indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

meggie
User
spacer line

maar ff wat weghalen voordat het te veel wordt voor sommigen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Achter je laten Meggie, neem je verlies, maar zo snel mogelijk wegwezen met dat manneke voor dat hij meer schade aan kan richten.
Heel vaak gaan mannen de mist in, zo zie ik nu het verhaal van Aisha en jou, dan blijkt inderdaad dat er weinig verschil zit tussen mannen en vrouwen.
Ik zeg het misschien een beetje rauw Meggie, maar recht uit mijn hart en met de beste bedoelingen.

Je hebt zoveel voor t.o.v. Aisha, je zit niet bepaald op zwart zaad, ram er in, hak dat stuk ellende af, neem je verlies en zorg dat je hem kwijt raak.
Ach wat bij hem aan de strijkstok blijft hangen, tja het is niet anders.
…ťn ding is zeker, na een jaar of zo is hij helemaal terug bij af Emoticon: Wink alles verhoert en versnoert en als ie dan nog iets van jou wil dan kan je zeggen kiekeboe Emoticon: Laugh out loud

meggie
User
spacer line

..............

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist, verstandig, maak gebruik van zijn zwakheid, poen.
Neem een goede advocaat, als ik zie wat hij al heeft ingeslikt dan is een goede advocaat peanuts.
Achteraf als ie total loss is dan kan jij lachen, sabar sabar Emoticon: Wink
Kost nu geld, de voldoening komt achteraf Emoticon: Laugh out loud

meggie
User
spacer line

///////

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja sorry hoor Meggie je bent erg naief, hij heeft inmiddels zoveel ingeslikt dat hij nooit geen genoegen neemt met 1000 Euro. Emoticon: Blush

meggie
User
spacer line

....

.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. meggie
Pas op , laat je niet verleiden tot uitspraken die tegen je gebruikt kan worden.

Persoonlijk vind ik bepaalde uitspraken van je echt zwak , en als het tot een rechtszaak wordt het ook tegen je gebruikt kan worden.
Laat je niet verleiden om bepaalde documenten te (laten )maken omdat het mss als "wapen"gebruikt kan worden.
Wat in Nederland(en andere beschaafde landen) niet kan zal in Indonesia ook niet kunnen , zo moet je er van uitgaan .

Dat het in de praktijk zaken die krom zijn recht gemaakt kan worden(of omgekeerd) is bij iedereen bekend, alleen moet je ook rekening houden wie je tegenpartij is .

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Ik ben sowieso erg verbaasd wat er hier allemaal geschreven wordt. Iedereen weet om wie het hier gaat, Meggie heeft een eigen website met allerlei privegegevens. Iedereen weet dus ook om welke man het gaat. Ik kan me niet voorstellen dat iemand (man/vrouw) in het openbaar uit de doeken gaat doen hoe hij/zij haar huwelijkspartner kan "lozen", wat voor dingen hij allemaal gedaan heeft, hoeveel geld ze haar schoonfamilie gegeven heeft. Dat je jezelf, maar ook anderen zo blootgeeft, daar krijg ik een vies smaakje van in mijn mond.

meggie
User
spacer line

welke uitspraken bedoel je surya, die tegen me gebruikt kunnen worden? en wat voor documenten?

en Elsbeth wat bedoel je met iedereen. Want niemand weet nl om wie het gaat. In Nederland kent niemand dit verhaal. Ik ben daar vertrokken en niemand weet iets hierover . En lozen slaat ook nergens op want hij heeft mij geloosd. Nu weet ik wel dat je het hele verhaal niet kent (dat is ook veel te lang om hier te vermelden en voor jullie niet interessant) maar geloof me maar, dat als je het hele verhaal kent, dat je dit dan niet had geschreven. De website heb ik maar weer weggehaald, maar nogmaals, niemand kent die man. Die website met 'privegegevens' stamt al uit 2007, toen kende ik hem niet eens!

meggie
User
spacer line

Nou, ik heb het eea gewist. Juist omdat niemand mijn verhaal kent dacht ik hier mijn ei kwijt te kunnen. Niet dus. Ik denk dat Aisha het ook heeft opgegeven om nog info te krijgen want die zie ik ook niet meer. Malam (en anderen die advies hebben gegeven) nogmaals bedankt en veel plezier verder op dit forum. Ik hou het voor gezien Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Meggie schreef gisteren................ Emoticon: Yeah right!

