en makan.
Je weet zelf (hoop ik dan) dat er verschillen zijn bij beloningen tussen kleine steden , grote steden( zeker in Jkt) , tussen Indonesische werkgevers, Chinese of buitenlanders en expat werkgevers .

Dit is gebaseerd op eigen ervaringen bij mijn ouders en familie/vrienden in jkt-bandung.In yogya altijd goedkoper. .

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Sorry Malam, ik moet toch echt af en toe een beetje om je lachen.
Meggie heeft al lang een boek geschreven, had haar website eens bekeken als je zo geinteresseerd bent!
Hoezo ga ik hard van leer tegen Meggie? Omdat ik zeg dat ik het wat vreemd vind dat ze nog niet zo goed Indonesisch spreekt? Of omdat ik suggereer dat ze waarschijnlijk goed geboerd heeft met dat boek? Met de toevoeging dat dat haar gegund is?
Je bent aan het raaskallen, laten we het daar maar bij laten. Welterusten!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo als ik Yoke al zei, we hebben het over twee verschillende dingen, Elsbeth.

simpati
User
spacer line

Deze week kwam ik er achter dat de mensen die werken in onze buurt een loontje krijgen van IDR 400.000 per maand, voor het natje en droogje moeten zij zelf zorgen.
Het gaat om de vuilnisophaler, de 2 dames die de weg en plantsoenen schoon houden en 4 bewakers.

Van de bewoners in de buurt wordt verwacht dat men voor deze service IDR 60.000 betaald.
Ik heb het aantal huizen geteld en kom dan tot een aantal van 125 huizen en 10 winkels/kantoren.
Dus er zou dan elke maand 135 x 60.000 = IDR 8,1 miljoen binnen moeten komen.
Aan loon wordt er 7 x IDR 400.00 = IDR 2,8 miljoen uitbetaald, blijft er IDR 5,3 miljoen over om de rekening van de straatverlichting te betalen, lijkt mij best veel.
Aan renovatie en onderhoud wegen is sinds ik er woon geen rupiah uitgegeven.
De vuilnis wordt zoals zo vaak in een verlaten hoek gedumpt.

Ik ga nu inzage vragen in de administratie, waarschijnlijk mag ik dan gaan verhuizen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tutup mulut Jan, je weet inmiddels beter hoe het hier werkt als Malam.
Deze topic is trouwens al 2 weken niet gebruikt.
Meggie was als een raket weg toen een aantal forumgebruikers in haar verleden hadden zitten spitten en het nodig vonden dit hier te ventileren.
Ik neem geen blad voor mijn mond, smeerlapperij van de bovenste plank, zonder enige aanleiding.
Ook ik heb Meggie haar verleden al in een vroeg stadium gelezen, buitengewoon moedig om zo naar buiten te treden.
Dat was dus verleden tijd, op een normale manier hier iets vragen en dat er dan enkele forumleden zich geroepen voelen om dit verleden hier naar boven te halen is diep en diep triest.
Summier omschreven ik vond het uiterst asociaal, hoofdzakelijk van forumgebruikers met huisje boompje beestje, die het nodig vonden het verleden in deze topic erbij te halen.
Daar heb ik geen goed woord voor over.
Voor iedereen die het aangaat zonder namen te noemen, jullie moeten zich doodschamen Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 06-10-2012 09:35 Malam wrote:
Meggie was als een raket weg toen een aantal forumgebruikers in haar verleden hadden zitten spitten en het nodig vonden dit hier te ventileren.
Ik neem geen blad voor mijn mond, smeerlapperij van de bovenste plank, zonder enige aanleiding.
Ook ik heb Meggie haar verleden al in een vroeg stadium gelezen, buitengewoon moedig om zo naar buiten te treden.
Dat was dus verleden tijd, op een normale manier hier iets vragen en dat er dan enkele forumleden zich geroepen voelen om dit verleden hier naar boven te halen is diep en diep triest.
Summier omschreven ik vond het uiterst asociaal, hoofdzakelijk van forumgebruikers met huisje boompje beestje, die het nodig vonden het verleden in deze topic erbij te halen.
Daar heb ik geen goed woord voor over.
Voor iedereen die het aangaat zonder namen te noemen, jullie moeten zich doodschamen Emoticon: Bye bye

Smeerlapperij ?

