indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Sinds kort heb ik een vriendin die graag naar nederland wil komen voor vakantie van 4 weken.
En een uitnodigingsbrief is al verstuurd, en zij heeft ook alles rond behalve daar zeggen ze nu dat ze een bedrag van 50.000.000 ruphia op haar rekening moet hebben, maar dat heeft ze niet. Is dit nu echt noodzakelijk voor een vakantie?
Please kan iemand me helpen wat we kunnen doen voor een vakantie van 4 weken.

Indoboy20
User
spacer line

Als jij haar sponsort, dus laat zien dat je genoeg verdient dan heeft ze echt geen spaargeld nodig. Handig is het wel natuurlijk.

Als jij haar niet sponsort en ze wil 3 maanden komen dan wil de Nederlandse ambassade in Jakarta inderdaad 50 miljoen Rupiah zien.

Als jij haar sponsort op jouw loonstrookjes en zij zegt dat de instanties haar wijsmaken dat ze 50 miljoen nodig heeft, dan probeert ze geld uit jouw zakken te kloppen, ergo iemand die alleen op geld uit is.

Dus pick your choice.

leomanado
User
spacer line

Lees de site van de Nederlandse Ambassade in Jakarta en je weet wat ze nodig heeft.

Neem de raad van Indoboy ter harte.

Indoboy20
User
spacer line

En sponsoren betekent dus dat jouw loonstrookjes dienen als bewijs om een toeristenvisum te verkrijgen, niet te verwarren met de uitnodiging die iedereen bij de gemeente kan oppikken en laten stempelen.

Normaal gezien heb je de uitnodiging nodig en bewijs dat je kunt voldoen aan de sponsoreisen. Als zij genoeg geld heeft dan kan ze zichzelf sponsoren.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Als ik het goed lees: vijftig miljoen roepia

dan is dit niet waar.
Ik heb vaak genoeg Indonesische vrienden voor vakantie uitgenodigd vanuit Nederland.

Een arbeidscontract en een vast woonadres(in Indonesie) moeten zij wel overleggen en ik de laatste 3 loonstroken.

Indoboy20
User
spacer line

On 27-08-2012 19:25 ibusas wrote:
Als ik het goed lees: vijftig miljoen roepia

dan is dit niet waar.
Ik heb vaak genoeg Indonesische vrienden voor vakantie uitgenodigd vanuit Nederland.

Een arbeidscontract en een vast woonadres(in Indonesie) moeten zij wel overleggen en ik de laatste 3 loonstroken.

Hoeft niet, een persoon kan zichzelf sponsoren. Denk aan de wat rijkere IndonesiŽrs die op vakantie willen naar Europa. Die laten gewoon hun flinke banksaldo zien en krijgen een Schengen Visum. Voor 90 dagen zou 50 juta best kunnen.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

indonesie.nlambassade.org/orga(...)igde-documenten.html

Hier staat het haarfijn.

Inderdaad op uitnodiging is wat anders dan toerisme.
(Ik schreef dat ik vrienden heb uitgenodigd)

spacer line  

Allemaal bedankt voor de reactie, ik ga nog de dingen regelen en ik laat weten of het gelukt is.. nogmaals hartelijk dank

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Dit is puur pesterij van de nederlandse ambasade.Als je kan aantonen dat je genoeg verdient is dat genoeg.Weet je wat ze moet doen als ze naar de nederlandse ambasade gaat.Als je naar binnen gaat moet ze haar tas afgeven en in de kluist bewaren.Als ze dan beginnen over die 50m dan moet ze gewoon zeggen dat ze de papieren in haar tas heeft zitten.Gewoon bluffen.Dit trukje heeft mijn schoonsus ook gedaan.

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je een beetje normaal voor de dag komt en je papieren op orde hebt is er niet veel aan de hand. Ik had ook allerlei papieren meegenomen (contract auto op afbetaling, huur huis, huur kantoor, bankrekeningen kantoor/prive e.d.) voor het geval dat ze twijfelden. Nou, ik deed het interview voor mijn vrouw, en mijn vrouw heeft met de kleine buiten gewacht. Even 'zien' was genoeg.

Geld op rekening is handig, zodat ze weten dat bij geval van problemen er geld is om de terugreis zelf te betalen, maar is geen onoverkomelijk drama als dit niet genoeg is en de rest is in orde. Mijn vrouw heeft ook geen 50 miljoen op haar rekening. Ik trouwens ook niet. Emoticon: Party!

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

djavaconsultsRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmx.com

meggie
User
spacer line

Ik dacht echt dat ik de enige dutchwoman was die in de zeik werd genomen door die arme, zielige Indonesiers hahahahahaha 50 juta! Nou ja, t is nog schappelijk, ik ben meer verloren. Emoticon: Laugh out loud

GALUH
User
spacer line

Over die mensen die met vakantie gaan voor 1 a 2 weken, is een ticket en boeking bij een hotel voor je slaapplek is genoeg. Niet voor mensen die familie 1 a 3 maanden blijven, dan krijg je het verhaal; garantie verklaring, 50 juta, en loonstrookjes enz.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-08-2012 19:37 ibusas wrote:
indonesie.nlambassade.org/orga(...)igde-documenten.html

Hier staat het haarfijn.

