indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

IkVertrek
User
spacer line

Voor een nieuw seizoen van het televisieprogramma Ik Vertrek zijn wij op zoek naar enthousiaste stellen/gezinnen die een onderneming gaan beginnen in het buitenland!
Gaan jullie emigreren en lijkt het je leuk om mee te doen, of wil je wat meer informatie? Stuur dan een berichtje naar: ikvertrekRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.tros.nl of bel naar 020-8936314. Je kunt ook het aanmeldingsformulier invullen op onze website.

Wij hopen je verhaal tegemoet te zien!

Hartelijke groeten,
De redactie van Ik Vertrek

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Whoehahahaha, jullie kunnen beter een programma maken, " Ik kwam berooid terug uit IndonesiŽ "
IndonesiŽ is geen immigratieland, al hoe wel er nog velen zijn die na twee keer Bali het licht denken te hebben gezien.

Klanten voldoende denk ik, 97 % mislukt namelijk Emoticon: Wink
Een echte tranentrekker, beter als welk actualiteiten programma dan ook Emoticon: Yes!

Een kijkcijferkanon met vele slachtoffers Emoticon: Laugh out loud

meggie
User
spacer line

Nou, als ik mijn verhaal vertel denken ze dat is science fiction, is fantasie, nep Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Opvallend is wel dat het alleen voor ondernemers is. En inderdaad Malam zou producent kunnen worden van het programma " ik ga berooid terug"

Iemand heeft er zelfs een boek over geschreven.

It's only kinky the first time.

meggie
User
spacer line

Echt waar? Hoe heet dat boek?

Miracle
User
spacer line

Daar wordt waarschijnlijk het flutboekje "Enkele reis Bali" meebedoeld, zeker mensen die met het programma mee hadden kunnen doen.

meggie
User
spacer line

Oh dus ik hoef het niet te kopen als het een flutboekje is hahaha

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-09-2012 23:37 meggie wrote:
Nou, als ik mijn verhaal vertel denken ze dat is science fiction, is fantasie, nep Emoticon: Laugh out loud
Er is mij dikwijls gevraagd een boek te schrijven over mijn ervaringen in RI. Ook ik vermoed dat niemand het gelooft, het dan wel wil lezen. Want de realiteit is ver van de werkelijkheid en gaat vele Nederlanders het verstand te boven. Men gelooft liever in fantasia dan in realiteit.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-09-2012 14:51 Miracle wrote:
Daar wordt waarschijnlijk het flutboekje "Enkele reis Bali" meebedoeld, zeker mensen die met het programma mee hadden kunnen doen.
Dat "flutboekje" is misschien slecht geschreven qua literaire stijl maar is 100x realistischer dan alle onzin die er verder over het "paradijs op aarde" wordt geschreven. De meeste Bali-boek auteurs zijn doorgaans mensen met veel geld, nog niet zo lang op Bali leven of "tijdelijke" bewoners.

Miracle
User
spacer line

Ben zeker geÔnteresseerd naar ervaringen, zowel goed als slecht geloof dat je daar alleen maar van kan leren Maar dit sloeg echt nergens op. Mensen die terwijl ze daar al zaten niks geregeld en afgerond hadden in NL en zich totaal niet bewust waren van de situatie op Bali.
En dan zo kinderlijk geschreven met spelfouten.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Meggie, zonde van de geloof ik Ä 15,- die je ervoor moet betalen.

meggie
User
spacer line

Nou, dan ga ik wel een boek schrijven. Misschien wel samen met Y-B, doen we om en om een hoofdstuk, net als dat echtpaar Nicci French Emoticon: Yes!

Miracle
User
spacer line

Als je een goede spellingscontrole gebruikt ben ik benieuwd. Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-09-2012 19:07 Miracle wrote: Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Meggie, zonde van de geloof ik Ä 15,- die je ervoor moet betalen.
Nou, voor dat bedrag vond ik het wel aardig. Zeker niet zo goed geschreven en het echtpaar ook niet goed voorbereid maar wel veel realistischer dan al die andere gepubliceerde Bali-onzin die dikwijls aan de werkelijkheid voorbij gaan. Het "oh, wat een aardige mensen"-syndroom wordt in dat boekje eindelijk eens teniet gedaan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En Meggie heeft een soortgelijke ervaring, dus voor 15 euro geen slechte koop voor haar. Toch altijd prettig te weten dat je niet de enige bent.

meggie
User
spacer line

Dat viel mij ook op toen ik de eerste keer naar bali ging (alleen op vakantie) in 2001. In alle boeken die ik erover las, stond dat je nooit kwaad moest worden op ze, als je iets niet zou bevallen, want de Indonesiers zijn dan in shock omdat ze zelf zo lief, aardig en bescheiden zijn. Dat heb ik inmiddels ondervonden Emoticon: Laugh out loud
Ja...in de 5-sterren hotels, voor een flinke tip maar voor de rest. Achter het stuur moet je ze ook niet tegenkomen want ze rijden je zo overhoop. Agressief tot en met.

