indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

zieleffe
User
spacer line

Hoe komt het toch dat de laatste jaren zo veel bosbranden zijn?
Spanje Portugal Griekenland Amerika noem het maar op.
Bosbranden in Marabella Spanje zijn aangestoken.
Lopen er zo veel gefrustreerde mensen rond, in die wereld, die dat doen???
Ik kan mij niet geheugen, in mijn jongere jaren, dat je daarvan iets hoorde.
Het is tarten met de natuur en er lopen velen gekken rond, met hun ziel onder de arm.
Ik weet niet of ze in die landen ook mensen opsluiten, want daarvoor kan je beter weer die gekkenhuizen oprichten, om mensen op te sluiten, als ze niet goed sporen.
Kost een paar centen maar de schade die ze aanrichten in het gewone leven is des te groter.......... Emoticon: Stupid Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

erikkoning
User
spacer line

ja verschrikkelijk.... duurt jaren en jaren voordat het ook maar een beetje hersteld is....

spacer line  

Ik ben bang dat er meer achter zit.

De jaarlijks terugkerende bosbranden op de hellingen van de G.A. zijn vaak het resultaat van opzet door aldaar wonende (zeer) arme locals die op zo'n manier een stuk land van struiken en bomen ontdoen en het over een paar weken "in gebruik nemen" om groente e.d. te gaan verbouwen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Geef de locals eens ongelijk. Zij vechten voor hun bestaan en willen een centje verdienen om het hoofd boven water te houden en anderen hier op het forum praten over golfbanen, tennispartners en nescafezakjes. Daar zakt toch je broek van af?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pierre118
User
spacer line

Op 04-09-2012 19:52 schreef BintangJan:
Geef de locals eens ongelijk. Zij vechten voor hun bestaan en willen een centje verdienen om het hoofd boven water te houden en anderen hier op het forum praten over golfbanen, tennispartners en nescafezakjes. Daar zakt toch je broek van af?

Zouden de locals op Bali de toeristen niet op hun eiland willen toelaten dan? Zo nee, dan mag uw broek afzakken....zo ja, dan adviseer ik goede bretels. Lees beter, relativeer, en oordeel objectief!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Pierre,
Ik ben ervan overtuigd dat de Balinees de toerist graag ziet komen, maar wat heeft dat te maken met de branden op de flanken van de Gunung Agung?

Wie relativeert hier. Ik toch???
Wie leest hier. Ik toch???
Wellicht oordeel ik en dat probeer ik objectief te doen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-09-2012 19:52 BintangJan wrote:

Op zich niet zo vreemd Jan dat er over golfbanen tennispartners enz. gesproken wordt.
De boel in brand steken om een stukje land te kunnen gebruiken voor de dagelijkse hap is in heel IndonesiŽ gebruikelijk.
Kijk naar Sumatra en Kalimantan, daar flikken ze het op grote schaal om bouwgrond vrij te maken voor palmolieplantages.
Niet zo vreemd dat een arme sloeber dit ook flikt om wat groente te kunnen verbouwen.

De toerist die 3 of 4 weken naar het paradijselijke Bali gaat, die wil golfen, tennissen, bruin worden, uitgaan en lekker eten, vaak willen ze ook cultuur snuiven op het strand van Bali? Emoticon: Confused
Die mensen hebben een heel ander oordeel over het in brand steken van een stuk land door een arme sloeber, vaak hebben ze geen weet van de armoede in IndonesiŽ op het platteland.

Mensen die langer in IndonesiŽ verblijven of veel reizen in IndonesiŽ zo als jij, hebben daar een andere mening over, die zijn bekend met de soms mensonterende omstandigheden waar mensen in leven die werkelijk niets bezitten.
Bij die groep is het begrip voor dit soort praktijken groter, jou posting geeft al aan dat je weet waar je het over hebt.

We moeten onderscheid maken in twee soorten IndonesiŽgangers Emoticon: Yes!
Toeristen die naar het paradijs willen en uitrusten van een jaar noeste arbeid en mensen die er wonen en/of veel reizen door IndonesiŽ.

Een voorbeeld kan zijn onze schoondochter, die met onze zoon vorig jaar voor de eerste keer in IndonesiŽ kwam, Bali in dit geval, ze maakten een zijsprong naar Java om ons te bezoeken ik het landelijke Sukabumi.
Na alle luxe op Bali kreeg ze op Java een cultuurschok van de bovenste plank, ja misschien heb ik daar een beetje aan mee geholpen, ik heb ze echte armoede laten zien Emoticon: Blush
Gisteren was de hele club compleet, (we gaan volgende week weer weg) en in een gesprek over het consumeren van pensioen in IndonesiŽ, gaf ze toe: "Bali ja, maar waar Pa en Ma zitten zou ik het geen 2 maanden uit houden" ja ja armoede kan vrij confronterend zijn Emoticon: Yes!
Ook de gedachten over mensen die brand stichten om een hap vreten te verwerven, ligt bij de twee groepen IndonesiŽ gangers ver uit een Emoticon: Wink
Jan en ik zitten wat dat aangaat op ťťn lijn. Emoticon: Shiny

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ach, er wordt hier wel meer in de fik gestoken. Tussen bosbranden om te kunnen eten tot huizen van koppeltjes die ongetrouwd met elkaar liggen te krikken en alles daar tussenin. Maar of dit expres gedaan is, op een heilige berg? Het zou kunnen, feit is dat het een flinke fik is geweest.

Ho Lee Fuk

pierre
User
spacer line

Wat een vele niet realiseren is de erosie van de gronden van de afgebrande bossen ( niet alleen in indonesie ) maar doordat de bossen verdwijnen heeft de regen vrij spel met de losse grond, dit heeft weer het gevolg van aardverschuivingen en vaker overstromingen van de rivieren, doordat de wortels van de bomen de grond niet meer bij elkaar houden en het "drinken" van het regenwater.
Gevolg vaker overstromingen en aardverschuivingen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-09-2012 18:37 pierre wrote:

Wat een vele niet realiseren is de erosie van de gronden van de afgebrande bossen ( niet alleen in indonesie ) maar doordat de bossen verdwijnen heeft de regen vrij spel met de losse grond, dit heeft weer het gevolg van aardverschuivingen en vaker overstromingen van de rivieren, doordat de wortels van de bomen de grond niet meer bij elkaar houden en het "drinken" van het regenwater.

De grote vergelers op Sumatera en Kalimantan weten dat verdomd goed Pierre, maar ik betwijfel of een sloeber die een stuk in de brand steekt en uit de hand kan lopen dit weet.
Overigens al zou hij het weten dan noch.
Ook zijn gezin moet vreten, goedschiks of kwaadschiks.

pierre
User
spacer line

Dat is ook een feit Malam, ze moeten vreten en de natuur zal ze een worst wezen.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 07-09-2012 18:37 schreef pierre:

Pierre, wie zijn die velen.
Wij westerlingen? Ja die weten het misschien. Maar ook hier in de EU gaan veel milieuzaken mis.
Probeer de RI regering en de bevolking maar duidelijk te maken dat ontbossing e.d. niet goed is en bedenk dan ook dat deze bevolking ook moet proberen te overleven. Wij, hier in het rijke Westen, maken ons druk over de ontbossing en de daaruit voortvloeiende gevolgen als opwarming van de aarde, maar wij hebben onze welvaart en zij daar in RI en omgeving niet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,152,038 topic views - 240,776 posts - 13,734 topics - 34,296 members - last post @ 25-01-2021 21:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,644,627 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com