Ik heb me nooit verdiept in het verkrijgen van een visum voor een IndonesiŽr.
Ik heb net is even zitten lezen op de link van Ibusas, we hadden vroeger een Pool bij ons op het werk, als er iets gebeurde dan zei hij "Ikke schrikke ploeris" .
Nou dat geldt dus nu voor mij, ik kan mijn kritiek op de Indonesische ambassade maar beter voor mij houden, als ze wat moeilijk doen.
Want als ik alle eisen van de Nederlandse ambassade zie dan staat het schaamrood op mijn kaken.

pierre
User
spacer line

Op 27-08-2012 18:25 schreef dutchman1064:
Hallo,

Sinds kort heb ik een vriendin die graag naar nederland wil komen voor vakantie van 4 weken.
En een uitnodigingsbrief is al verstuurd, en zij heeft ook alles rond behalve daar zeggen ze nu dat ze een bedrag van 50.000.000 ruphia op haar rekening moet hebben, maar dat heeft ze niet. Is dit nu echt noodzakelijk voor een vakantie?
Please kan iemand me helpen wat we kunnen doen voor een vakantie van 4 weken.

Als je een beetje de tijd hebt. Neem dan eens een kijkje op de site van SBP
( www.stichtingbuitenlandsepartner.nl) hierin is gigantisch veel informatie te vinden.
Over alles wat je wil weten over toeristen visa. Ambassade problemen enz.

spacer line  

On 28-08-2012 05:52 Yerun wrote:

(1) Als je een beetje normaal voor de dag komt en
(2) je papieren op orde hebt is er niet veel aan de hand.

No (2) is logisch , maar what about nr(1) ?

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-08-2012 13:34 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

No (2) is logisch , maar what about nr(1) ?
Nou, die trut voor me, helemaal uit Solo, had niet eens een paspoort bij zich om een visum in te plakken.. om maar eens iets aan tehalen. (eigenlijk nummertje 2, maar met een beetje verstand en leeswerk had dit voorkomen kunnen worden)

Verder zaten er een aantal types a-la petani/tukang becak.. althans hun kloffie was zo. Tja, dan vind je het gek dat je gezeik krijgt. Ik hoef op mijn slippers en in korte broek ook niet een immigratiekantoor binnen te stappen. Misschien zeggen ze niets, maar je wordt lekker niet geholpen.

Beetje normaal dus...

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

Advies voor aanvraag visa Schengen is verkrijgbaar zodat dergelijke blunders kunnen worden voorkomen.

spacer line  

On 29-08-2012 07:34 krukcor wrote:
Advies voor aanvraag visa Schengen is verkrijgbaar zodat dergelijke blunders kunnen worden voorkomen.

Dat verhaal van wong ndeso uit Solo is natuurlijk iets bijzonder.

Alleen oordelen n.a.v het uiterlijk of kleding van een Indonesier moet je soms ook voorzichtig zijn , iemand met een wajah(gezicht/uiterlijk) van een paman paman( de gewone man) of mbak mbak ( dorpsvrouw) wil niet zeggen dat ze ook tot de "lagere categorie " afkomstig zijn .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jammer genoeg is dat wel standaard hier. Men wordt beoordeeld op het uiterlijk, niet het innerlijk (of wat men werkelijk is). In een cultuur en maatschappij waar de "vorm" belangrijker is dan de "inhoud", worden conclusies getrokken op basis van de "buitenkant" en niet de "binnenkant" = wayangspel.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Niet dat het daar alleen gebeurd, is niet zo relevant, over uiterlijk gesproken, gelukkig worden ze dan beoordeeld, door de emigratie dienst van de ambassade
Hier worden ze ook op uiterlijk geselecteerd, als men naar werk zoek.
Daarom zitten in die uitkerings-fabriek in Nederland, zo veel mensen, zal ik maar schrijven, ik denk sociale profiteurs, die daardoor nooit aan de bak komen.
Dat doen ze dan ook opzettelijk, zodat de uitkeringen niet in gevaar gebracht wordt. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie

Verders zijn de kosten van die mensen, die uit andere landen komen, heel hoog, daarin verschilt het met echte vluchtelingen, of als gelukzoekers, de gemeenschap kost datveel geld, reken maar miljarden en daar word in geen enkele politieke debat meer over gesproken.
Men heeft door de Heer Paul de Krom steeds meer aandacht op die sociale uitkering trekkers gericht, die steeds slimmer opereren om niet te hoeven werken.

Home Mensen Bewindslieden Paul de Krom

Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

"Nederland heeft een goed sociaal vangnet. En dat moeten we houden. Maar een vangnet is bedoeld om mensen in geval van nood op te vangen, en niet om ze onnodig gevangen te houden. Mensen die kunnen werken, moeten zo gauw mogelijk weer aan het werk worden geholpen. Die moeten we niet afhankelijk maken van een uitkering, maar ondersteunen om weer op eigen kracht verder te gaan."

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

We zijn al een heel eind gevorderd, maar nu moeten ze een kopie van de ticket.
Maar als ik nu een ticket koop en de visa wordt geannuleerd zit ik met een probleem en een ticket.
Hoe wordt dit meestal opgelost?
Weet iemand een antwoord hierop?

Alvast bedankt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een reservering maken i.p.v. een ticket kopen of je ticket bij niet verkrijgen van een visum laten refunden tegen de gestelde voorwaarden.

spacer line  

Ik moet eerst een copy of een ticket dat ze hier naar toekomt maar ook weer terug gaat.
Alleen ik weet niet of de ambassade alles accepteerd en als ze dat niet doen dan zit ik met een ticket als ik die nu al koop.
Dat was eigenlijk mijn vraag

mvdbrk
User
spacer line

Zoals Yerun al schrijft. Je hoeft alleen maar een reservering te hebben van een retourticket. Die reservering kun je cancelen als de aanvraag wordt afgewezen. Zie ook de IND site als je het nog een keer wilt checken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,668 posts - 13,689 topics - 24,512 members - last post @ 20-09-2019 22:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,449,701 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com