indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hoonte
User
spacer line

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een prepaid simkaart op de luchthaven van Jakarta te kopen? Of kan je zo'n kaart zelfs al in Nederland of Belgie kopen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-08-2012 15:04 Hoonte wrote:
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een prepaid simkaart op de luchthaven van Jakarta te kopen? Of kan je zo'n kaart zelfs al in Nederland of Belgie kopen?
Ja gewoon te koop op de luchthaven, zij het wel iets duurder dan in de stad (maar nog steeds goedkoop voor onze begrippen)
In Nederland of Belgie weet ik niet. Ik denk het niet omdat er geen markt voor is, denk ik. Ik heb dat om bovenstaande reden nooit geprobeerd. Als het al het geval zou zijn dan hws wel een stuk duurder.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Hoonte
User
spacer line

Op 01-08-2012 15:20 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ja gewoon te koop op de luchthaven, zij het wel iets duurder dan in de stad (maar nog steeds goedkoop voor onze begrippen)
In Nederland of Belgie weet ik niet. Ik denk het niet omdat er geen markt voor is, denk ik. Ik heb dat om bovenstaande reden nooit geprobeerd. Als het al het geval zou zijn dan hws wel een stuk duurder.

Weet je wellicht ook waar op de luchthaven of is dit vrij gemakkelijk te vinden?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In elk geval in het gedeelte buiten de bagageband en onder de overkapping. Er is wel wat verschil in terminals maar daar waar eetgelegenheden, koffietentjes zijn en winkeltjes waar ze vanalles en dus ook prepaids verkopen. Anders gewoon even vragen. Ze zijn meestal niet ver uit de buurt

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Effe hier en daar vragen Hoonte, het is duidelijk dat je nog niet op de luchthaven van Jakarta bent geweest.
Overigens maak ik gelijk gebruik van de mogelijkheid om te vermelden dat ik een site heb gevonden om telefoon tegoed naar IndonesiŽ te sturen (alle providers)
50.000 kost 6.10 Euro, 100.000 kost 11.60 Euro.
Veilig betalen met Ideal en binnen enkele miuten in IndonesiŽ er in.

Hoonte
User
spacer line

Op 01-08-2012 15:56 schreef Malam:
Effe hier en daar vragen Hoonte, het is duidelijk dat je nog niet op de luchthaven van Jakarta bent geweest.
Overigens maak ik gelijk gebruik van de mogelijkheid om te vermelden dat ik een site heb gevonden om telefoon tegoed naar IndonesiŽ te sturen (alle providers)
50.000 kost 6.10 Euro, 100.000 kost 11.60 Euro.
Veilig betalen met Ideal en binnen enkele miuten in IndonesiŽ er in.

Effe vragen.. Dat snap ik en dat doe ik dus ook hier op het forum en dus ook aan jou.. Ik reis met 2 kleine kinderen dus heb ik dat liever van te voren uitgezocht dan aankomend op een luchthaven die ik niet ken met een knaller van een jetlag... Dus als je me wilt helpen met de vraag waar kan ik dat kopen op de luchthaven zou je me geweldig helpen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 01-08-2012 16:48 Hoonte wrote:

[quote removed]

Effe vragen.. Dat snap ik en dat doe ik dus ook hier op het forum en dus ook aan jou.. Ik reis met 2 kleine kinderen dus heb ik dat liever van te voren uitgezocht dan aankomend op een luchthaven die ik niet ken met een knaller van een jetlag... Dus als je me wilt helpen met de vraag waar kan ik dat kopen op de luchthaven zou je me geweldig helpen.

Ik begrijp het, vraag het even op de luchthaven, er lopen zat mensen rond die Engels spreken, kaart kopen is mogelijk, laat de verkoper de kaart gelijk registreren en zet er 50.000 op.
Is gewoon mogelijk, maar precies waar Emoticon: Confused
Misschien kan een andere forumgebruiker precies aangeven waar, maar ik betwijfel dat.

Overigens als je de weg op gaat naar Bogor, om de 100 meter kan je een toko vinden die kaarten en pulsa verkoopt.

spacer line  

Malam, kun je ons misschien vertellen welke site je hebt gevonden om telefoon tegoeden naar Indonesie te sturen? (alle providers) Emoticon: Yummie!

Alaaf

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

https://www.prepaidunion.com/

Het wijst zich van zelf, heb het nu een aantal keren gedaan via het veilige Ideal, werkt perfect.

Ik mis alleen XL
Ondersteunde operators

Axis
Excelcom
Indosat_im3
Indosat_mentari
Indosat_starone
Telkomsel_KartuAS
Telkomsel_Simpati
Telkom_Flexi
Three Telecom Indonesia

spacer line  

Mijn persoonlijke ervaring.

Als ik in nood zit , mijn HP zit nog in mijn koffer zeg ik tegen de (taxi) chauffeur bel dit nummer voor mij .
Of desnoods zeggen BELI pulsa dulu , wordt je netjes gebracht naar zo'n SIm kaart verkoper . Kan je niet bij de airport krijgen dan kan je bij ITC Roxy kan je zo kopen, effe de chauffeur opdracht geven, en je wacht gewoon in de taxi . Kost je extra 5000 rup of minder door zo' verkoper te laten doen.
ITC Roxy is een klein mall waar een heleboel pulsa en telefoon verkopers zitten, ligt ook in de buurt van de weg naar Bogor.

Ik neem altijd een porter , die regel alles voor je .
Vanaf de koffers afhalen bij band, met de afhandelen bij de douane .
Hij zoekt zelf taxi (o.a Blue Bird) voor jou.
Ik neem alleen mijn eigen eine tas met fototoeste en papieren. meer niet.
Het kost je bijna niks ( geef je bijvoorbeeld 50.000 rup ) voor 4 koffers is ook goed(3 maanden geleden).
Waarom moeilijk doen , in de stress, de koffers zelf laden, uitladen etc .?
Gemak dient de mens , toch ? Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Om Sid, de prijs voor een porter, de bagage alleen, is 5.000 rupiah per stuks. Er wordt overal met bordjes duidelijk gemaakt dat meer betalen NIET nodig is en beter NIET gedaan kan worden. Dus met 20.000 had je dezelfde service gehad..

Taxi zoeken hoeft niet, bij de uitgang staan die krengen al, voor BlueBird moet je vaak wachten, dus geef mij maar een Gamya of Expres als die er wel staan.

Mijn allereerste beltegoed kocht ik niet op het vliegveld, dat was toen (in september 1999) 100.000 rupiah, in Blok M 15.000 met een hoop beltegoed. En omdat ik toch naar Pondok Labu moest lag dat wel op de weg eigenlijk.

Ik weet dat het nu nog zo overdreven duur is, dus ik zou zeggen, lekker eerst naar je hotel gaan (of je directe bestemming) en het daar regelen. Ja, dat duurt een paar uurtjes wellicht, maar je NL nummer werkt ook gewoon voor die paar SMS-jes om te laten weten dat je veilig bent aangekomen. En als het niet werkt zetten ze de TV maar aan. Geen vliegtuig uit de lucht gevallen? Dan ben ik veilig aangekomen!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,279,455 topic views - 233,329 posts - 13,683 topics - 23,671 members - last post @ 19-08-2019 13:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,165,428 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com