Wat staat dan in het boek ?

simpati
User
spacer line

Zal waarschijnlijk beter zijn weet ik helaas ook uit eigen ervaring.

Ondanks het taalgebruik van enige leden van het forum reageer ik toch.
Bij mij toevallig actueel omdat op amper 50 meter schuin tegenover mijn huis een moskee wordt gebouwd, het ziet er nu even uit als WERD gebouwd omdat het geld schijnt op te zijn.
Ik heb een vermoeden dat er flink wat geld uit de kas van de buurt is gebruikt en het personeel wat iedere dag weer klaar staat zwaar onder betalen, sorry daar heb ik buikpijn van en ik ben ook nog medeplichtig!
Ik hoop het goed te maken om die mensen wat toe te stoppen als ik boodschappen doe voor mij zelf.

Jammer voor de bouwers dat een ORANG ASING zo vlak bij geen bijdrage heeft gegeven omdat hij vind dat 15 of meer van die gebouwen met TOETERS binnen een straal van ťťn kilometer voldoende moet zijn om.

spacer line  

On 20-09-2012 16:01 meggie wrote:
Dan moet ik er wel nog ff bijzeggen dat ze eerst 800.000 verdiende per maand. Dat was bij mensen op dat parkje waar ik woon en die waren er nooit. Dus dat was beetje schoonmaken en voor de rest daar gewoon leven in dat huis, zonder dat de eigenaar er was. Dus ze had al een luizebaan.

Ik moet wel melden dat je een personeel die een "belangrijke" job heeft altijd beter betaald dan een gewone werknemer.

Stel eens voor dat je Villa op Bali of Bandung toevertrouwd hebt aan de platselijke mensen.
En je betaald geen extra , gebeurt vaak dat als je uit Jakarta komt voor een weekendje of vakantie de inhoud van je villa "verdwenen"is .
Of er gebeurt "rare dingen" met je villa omdat de toean en njonja in Jakarta (of zelfs in Ollanda) woont.

elsbeth
User
spacer line

Malam, je hebt weer een erg grote bek. Veel verontwaardiging over wat iemand hier is aangedaan. Volstrekt onterecht. Er is hier niet gespit naar iemands verleden, er is hier een website aangeklikt die bewust forumlid hier naar mijn weten zelf heeft achter gelaten. Bovendien verwees ze zelf meerdere malen naar een reeds eerder geschreven boek. Ik had bepaald niet de indruk dat ze dat onderwerp wilde verzwijgen, anders had ze En dat boek niet geschreven En de link niet geplaatst. Zeker dapper om zo naar buiten te treden. Dat hetzelfde forumlid de link later zelf heeft weggehaald is een andere zaak, blijkbaar dacht ze er later anders over.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-10-2012 10:00 schreef simpati:
Zal waarschijnlijk beter zijn weet ik helaas ook uit eigen ervaring.

Ondanks het taalgebruik van enige leden van het forum reageer ik toch.
Bij mij toevallig actueel omdat op amper 50 meter schuin tegenover mijn huis een moskee wordt gebouwd, het ziet er nu even uit als WERD gebouwd omdat het geld schijnt op te zijn.
Ik heb een vermoeden dat er flink wat geld uit de kas van de buurt is gebruikt en het personeel wat iedere dag weer klaar staat zwaar onder betalen, sorry daar heb ik buikpijn van en ik ben ook nog medeplichtig!
Ik hoop het goed te maken om die mensen wat toe te stoppen als ik boodschappen doe voor mij zelf.

Jammer voor de bouwers dat een ORANG ASING zo vlak bij geen bijdrage heeft gegeven omdat hij vind dat 15 of meer van die gebouwen met TOETERS binnen een straal van ťťn kilometer voldoende moet zijn om.

