indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Thorfin
User
spacer line

Hallo allemaal!

Excuses voor wellicht een herhaling van vragen, maar na een kort onderzoek online en redelijk wat verhalen gelezen te hebben (veel tegenstrijdige waaronder op de site van Garuda zelf) leek het mij wijs om gewoon even een post te doen.

Mijn vrouw en ik gaan in november 15 dagen op vakantie naar Bali. Als het goed is vliegen wij om 11 uur vanuit Schiphol naar Jakarta waar we rond 8 uur plaatselijke tijd aankomen en stappen we over op een binnenlandse vlucht naar Denpasar die om 10.20 uur gaat (uitgaande van de info hier http://rondreizen.nrv.nl/rondr(...)ing_met_bali?tabnr=8).

Hieronder mijn vragen:
- Ik heb begrepen dat we in Jakarta onze Visum on Arrival moeten regelen en dat dit niet meer mogelijk is in het vliegtuig zelf of op Schiphol. Hoe gaat dat exact in zijn werk ter plaatse?
- Ik heb meerdere verhalen gelezen over de vrachtbagage en of deze netjes doorgelabeld wordt naar Denpasar. De verhalen hier wisselen nogal en op de site van Garuda staan twee uitleggen op verschillende pagina's die elkaar totaal tegen spreken. Mijn vraag is: moeten wij op Jakarta de koffers ophalen en deze opnieuw inchecken of worden ze automatisch getransfered?
- Zelfde eigenlijk over de terugreis vanuit Denpasar. We zullen dan weer via Jakarta reizen. Moeten de koffers dan ook weer worden opgehaald?
- Ik heb ergens gelezen dat online inchecken bij garuda niet mogelijk is. Tegelijkertijd vond ik wel een online incheck service op de internationale website van garuda. Klopt dit?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen Emoticon: Smile .

Met vriendelijke groet,

Arne Turpijn

aisha
User
spacer line

Visa on Arrival kan je bij de douane kopen op het vliegveld. Als je uit je vliegtuig stapt, loop je naar de paspoort controle, daar staat het op grote borden aangegeven waar je moet zijn. Er staat heel groot Visa on Arrival, je sluit gewoon aan in die rij en koopt een VOA voor 30 dagen en die kost 25 dollar. Een VOA voor 7 dagen kost overigens 10 dollar. Wel even controleren of je de juiste VOA hebt ontvangen voor het geld, dat je dus niet 25 dollar betaald en een VOA voor maar 7 dagen krijgt.

Je bagage moet je ophalen en opnieuw inchecken als je een aparte binnenlandse vlucht hebt geboekt. Ook al vlieg je met dezelfde maatschappij, in dit geval Garuda, internationaal en binnenlandse vluchten moet je apart voor inchecken. Dus je gaat eerst naar de douane voor je VOA en paspoortcontrole, vervolgens naar de bagageband om je koffers op te halen. Daarna loop je naar het gedeelte voor de domestic flights en check je daar opnieuw in voor je vlucht met je koffers. Voor de terug vlucht geldt hetzelfde.

Over online inchecken bij Garuda heb ik geen informatie. Als u 2u voor de vlucht aanwezig bent, dan is dat op tijd om in te checken.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Thorfin,

Aangezien jullie de hele reis met Garuda vliegen, wordt jullie bagage direct doorgelabeld tot Denpasar, en terug naar Amsterdam ook, dus daar hebben jullie geen omkijken naar in Jakarta.
In tegenstelling tot wat Aisha schrijft, is er tegenwoordig geen 7-daags Visa-on-arrivel meer mogelijk, maar omdat jullie 14 dagen daar verblijven, is dit ook niet van toepassing.
Verder hebben jullie een groepsreis geboekt, mogelijk dat een de procedure voor een VOA in Jakarta dan sneller verloopt. Overigens zijn er 2 balie's voor het VOA, 1 x links en 1 x rechts, en deze bevinden zich in het aankomstgebouw, direct nadat je de trap af bent, rechts om de hoek. Staat dan inderdaad met grote borden aangegeven, kan niet missen. Het geheel neemt, zelfs als het druk is, hooguit een half uur in beslag. Daarna pas moeten jullie door de douane, wat weer een half uur, of zo, kan duren.
Maar wederom, vanwege de groepsreis kan dit ook weer versneld plaatsvinden.
Voor het inchecken bij de binnenlandse vlucht met Garuda dien je eerst een etage hoger te gaan, dat kan met een lift, of de trap.
Verder zijn de vertrek- en aankomsttijden momenteel mogelijk licht gewijzigd, maar dat kunnen jullie eenvoudig zelf controleren.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Thorfin
User
spacer line