|En dan kunnen (deskundigen ) hun proberen te helpen met adviezen, maar als je lang met hun in discussie gaan dan kom je er achter dat er meer speelt hoe je getrouwd bent en hoe je de instanties kan besodemieteren.
Dan Kan Om Sid zo veel weten over dat huwelijk op Islamistisch wijze , maar om advies te vragen moet je ook eerlijk het hele verhaal vertellen.................
Wat bedoel je precies met dat er meer mee speelt en eerlijk het hele verhaal vertellen?
"sekstrut"

Ik zal het proberen het op mijn manier uit te leggen.
Ik had dit al gisteren morgen gelezen en het het quote, opgeslagen, maar had geen tijd om te reageren.
Inmiddels is er een andere wending aan gegeven,zo dat de situatie nu veranderd is, dus ik heb het verhaal, die ik er bij bedacht had, maar niet geschreven.
Was gisteren in Hilversum en ja dan hoor je nog wel eens wat.
Wat dat betreft had ik een verhaal in gedachte, die ging over vrouwen en mannen die een andere levensstijl er op na houden.
En ja wat is een verantwoordelijke levensstijl?

Om te beginnen die BNers van de TV die geven werkelijk een mooie voorbeeld.
Zowel de mannen als de vrouwen hebben een sexistentiese afwijkingen.
80% van de mannen bij de BNers zijn homo's en de bij de vrouwen lesbiennes.
Moeten ze allemaal zelf weten maar het valt op dat ze de greep op het TV gebeuren in hun bezit hebben.............. Emoticon: Wink
Zal in de loop van deze maand, wel op terug komen, hoe en wat de betekenis is van een huwelijk, met mijn levens ervaringen opgedaan, na mijn vrijgezellentijd............. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Nou, ik heb het eea gewist. Juist omdat niemand mijn verhaal kent dacht ik hier mijn ei kwijt te kunnen. Niet dus. Ik denk dat Aisha het ook heeft opgegeven om nog info te krijgen want die zie ik ook niet meer. Malam (en anderen die advies hebben gegeven) nogmaals bedankt en veel plezier verder op dit forum. Ik hou het voor gezien Emoticon: Bye bye

jammer maar je eigen beslissing .
Maar ik weet dat je toch uit nieuwsgierigheid, toch hier blijft lezen, dat doen er meer, ook die gebannen zijn..................... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-08-2012 18:42 elsbeth wrote:
Ik ben sowieso erg verbaasd wat er hier allemaal geschreven wordt. Iedereen weet om wie het hier gaat, Meggie heeft een eigen website met allerlei privegegevens. Iedereen weet dus ook om welke man het gaat. Ik kan me niet voorstellen dat iemand (man/vrouw) in het openbaar uit de doeken gaat doen hoe hij/zij haar huwelijkspartner kan "lozen", wat voor dingen hij allemaal gedaan heeft, hoeveel geld ze haar schoonfamilie gegeven heeft. Dat je jezelf, maar ook anderen zo blootgeeft, daar krijg ik een vies smaakje van in mijn mond.

Ach Elsbeth, hoe vaak is er hier al geen discussie geweest over heren die na een vakantie of op internet een dame in IndonesiŽ hebben ontmoet op slag verliefd zijn.
Waarschuwingen van mensen die redelijk weten hoe de vork in de steel zit in IndonesiŽ niet van de lucht tot het keiharde toe.

Vaak hoor je na verloop van tijd niets meer, misschien was de procedure om het liefje naar Nederland te halen te ingewikkeld of meneer komt er na verloop van tijd achter dat er geen sprake van liefde is maar ontvluchten van de armoede en haakt dan af.
In ieder geval heb ik in de loop van de jaren geen ťťn van die ťťndagsvliegen terug gezien met de mededeling dat het mislukt was. (schaamte?)

Gelukkig zijn er ook gevallen zat waar het wel lukt en die samen stik gelukkig zijn en hier ook op het forum blijven hangen.
Nu vragen twee dames advies, op zich vind ik dat niet zo vreemd, immers op dit forum zitten ook mensen die een ruime ervaring in IndonesiŽ hebben.
Tik eens voor de gein echtscheiding op google in, kijk dan is wat een ellende daar beschreven wordt.

