indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hanhof
User
spacer line

Lieve mensen van het forum.

Wat zijn er veel mooie mogelijkheden als je naar java en bali gaat. en wat lijken de 25 dagen die we hebben dan weinig!!
Graag wil ik wat dingen voorleggen en advies daarover.

Wij landen op jakarta op 22 oktober. Vervolgens meteen door naar Bogor en dan Bandung, Pangandaran, Borobudur, jogyakarta, Kediri, bromo, waarschijnlijk Kalibaru en dan naar bali:
lovina, gili-eilanden, ubud en als laatste sanur.

We willen zoveel mogelijk doen met privechauffeur. 1 keer een treinreis in java. We houden van kleine hotels en willen 1 maal een luxe hotel. We doen graag alles heel relaxed en niet te veel excursies , lekker ons eigen tempo en zelf dingen bekijken.

De reisorganisatie rekent 1650 euro zonder vliegtickets (die hebben we al). daarin zitten wel alle transferkosten, treintickets en eventueel entreegelden. De hotels die ze hebben gekozen zijn eenvoudig tot middelmatig.

Mijn vraag is dit een redelijk bedrag?
Of is het goedkoper om zelf een chauffeur te regelen en dan ter plekke hotels te betalen?

Ander mooie tips zijn ook welkom. Ik zoek bijvoorbeeld een mooi reinigingsritueel op bali.

Alvast bedankt
Vriendelijke groet Hanneke

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Hanneke,

Die 1650€ voor is dat per persoon, of voor X aantal personen?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

hanhof
User
spacer line

Hai erwin
per persoon.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het schone streven betaal met ticket al boven de 2500€ PP.
http://www.schonestreven.nl/content.php?navid=14
Maar als je niet bang ben en je bent met zijn tweetjes dan kan je beter ieder keer Hotel boeken op Internet en soms is een chauffeur daar goedkoper.
Naar zoeken gaan, chauffeur in typen en je hebt zo wat adressen bij elkaar gesprokkeld, of hier klikken dan heb ik het al gedaan voor u

P.S. sta u stevig in uw schoenen en weet je vrouw ??, we weten niet uw persoonlijke situatie, dat hoef u ook niet uit te leggen, dat u tegen al dat schoons, die je tegen kom ben bewapend zodat u geen uitglijder maak???.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

In Indonesië is de prijs van een hotelkamer per kamer, en niet per persoon. Als je alleen op de kamer slaapt, betaal je dus evenveel als met twee.
Ook voor de auto betaal je een dagprijs per auto en niet per persoon.

Daarmee rekening houdend lijkt me dit veel duur.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

totto
User
spacer line

Hanneke,
Het kan ook goedkoper als je all-in boekt.
Je kunt contact opnemen met www.tototravel.com. dan kunnen we je een voorstel doen.

Toto Travel.com

hanhof
User
spacer line

Op 19-09-2012 12:21 schreef zieleffe:
Het schone streven betaal met ticket al boven de 2500� PP.
http://www.schonestreven.nl/content.php?navid=14
Maar als je niet bang ben en je bent met zijn tweetjes dan kan je beter ieder keer Hotel boeken op Internet en soms is een chauffeur daar goedkoper.
Naar zoeken gaan, chauffeur in typen en je hebt zo wat adressen bij elkaar gesprokkeld, of hier klikken dan heb ik het al gedaan voor u

]

P.S. sta u stevig in uw schoenen en weet je vrouw ??, we weten niet uw persoonlijke situatie, dat hoef u ook niet uit te leggen, dat u tegen al dat schoons, die je tegen kom ben bewapend zodat u geen uitglijder maak???.

Zeker niet bang. Meer onwetend van te voren, waardoor we de neiging hebben alles van te voren te plannen.
We zijn met 2, mijn vriend en ik. Voor de eerste keer naar indonesie. Heel veel zin in. En bereid om alles te plannen van te voren los te laten. Vandaar mijn bericht op dit forum.
Maar hoezo geen uitglijder maken?

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo Hanneke, misschien is het ook het overwegen waard om een deel van de reis zelf te doen en een deel van de reis te laten organiseren. Behalve een reis te maken individueel of in groepsverband bieden sommige reisorganisaties ook het boeken van zgn bouwstenen aan Footprint Travel is er daar een van: footprinttravel.nl/indonesie/bouwstenen/

Groetjes,
Anita

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,
Ik vindt het veel te duur.Transport is ongeveer 50€ per dag
Wij deden het zo
Ik persoonlijk zou tot Yogja alle vervoer zelf doen. Trein - bus enz.
Daarna Bromo - Kalibaru - Sukamade - eventueel Kawa Ijen (heel knap en minder toeristen dan Bromo) en afzetten aan de ferry richting Bali.
Allemaal te regelen via een privé driver ( Joost zal wel reageren op het forum ).

