indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Wij willen graag onze nieuwe tuin in oosterse stijl aanleggen. Op Bali hebben we kennis gemaakt met een voor mij onbekend soort 'gras'? het waren net kleine +/- 5 cm lange dunne groene blaadjes, je hoefde het niet te maaien... alleen paar keer per jaar kanten te snijden.

Wie weet hoe dit spull heet? en of het ook groeit op de grond van ons koude kikkerlandje?

alvast bedankt,

Mirjam

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dit soort kort gras? Dit is 'Japans gras', aldus de letterlijke vertaling van het Indonesisch... rumput Jepang.

Of het in NL groeit? Geen idee, maar er is vast wel een onderhoudsarme grassoort beschikbaar in NL als vervanger.

spacer line  

Dank je voor je antwoord.
Het ziet er mooier uit dan ik heb gezien, daar zag je de zwarte grondlaag tussendoor.
Het is niet precies wat ik bedoel, maar ik ga me er zeker in verdiepen!

Groetjes Mirjam

spacer line  

Misschien bedoelen jullie dan "rumput gajah" of "rumput gajah mini"? Dat is een veelgebruikte grassoort hier. Zie bijv.:

http://taman-exotic.blogspot.c(...)anaman-hiasjual.html

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Ja, dat is precies wat we bedoelen! weet je toevallig ook een nederlandse benaming ervoor?

spacer line  

Nee, geen idee hoe het in het Nederlands heet.

Als je "Rumput gajah" letterlijk vertaalt kom je uit op "Olifantsgras" maar da's een heel ander soort gras, meer rietachtig.

Denk dat je het dus aan een hovenier moet laten zien om uit vinden / te horen hoe het in het Nederlands genoemd wordt en of dat bij jullie kan groeien. Denk het wel, want het is erg sterk en groeit hier ook goed in de bergen waar het kouder is.

spacer line  

Misschien kun je met een van deze Latijnse namen iets:
Axonopus Compressus of
Pennisetum Purpureum Schumach

Staan beide met foto op deze website:
http://homeofkhalifah.blogspot(...)let-them-naked.html#!/2012/06/dont-let-them-naked.html

spacer line  

klinkt goed, gelukkig is mijn vader hovenier! olifantengras is beetje te enthousiast...

Dank je wel!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien is dit een idee?
Kunstgras?

Ellebogen stoom ligt IndonesiŽrs veel beter, de gras trimmer had hij binnen 2 weken verziekt, hij is weer helemaal gelukkig, heeft weer twee dagen werk in plaats van 3 uur met dat enge electrische apparaat Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Ik vraag me af als dat gras wel wil groeien in Belanda. Een koude winter er over en weg..

Recent hebben wij Nederlands gras gezaaid op Sabang, Pulau Weh. Dit om even te kijken als ons Nederlandse gras daar wel wil groeien. Tot op heden ( vijf dagen nog niets te zien )

Een mooie ouderwets groene koloniale grasmat is toch mooi in het Noordelijkste puntje van Indonesie Emoticon: Smile

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-08-2012 14:21 bule gembel wrote:
Ik vraag me af als dat gras wel wil groeien in Belanda. Een koude winter er over en weg..

Recent hebben wij Nederlands gras gezaaid op Sabang, Pulau Weh. Dit om even te kijken als ons Nederlandse gras daar wel wil groeien. Tot op heden ( vijf dagen nog niets te zien )

Een mooie ouderwets groene koloniale grasmat is toch mooi in het Noordelijkste puntje van Indonesie Emoticon: Smile
Planten die in de tropen groeien, kunnen het ook vaak goed doen in gematigder klimaten en omgekeerd. Verder ligt het eraan hoe en hoelang de winterkou is en hoe de ligging van de tuin is.
Mijn bananenbomen (Japanse soort) hebben heel wat klappen gehad en de laatste winter leken ze allemaal voorgoed het te hebben opgegeven maar drie (van de ooit 10,15) staan nu weer boven de grond zij het maar zo'n 70 centimeter. Ook mijn palmboom die inmiddels 3 meter is, heeft veel te lijden gehad maar komt er weer bovenop. In Indonesie kom je ook veel pachsandra tegen als bodembedeker, een plan die het hier ook goed doet.

Je kan idd twee dingen doen, planten, zaaien en maar zien of een beetje vooronderzoek doen en uitvinden welke grondsoort en welke minimum/maximumtemperaturen.
In Nederland kan best veel groeien.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Milani
User
spacer line

Hier op Bali heb je veel RUMPUT MUTIARA een aanrader maar heb je niet in Nederland.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,612 posts - 13,687 topics - 24,375 members - last post @ 15-09-2019 20:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,244,877 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com