Nou begrijp ik het allemaal pas.
He Jan je hebt mij wakker gemaakt,

Je weet dat wij een huis hadden gebouwd, in Chimahi, althans een huis vergroot en eigenlijk een huis tegenaan gebouwd, een aparte elektriciteit/meter.
Ik wist wel dat er iets betaald moest worden maar hoeveel hebben ze niet verteld.
Ook dat er in de nacht wachters liepen, die de poort naar het complex dicht deed en soms als je niet goed sliep, hen hoorde dat ze zich melde en sloegen met een stok op ijzeren poort, of wat maar geluid maakt, zich daarmee lieten horen, dat ze er geweest waren.
Er was binnen een een paar jaar tijd, denk 2 jaar, binnen een straal van 100 meter, dat er in de buurt 2 MoskeeŽn werden gebouwd.
Nu afgelopen maand Juni dat wij in IndonesiŽ waren, zijn wij weer wezen kijken en het zag er zo uit dat naast het huis een volleybal veld was gemaakt door de gehele buurt daar.

Ik heb daar al eens een keer, een verhaal over gemaakt, zal het zoeken............................ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

In een complex, zo noemen ze dat hier, een paar honderd verschillende huizen, afgezet door slagbomen die rond 10 's, avond wordt dicht gedaan, en 's, morgens weer open door de nachtwachters die rond lopen.
De klok is dagelijks het zelfde: 6 uur 's morgens wordt het licht en dan begint het hier te leven, eerst met het uitroepen (het klinkt nog al vel borbUUr), en met de lepel op een kommetje slaan van Borbur (soep)een soort van reist met ayam (kip), de rand is al versleten van de inslagen.
Tussen door een vrouw met op haar schouders een doek en een mand met allerlei flessen Jamu een soort kruiden drankjes
Dan even later verschillende mannen met allerlei waren Telor (eieren) aan allebei kanten met bamboestok over de schouders hangen, Sajur ( Groente ), en dat klinkt ook zo als (sajUUr) ( met hoge stem),een man met een handkarretje.
Dan de rotie ( brood) verkoper de een met fiets, de andere met auto, en met een geweldige soort muziek, dat erkenbaar is.

Dan wordt het even rustig, maar gouw komt om de hoek de ijscoman, ook met het zelfde deuntje, de een met de fietst, met een bak achterop, dat moet lijken, als enkele comboís, de inhoud is dan wel half gesmolten, maar het mag de pret niet drukken, en de andere iets moderns, een ijscokarretje.
Ik zag dat de ijscoman, al bijna de straat uit was, en die straat loopt een beetje stijl omhoog, fietsen kan je dan niet, halve wegen die straat kwam een vrouw een huis uit lopen en riep die arme stakker weer teug en zo kon hij na een paar ijsjes verkocht te hebben, weer opnieuw de steile weg omhoog gaan, lopende duwend, het karretje met zich mee .

Dan is de middag, en wordt het even stil, het is dan ook warmer, dan komt er zo, n duw karretje met groente, de groente ziet er dan niet zo fris meer uit, dat hindert eigenlijk ook niet, want het wordt gebakken, en dan door de rijst gemengd, is het niet te merken.
Ook zij melden zich met het uitroepen, van half ingeslikt woord nAsiii en slaan met een lepel (Sendok), op een kommetje, om zich herkenbaar te maken, dat ze in de straat zijn.
Tussen door komt er een verkoper, met kinderspullen, en die roept ook maar wat.
Dan ook spullen voor de Keuken (dapur ) klinkt het, barang-barang-dapuuuuuR.
Ook de verkoper van Tahu, laat zich niet onbekend, hij roept dan taHUU, maar ook de Bapao man.
Het wordt inmiddels 6 uur 's avonds en dan wordt het plots donker, en ja hoor, achter op de bagagedrager, een met houtskool vuurtje, en een bak met sate meestal Ayam (kip), probeert zijn handel te verslijten.

