indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heris
User
spacer line

Beste mensen,
Ik heb net een Samsung galaxy tap 2 P5100 wifi + 3G tablet gekocht,voor mij nog onbekend spul, we gaan aankomende winter weer voor 2 maanden en wilde ik dit meenemen in de plaats van mijn laptop, nou is mijn vraag aan de kenners kan ik een prepaid data simkaart kopen en gebruiken of eventueel een abonnement voor 2 maanden en wat gaat mij dat ongeveer kosten voor een uur of 3 internet per dag en kunnen ze dat ook installeren zodat dat gelijk werkt want ik heb daar helemaal geen verstand van, we zitten in Sanur en daar ben ik redelijk goed bekend B.V. voor een winkel die dat daar verkoopt.

Dan heb ik nog een vraag i.v.m. het extra meenemen van wat bagage (kleding, schoeisel e.d.) ik heb een aanvraag gedaan bij de luchtvaartmaatschappij Malaisian air voor extra bagage voor een weeshuis maar dat is afgewezen, in het verleden hebben ze dat wel toegestaan maar daar werd teveel misbruik van gemaakt, weet misschien iemand een andere oplossing ?? een extra kg kost 83 euro en dat vind ik wel wat veel, alvast bij voorbaat bedankt aan de mensen die mij proberen te helpen.
Groeten Henk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vraag 1:
Ik denk dat jet met Rp 50.000 per maand een heel eind komt. Ik heb er pas eentje sinds de vorige vakantie dus ik moet het nog allemaal gaan ontdekken.Er komen hiet vast betere antwoorden langs.

Vraag 2:
Ik weet dat MAS niet al te moeilijk doet tot 25 kg pp ipv 20 kg, ook al staat nergens zao expliciet. Omdat je over "we" spreekt ga ik ervan uit dat je het over minstens 2 personen hebt dus kun je al 10 kg vrij extra meenemen. Verder je handbagage wat "creatief" inpakken wil wel eens helpen. Je moet voor jezelf vaststellen of het de moeite waard is om er wat dan ook voor te betalen. Met het versturen per post zul je goedkoper uit zijn dan die 83 euro per kilo maar je hebt niet zo'n zicht wanneer het precies aankomt, OF het aankomt en in welke staat. Wat de kiloprijs uiteindelijk ook is, als het hier gaat om tweedehands spullen dan zou ik sowieso nog eens goed nadenken of het wel de moeite waard is. Kleding en schoenen zijn hier over het algemeen van betere kwaliteit dan in Indonesie maar voor een kiloprijs koop je ook leuke nieuwe dingen daar.
Ik heb persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met versturen van spullen maar anderen mogelijk wel.
Verder mensen die in dezelfde tijd gaan lief aankijken, behoort ook tot de mogelijkheden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

amiek
User
spacer line

Ik heb voor mijn Ipad een simkaartje gebruikt van telkomsel flash gebruikt.
Kosten totaal Rp 115.000. Kaartje wel op maat knippen. Zodra je het apparaat inschakeld zal je bij instellingen zien dat het apparaat het kaartje herkent. Ik heb er 3 weken gebruik van gemaakt zonder problemen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mijn indosat kost 200.000 rupiah (prepaid) in de maand en is goed voor 6GB verkeer. Daar kom ik niet aan bovendien.. althans niet thuis..dat kaartje zit nog in een dongel aan mijn laptop vast, want ik heb geen tab.. vieze vingers op mijn scherm moet ik niet.

Spullen meenemen? Stop ze in een doos en stuur ze op. Meer is het wellicht niet waard. En als het dat ook niet waard is, lekker thuis laten en in Indonesie voor een paar euro nieuwe spullen kopen. Hoef je er ook niet meer over na te denken.

Hoe goedbedoeld die 'oude zooi' ook is, vaak zitten ze daar ook niet op te wachten trouwens. Dus dan snijd het mes aan twee kanten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,360 posts - 13,684 topics - 23,743 members - last post @ 21-08-2019 15:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,235,824 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com