In ieder geval Elsbeth zie ik aan je reactie, ondanks dat je veel weet over IndonesiŽ, dat je niet weet hoe moeilijk het voor een vrouw is om een moslim huwelijk te laten ontbinden.
Niet vreemd dat de dames op een Nederlands forum informatie zoeken, gaan ze namelijk in IndonesiŽ op zoek naar een advocaat dan kunnen ze hun dompet echt voor de dag rukken, dat weet jij ook wel.
Voor Aisha helemaal moeilijk, zij wil haar werk daar voortzetten, leeft van een local inkomen en haar partner is zelf advocaat met vanzelfsprekend een uitgebreid netwerk.

spacer line  

Door onwetendheid (of onbekendheid) met de Hukum Islam zijn er veel "indianenverhalen"in omloop.

Een ontwrichte huwelijk kan door betrokkenen ( ook een vrouw) ontbonden worden.
De voorwaarden/procedures zijn duidelijk beschreven.

zie Al Baqarah 229.
Divorce is twice. Then, either keep [her] in an acceptable manner or release [her] with good treatment. And it is not lawful for you to take anything of what you have given them unless both fear that they will not be able to keep [within] the limits of Allah . But if you fear that they will not keep [within] the limits of Allah , then there is no blame upon either of them concerning that by which she ransoms herself. These are the limits of Allah , so do not transgress them. And whoever transgresses the limits of Allah - it is those who are the wrongdoers.

In de praktijk stap je met of zonder je advocaat naar de P.A(Pengadilan Agama).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Door onwetendheid (of onbekendheid) met de Hukum Islam zijn er veel "indianenverhalen"in omloop.

Een ontwrichte huwelijk kan door betrokkenen ( ook een vrouw) ontbonden worden.
De voorwaarden/procedures zijn duidelijk beschreven.

In de praktijk stap je met of zonder je advocaat naar de P.A(Pengadilan Agama).
Komt tie weer; in de praktijk Om Sid, hebben die blanke mensen in IndonesiŽ de verkeerde huid .
Maar laat maar, ik heb een ander verhaal dat dieper gaat.

Ik wilde de vuile was nu niet meer uithangen, dus heb het verhaal ingekort wat er na mijn periode van vrijgezel zijn, heeft afgespeeld misschien later .
Dat kwam ook, dat er een andere wending heeft plaats gevonden, hier in deze discussie, over de scheidingen
Wat er bij mij in zat, ook de alimentatie verplichtingen, opgelegd door de overheid.
Waardoor de dames een mooie leven konden aan meten en de mannen het maar moesten bekijken, om opnieuw op te starten met een inkomen, die flink ingeboet werd door die verplichtingen.
Maar daar zullen we het nog wel eens over hebbenÖÖ Emoticon: Devil Emoticon: Confused

Tussen door ging het leven verder en voordat ik de huidige vriendin ontmoete, ben ik met mijn oudste broer naar Bali geweest en had daar ook getracht een vrouwtje op te doen en ik had er bijna een, maar vertrouwde het niet zo, later bleek ze met Jan alleman en rap en zijn moer met ieder mee ging.
Ze woonde in Pasar waar ik bij haar thuis was geweest en die vader gesproken, die kon goed Holland.
Nou ja de vakantie 5 weken lang, was om mijn broer te begeleiden en heb daar in Sanur velen kennissen opgedaan waar ik nu nog contact mee heb.
Mijn Broer was getrouwd met een chinees Indonesische vrouw en die sprak tot mij hij als oudste broer neem nooit een vrouw hier van afkomst maar van afkomst chinees Indisch.
Dat had ik goed in mijn oren geknoopt en die kwam ik tegen bij kennissen in Holland.