Maar spelfouten ben ik ook allergisch voor in een boek. Dat is een kleine moeite. Dan ga ik me storen. Niet dat ik foutloos hier altijd schrijf (mijn lettertjes zijn hier trouwens zo klein dat ik geen pest zie, dus moet blind typen) maar ik heb in 2006 een boek uitgegeven en die ging toch echt niet naar de drukker voordat het 3 miljoen keer na was gekeken door mij. Emoticon: Yes!

meggie
User
spacer line

Zie je...ik zag al gelijk een fout toen ik had gepost maar snel stiekem veranderd Emoticon: Nice

Miracle
User
spacer line

Y-B, dat is info waar ik niet van op de hoogte ben.
Geef mijn mening over het boek, dat er eerst een " roze bril" afgedaan moet worden als je naar IndonesiŽ wil vertrekken is wel duidelijk geworden. Maar waarom emigreerd iemand dan naar IndonesiŽ. Roots? pensionado met veel geld? Liefde?Of gewoon dat het land warme gevoelens met zich mee brengt, ook al moet je daarvoor een cultuursverandering meemaken.

meggie
User
spacer line

Op 20-09-2012 19:44 schreef Yogya-Bali:
En Meggie heeft een soortgelijke ervaring, dus voor 15 euro geen slechte koop voor haar. Toch altijd prettig te weten dat je niet de enige bent.

Ben ik zeker niet nee. Dan ga ik hem toch maar kopen als het om een soortgelijke ervaring gaat en dan hopen dat hun ervaring nog erger is, dan valt het mijne wellicht wel mee.
Maar dat kan eigenlijk niet... Emoticon: Laugh out loud

meggie
User
spacer line

Ik heb al een titel, schiet me ineens te binnen... Emoticon: Yes!

Miracle
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Meggie, spelfouten op een forum lijkt me "ff" niet zo'n probleem hoor.
Ben wel benieuwd wel genre het boek was. Reisverhalen? of zit ik er nu compleet naast?

Miracle
User
spacer line

Als dit de steekwoorden zijn: klein resort Bali, verkeerde contacten,belazerd door "vrienden",taal niet spreken, cultuur niet willen begrijpen.

Ja dan moet je het maar lezen.........

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het probleem in het bewuste boek is zeker een gebrek aan goede voorbereiding. En na enkele bezoekjes aan Bali bezwijken 10-tallen mensen voor dit eiland met haar altijd glimlachende bewoners. Maar men vergeet doorgaans dat men naar een 3e wereld land verhuisd met de daarbij behorende mentaliteit. Roots heeft vrijwel niemand met Bali (wel met andere delen van Indonesia). Pensionada's: ja veel. Met geld: ook veel.
Maar daarnaast nog een grote groep oplichters die niets vermoedende medelanders de fantasiedroom intrekken met als resultaat wakker worden in een nachtmerrie.
Het land kan warme gevoelens met zich meebrengen.....maar dat is doorgaans zolang men er niet woont en leeft. Als men moet zien te overleven met eigen geld, wordt het een geheel ander verhaal. Ook elders in Indonesia maar zeker op Bali. Het boekje is feitelijk de storie van 10-tallen personen.....alleen vrijwel niemand zet het op papier. En deze dame deed het wel. Vandaar dat het best wel enige waarde heeft. Sla eens boeken open die gaan over "hoe" men moet (over)leven in Indonesia. Dit zijn vrijwel allemaal boekjes met een aardig verhaaltje en kritiekloos dan wel kritiek"voorzichtig". Deze worden doorgaans geschreven door auteurs die: of het theoretisch hebben bestudeerd, tijdelijk zijn aangesteld dan wel over een ruime portemonnee van zichzelf of bedrijf beschikken. Dan kan men nog steeds met een aardige roze bril door het land. Het wordt een heel ander verhaal als men moet "overleven" van eigen geld en arbeid.

meggie
User
spacer line

Op 20-09-2012 20:12 schreef Miracle:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Meggie, spelfouten op een forum lijkt me "ff" niet zon probleem hoor.
Ben wel benieuwd wel genre het boek was. Reisverhalen? of zit ik er nu compleet naast?

Ja, dat kun je wel zeggen Hahahahaha Gaat over mijn alcoholverslaving Emoticon: Worship

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Terug naar de vraag: Ik vertrek. Ik heb het programma wel eens gezien en geen onaardig programma. Maar als men iemand wil volgen die naar Indonesie vetrekt, dan moet men daar wel een paar jaar voor uittrekken. Zowel slagen als mislukken duurt doorgaans wel een aantal jaartjes hier.

Miracle
User
spacer line

Y-B, Hier is volgens mij niets tegen in te brengen !!!

Heb alleen moeite mee( na jaren alleen dit forum gelezen te hebben) dat welgemeende " experts" dingen naar voren brengen waardoor het alleen maar lijkt dat het een drama is om in IndonesiŽ te wonen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,524 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com