Dank voor jullie antwoorden. De gehele reis is inderdaad met Garuda (geregeld via tour operator) dus ik ga er vanuit/hoop dat ik in Jakarta niets met de bagage hoef te doen.

We hebben er zin in!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je het zeker wil weten, dan bel je je tour operator toch op? Het lijkt me dat zij het antwoord direct weten omdat zij de vluchten hebben ingekocht en jullie vast niet de eerste klanten zijn.

Verder goede reis gewenst!

meggie
User
spacer line

Op schiphol weten ze het ook als je gaat inchecken. Emoticon: Yes!

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Laatste keer met Garuda naar Denpasar in februari 2012.

Bagage van band pakken in Jakarta en naar de andere hal meenemen, alwaar het wordt overgenomen door een mannetje die het op de plane naar DPS zet.

Terug wordt het gelijk naar Amsterdam gestuurd.

7 dagen visum bestaat niet meer.

De rest wijst zich vanzelf: je zal vast niet de enige zijn die doorvliegt naar Denpasar.

fynny
User
spacer line

Aisha heeft gelijk! Ben net terug uit Bali. (Kuta/Sanur/Ubud is echt heel druk en "veraustraliers", dus schrikt niet.
Bij aankomst in Jakarta eerst Visa On Arrival kopen, kost 25 dollar pp. In Jakarta koffer ophalen, opnieuw inchecken voor binnenlandse vlucht. Vergeet niet dat je airporttax moet betalen bij de airport. Ik geloof dat (afhankelijk van bestemming) 30.000 rupiah pp voor elk binnenlandse vlucht en 150.000 pp naar buitenland. Dus:
Jakarta - De npasar airport tax binnenlandse vlucht.
Den pasar -Jakarta airport tax binnenlandse vlucht
Jakarta - Amsterdam airport tax buitenlandse vlucht.

En bij binnenlandse vlucht moet je je koffer laten sealen van te voren (voordat je incheck!. Dit is wel een gratis service.

Tip taxi in Den Pasar airport: Bij de airporthal, is er een taxi-agent. . Je kan hier taxi-kaartje kopen (fix price). Je wordt dan daar door de chauffeur opgehaald en begeleid naar de taxi.

Veel plezier,

Op 15-08-2012 22:48 schreef Thorfin:
Hallo allemaal!

Excuses voor wellicht een herhaling van vragen, maar na een kort onderzoek online en redelijk wat verhalen gelezen te hebben (veel tegenstrijdige waaronder op de site van Garuda zelf) leek het mij wijs om gewoon even een post te doen.

Mijn vrouw en ik gaan in november 15 dagen op vakantie naar Bali. Als het goed is vliegen wij om 11 uur vanuit Schiphol naar Jakarta waar we rond 8 uur plaatselijke tijd aankomen en stappen we over op een binnenlandse vlucht naar Denpasar die om 10.20 uur gaat (uitgaande van de info hier http://rondreizen.nrv.nl/rondr(...)ing_met_bali?tabnr=8).