Als je voor het snorkelen alleen naar de Gili eilanden gaat ben je heel wat tijd kwijt door het transport.
Ook knap voor te snorkelen is Pemuteran ( west - Bali ) op 1 uurtje van de ferry en bijna geen toeristen.

Veel plezier

elsbeth
User
spacer line

Hanneke, over welke reisorganisatie heb je het?
Ik kijk vaak bij de hotels die diverse organisaties aanbieden. Vaak is dat duurder dan wanneer je het hotel rechtstreeks zelf boekt. Soms ook niet.
Bij het bedrag dat je noemt komt nog al het eten, drinken, excursies, souvenirs. Dan wordt het wel vrij prijzig, vind ik. Uiteraard vergelijk ik het even met mijzelf: 35 dagen Bangkok-Sumatera- Java-Bali, excl. internationaal ticket ongeveer € 1900,-. Incl. vlucht Bangkok-Medan, vlucht Padang-Jakarta, Jakarta-Denpasar. Alleen het rondje Medan-Tankahan-Bukit Lawang via reisbureau, rest zelf geregeld. Dit alles midden in het hoogseizoen. Dat afwegend kom je met € 1650,- in oktober vrij duur uit. Kortom, ik zou de hotels zelf even bekijken, rekensom maken wat je zelf kwijt zou zijn. Dan afwegen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-09-2012 12:59 hanhof wrote:

[quote removed]

Zeker niet bang. Meer onwetend van te voren, waardoor we de neiging hebben alles van te voren te plannen.
We zijn met 2, mijn vriend en ik. Voor de eerste keer naar indonesie. Heel veel zin in. En bereid om alles te plannen van te voren los te laten. Vandaar mijn bericht op dit forum.

Hanhof het kan veel goedkoper, net als Elsbeth al aangaf, hier is alles te regelen en is veel goedkoper, ik begrijp dat er dan voor ons Nederlanders een onzekerheid in zit, we zijn nu éénmaal een volk wat graag vooraf alles geregeld zien, maar daar hangt een prijskaartje aan vast.

Ik neem aan dat vele forumgebruikers goede tips voor je hebben, vooral Elsbeth, die heeft vorig jaar nog op Java een mooie reis gemaakt Emoticon: Yes!
Ook Om Surya heeft goede tips en dan ook vrij volledig
Wees inderdaad niet bang, vraag maar door, je kan hier wijzer worden. Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

de meeste mensen die hier posten ,maken wel reizen/hebben reizen gemaakt.
Het hangt er ook echt vanaf wat je leuk vindt. Mijn duurste hotel van vorig jaar € 152,- voor 2 driepersoonskamers 1 nacht, was het minst leuk. Ik houd absoluut niet van grote hotels met van die stoelen met "jurken" en inrichting waar je aan af kan zien dat er iemand urenlang servetten in orchideemotief heeft zitten vouwen.
Maar ik had een leuke afwisseling van luxere tot behoorlijk simpele hotels.
Aan eten geven wij weinig geld uit, als er een goed ogende vrouw op het strand een nasi aanbiedt, dan nemen we die. Fruitsalade toe voor een prikkie. Wel even goed kijken of ze er een beetje fris uitziet en wat hygienemaatregelen in acht neemt.
Maar verder hebben we echt alles gedaan hoor, surfles, snorkeltrips, fietsen huren, voorstellingen etc. Ik had de hotels eigenlijk allemaal wel vastgelegd, zou ik met 2 personen niet snel doen, maar wij waren met 4 kinderen in het hoogseizoen.

hanhof
User
spacer line

Wat een bruikzame reacties. Ik dacht al dat het aan de dure kant was.
Bij reisbureau's moet je budget opgeven. dus ik had 1000euro pp opgegeven zonder vliegtickets, Sommige wilde niet eens voor dat bedrag een reisplan voor ons maken.
Blij om te horen dat het dus goedkopen kan dan 1650.

Handig om te weten, mijn vriend is snel reisziek, dus bus is geen optie!

Met zelf alles regelen bedoelen jullie dan daar ter plekke regelen of van te voren al alles in nederland boeken maar dan zelf via internet?

Nog tips over mooie plekjes? (buiten alle niet voor de hand liggende plekken)

hanhof
User
spacer line

We hebben gehoord dat de gili-eilanden heel mooi en heel relaxed zijn.
Maar tips over eventueel andere eilandjes in de buurt mag ook. Zo verlaten mogelikj vinden we leuk.

hanhof
User
spacer line

Mijn duurste hotel van vorig jaar � 152,- voor 2 driepersoonskamers 1 nacht, was het minst leuk. Ik houd absoluut niet van grote hotels met van die stoelen met "jurken" en inrichting waar je aan af kan zien dat er iemand urenlang servetten in orchideemotief heeft zitten vouwen.