Nu wil ik de anderen niet gaan beledigen want er zijn zeker heel goede vrouwen en mannen te benoemen, dus dat wil niet zeggen dat je dan de Indonesische mensen op een hoop moet gooien terwijl er wel goed intelligente tussen zitten.
Maar de massa, de kampong bewoners, hebben niet die intelligentie vermogen, om onderscheid te maken, wat goed en slecht is en wat hun afkomst ook is, niet het geld hebben en zullen krijgen om uit hun situatie te komen..
Ieder mens heeft een verantwoordelijkheid gevoel, of besef, ik weet niet hoe je dat moet uitleggen.
Maar velen leggen die verantwoordelijkheid gevoel, bij een ťťn of hun andere meester Allah en God.
En dat is erg te noemen.
Je hebt een verantwoordelijkheid, ten eerst op je zelf gericht en ten tweede op je medemens.
Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen, daar heb je hen niet voor nodig dat hoort in de natuur van de mens zelf te zitten.
In ieder geval, in een derde wereld land niet, als we de vrouw nu eens gaan beoordelen, zowel westers als de niet westerse, kom, je in grote verschillen terecht en dat merk je, omdat ze hun roods niet kunnen verloochenen en ze nog zwaar onder het systeem zitten, van traditie en vooral gelovigen hebben, die druk erg met zich mee te dragen.

Ook hier in het westen als je de BNers bekijk, zijn het voorbeelden, die je als man wel leuk kan vinden, maar hun verstand en hun geld onder de navel hebben zitten.
Sommigen hebben het in hun boezems zitten en als ze daarmee niet tevreden zijn dan kan je met Plastische chirurgie nog wel wat van te maken.
Dat betekend niet dat er in die boven kamer nog wel een en al wat op te merken valt.
De mannen de sukkels ze zijn beÔnvloedbaar als ze zo dame tegen komen dan beginnen hun hormonen te werken en zijn ze bijna niet meer te houden.
De rest volgt anders word het zo langdradigÖÖÖÖÖÖ Emoticon: Emoticon: Nice Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

aisha
User
spacer line

Ik ben er nog steeds hoor, lees ook alle reacties! Heb al 2x een reactie geplaatst althans geprobeerd en toen ik het wilde plaatsen deed de computer raar dus hele verhaal weg.. :( toen had ik geen zin om weer het hele verhaal te typen

aisha
User
spacer line

Meggie, ik adviseer jou ook net als Malam om een goede advocaat in te schakelen en de boel rond te krijgen. Verlies ga je sowieso wel maken, maar als ik je situatie zo lees zit je beter in de slappe was dan ik dus gewoon die scheiding regelen, je verlies nemen dan ben je iig van je vent af!

Ik weet nog steeds niet hoe ik het moet doen Emoticon: Confused
Het advies om getrouwd te blijven tot ik mn 10 jaar huwelijk heb volbracht dat wil ik niet, moet ik nog 6 jaar en zolang heeft hij dan de touwtjes in handen. Daar heb ik echt geen zin in.. Als ik het goed begrijp is mijn enige mogelijkheid om een werkvisum aan te vragen, dit zou ik via een vriendin wel kunnen regelen die is bezig om een bedrijfje op te zetten op Lombok, maar financieel kan ik het niet opbrengen. Altijd weer dat rot geld :(

Ik las ook ergens, volgens mij in een reactie van Om Sur, dat het kind automatisch aan de vader word toegewezen omdat hij voogd is. Klopt het dat ik het zo goed begrijp? Dit zal ik uiteraard aanvechten want ik voed mijn dochter 24/7 op als mn pembantu dat niet doet. Vanaf de 1ste dag heb ik de opvoeding voor mijn rekening genomen. Mijn man weet nog niet eens wat zn eigen dochter als ontbijt krijgt dus als hij voor onze dochter moet zorgen dan wordt ze wrsch opgevoed door mn schoonzusje en zwager, zijn broertje en vrouw omdat hij dat niet kan.

Wat kan ik verder doen hier in Nederland om me goed voor te bereiden op wat komen gaat in IndonesiŽ dan hier info in te winnen? Zijn er instanties die ik kan raadplegen?

spacer line  

Over de toewijzing van een minderjarig kind aan de vader of moeder wordt duidelijk geregeld.
Ook in de Hukum Islam.

Over de voogdijschap , dat kan een onafhankelijke rechter er over beslissen .
In principe ( rekening houden met de kinderrechten) zal de rechter een beslissing kunnen nemen.
Als de moeder / vader de rechter kan overtuigen dat de belangen van het kind gebaat is bij de voogd of toeziend voogd dan is de zaak duidelijk.

Wees voorbereid of men bij de rechtbank kan bewijzen of de belangen van het kind juist bij hem/haar het beste gewaarborgd kan zijn .

