indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sidney
User
spacer line

Hallo, ik hoop dat ik in de goeie rubriek zit anders hoor ik het graag.

We zijn net terug uit Indonesie en mijn vriendin is verzot geraakt op de 2 gram zakjes koffie van Nescafe Classic ( en onder staat nog: Rasa Lebih Mantap).
Ik heb dit al eerder gevraagd bij iemand anders zijn topic maar denk niet dat ik daar goed zat, dus sorry als iemand dit dubbel leest.

Zou iemand 60 van die zakjes voor ons mee terug willen nemen uit ID (tegen betaling natuurlijk) ?

We horen het graag.
Met vriendelijke groet,
Sidney

spacer line  

Waarom zo moeilijk?

Gewoon zelf bestellen, bijvoorbeeld hier:
http://www.otto-office.com/bn/(...)ffie-Classic/58503/p

If you have nothing to loose, you can risk everything

Sidney
User
spacer line

Hallo Amed,dank voor je reactie. Maar de smaak vd koffie uit ID verschilt met die van Europa. Volgens Nescafé heeft elk continent zijn eigen koffie smaak en is die dus van Otto/Duitsland of zelfs Nederland anders dan die van ID. Vandaar dat we specifiek die zakjes willen hebben. Maar als jij op Bali zit (of ergens anders in ID),zou je dan een paar zakjes willen/kunnen opsturen??? Emoticon: Smile
Mvg,
Sidney

Keris
User
spacer line

Probeer anders eens de Thaise Nescafé; deze is namelijk wel gewoon in Nederland verkrijgbaar, en naar mijn mening van betere kwaliteit dan de Indonesische.

Raadpleeg hier het assortiment: http://www.rungthai.com/Webwin(...)9/Coffee-&-Tea.html.

Sidney
User
spacer line

Ook bedankt voor de reactie, Keris! We gaan dat zeker proberen.
Ook leuk is dat een lang geleden uit het oog verloren vriend, die in Yogya woont, vandaag de gewilde zakjes Nescafé opgestuurd heeft. De aangetekende verzending kwam op
100.000 roepia en nu zijn we benieuwd hoe lang het duurt voordat het hier arriveert.

meggie
User
spacer line

Ik wil ook nog wel wat voor je meenemen hoor sidney. Ik vlieg 12 november weer terug naar Nederland....

Sidney
User
spacer line

Meggie, wat vind ik dat een leuke reactie! En ik neem je aanbod heel graag aan. Ik zal via mail contact met je opnemen. Voor nu bedankt hiervoor!

meggie
User
spacer line

Is goed hoor. Emoticon: Yes!

simpati
User
spacer line

Ik vlieg 12 november weer terug naar Nederland..
Als je dan weer terug vliegt naar Indonesië mag je mij wel een kilo spruitjes meebrengen!
Alvast bedankt,
Jan

meggie
User
spacer line

hahahahah mis jij het Nederlandse voedsel net zo als ik? Ik verlang er echt weer naar. Ik wil wel spruitjes voor je meenemen hoor. Mag dat eigenlijk wel? Voedsel meenemen naar Indonesie?

simpati
User
spacer line

hahahahah mis jij het Nederlandse voedsel net zo als ik?
Neen hoor met uitzondering van twee winterse gerechten, spruitjes en zuurkool met rookworst.
In de loop der jaren is bijna alles te krijgen in Indonesië, toen ik nog rookte kon men mij blij maken met een pakje Drum met vloei, de Drum uit Yogya was niet hetzelfde.

Voedsel meenemen naar Indonesie?
Volgens mij mag dat niet en het is beter om geen onnodig risico te nemen.
Toch bedankt voor het aanbod.

spacer line  

Spruitjes zijn toch te koop in de supermarkten hier? Ik zie ze vaak liggen in het vriesvak (Bonduelle, 500 gr.) en het verse groenten gedeelte, tegen dag-prijs. O.m. bij de Carrefour en Tiara Dewata.

If you have nothing to loose, you can risk everything

meggie
User
spacer line

Echt waar??? Ik ga gelijk kijken vandaag. Ik mis trouwens mijn rauwe witlofsalade maar ik kan hier geen witlof vinden...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-09-2012 01:04 simpati wrote:
hahahahah mis jij het Nederlandse voedsel net zo als ik?

Voedsel meenemen naar Indonesie?
Volgens mij mag dat niet en het is beter om geen onnodig risico te nemen.
Toch bedankt voor het aanbod.

Jan als ik naar Nederland ga dan heb ik op bawang goreng, kue lapis en wat andere Indonesische lekkernijen na lege koffers.
Kom ik terug dan is het een totaal ander verhaal, met Emirates mag je 30 kilo meenemen, mijn koffer was dan ook op de kop af 30 kilo Emoticon: Wink
Op een kilo of 12 na, gewicht koffer en wat kleding volgepropt met etenswaren Emoticon: Yes!
Zo wie zo al kaas in alle soorten en maten, tot Camember toe, een regiment rookworsten en andere soorten, gerookte paling, gerookte eendenborst, en vanzelfsprekend gerookte makrelen.
Daarbij woog mijn trolleyback ook nog eens 12 kilo, chocolade en nog eens chocolade, gehakt kruiden, echte kerry pfff te veel om op te noemen.
Doe ik al jaren, nooit geen problemen gehad.

Ik was alleen zo dom geweest om de zakjes gehaktkruiden niet in plastic zak te doen, er was er één leeg gelopen, daar werden we niet vrolijk van Emoticon: Angry
De hele santemekraam zat onder de kruiden, zeg maar een gehaktbal van dertig kilo Emoticon: Laugh out loud

simpati
User
spacer line

Doe ik al jaren, nooit geen problemen gehad
Dan zal jij wel een eerlijk gezicht hebben, mij pikken ze er nog al eens uit, in de handbagage een fles shampoo die te groot is ben ik meteen kwijt, ook water schijnt niet te mogen, erg lastig als je medicijnen in moet nemen.
Daarom neem ik geen enkel risico en laat ik andere mensen ook geen zaken die eigenlijk verboden zijn voor mij meebrengen.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders was het wel eens de moeite om bij jou op bezoek te komen met al die lekkere zaken in huis!
Groetjes,
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je bent altijd welkom Jan ik heb in mijn hut ook een slaapkamer in reserve Emoticon: Yes!

Is een flesje water kopen op het vliegveld en laten insealen zoals bijvoorbeeld bij parfum wordt gedaan die duty free is gekocht geen optie Jan?

Overigens klopt het wel, ik heb een eerlijk gezicht Emoticon: Wink
Ik ben trouwens ook de eerlijkste mens van de wereld en omstreken Emoticon: Laugh out loud
Geintjuuuuuuh

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hm.. ik stap zo maar eens in de auto. Sukabumi is 'maar' 4 uurtjes rijden met wind mee... Als ik denk aan die gehaktballen, salade en die hondenbrokken die ik kreeg voorgeschoteld ben ik er in 2 uur wel denk ik. Emoticon: Puh!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Whoahahahahaha, je weet het hé, deurtje in huisje weltevree staat altijd voor iedereen open Emoticon: Yes!
Overigens die hondenbrokken is kerryvlees, daar vreet deze kuitenbeitende terriër zich ook kriput aan Emoticon: Yummie!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,162 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com