Zo is het het in IndonesiŽ gewoon, dat de supermarkten tot 's avons laat open zijn,de 24 uur economie draait vol op, ze kennen geen rust
Er loopt ook hier een verdwaalde manke Haan ergens van de kampong in de buurt te kraaien van je welste.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-10-2012 14:21 elsbeth wrote:
Malam, je hebt weer een erg grote bek. Veel verontwaardiging over wat iemand hier is aangedaan. Volstrekt onterecht. Er is hier niet gespit naar iemands verleden, er is hier een website aangeklikt die bewust forumlid hier naar mijn weten zelf heeft achter gelaten. Bovendien verwees ze zelf meerdere malen naar een reeds eerder geschreven boek. Ik had bepaald niet de indruk dat ze dat onderwerp wilde verzwijgen, anders had ze En dat boek niet geschreven En de link niet geplaatst. Zeker dapper om zo naar buiten te treden. Dat hetzelfde forumlid de link later zelf heeft weggehaald is een andere zaak, blijkbaar dacht ze er later anders over.

Dat ik een grote bek heb dat weet ik Elsbeth
Maar ik ben niet gemeen, iemand op zijn verleden aanvallen zit niet in mijn genen.
Bij jou en Yoke blijkbaar wel.
Zoeken naar het verleden van iemand die hier een topic opent is niet zo moelijk, laten we daar duidelijk over zijn.
Maar daar gebruik van maken als zo iemand een normale vraag heeft is smerig, daar maken jij en Yoke gebruik van om op het verleden terug te grijpen, misselijk en alleen maar met het doel iemand te beschadigen zonder een normaal antwoord op de vraag
Vrouwen onder elkaar om misselijk van te worden.
Moet ik de boel terug halen?
Zodat jullie het kunnen lezen?
Meggie is weg, dat is duidelijk, jampie, want wat Meggie aan moed had in haar kleine teen hebben Yoke en jij nog niet in jullie hele lichaam.
Dat hebben jullie in de topic van Meggie heel duidelijk laten blijken, Malam een grote bek???????? Ja maar hij zegt wel de waarheid.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-10-2012 09:51 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Smeerlapperij ?

Wat staat dan in het boek ?

Met jou is geen discussie mogelijk, aan de ene kant vreten uit de ruif en aan de andere kant stinkenend geil worden als iemand iets van IndonesiŽ zegt.
Je bent niet wat je zegt, je zegt niet wat je bent, je gedraagt je als een clown, ik stop om op jou te reageren, je hebt inmiddels zelf al met al je domme reacties duidelijk gemaakt dat je een onvoorstelbare zielepoot bent.
Vreet uit de ruif, laat je Ibu werken maar laat Om Malam met rust, ik heb het niet zo op mensen die anderen laten werken en commentaar hebben, ik heb altijd alles op eigen ellenbogen stoom gedaan en hou niet zo van mensen die uit de ruif vreten en commentaar hebben op mensen die hard werken.
Snuif op zijn minst een begonia, kook voor je ibu en doe iets nuttigs, laat het internet met rust, daar doe je veel mensen een plezier mee.
Al te veel zieke mensen op de digitale snelweg, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Omdat het eigenlijk niet goed was om in een topic, waar het ergens anders over gaat salarissen in Yogyakarta, past het beter in een andere topic
Filmpje verplaats naar, Youtube filmpjes over IndonesiŽ
http://forum.indahnesia.com/to(...)_indonesi.php#168826

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziet er gelikt uit Om Ziel, doe maar net als Malam, blik op oneindig en oortjes dicht.
27 graden, 6 uur in de ochtend op de waranda met een bakkie pleur, om 7 uur in de avond effe BVN kijkuuuuuh, de wereld draait door en het nieuws en slapen.
Tenzij je een paar ouwe nummers wil doornemen maar dat wordt op onze leeftijd steeds minder Emoticon: Talk to the hand
Gooi al je aversie overboord, het is hier warm (goed voor de botten) leer met IndonesiŽ omgaan Emoticon: Wink
Uiteindelijk lukt het Malam ook Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Op 06-10-2012 15:02 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Dat ik een grote bek heb dat weet ik Elsbeth
Maar ik ben niet gemeen, iemand op zijn verleden aanvallen zit niet in mijn genen.
Bij jou en Yoke blijkbaar wel.
Zoeken naar het verleden van iemand die hier een topic opent is niet zo moelijk, laten we daar duidelijk over zijn.
Maar daar gebruik van maken als zo iemand een normale vraag heeft is smerig, daar maken jij en Yoke gebruik van om op het verleden terug te grijpen, misselijk en alleen maar met het doel iemand te beschadigen zonder een normaal antwoord op de vraag
Vrouwen onder elkaar om misselijk van te worden.
Moet ik de boel terug halen?
Zodat jullie het kunnen lezen?
Meggie is weg, dat is duidelijk, jampie, want wat Meggie aan moed had in haar kleine teen hebben Yoke en jij nog niet in jullie hele lichaam.
Dat hebben jullie in de topic van Meggie heel duidelijk laten blijken, Malam een grote bek???????? Ja maar hij zegt wel de waarheid.