Als 1 van de partijen geen duidelijke status/verblijfplaats of voldoende inkomen heeft zal de rechter op die gronden bepaalde beslissing moeten nemen.
Zo lang de belangen van het kind niet in het geding komt.

In bepaalde situatie zou ik de Pengadilan Negeri kiezen in plaats van Pengadilan Agama .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Aisha, gezien het feit dat je in IndonesiŽ wil blijven om je werk in het tehuis voor kinderen voort te zetten, lijkt mij dat je hier in Nederland weinig kan doen.

De bovenstaande posting van Surya moet je heel goed lezen.
Het kiezen van een Pengadilan Negeri, lijkt mij een voor de hand liggende keuze.
De laatste posting van Surya is een waarschuwing, wel is waar bedekt, maar toch..

Surya schreef:
Wees voorbereid of men bij de rechtbank kan bewijzen of de belangen van het kind juist bij hem/haar het beste gewaarborgd kan zijn .

Als 1 van de partijen geen duidelijke status/verblijfplaats of voldoende inkomen heeft zal de rechter op die gronden bepaalde beslissing moeten nemen.
Zo lang de belangen van het kind niet in het geding komt.

Je schreef dat jouw (ex)man advocaat is, hij zal dus over een uitgebreid netwerk beschikken, je kan je dus zo wie zo al afvragen hoe onafhankelijk de rechter zal oordelen.
Jouw man is draagkrachtig en jij zal dus aan moeten tonen dat je draagkrachtig genoeg bent je dochter te onderhouden en dat kan je niet.

Jouw (ex)man zal ongetwijfeld ook jou status van verblijf in IndonesiŽ aanvoeren.
Met andere woorden, in principe kan jij na je scheiding niet in IndonesiŽ blijven omdat je je verblijf status dan kwijt bent en niet mag werken en van de lucht kan je niet leven, laat staan je dochter onderhouden.
Hoe gaat een rechter dan oordelen, niet alleen in Nederland maar ook in IndonesiŽ hangt de weegschaal van Vrouwe Justitia met recht en onrecht nog wel eens scheef.
Zo lees ik de posting van Surya.

Ook een werkvergunning zal je weinig soelaas bieden, dat is aan regels gebonden, IndonesiŽ is geen immigratieland, ze zitten namelijk niet te wachten op timmerlui en administratief medewerkers uit het buitenland.
Komt nog bij, zou je zoals je aangaf via vrienden die een bedrijf hebben op Lombok een werkvergunning kunnen krijgen, dan nog mag je met die werkvergunning alleen het werk doen waar die vergunning voor is afgegeven.
Zou je op die werkvergunning je werk in het tehuis voortzetten dan ben je in overtreding met alle gevolgen van dien.
Ik wens je veel wijsheid.

aisha
User
spacer line

Bedankt Om Sur en Malam voor de adviezen!
Als ik het zo lees dan zit ik in een behoorlijk lastig pakket pfff.... waar begin ik aan Emoticon: Confused Volgens mij moet ik zorgen dat ik en mijn man op een vriendschappelijke manier uit elkaar gaan, als dit Łberhaupt mogelijk is, want anders heb ik alles tegen me. Ik kan dingen bewijzen, maar hij heeft een netwerk in de juridische sector dus een stuk makkelijk om de rechter aan zijn kant te krijgen. Hij is overigens geen advocaat van beroep maar heeft alleen crimineel en zakelijk recht gestudeerd. Geld heeft hij trouwens ook niet en ik ben al 2 jaar kostwinner dus wat dat betreft werkt dat in mijn voordeel, maar ja nogmaals met een netwerk in de juridische wereld is het een behoorlijk gevecht wat ik moet aangaan.

Bah helemaal geen zin in! Zorgen dat ik er met goede gesprekken uitkom en dan hopen dat hij in het belang van zijn dochter gaat handelen..

