indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

montero
User
spacer line

Hi,

Ik zou graag wat ervaringen van anderen willen horen met betrekking tot internationale scholen in Jakarta.
Met name welke het meest geschikt zijn voor nederlandse kinderen.

We willen in 2013 naar Jakarta gaan verhuizen, en zoeken voor mijn dochter van (dan) 12 een middelbare (internationale) school.

Greets
Roy

spacer line  

De Nederlandse school in Jakarta ?

bisa dicek of makemyday .

Moenira
User
spacer line

Montero,
Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u altijd informeren in Wassenaar. Ik weet dat er daar een internationale Indonesische school zit. Mogelijk dat zij u verder de weg wijs kunnen maken richting Indonesie.

montero
User
spacer line

Hi surya,
De nederlandse internationale school is helaas alleen een primary school (basisschool). En mijn dochter moet naar een voortgezette opleiding.

Greets
Roy

spacer line  

U kunt beter eerst beslissen waar u gaat wonen en dan kijken welke van de (vele) internationale scholen het dichst bij uw aanstaande woning gelegen is, om zodoende uw kind niet onnodig vele uren in de auto te laten zitten en tijd te laten verliezen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; inderdaad, in Jakarta zul je je moeten aanpassen aan de situatie. De beste/meest passende school kan 15 kilometer verderop liggen, maar dat is vele uren in de ochtendspits en in de namiddag weer terug als het een beetje tegen zit.

De vraag dan ook; waarom je naar Jakarta wil (ik lees niet dat het een verhuizing om werk betreft), waarom niet Tangerang/BSD/Bintaro/Karawaci/Bekasi/Grand Wisata/Cikarang, waar het net zo druk is, maar de afstanden wat kleiner zijn.

montero
User
spacer line

Ter informatie.

Ik heb daar al iets van 4 jaar een ICT bedrijf (we bouwen apps voor de nederlandse markt), en wil daar nu ook gaan wonen.
Het maakt het niet uit waar we gaan wonen in Jakarta. Ik wil dat laten afhangen van de meest geschikte internationale school.

Ik hoef voor werk ook niet met de spits rekening te houden, want ik ga gewoon vanaf huis werken en niet op kantoor. Ik leid die club al 4 jaar vanuit nederland, dus dat moet wel lukken ;-)

Greets
Roy

meggie
User
spacer line

Interessant. Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Okay, niet aan werk vastzitten is een groot voordeel, dan zou je inderdaad nog wel in Jakarta zelf kunnen wonen.

Hier in Lippo Cikarang (30 km buiten Jakarta) zitten allerlei goede internationaal gerichte scholen, Trinitas is een goede, SPH (Selokah Pelita Harapan) ook.. en ook de President University zit in de buurt, dus tot die tijd genoeg onderwijs.

Maar dat is dus buiten Jakarta. Wellicht dat er anderen zijn die gerichter advies hebben voor Jakarta zelf.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Jakarta International School staat volgens mij redelijk goed bekend, verder dan de sportfaciliteiten kan ik er zelf niet over oordelen. Dan zou je midden in Pondok Indah kunnen wonen, staan genoeg leuke huizen en apartmenten daar waar het aangenaam leven is. Het is alleen niet de goedkoopste omgeving en ook zeker niet de goedkoopste school!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

JIS was ooit onze keuze geweest toen ik van plan was mijn zoon in Jakarta te laten inwonen bij zijn grootouders.
Als je bij de IT werkt kan je wel in Pondok Indah en je kinderen bij een echte International School plaatsen.

Je kan ook in de Bintaro buurt wonen .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,930 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com