Malam, je maakt een denkfout: je spreekt niet de waarheid (ja, in je eigen oogjes wel, maar in mijne niet). Dat ten eerste.
Ten tweede (ik leg het nog een keer uit): als iemand hier een link plaatst naar een website, dan ben ik zo geinteresseerd dat ik een kijkje neem. Dat geldt voor de site van Ibusas, voor die van Albert, voor die van Siebjans, zo ook van die van bewust forumlid, dat jij nu zo in bescherming meent te moeten nemen, terwijl ze dat volgens mij prima zelf kan.
Het is misschien een hele rare gedachte, maar ik denk met mijn domme blonde kop dat iemand er iets mee wil als hij/zij zo'n link plaatst. 1 druk op de knop, je komt op een site waar het hele wel en wee van iemand op staat. En dat noem jij spitten in iemands verleden???? Sorry Malam, ik weet niet wat je vrouw voor gemeen goedje in je eten heeft gegooid, maar je bent er in ieder geval erg paranoia van geworden.
Ik herinner mij dat je mij in het verleden iets dergelijks voor de voeten hebt geworpen (ging over mand met het weeshuis in Padang).Voor je hier nog meer beschuldigingen de lucht in gooit ( en dat doe jij om de haverklap) : tel eens tot 10, lees wat voor flauwekul je hier neer plempt, verplaats je eens in iemand anders gedachten, en denk niet voortdurend dat jij het gelijk aan jouw kant hebt.
Het is echt te gek voor woorden wat jij hierboven hebt neergezet, ik ben daar echt kwaad over.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Volgens mij zitten we niet op je belerende woorden te wachten. Volledig misplaatst ook nog. Wat voor nijd noemen ze dat ook alweer? Malam heeft gelijk. Niks meer en minder. Emoticon: Bye bye

Where there is a will there will be relatives.

elsbeth
User
spacer line

Vertel even: waar gaat het hier volgens jou over? Ik meen dat Malam degene was die hier belerende woorden sprak. Graag een inhoudelijke reactie dus, of laat dit anders even aan Malam en mij over. Kunnen we prima zonder scheidsrechter af, toch Malam?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist tussen Malam en Elsbeth, ik was er al in een andere topic op terug gekomen Elsbeth.
Lief dat Anorak het voor mij op neemt, laat dat gezegd zijn, hij kent mij zeer goed.
Jij nog niet zo, jij hebt de neiging om te gaan steigeren als een ongetemde merrie.

Ik hou van mensen, wat ze doen, waar ze vandaan komen, of wie ze zijn.
Het interesseert me geen reet of iemand universiteit heeft gedaan of ULO, dat geldt voor mij in Nederland, maar ook in IndonesiŽ.

Dat maakt dat ik veel contact heb (vrienden mondjesmaat) ja ik ben kritisch, maar niet gemeen, zowel in Nederland als in IndonesiŽ.
Ik ben niet benieuwd wat iemand zijn achtergronden zijn, ik beoordeel iemand hoe hij zich gedraagt t.a.v. mij.

Wie goed doet zal goed ontmoeten, dat is mijn devies, wederom een stukje van mij zelf Elsbeth, ik denk dat jij mij wel kan begrijpen.
Soms zijn harde woorden nodig om bepaalde mensen wakker te maken, daar heb ik dus duidelijk geen moeite mee.
Ook ik moet wel eens met harde woorden wakker worden geroepen, ook daar heb ik geen moeite mee.