Hieronder mijn vragen:
- Ik heb begrepen dat we in Jakarta onze Visum on Arrival moeten regelen en dat dit niet meer mogelijk is in het vliegtuig zelf of op Schiphol. Hoe gaat dat exact in zijn werk ter plaatse?
- Ik heb meerdere verhalen gelezen over de vrachtbagage en of deze netjes doorgelabeld wordt naar Denpasar. De verhalen hier wisselen nogal en op de site van Garuda staan twee uitleggen op verschillende paginas die elkaar totaal tegen spreken. Mijn vraag is: moeten wij op Jakarta de koffers ophalen en deze opnieuw inchecken of worden ze automatisch getransfered?
- Zelfde eigenlijk over de terugreis vanuit Denpasar. We zullen dan weer via Jakarta reizen. Moeten de koffers dan ook weer worden opgehaald?
- Ik heb ergens gelezen dat online inchecken bij garuda niet mogelijk is. Tegelijkertijd vond ik wel een online incheck service op de internationale website van garuda. Klopt dit?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen Emoticon: Smile .

Met vriendelijke groet,

Arne Turpijn

aisha
User
spacer line

Op 16-08-2012 08:14 schreef jupje:
Thorfin,

Aangezien jullie de hele reis met Garuda vliegen, wordt jullie bagage direct doorgelabeld tot Denpasar, en terug naar Amsterdam ook, dus daar hebben jullie geen omkijken naar in Jakarta.
In tegenstelling tot wat Aisha schrijft, is er tegenwoordig geen 7-daags Visa-on-arrivel meer mogelijk, maar omdat jullie 14 dagen daar verblijven, is dit ook niet van toepassing.
Verder hebben jullie een groepsreis geboekt, mogelijk dat een de procedure voor een VOA in Jakarta dan sneller verloopt. Overigens zijn er 2 balies voor het VOA, 1 x links en 1 x rechts, en deze bevinden zich in het aankomstgebouw, direct nadat je de trap af bent, rechts om de hoek. Staat dan inderdaad met grote borden aangegeven, kan niet missen. Het geheel neemt, zelfs als het druk is, hooguit een half uur in beslag. Daarna pas moeten jullie door de douane, wat weer een half uur, of zo, kan duren.
Maar wederom, vanwege de groepsreis kan dit ook weer versneld plaatsvinden.
Voor het inchecken bij de binnenlandse vlucht met Garuda dien je eerst een etage hoger te gaan, dat kan met een lift, of de trap.
Verder zijn de vertrek- en aankomsttijden momenteel mogelijk licht gewijzigd, maar dat kunnen jullie eenvoudig zelf controleren.

Dit ligt helemaal aan het feit of hij een rechtstreekse vlucht heeft naar Den Pasar of niet. Nee uiteraard gaat hij eerst naar Jakarta, dus helemaal rechtstreeks is het niet, maar het kan zijn dat zijn agent een binnenlandse vlucht apart heeft geboekt ipv alles in één. Als het alles in één is dan krijgt hij voor de vlucht van Jakarta naar Den Pasar bij het inchecken op Schiphol hiervoor al een boardingpass en wordt daar ook direct verteld of zijn bagage wordt door gelabeld of niet. Ik ga even uit van het feit dat zijn agent een aparte binnenlandse vlucht heeft geboekt en dan betekent het dat hij dus zn koffers moet ophalen en opnieuw moet inchecken voor de binnenlandse vlucht.

Dat de 7 dagen visa niet meer bestaat dat wist ik niet, ik woon al 4 jaar in Indonesië met een kitas maar had het hier ergens gelezen op bij een andere topic. Mijn excuses voor het geven van de verkeerde informatie!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Thorfin,

Volgende informatie ontvangen van NRV Holiday:

Sinds kort zorgt Garuda ervoor dat u uw koffer niet meer hoeft op te halen voor de volgende vlucht. De koffers worden dus doorgelabeld naar de volgende bestemming in dit geval dan Denpasar.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Thorfin
User
spacer line

Dank voor alle reacties. Inmiddels heb ik een zelfde antwoord gekregen van NRV. Ik ga er dus vanuit dat de koffers gewoon doorgelabeld worden. Nogmaals dank!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,189 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com