indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Brutus
User
spacer line

We hebben reeds een vliegticket geboekt van Bali naar Jakarta. Nu is het zo dat mijn partner doodsbang is voor vliegen. Ze heeft hier kalmeringsmiddelen voor maar het mocht bij de binnenlandse vlucht van Yogyakarta naar Bali niet baten. Deze was ruwer vergeleken met de vlucht van NL naar IND. De geboekte tickets worden daarom hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt.

Ik zoek daarom een oplossing om op tijd terug te komen in Jakarta bij land/water.
Omdat het een lange rit is wilde ik er als het kan toch nog het mooiste ervan maken door gebruik te maken met de Pelni. Met de pelni ben ik 10jaar geleden mee geweest en vond het bijzonder om mee te maken.
Ik hoop dan met de Pelni van Bali naar Surabaya te kunnen en daar de trein naar Yogyakarta of Malang en vervolgens naar Jakarta.

Een dergelijke reis heb ik ooit omgekeerd eerder gemaakt. Ik was toen alleen nog jong (16jr)en mijn (inmiddels overleden) vader had toen alles geregeld.

Mijn vlucht vertrekt in de avond van de 24 van Jakarta naar nederland. Ik wil het liefst de 22e aankomen zodat ik speling heb. Ik zit morgen in Lovina tot 16e. We zouden daarna naar Gili eilanden gaan van 16 tot 20e maar denk dat ik dat moet afzeggen omdat ik anders de terugreis niet meer red. Ik schat 3 dagen te moeten uitrekken voor de terugreis.

Maar hoe pak ik dit het beste aan? Volgens mij is er rond die datum ook drukke periodes ivm einde ramadan. Kan ook iets van te voren boeken? Waar moet ik op letten en of rekening mee houden?

En naar welke plek van noordwest Bali Moet ik naar toe rijden om de boot te pakken? En in welke stad kom ik aan?(Ik zag geen Surabaja staan op de Pelni website).
Is het wel verstandig de Pelni te pakken of kan ik beter via land geheel doen? Hoe vaak en hoe laat vertrekt deze Pelni?

En op welke tijden vertrekken de treinen van Surabaya naar Malang of Yogyakarta?
Hoe groot denken jullie dat mijn kans van slagen is?

Hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen met mijn terugkomst. Ondertussen probeer ik mijn partner toch zover te krijgen te gaan vliegen en Google ik verder naar de mogelijkheden. Bedankt voor het lezen.

spacer line  

Yep, reizen op Java wordt erg druk de komende ca. 10 - 12 dagen vanwege de Idul Fitri

Er gaat geen PELNI boot van Bali naar Surabaya.

Op Bali met auto naar Gilimanuk, over met de ferry naar Java. Aldaar in Banyuwangi de trein pakken richting Surabaya, en vandaar verder reizen met de trein in westelijke richting / naar Jakarta.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou AED, da's bijzonder want ik vind ze wel....
----------------------------------.

Ik hoop dat je weet dat het over een week Idul Fitri is en de volksverhuizing langzaam op gang komt.

Pelni vertrekt van Benoa, de haven van Denpasar. Deze ligt tussen Denpasar en Kuta in. Voorzover ik weet zijn er niet al te veel boten. Ze varen dan een keer per 2 of 4 weken.
http://www.pelni.co.id/
De website geeft in de periode die je noemt geen bruikbare boot. Er is maar een om je einddoel te halen en dat is de Awu (kleine boot) op 15 augustus, aankomst in Surabaya 16 augustus. Buiten het feit dat dit buiten het plan is, is het nog maar de vraag of er plaats is op de boot. Vier dagen later is het nl. Idul Fitri.

Treinen vind je op de site van Kereta Api Indonesia, op dit moment overbelast dus kan je geen link bezorgen. Treinen zijn gegarandeerd ook vol of duur
Zie ook diverse topics over reizen tijdens de Ramadanperiode op het onderstaand deelforum
http://forum.indahnesia.com/forum/16/0/java.php

Ik denk dat vliegen veruit de beste optie is en heel wat veiliger dan een Pelniboot waarvan je niet weet hoeveel extra passagiers ze daar nog meenemen. Ik ken zelf geen vliegangst dus kan daar niet over meepraten, maar ik denk dat jullie heel wat stress gaan krijgen om deze kostbare tickets in te ruilen tegen een paar dagen onzekerheid en nog maar zien of en hoe je er komt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Graag reageer ik even.
Ik (en enkele forumleden weten dat van mij) heb ENORME vliegangst Emoticon: Angry Emoticon: Stupid
Maar ik heb ook enige ervaring met RI, zoals trein, boot, bus, auto en motor...

Conclusie; het beste van het slechtste is en blijft "vliegen"

Advies (en zeker nu met Idul vitri Emoticon: Worship ) Vliegen Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-08-2012 16:54 siebjans wrote:
Graag reageer ik even.
Ik (en enkele forumleden weten dat van mij) heb ENORME vliegangst Emoticon: Angry Emoticon: Stupid
Maar ik heb ook enige ervaring met RI, zoals trein, boot, bus, auto en motor...