Genoeg nu, mijn Pop heeft honger en ik ook, dus op de solex, ayam bakar en sate halen, rijst is in in voldoende mate in huis hihihi

spacer line  

On 06-10-2012 15:22 Malam wrote:

[quote removed]

Met jou is geen discussie mogelijk, aan de ene kant vreten uit de ruif en aan de andere kant stinkenend geil worden als iemand iets van IndonesiŽ zegt.

Je gaat gelijk schelden, en dan de bekende diaree van toespellingen etc .
En dan kan je doen omdat je altijd achter je havenarbeider verleden gaat verklaren(heb je zelf tig keren geschreven) .

Zou het mogelijk zijn om een beetje aan de fatsoen normen te houden ?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Fatsoensnormen zijn voor mij:
Mensen die vreten uit de ruif, moeten blij zijn met dat verworven recht.
Mensen die Nederland op de juiste waarde schatten.
Mensen die niet arrogant doen over mensen die keihard werken.
Mensen die trots zijn op Nederland en niet hun land van herkomst idealiseren.
Bovenal mensen die de waarheid vertellen t.a.v. het land waar ze als economisch
vluchteling vandaan zijn gevlucht en niet nu ineens dat land zien als een paradijs.
Waar ze wel op vakantie gaan maar geen ruk meer van weten.
Tenzij wat ze horen van een broer zijn dochter die getrouwd is met een man die een broer is van de schoonzus en daar een zoon van die alles weet, waaruit zou moeten blijken dat de economische vluchteling die al heel lang uit de Nederlandse ruif zit te vreten en sinds decennia in Nederland woont ook alles weet over IndonesiŽ Emoticon: Wink
Zo zie ik fatsoen, leef je leven, zonder fantasie en jokken, zo doe ik dat ook.
Eerlijk en oprecht, Nederland is geen land van suikergoed en honing, IndonesiŽ zeker niet, eerlijk zeggen hoe je over de dingen denkt.
Dat is t.a.v. IndonesiŽ voor jou zeer moeilijk, ondanks dat de ruif waar je nu al zolang uit zit te vreten, in IndonesiŽ niet bestaat en het nog decennia lang gaat duren voor ze zover zijn, ben ik duidelijk genoeg?

spacer line  

On 08-10-2012 13:09 Malam wrote:
Fatsoensnormen zijn voor mij:
Mensen die vreten uit de ruif, moeten blij zijn met dat verworven recht.
Mensen die Nederland op de juiste waarde schatten.
Mensen die niet arrogant doen over mensen die keihard werken.
Mensen die trots zijn op Nederland en niet hun land van herkomst idealiseren.
Bovenal mensen die de waarheid vertellen t.a.v. het land waar ze als economisch
vluchteling vandaan zijn gevlucht en niet nu ineens dat land zien als een paradijs.
Waar ze wel op vakantie gaan maar geen ruk meer van weten.
Tenzij wat ze horen van een broer zijn dochter die getrouwd is met een man die een broer is van de schoonzus en daar een zoon van die alles weet, waaruit zou moeten blijken dat de economische vluchteling die al heel lang uit de Nederlandse ruif zit te vreten en sinds decennia in Nederland woont ook alles weet over IndonesiŽ Emoticon: Wink
Zo zie ik fatsoen, leef je leven, zonder fantasie en jokken, zo doe ik dat ook.
Eerlijk en oprecht, Nederland is geen land van suikergoed en honing, IndonesiŽ zeker niet, eerlijk zeggen hoe je over de dingen denkt.
Dat is t.a.v. IndonesiŽ voor jou zeer moeilijk, ondanks dat je die ruif waar je nu al zolang uit aan het vreten bent daar nooit van zijn leven gevonden zou hebben, ben ik duidelijk genoeg?

Mag ik jou reactie op iemand hier gebruiken?
Om in de woorden van Samsom te vervallen," nu doe je het weer "

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,824 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com