Malam, het punt over het werkvisum wat je aangeeft daar had ik niet over nagedacht wist ik niet. Weer wat geleerd, maar weer niet in mijn voordeel :( De kansen om in IndonesiŽ te blijven om te wonen en werken worden steeds kleiner! Wat is wel mogelijk buiten kitas ikut suami? Mijn financiŽle situatie daar buiten gelaten.. Heb ik dan echt geen mogelijkheden om gewoon mijn werk voort te zetten en mn dochter op te voeden in IndonesiŽ?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Aisha, op een vriendschappelijke manier uit elkaar gaan zou jullie enorm veel rompslomp besparen, bovendien beter voor jullie kind.
Met werkvergunningen heb ik zelf te maken gehad, daar weet ik wel het ťťn of ander van, helaas over de mogelijkheden om in IndonesiŽ te blijven na je scheiding weet ik helemaal niets.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 22-08-2012 07:48 Malam wrote:
Aisha, op een vriendschappelijke manier uit elkaar gaan zou jullie enorm veel rompslomp besparen, bovendien beter voor jullie kind.

Dat geldt niet alleen in IndonesiŽ, maar ook hier. Van vechtscheidingen worden alleen de advocaten beter.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

aisha
User
spacer line

Uiteraard is het beter voor onze dochter om vriendschappelijk uit elkaar te gaan en scheelt idd een hoop advocaatkosten, maar das zo makkelijk nog niet... Mn man heeft nogal moeite om zn emotie onder controle te houden als het niet gaat zoals hij wil, dus dat vriendschappelijk uit elkaar gaan zal een hoop energie gaan kosten. Nu dus maar hopen dat hij ook inziet dat het beter is om een punt achter ons huwelijk te zetten.

Is er iemand die verstand heeft van verblijfsvergunningen en mij advies kan geven over hoe ik in IndonesiŽ kan blijven, mijn dochter opvoeden en mijn ontwikkelingswerk met mijn stichting kan voortzetten, als ik mijn kitas ikut suami verlies na scheiding??

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op wettelijke basis is er geen reden je een verblijfsvergunning te verstrekken na een scheiding. Dat zal dan ook niet gebeuren. Je zult dus werk moeten vinden waarvan je kunt leven en de visum-kosten kunt betalen, anders is het kortgezegd 'einde verhaal'.

Het zou fijn zijn als jullie op een fatsoenlijke manier uit elkaar konden gaan, zeker voor de kleine, maar de verdere opvoeding in Indonesie zal een flink probleem worden omdat je altijd afhankelijk zult zijn van een sosbud visum, als je geen werkvergunning hebt.

Heeft de kleine een NL paspoort trouwens? Dan kun je in ieder geval zonder problemen naar Nederland (buiten de kosten die hieraan verbonden zijn uiteraard). Toestemming heb je van je (ex-)man niet nodig, omdat het dan een buitenlands kind is. Heb verhalen gehoord dat als een Indonesische (?) vrouw haar kind mee wil nemen en de man er niet bij is, er om uitleg gevraagd wordt. Weet niet wat hier van waar is verder.

aisha
User
spacer line

Yerun, mijn dochter heeft beide nationaliteiten. Maar zonder toestemming van mijn man kan ik haar niet meekrijgen, ze is natuurlijk ook zijn dochter. Op papier hoeft hij geen toestemming te verlenen, maar hij kan natuurlijk de immigratiedienst bellen en zeggen dat ze mijn dochter moeten tegenhouden als ik met haar het land uit wil.

Als ik op een fatsoenlijke manier kan scheiden van mijn man dan kunnen we samen misschien uitzoeken hoe ik in IndonesiŽ kan blijven. Als ik dit nu aan mijn agent vraag dan zal hij hoogstwaarschijnlijk contact met mijn man opnemen.

Het kan toch niet zo zijn Yerun dat ik zonder werkvergunning of kitas ikut suami niet in IndonesiŽ kan blijven? Ik heb een stichting dus er moet toch wel iets mogelijk zijn. Met een stichting kan ik geen werkvergunning regelen? Moet het echt een bedrijf zijn? Ik weet wel dat ik met de stichting een sociaal werkvisum kan regelen maar dan mag ik niks verdienen, das voor vrijwilligerswerk..

Ja mijn schoonzus ging zonder haar man met het vliegtuig naar Java en daar werd haar idd gevraagd waar ze naar toe ging en of het haar kinderen waren, dit om ontvoering van kinderen te voorkomen. Ook moet ik bij de douane in Nederland aan kunnen tonen dat mijn kind van mij is, met een geboorte akte o.i.d.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,449 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com