Conclusie; het beste van het slechtste is en blijft "vliegen"

Advies (en zeker nu met Idul vitri Emoticon: Worship ) Vliegen Emoticon: Wink

Mijn grootste vliegangst ben ik kwijt, heb in de loop der jaren geleerd mijn verstand op nul en mijn blik op oneindig te zetten.
Maar ik sluit mij volledig aan bij Sieb.

spacer line  

On 11-08-2012 16:51 Anne Mieke wrote:
Nou AED, da's bijzonder want ik vind ze wel....
----------------------------------.

Goed dan: Er vaart geen PELNI boot van Bali naar Surabaya die past binnen de plannen / mogelijkheden van de vraagsteller.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En kaartjes voor treinen vanaf Surabaya/Malang naar Jakarta zijn ook al bijna niet meer te vinden.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Alternatief? Zoek iemand die je tot aan Jakarta wil brengen en betaal deze persoon pas nadat je in Jakarta bent (want anders stopt ie halverwege met de mededeling dat hij thuis is en dat hij nu stopt). Ze vragen toch al de hoofdprijs, dus dan maar beter jezelf een beetje indekken.

Je zou eventueel ook op een bus kunnen stappen, vanuit Bali rechtstreeks naar Jakarta. Duurt normaal 24 uur... hoe lang het volgende week zal duren weet ik niet, maar als het 36 uur of langer, zou ik er niet van staan te kijken..

Ho Lee Fuk

spacer line  

ok vliegangst ik kan me voor stellen''de volgende opcie is''er gaan bussen rechtstreeks naar jakarta'het zijn excutief bussen''hij stopt 2 keer om de bene te streken en te eten'
lorena''en pahala cencana'safari''hou er rekening mee''je zit wel langer als 10 uren in zo'n bus.maar wel goedkoop'van bali ongeveer'275.000 per orang er zijn kantooren in bali in denpasar''helaas ben ik het adresvegeten;hij vetrekt in de ochtent'er is een wc aan wezich'
daar kan je net je kont in keren' veel succes' gerry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, het is wel zeker langer als 10 uur. 10 uur is zo'n beetje Jakarta - Semarang onder normale omstandigheden. En vanaf zo'n beetje vandaag tot aan 26 augustus zijn er geen normale omstandigheden te bekennen op Java.

Gisteren kwam ik langs Cikampek vanuit Purwakarta (ja je kan de tol op bij Sadang, maar moest mensen afzetten bij Cikopo), daar kon je de tolweg al niet meer op en werd je omgeleid via Bukit Indah en tolpoort Kalihurip. Waarom? Nou, de grote volksverhuizing is al begonnen.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Hier in Denpasar staan er al dagen rijen voor de kaartverkoopkantoren van de Bali - Java v.v. busmaatschappijen. Ben bang dat de doorsnee "beschaafde" Westerse toerist het niet voor elkaar krijgt om in al dat gedrang, geschreeuw, gescheld, etc., etc. ook maar IN het kantoor te komen en om aan buskaartjes te kopen.

Een van onze pembantu heeft gisteren een halve vrije dag in de rij gestaan om aan een buskaartje te komen en evengoed zij kwam onverrichterzake terug thuis. Kantoor gaat nml. gewoon om precies 17:00 uur dicht, ongeacht of er volk voor de deur staat te wachten. Pembantu heeft nu besloten om toch maar weer op de motor richting Java te gaan, met alle risico's (ongelukken, berovingen) en dramatisch lange wachtijden bij bijv. de ferry Bali - Java.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je goed door de bladen van de kranten, op internet doorloop, zie je veel berichten over de reizgers, met die Idial-fritier (Idul Fitri) feestdagen.
Dan kan je zien hoe druk het er is...

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Er vallen op jou traject jaarlijks gegarandeerd veel meer doden op de weg dan via de lucht! Alleen haalt dit nooit het nieuws.
Sterkte met het vinden van een oplossing!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

meggie
User
spacer line

Tip: bestel het boek 'help ik moet vliegen' van Lucas van Gerven (stichting Valk, leiden)

fynny
User
spacer line

vliegen is vele malen veiliger dan ter land en ter zee....Geloof me maar!

meggie
User
spacer line

Dat geloven we ook wel hoor. Ook mensen met vliegangst (zoals ik) weten dat vliegen het aller veiligste vervoersmiddel is. (op de lift na) Alleen is dat heel moeilijk te relativeren op het moment dat je in het vliegtuig zit. Ik zei altijd tegen mijn psycholoog (die mij aardig heeft geholpen om van deze angst af te komen) 'ik ga liever in een auto dood'. Dus ik begrijp die angst wel, hoe zinloos ook. Bij mij hielp een oxazepammetje wegspoelen met een fles wijn wel. Emoticon: Yummie!

Hoe is het nu Brutus? Gaan jullie vliegen of niet?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,996,997 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com