Ik had de hotels eigenlijk allemaal wel vastgelegd, zou ik met 2 personen niet snel doen, maar wij waren met 4 kinderen in het hoogseizoen. [/quote]

Hoi Elsbeth.
We houden ook niet van grote hotels. Maar een keer een luxe vind ik wel leuk. Met luxe bedoel ik: super mooie omgeving, klein, een buiten douche, een ruime kamer en eventueel zelfs een privezwembadje voor je kamer. Tips waar die te vinden zijn, zijn welkom.

en wat bedoel je dat je niet snel alles zou vastleggen qua hotels? Is het zo goed te doen daar? Over meer omdat je dan flexibeler bent als je daar bent?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In oktober kan je nagenoeg overal zonder problemen terecht Hanhof.

spacer line  

Je kan ook de voorgestelde route en hotels met vermelding van aantal dagen hier vermelden.
Dan kan iemand het verder invullen wat het ongeveer gaat kosten.

Als je praat over buitendouche, kleine privezwembad dan heb je het over een guesthouse.
Met ongeveer 50 eurie per dag heb je veel keus op Java , zelfs op Bali.
Auto-chauffeur kost ongeveer 50 eurie per dag .

bisa dicek of makemyday .

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-09-2012 12:58 totto wrote:
Hanneke,
Het kan ook goedkoper als je all-in boekt.
Je kunt contact opnemen met www.tototravel.com. dan kunnen we je een voorstel doen.

Zeker de website www.tototravel.com eens bezoeken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wij hebben er in elk geval in juli/aug. veel plezier van gehad. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Neem eens contact op met http://www.buditours.org/EN/index.html met hun heb ik vorig jaar een rondreis over Java en Bali geregeld voor 10 personen. Kosten waren zeer redelijk en iedereen was zeer tevreden.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-09-2012 12:59 schreef hanhof:

[quote verwijderd]

Ze zijn zo mooi die vrouwtjes uit Bali.
Hun geverfde gezichten, maken hen als een sprookje, die assepoester niet ken evenaren, maar in werkelijkheid, die engeltje kan zijn in je dromen.
Als je dan wakker word en er staat een kerel naast je bed, ja dan leef je in een andere wereld, maar dat is ook een wereld en daar heb ik geen verstand van............ Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik begrijp de bovenstaande post echt niet mbt de vraag van de IP Emoticon: Stupid

Voor oktober hoef je geen hotels te reserveren. Dat kan in deze periode makkelijk ter plaatse. En dan is het ook je eigen keuze.

Het goedkoopste is als je enkel een auto met chauffeur huurt.

amiek
User
spacer line

Mocht je besluiten om gebruik te maken van een auto met chauffeur, dan kan ik je onze vriend Harley aanbevelen. Hij is freelance gids en heeft een eigen auto. De auto is een vrij nieuwe Avanza. Hij kan een programma voor je maken vanaf Jakarta tot aan Lovina. Weet overal de weg en zal jullie zeker de mooie plekjes laten zien. En weet overal wel een hotel te vinden. Het tempo kan je zelf bepalen.
Als je mij een mail stuurt, kan ik je in contact met hem brengen. Wij kennen hem nu 3,5 jaar en hebben regelmatig contact.

AnitaT
User
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo Hanneke,

Tip voor een hotel in Pangandaran: Nyiur Resort Hotel. Te boeken via Booking.com. Voor een 2 persoonskamer incl. ontbijt betaal je voor 3 nachten ca. 150 euro inclusief belasting en servicekosten. Heb hier zelf eerder deze maand gelogeerd een aantal nachten en dat is me goed bevallen.

www.nyiurresorthotel.com/

Groetjes,
Anita

joost
User
spacer line

Hallo Hanhof,

Ik heb een auto met chauffeur ter beschikking voor deze periode op Java en Balie. Je kunt me mailen ook voor advies mbt tot jullie reis. Dit zonder enige verplichting.
Gr Joost

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-09-2012 19:39 schreef AnitaT:
Hallo Hanneke,

Tip voor een hotel in Pangandaran: Nyiur Resort Hotel. Te boeken via Booking.com. Voor een 2 persoonskamer incl. ontbijt betaal je voor 3 nachten ca. 150 euro inclusief belasting en servicekosten. Heb hier zelf eerder deze maand gelogeerd een aantal nachten en dat is me goed bevallen.

www.nyiurresorthotel.com/

Groetjes,
Anita

wij betaalde 1.600.000 rp drie dagen afgelopen maand Juni dus dat klopt
Het is schoon maar de braekfest is matig.......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,255,690 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,078 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,950,467 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com